Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

beamer

0 views
Skip to first unread message

Linea Recta

unread,
Jun 29, 2009, 3:46:52 PM6/29/09
to
Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
nieuwe platte TV.
Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de praktijk
beoordeeld...

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os


V_i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 29, 2009, 4:11:48 PM6/29/09
to
nl.media.satelliet - Discussies over satellietontvangst.

CHARTER: nl.media.satelliet

nl.media.satelliet is een ongemodereerde nieuwsgroep met alles over
satellietontvangst. Voorbeelden van onderwerpen:
De ontvangst van allerlei signalen die via satellieten uitgezonden worden:
tv, radio, analoge signalen, digitale signalen, ongecodeerde of gecodeerde
signalen, beelden van weersatellieten etc. De ontvangstapparatuur voor deze
signalen.
Particulieren mogen ontvangstapparatuur te koop aanbieden of vragen door
berichten te posten met resp. TKA: of TKG: in de subject-regel. Commercié”Ÿēµ£e
postings van bedrijven zijn niet toegestaan. Net als in geheel nl.* is het
posten van binary's niet toegestaan. Deze kunnen bijvoorbeeld op
homepageruimte geplaatst worden.

EINDE CHARTER.
---------

Aankondigingen van en voorstellen over nieuwe groepen
vindt men in de nieuwsgroep nl.newsgroups.announce.

Een overzicht van Nederlandse nieuwsgroepen en andere nuttige
informatie is beschikbaar op <http://nl.news-admin.org/info/>.

---------


Enkele van de huisregels binnen de nl-hié”Ÿēµ©archie (de nieuwsgroepen
die beginnen met "nl.") luiden:

o Berichten mogen geen binary's bevatten. Je dient je bericht
in platte tekst op te stellen. Dus berichten in HTML-formaat
zijn ook niet toegestaan.

o Als je wilt dat je bericht in meerdere groepen verschijnt, dien
je het te crossposten. Praktisch gezien zijn crosspostings naar
meer dan vijf groepen meestal onzinnig en ongewenst.

Voor uitleg over binary's, zie de FAQ "Waarom binarygroups ongewenst
zijn in nl.*" in nl.newsgroups.announce en nl.newsgroups. Voor een
overzicht van huisregels, zie de "Gedragscode voor de nl-hié”Ÿēµ©archie"
in nl.newsgroups.help en nl.internet.welkom. Zie ook [1].

[1] http://nl.news-admin.org/info/gedragscode.txt

Linea Recta wrote:
> Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
> nieuwe platte TV.
> Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
> Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de praktijk
> beoordeeld...
>
>
>

nl.media.satelliet - Discussies over satellietontvangst.

CHARTER: nl.media.satelliet

nl.media.satelliet is een ongemodereerde nieuwsgroep met alles over
satellietontvangst. Voorbeelden van onderwerpen:
De ontvangst van allerlei signalen die via satellieten uitgezonden worden:
tv, radio, analoge signalen, digitale signalen, ongecodeerde of gecodeerde
signalen, beelden van weersatellieten etc. De ontvangstapparatuur voor deze
signalen.
Particulieren mogen ontvangstapparatuur te koop aanbieden of vragen door
berichten te posten met resp. TKA: of TKG: in de subject-regel. Commercié”Ÿēµ£e
postings van bedrijven zijn niet toegestaan. Net als in geheel nl.* is het
posten van binary's niet toegestaan. Deze kunnen bijvoorbeeld op
homepageruimte geplaatst worden.

EINDE CHARTER.
---------

Aankondigingen van en voorstellen over nieuwe groepen
vindt men in de nieuwsgroep nl.newsgroups.announce.

Een overzicht van Nederlandse nieuwsgroepen en andere nuttige
informatie is beschikbaar op <http://nl.news-admin.org/info/>.

---------


Enkele van de huisregels binnen de nl-hié”Ÿēµ©archie (de nieuwsgroepen
die beginnen met "nl.") luiden:

o Berichten mogen geen binary's bevatten. Je dient je bericht
in platte tekst op te stellen. Dus berichten in HTML-formaat
zijn ook niet toegestaan.

o Als je wilt dat je bericht in meerdere groepen verschijnt, dien
je het te crossposten. Praktisch gezien zijn crosspostings naar
meer dan vijf groepen meestal onzinnig en ongewenst.

Voor uitleg over binary's, zie de FAQ "Waarom binarygroups ongewenst
zijn in nl.*" in nl.newsgroups.announce en nl.newsgroups. Voor een
overzicht van huisregels, zie de "Gedragscode voor de nl-hié”Ÿēµ©archie"
in nl.newsgroups.help en nl.internet.welkom. Zie ook [1].

[1] http://nl.news-admin.org/info/gedragscode.txt

Dirk T. Verbeek

unread,
Jun 29, 2009, 4:31:50 PM6/29/09
to
Linea Recta schreef:

> Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
> nieuwe platte TV.
> Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
> Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de praktijk
> beoordeeld...
>
>
>
Die satellieten staan in een geostationaire baan op ongeveer 36.000 km
hoogte. De beamer die dat overbrugt moet nog uitgevonden worden.

Maar waarom denk je dat de beamer bij satelliet TV anders zal werken dan
bij b.v. een DVD of de kabel?

V_i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 29, 2009, 4:37:19 PM6/29/09
to
Misschien met een vergrootglas eens de beamerstralen opvangen van de
satelliet? ( blijf even lekker ontopic )

Funprice

unread,
Jun 29, 2009, 11:04:05 PM6/29/09
to
On Mon, 29 Jun 2009 21:46:52 +0200, "Linea Recta"
<mccm...@abc.invalid> wrote:

>Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
>nieuwe platte TV.
>Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
>Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de praktijk
>beoordeeld...


Het is een alternatief: je kunt lekker groot kijken. Een beamer is
echter veelal een lawaaimaker (koeling lamp), duur in gebruik (lampen
zijn schreeuwend duur en hebben een vrij beperkte levensduur) en veel
minder lichtsterk dan een LCD scherm, waardoor je al snel moet
verduisteren voor een mooi plaatje. De (veel) duurdere modellen
hebben deze nadelen natuurlijk in mindere mate.

Edmund

unread,
Jun 30, 2009, 2:29:08 AM6/30/09
to
"Linea Recta" <mccm...@abc.invalid> schreef in bericht
news:4a491a31$0$182$e4fe...@news.xs4all.nl...

> Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
> nieuwe platte TV.
> Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
> Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de
> praktijk
> beoordeeld...

Ik zou het liefste ook zo'n HD beamer hebben maar helaas is er
voor mij nog niet de geschikte beamer.
De meeste beamers maken herrie, moeten na een uurtje of 2000
tot 4000 nieuwe lanpen hebben en zijn een stuk duurder dan
een LCD TV.
Hoewel het scherm formaat wel in het voordeel is van de beamer.
Nu zijn er 1 of 2 beamers met LED lampen die gaan
minimaal 2000 uur mee, maar ze zijn helaas veel te duur.
Voor mij is het dus nog afwachten op betere tijden en misschien
de laser beamer.

>
> --
> regards,
>
> |\ /|
> | \/ |@rk
> \../
> \/os

Edmund


Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jun 30, 2009, 4:08:44 AM6/30/09
to
Beamers zijn een prima alternatief mits de ruimte waarin
je kijkt aan de eisen voldoet net als de wijze van projecteren.
Zo mag de ruimte beslist niet te licht zijn, dat komt het kijk-
genot absoluut net ten goede. Ook moet de beamer zo recht
mogelijk tegenover het projectieoppervlak staan (vertekening).
Wij hebben op onze vereniging een aantal beamers getest,
om bijvoorbeeld voetbal en andere sporten te bekijken.
De uitkomst is dat we nog steeds op de grote CRT kijken;-))

Voordeel van de beamer is dat ie makkelijk op te bergen is
en dus nooit in de weg zal staan, nadeel is de beperkingen
bij omgevingslicht of invallend zonlicht etc. Ook is de kwaliteit
en de prijs meestal recht evenredig, wil je dus een beamer met
uitstekende eigenschappen moet je daarvoor diep in de
buidel tasten, wil je deze optimaal laten werken moet je de
lampbeslist niet sparen, en deze dus gewoon voluit laten
werken (kan ingesteld worden) .
Kom je op de gebruikskosten, naast energie heb je ook de
slijtage van de lam. Terwijl een lamp al snel evenveel als een
goedkope beamer kost, kost de lamp voor een kwaliteits-
beamer al snel evenveel als een royale flatscreen.
Voor thuisgebruikers is de beamer daardoor een aardig gadget
maar beslist niet meer. Ook is bij de goedkopere beamers
de beeldkwaliteit (helderheid contrast en resolutie) naadje.

Suc6

"Linea Recta" <mccm...@abc.invalid> schreef in bericht
news:4a491a31$0$182$e4fe...@news.xs4all.nl...

: Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een

:
:


Jo

unread,
Jun 30, 2009, 4:40:35 AM6/30/09
to
V_i__n_ce__19_7_1_ wrote:

> nl.media.satelliet - Discussies over satellietontvangst.
>
> CHARTER: nl.media.satelliet
>
> nl.media.satelliet is een ongemodereerde nieuwsgroep met alles over
> satellietontvangst. Voorbeelden van onderwerpen:
> De ontvangst van allerlei signalen die via satellieten uitgezonden worden:
> tv, radio, analoge signalen, digitale signalen, ongecodeerde of gecodeerde
> signalen, beelden van weersatellieten etc. De ontvangstapparatuur voor deze
> signalen.
> Particulieren mogen ontvangstapparatuur te koop aanbieden of vragen door

> berichten te posten met resp. TKA: of TKG: in de subject-regel. Commerciļæ½le


> postings van bedrijven zijn niet toegestaan. Net als in geheel nl.* is het
> posten van binary's niet toegestaan. Deze kunnen bijvoorbeeld op
> homepageruimte geplaatst worden.
>
> EINDE CHARTER.
> ---------
>
> Aankondigingen van en voorstellen over nieuwe groepen
> vindt men in de nieuwsgroep nl.newsgroups.announce.
>
> Een overzicht van Nederlandse nieuwsgroepen en andere nuttige
> informatie is beschikbaar op <http://nl.news-admin.org/info/>.
>
> ---------
>

> Enkele van de huisregels binnen de nl-hiļæ½rarchie (de nieuwsgroepen


> die beginnen met "nl.") luiden:
>
> o Berichten mogen geen binary's bevatten. Je dient je bericht
> in platte tekst op te stellen. Dus berichten in HTML-formaat
> zijn ook niet toegestaan.
>
> o Als je wilt dat je bericht in meerdere groepen verschijnt, dien
> je het te crossposten. Praktisch gezien zijn crosspostings naar
> meer dan vijf groepen meestal onzinnig en ongewenst.
>
> Voor uitleg over binary's, zie de FAQ "Waarom binarygroups ongewenst
> zijn in nl.*" in nl.newsgroups.announce en nl.newsgroups. Voor een

> overzicht van huisregels, zie de "Gedragscode voor de nl-hiļæ½rarchie"


> in nl.newsgroups.help en nl.internet.welkom. Zie ook [1].
>
> [1] http://nl.news-admin.org/info/gedragscode.txt
>
> Linea Recta wrote:
> > Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
> > nieuwe platte TV.
> > Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
> > Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de praktijk
> > beoordeeld...
> >
> >
> >
> nl.media.satelliet - Discussies over satellietontvangst.
>
> CHARTER: nl.media.satelliet
>
> nl.media.satelliet is een ongemodereerde nieuwsgroep met alles over
> satellietontvangst. Voorbeelden van onderwerpen:
> De ontvangst van allerlei signalen die via satellieten uitgezonden worden:
> tv, radio, analoge signalen, digitale signalen, ongecodeerde of gecodeerde
> signalen, beelden van weersatellieten etc. De ontvangstapparatuur voor deze
> signalen.
> Particulieren mogen ontvangstapparatuur te koop aanbieden of vragen door

> berichten te posten met resp. TKA: of TKG: in de subject-regel. Commerciļæ½le


> postings van bedrijven zijn niet toegestaan. Net als in geheel nl.* is het
> posten van binary's niet toegestaan. Deze kunnen bijvoorbeeld op
> homepageruimte geplaatst worden.
>
> EINDE CHARTER.
> ---------
>
> Aankondigingen van en voorstellen over nieuwe groepen
> vindt men in de nieuwsgroep nl.newsgroups.announce.
>
> Een overzicht van Nederlandse nieuwsgroepen en andere nuttige
> informatie is beschikbaar op <http://nl.news-admin.org/info/>.
>
> ---------
>

> Enkele van de huisregels binnen de nl-hiļæ½rarchie (de nieuwsgroepen


> die beginnen met "nl.") luiden:
>
> o Berichten mogen geen binary's bevatten. Je dient je bericht
> in platte tekst op te stellen. Dus berichten in HTML-formaat
> zijn ook niet toegestaan.
>
> o Als je wilt dat je bericht in meerdere groepen verschijnt, dien
> je het te crossposten. Praktisch gezien zijn crosspostings naar
> meer dan vijf groepen meestal onzinnig en ongewenst.
>
> Voor uitleg over binary's, zie de FAQ "Waarom binarygroups ongewenst
> zijn in nl.*" in nl.newsgroups.announce en nl.newsgroups. Voor een

> overzicht van huisregels, zie de "Gedragscode voor de nl-hiļæ½rarchie"


> in nl.newsgroups.help en nl.internet.welkom. Zie ook [1].
>
> [1] http://nl.news-admin.org/info/gedragscode.txt

Daar hebben we waste of space weer.


Rob

unread,
Jun 30, 2009, 5:00:29 AM6/30/09
to
Jo <j...@klopklop.sp> wrote:
> Daar hebben we waste of space weer.

Gewoon negeren die man, in ieder geval niet zijn crap in zijn geheel
weer dupliceren in je reactie!

V_i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 5:04:05 AM6/30/09
to

Erg on-topic nietwaar dat onderwerp over beamers. Gewoon negeren die
beamer crap hier.

Rob

unread,
Jun 30, 2009, 5:10:42 AM6/30/09
to

Als jij dat nou gewoon deed dan kwamen er 3 of 4 reacties en was het
onderwerp weer afgelopen.
Nou start je weer zo'n ellenlange thread over hoe onzinnig het is je
te bemoeien met het on-topic zijn van berichten...

V_i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 5:14:50 AM6/30/09
to

Tja en als anderen eens het charter lezen en begrijpen voorkomt het
vervuiling van deze nieuwsgroep. Lees graag over satelliet dingen maar
beamers en zo interesseert me niet.

Jo

unread,
Jun 30, 2009, 5:30:31 AM6/30/09
to
V_i__n_ce__19_7_1_ wrote:

>
> > Als jij dat nou gewoon deed dan kwamen er 3 of 4 reacties en was het
> > onderwerp weer afgelopen.
> > Nou start je weer zo'n ellenlange thread over hoe onzinnig het is je
> > te bemoeien met het on-topic zijn van berichten...
>
> Tja en als anderen eens het charter lezen en begrijpen voorkomt het
> vervuiling van deze nieuwsgroep. Lees graag over satelliet dingen maar
> beamers en zo interesseert me niet.

Jij begint anders met die vervuiling, en het is leuk om weer eens iets
anders te leren over beamers en zo, en alles wat met kijk genot te maken
heeft.

V_i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 5:33:50 AM6/30/09
to
Nou wie heeft hier het onderwerp over beamers gestart? Is iemand die
hier regel matig post dus weet wat wel en niet topic is.

Jo

unread,
Jun 30, 2009, 5:38:51 AM6/30/09
to


En lezen is ook al niet je sterkste kant, want er staat duidelijk (Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer?)
Ā 

Rob

unread,
Jun 30, 2009, 5:39:45 AM6/30/09
to

En wie begint er weer over topic te zeiken?
Iemand die hier regelmatig post en weet dat dat totaal geen zin heeft.

Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jun 30, 2009, 5:42:48 AM6/30/09
to
Toch is een beamer een apparraat dat je op een PC of laptop
kan aansluiten om bijvoorbeeld een presentatie te geven.
Dat je er ook TV mee kan kijken is mooi meegenomen, omdat
je elke beamer op een PC / Computer kan aansluiten valt deze
ook of zelfs net onder de categorie Hardware (wat ook rand-
apparatuur is). En is het stellen van een vraag daarover volgens
het charter helemaal politiek correct. Dat het jou niet interesseert
is jouw eigen pakkie an. Maar je heet volgens je Nick geen Remi
en andere usenetters hebben net zoveel recht on topic te praten
over wat ze interessert als jij dat hebt.

Dus hu gewoon op met je domme geneuzel, en accepteer dat
er net zoveel interesses zijn als mensen. Kan je dat niet adviseer
ik je een private chatroom op te zetten om met een of twee
gelijkgestemde neuzelaars in koor te brallen wat je allemaal
wel leuk vind. Maar vermoei ons er a.u.b niet verder mee....

"V_i__n_ce__19_7_1_" <in...@on--topic.nl> schreef in bericht
news:4a49d784$0$28142$5fc...@news.tiscali.nl...

V_i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 5:42:28 AM6/30/09
to
Jo wrote:
> V_i__n_ce__19_7_1_ wrote:
>> Rob wrote:
>> > Jo <j...@klopklop.sp> wrote:
>> >> Daar hebben we waste of space weer.
>> >
>> > Gewoon negeren die man, in ieder geval niet zijn crap in zijn geheel
>> > weer dupliceren in je reactie!
>>
>> Erg on-topic nietwaar dat onderwerp over beamers. Gewoon negeren die
>> beamer crap hier.
>>
>
> En lezen is ook al niet je sterkste kant, want er staat duidelijk *(Zijn
> er mensen die (sat)TV kijken met een beamer?)*
>
>
Even het orginele bericht erbij halen.

Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
nieuwe platte TV.
Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de praktijk
beoordeeld...

Dus iemand zoekt een alternatief voor een nieuwe platte televisie. Vraag
me dan af wat dat met satelliet te maken heeft. Vertel het me eens.

Jo

unread,
Jun 30, 2009, 5:47:43 AM6/30/09
to

Tsja, en boven kwooten is al helemaal uit den boze, dus ga snel leren hoe het
hoort.


V__i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 5:47:59 AM6/30/09
to
Wauw wat een informatie, wist het nog echt niet. Geen idee wat ik aan
heb aangezien ik in satelliet informatie geinteresseerd ben. Plaats het
eens bij media nieuwsgroep of zo. Misschien heb je daar meer succes.

Ga toch krassen, dan win je nog eens wat. wrote:

V__i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 5:48:49 AM6/30/09
to

V__i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 5:46:06 AM6/30/09
to

Nou is al een tijdje aardig on-topic hier. Maar helaas..je hebt gewoon
mensen die graag off-topic posten

Jo

unread,
Jun 30, 2009, 5:53:05 AM6/30/09
to
V_i__n_ce__19_7_1_ wrote:

>
> Even het orginele bericht erbij halen.
>
> Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
> nieuwe platte TV.
> Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
> Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de praktijk
> beoordeeld...
>
> Dus iemand zoekt een alternatief voor een nieuwe platte televisie. Vraag
> me dan af wat dat met satelliet te maken heeft. Vertel het me eens.

Het feit dat het woordje (sat) er in staat maakt het on topic.

V__i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 5:57:10 AM6/30/09
to
Aha dus als ik hier biijvoorbeeld een vraag stel welke planten ik het
beste kan kiezen om mijn satelliet schotel op te fleuren dan is het
on-topic? Of welke kleur van een ontvanger past het beste bij mijn
interieur dan is het ook on-topic?

Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jun 30, 2009, 6:04:36 AM6/30/09
to
Jij moet nog heel wat leren, boven quoten betekend letterlijk
boven aanhalen van eerder geschreven tekst, als dat not done
is doe ik het dus net goed. Want ik haal beneden aan en
antwoord netjes bovenaan, waar je het meteen kan zien en
lezen.
Je bedoeld waarschijnlijk boven antwoorden of replyen;-))
Leer eerst eens behoorlijk uit te drukken wat je bedoeld en
ga dan pogen mij bij te brengen wat ik al jaren weet;-))

Doei suffie;-)))

"Jo" <j...@klopklop.sp> schreef in bericht
news:4A49DF3F...@klopklop.sp...

:
:


Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jun 30, 2009, 6:07:51 AM6/30/09
to
In plaats niets in "jouw" groep ik antwoord op een bericht
in nl.comp.hardware.nl waar volgens mij de vraag helemaal
terecht is.
Dat iemand het nodig vind de hele boel te croosposten naar
andere groepen is mijn bier niet. De OP vraagt specifiek ook
naar satteliet en dus volgens het charter van "jouw" groepje
ook weer helemaal correct. Gelukkig heb je ondertussen
geleerd waar je hoort te posten en te quoten, en dus is mijn
missie deels geslaagd;-))

Doei suffie;-)))

"V__i__n_ce__19_7_1_" <in...@on--topic.nl> schreef in bericht
news:4a49df49$0$28153$5fc...@news.tiscali.nl...
: Wauw wat een informatie, wist het nog echt niet. Geen idee wat ik aan

: >
: >


V__i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 6:06:54 AM6/30/09
to
Kijk eens op http://leerquoten.slashme.org/
Dan weet je ook waarom boven quoten niet gewenst is.

V__i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 6:15:25 AM6/30/09
to
Je bedoelt volgens mij crossposten neem ik aan.
Even het charter van hardware erbij gepakt:

Dit is een ongemodereerde groep voor vragen en discussies over hardware
in de meest algemene zin. Hierbij kun je denken aan computers en
onderdelen. Het is niet de bedoeling hier hardware aan te
bieden of commerciƫle aankondigingen te doen. Het is niet de bedoeling
om naar andere nl.comp.*-groepen te kruisposten. Als er een meer
gespecialiseerde groep is voor jouw vraag of discussie, gebruik die
dan.

Hmmm vraag me af wat voor onderdeel een beamer is van een pc?

Rob

unread,
Jun 30, 2009, 6:24:17 AM6/30/09
to

Jij bent degene die hier verreweg de meeste off-topic posts geplaatst
heeft. Al jouw posts over topic zijn off-topic. Dus zeur aub niet!

Rob

unread,
Jun 30, 2009, 6:27:15 AM6/30/09
to
V__i__n_ce__19_7_1_ <in...@on--topic.nl> wrote:
> Hmmm vraag me af wat voor onderdeel een beamer is van een pc?

Een randapparaat. Zo leer je nog eens wat.

Jo

unread,
Jun 30, 2009, 6:40:06 AM6/30/09
to
V__i__n_ce__19_7_1_ wrote:

Ja.


Jo

unread,
Jun 30, 2009, 6:39:30 AM6/30/09
to
V__i__n_ce__19_7_1_ wrote:

Ja.


V__i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 7:13:26 AM6/30/09
to

Even het charter er eens op nalezen gna

V__i__n_ce__19_7_1_

unread,
Jun 30, 2009, 7:12:56 AM6/30/09
to

Hahahah.... grapjas.

Rob

unread,
Jun 30, 2009, 7:39:45 AM6/30/09
to

Als een muis of een toetsenbord of een beeldscherm een onderdeel is
van een PC dan is een printer of een beamer dat ook. Dus prima
geschikt voor discussie in nl.comp.hardware

Tom

unread,
Jun 30, 2009, 7:39:20 AM6/30/09
to
"Jo" <j...@klopklop.sp> schreef in bericht
news:4A49CF83...@klopklop.sp

> Daar hebben we waste of space weer.

Balk... splinter...Aan die waste of space heb je met je integrale quote
thans fors toe bijgedragen.

Tom.


Tom

unread,
Jun 30, 2009, 7:44:21 AM6/30/09
to
"Ga toch krassen, dan win je nog eens wat."
<P_krasteroplos&Pkraslot.Plot> schreef in bericht
news:4a49e334$0$27400$e4fe...@dreader31.news.xs4all.nl

> Jij moet nog heel wat leren, boven quoten betekend letterlijk
> boven aanhalen van eerder geschreven tekst, als dat not done
> is doe ik het dus net goed.

Daarom heet het ook: bovenkloten.

> Want ik haal beneden aan en
> antwoord netjes bovenaan, waar je het meteen kan zien en
> lezen.

Een onlogische volgorde als je op iemand anders reageert: het is immers
handig om te weten waarop je reageert, voordat men kennis neemt van je
reactie daarop. Bovenkloters sla ik in principe over, omdat meestal de
inhoud van hun bericht recht evenredig is aan dat klootgedrag. Bij jou valt
dat gelukkig nogal mee, maar toch:
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?

Tom.


Linea Recta

unread,
Jun 30, 2009, 7:17:23 AM6/30/09
to

"Funprice" <jhbus...@nomail.nl> schreef in bericht
news:ltvi451b523ikepgm...@4ax.com...

> On Mon, 29 Jun 2009 21:46:52 +0200, "Linea Recta"
> <mccm...@abc.invalid> wrote:
>
>>Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
>>nieuwe platte TV.
>>Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
>>Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de
>>praktijk
>>beoordeeld...
>
>
> Het is een alternatief: je kunt lekker groot kijken.


Dat was een van mijn overwegingen. Momenteel heb ik een 36 cm TVtje en
bovendien zie ik nogal slecht op afstand.


> Een beamer is
> echter veelal een lawaaimaker (koeling lamp), duur in gebruik (lampen
> zijn schreeuwend duur en hebben een vrij beperkte levensduur)


Oei... eigenlijk net als een ouderwetse filmprojector dus?
Ik had de voorzichtige hoop dat men tegenwoordig van modernere technieken
gebruik zou maken. Zoals bv de projectie-wekker.
Nog een voordeel zou zijn dat je op het plafond kunt projecteren wanneer je
bv. in bed ligt te kijken...

> en veel
> minder lichtsterk dan een LCD scherm, waardoor je al snel moet
> verduisteren voor een mooi plaatje.


Dat lijkt me ook niet best. Een LCD-scherm scoort al laag op dat punt.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Linea Recta

unread,
Jun 30, 2009, 9:06:00 AM6/30/09
to

"Ga toch krassen, dan win je nog eens wat." <P_krasteroplos&Pkraslot.Plot>
schreef in bericht
news:4a49c813$0$22657$e4fe...@dreader27.news.xs4all.nl...
> Beamers zijn een prima alternatief mits de ruimte waarin
> je kijkt aan de eisen voldoet net als de wijze van projecteren.
> Zo mag de ruimte beslist niet te licht zijn, dat komt het kijk-
> genot absoluut net ten goede. Ook moet de beamer zo recht
> mogelijk tegenover het projectieoppervlak staan (vertekening).
> Wij hebben op onze vereniging een aantal beamers getest,
> om bijvoorbeeld voetbal en andere sporten te bekijken.
> De uitkomst is dat we nog steeds op de grote CRT kijken;-))
>
> Voordeel van de beamer is dat ie makkelijk op te bergen is
> en dus nooit in de weg zal staan, nadeel is de beperkingen
> bij omgevingslicht of invallend zonlicht etc. Ook is de kwaliteit
> en de prijs meestal recht evenredig, wil je dus een beamer met
> uitstekende eigenschappen moet je daarvoor diep in de
> buidel tasten, wil je deze optimaal laten werken moet je de
> lampbeslist niet sparen, en deze dus gewoon voluit laten
> werken (kan ingesteld worden) .
> Kom je op de gebruikskosten, naast energie heb je ook de
> slijtage van de lam. Terwijl een lamp al snel evenveel als een
> goedkope beamer kost, kost de lamp voor een kwaliteits-
> beamer al snel evenveel als een royale flatscreen.
> Voor thuisgebruikers is de beamer daardoor een aardig gadget
> maar beslist niet meer. Ook is bij de goedkopere beamers
> de beeldkwaliteit (helderheid contrast en resolutie) naadje.


OK, dan weet ik wel genoeg denk ik. Misschien dat in de toekomst nog
technische verbeteringen te verwachten zijn (LED lampen) en op gebied van
prijs/kwaliteitsverhoudingen.
Een groot beeld, wat eventueel ook op plafond is te projecteren leek me wel
handig. Maar ook de LCD TV's en monitoren zijn nog niet bepaald ideaal
tegenwoordig wat betreft lichtopbrengst en contrast.

Uitgaande van een satellietontvanger, zou het voordelig zijn om een platte
monitor te nemen in plaats van een platte TV? Een ontvangstgedeelte heb ik
immers niet nodig, en een monitor kan bovendien desgewenst ook nog voor de
computer gebruikt worden.

Linea Recta

unread,
Jun 30, 2009, 9:36:56 AM6/30/09
to

"Edmund" <nom...@hotmail.com> schreef in bericht
news:Rgi2m.9630$3O....@newsfe25.iad...
> "Linea Recta" <mccm...@abc.invalid> schreef in bericht
> news:4a491a31$0$182$e4fe...@news.xs4all.nl...

>> Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
>> nieuwe platte TV.
>> Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
>> Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de
>> praktijk
>> beoordeeld...
>
> Ik zou het liefste ook zo'n HD beamer hebben maar helaas is er
> voor mij nog niet de geschikte beamer.
> De meeste beamers maken herrie, moeten na een uurtje of 2000
> tot 4000 nieuwe lanpen hebben en zijn een stuk duurder dan
> een LCD TV.
> Hoewel het scherm formaat wel in het voordeel is van de beamer.
> Nu zijn er 1 of 2 beamers met LED lampen die gaan
> minimaal 2000 uur mee, maar ze zijn helaas veel te duur.
> Voor mij is het dus nog afwachten op betere tijden en misschien
> de laser beamer.


Dat denk ik ook dan, wachten op technische vooruitgang en dalende prijzen.
Laser beamer is dat iets wat al bestaat? Even gegoogled, maar ik geloof dat
daar iets heel anders mee bedoeld wordt...

Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jul 1, 2009, 2:26:41 AM7/1/09
to
Kijk jij maar liever eens op www.leerknippen.nl

"V__i__n_ce__19_7_1_" <in...@on--topic.nl> schreef in bericht
news:4a49e3b9$0$28145$5fc...@news.tiscali.nl...
:


: Ga toch krassen, dan win je nog eens wat. wrote:
: > Jij moet nog heel wat leren, boven quoten betekend letterlijk
: > boven aanhalen van eerder geschreven tekst, als dat not done
: > is doe ik het dus net goed. Want ik haal beneden aan en
: > antwoord netjes bovenaan, waar je het meteen kan zien en
: > lezen.
: > Je bedoeld waarschijnlijk boven antwoorden of replyen;-))
: > Leer eerst eens behoorlijk uit te drukken wat je bedoeld en
: > ga dan pogen mij bij te brengen wat ik al jaren weet;-))
: >
: > Doei suffie;-)))

:: > :
: > : Tsja, en boven kwooten is al helemaal uit den boze, dus ga snel leren

Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jul 1, 2009, 2:27:38 AM7/1/09
to
Zo is het maar net;-)))

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht
news:slrnh4juc1....@xs7.xs4all.nl...

Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jul 1, 2009, 2:28:09 AM7/1/09
to
Ja, en ter zake knippen heeft ie ook al nooit van gehoord.

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

news:slrnh4jpuh....@xs7.xs4all.nl...


: V__i__n_ce__19_7_1_ <in...@on--topic.nl> wrote:
: > Rob wrote:

:: >
: > Nou is al een tijdje aardig on-topic hier. Maar helaas..je hebt gewoon

Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jul 1, 2009, 2:28:57 AM7/1/09
to
Niet van gaan stotteren hoor;-)))

"V__i__n_ce__19_7_1_" <in...@on--topic.nl> schreef in bericht

news:4a49f351$0$28141$5fc...@news.tiscali.nl...
::
: Even het charter er eens op nalezen gna


Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jul 1, 2009, 2:30:33 AM7/1/09
to
Als je in een discussie of verhaal vergeet wat je net gezegd
hebt is het slecht met je korte geheugen gesteld.
Last van Korsakoff beste Tom ?????

"Tom" <geen...@ikgeenspam.invalid> schreef in bericht
news:h2ctrt$21b4$2...@nl-news.euro.net...
: "Ga toch krassen, dan win je nog eens wat."

:
:


Ga toch krassen, dan win je nog eens wat.

unread,
Jul 1, 2009, 2:35:26 AM7/1/09
to
Prijsverschil tussen een monitor en een TV is minimaal terwijl
er in de meeste TV's best wel acceptabele speakers zitten.
Ik heb een 40" Semi HD van LG en ben zeer tevreden met
kleur en contrast, de TV heeft naast de gebruikelijke aan-
sluitingen ook een VGA en HDMI in, zodat ook een PC
aangesloten kan worden. De beeldkwaliteit is prima, ook
bij computerweergave. Enige nadeel van LCD TV's is de
beperkte kijkhoek, maar eenmaal onder de juiste hoek
opgesteld zal je zeer zeker tevreden blijken. Gewoon
even goed vooronderzoek doen naar de beste keuze voor
jou en dan onderhandelen in de winkel voor een goede deal.

Suc6

"Linea Recta" <mccm...@abc.invalid> schreef in bericht

news:4a4a0dc3$0$183$e4fe...@news.xs4all.nl...
:
: "Ga toch krassen, dan win je nog eens wat." <P_krasteroplos&Pkraslot.Plot>

:
:
:


Adrie K

unread,
Jul 1, 2009, 5:43:26 AM7/1/09
to
Linea Recta wrote:
> Ik vraag me af of een beamer een alternatief zou kunnen vormen voor een
> nieuwe platte TV.
> Zijn er mensen die (sat)TV kijken met een beamer? Voordelen, nadelen?
> Ik weet alleen dat die dingen bestaan, maar heb ze nog nooit in de praktijk
> beoordeeld...
>
>
>

Kijk eens rond op http://www.mijnhometheater.nl/ en aanverwante sites,
daar staan voldoende voorbeelden van lieden die beelden (al dan niet
afkomstig van/via een satelliet) bekijken met een projector.

Edmund

unread,
Jul 6, 2009, 10:38:59 AM7/6/09
to
"V_i__n_ce__19_7_1_" <in...@on--topic.nl> schreef in bericht
news:4a49d784$0$28142$5fc...@news.tiscali.nl...

> Rob wrote:
>> V_i__n_ce__19_7_1_ <in...@on--topic.nl> wrote:
>>> Rob wrote:
>>>> Jo <j...@klopklop.sp> wrote:
>>>>> Daar hebben we waste of space weer.
>>>> Gewoon negeren die man, in ieder geval niet zijn crap in zijn geheel
>>>> weer dupliceren in je reactie!
>>> Erg on-topic nietwaar dat onderwerp over beamers. Gewoon negeren die
>>> beamer crap hier.
>>
>> Als jij dat nou gewoon deed dan kwamen er 3 of 4 reacties en was het
>> onderwerp weer afgelopen.
>> Nou start je weer zo'n ellenlange thread over hoe onzinnig het is je
>> te bemoeien met het on-topic zijn van berichten...
>
> Tja en als anderen eens het charter lezen en begrijpen voorkomt het
> vervuiling van deze nieuwsgroep. Lees graag over satelliet dingen maar
> beamers en zo interesseert me niet.

Gelukkig dat wij dat slappe gezijk van jou zo interessant vinden. LOL
Graag nog een posting of 30 met hetzelfde en vooral...volhouden.

Edmund


0 new messages