Elsevier CD ROM aangifte IB 2004

Rob

Heeft iemand al een Elsevier 2004 CD ROM voor de aangifte IB over 2003? Bij
voorbaat dank voor reacties.

Rob

Tom

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht

> Heeft iemand al een Elsevier 2004 CD ROM voor de aangifte IB over 2003?

Ja hoor.

> Bij
> voorbaat dank voor reacties.

Bij deze. Maar waarom stel je die vraag eigenlijk?

Groeten,
Tom.

Rob

Bij deze. Maar waarom stel je die vraag eigenlijk?

Wat denk je nou zelf? Peter begrijpt mijn vraag zeker.

Rob

Tom

> Wat denk je nou zelf?

Geen flauw idee. Hou je een enquete? Want je gaat me toch niet vertellen dat
je zo'n losertje bent die zelfs van een pakket van een paar luttele tientjes
nog een illegale kopie wil hebben? Nee toch, hč?

Groeten,
Tom.

Jakob

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht

Ik nog niet;
maar ik denk dat ik binnenkort maar eens eentje ga kopen.

Jakob

Rob

> [...]
tientjes
> nog een illegale kopie wil hebben? Nee toch, hč?

Spaar je dan de opmerking van "enquete", hang niet de moraalridder uit en
laat het oordelen maar aan een ander over.
Inderdaad, wie heeft er een kopietje voor mij. Bij voorbaat dank. Rob

Tom

> Spaar je dan de opmerking van "enquete", hang niet de moraalridder uit

Hang jij dan niet de dief uit, dan heb je geen last van moraalridders.

> en
> laat het oordelen maar aan een ander over.

Zeg kom, *jij* begint te zeiken over het achterover drukken van software op
een publiek medium. Als je geen oordeel wilt, loop dan niet te bedelen om
een illegaal dingetje dat je zelf morgenochtend bij elke V&D kan kopen...

> Inderdaad, wie heeft er een kopietje voor mij. Bij voorbaat dank. Rob

... maar ik zie het al, je bent toch een beklagenswaardige losertje.

Tom.

Tom

"Jakob" <acc_...@hotmail.com> schreef in bericht

LOL! ;-))

Groeten,
Tom.

Rob

> [...]
> een illegaal dingetje dat je zelf morgenochtend bij elke V&D kan kopen...

> ... maar ik zie het al, je bent toch een beklagenswaardige losertje.

Beste Tom,

Je wijze van communiceren levert bij mij slechts een glimlach op. Je laat
erg veel van jezelf zien. Het geeft een beetje je (maatschappelijk) niveau
aan, je achtergrond en wijze van denken. Het is wel vermakelijk voor veel
lezers in dit medium. Alleen haal je jezelf zo erg omlaag, jammer. Misschien
dat je een beetje meer kritisch tegenover jezelf moet gaan staan, eens wat
meer in het spiegeltje kijken. En ach, die ziel die graag een kopietje wil,
laat'm toch en denk er het jouwe van. Rob

Tom

> Je wijze van communiceren levert bij mij slechts een glimlach op. Je laat
> erg veel van jezelf zien. Het geeft een beetje je (maatschappelijk) niveau
> aan, je achtergrond en wijze van denken.

Je hebt het over *niveau* en publiekelijk loop je te bedelen om een illegaal
kopietje? Tsk...

Tom.

Peer Mankpoot

Rob schreef/citeerde op Mon, 26 Jan 2004 23:04:18 +0100:

> [...]
> meer in het spiegeltje kijken. En ach, die ziel die graag een kopietje wil,

Juist klaplopers zouden wat meer zelfkritiek moeten hebben, inbegrepen de
parasieten die wel 20 euro per maand aan ADSL kunnen uitgeven maar te
beroerd zijn om eenzelfde bedrag uit te geven aan een cd die ze willen
gebruiken.

--
Pak montere po

Rob

> [...]
> parasieten die wel 20 euro per maand aan ADSL kunnen uitgeven maar te
> beroerd zijn om eenzelfde bedrag uit te geven aan een cd die ze willen

Nou, nou, nou, wat een verbaal geweld. Dit lijkt wel een nieuwsgroep van
BUMA/STEMRA of iets soortgelijks.
En dat terwijl ik een vrij onschuldig kopietje wil hebben. Wie helpt me? Bij
voorbaat dank. Rob

SJBZ

"Rob" schreef

> [...]
> BUMA/STEMRA of iets soortgelijks.
> En dat terwijl ik een vrij onschuldig kopietje wil hebben. Wie helpt me?

Getverderrie, heb je de boodschap nu nog niet begrepen? Ben je nou zo dom of
doe je zo dom.
Jouw vraag klinkt onschuldig maar is dat niet. Wanneer Elsevier te lage
verkoopcijfers heeft vanwege "die kopietjes" is er volgend jaar geen
belasting CD-rom meer voor de "gewone man". Dat gegeven is niet alleen
gebaseerd op economie maar ook op onderzoek, wellicht voor meerderen
interessant om te weten:

In samenwerking met bijvoorbeeld Elsevier doet de fiscus (heeft de fiscus
gedaan) intern onderzoek naar de aantallen aangiften ingediend via Elsevier
versus de aantallen verkochte softwareproducten. Hieruit kwam onder meer
naar voren, dat het aantal ingediende aangiften (het vroegere Q-biljet en
thans electronisch) vele en vele malen groter was dan het aantal verkochte
exemplaren van een bepaald softwareproduct. En dat had niet alleen te maken
met het feit dat er via 1 pakket meerdere aangiften werden verwerkt, het
betrof een totaalplaatje.

Iedere Nederlander wil altijd liefst voor een dubbeltje op de eerste rang
(tsja, wie niet), maar die instelling kan ook zeer ongunstig uitpakken voor
de doorsnee-mens. Dus koop nou mooi die CD-rom, het gebodene is zeker zijn
prijs waard en die handeling zorgt voor een jaarlijks vervolg. Als je het
geld er niet voor over hebt (dat is voorstelbaar bij 1 aangifte), gebruik
dan toch het gratis BD-programma. Maar ja, de Elsevier is natuurlijk beter
en leuker in het gebruik.
SJBZ.

Rob

Het punt is dat ik de CD eigenlijk te duur vind. Bovendien ontbreekt het mij
momenteel aan de nodige pecunia. Rob

Tom

> Het punt is dat ik de CD eigenlijk te duur vind. Bovendien ontbreekt het
mij
> momenteel aan de nodige pecunia. Rob

Een van de meest bekende en doorzichtige smoezen van roofkopieerders. Dat
heb ik nou ook elke week: een fiets is te duur, dus jat ik 'm toch gewoon?
En als ik eens een stukje wil autorijden, is de Jaguar hier verderop toch
een willig object? Moeten ze die dingen maar niet zo duur maken.

Tom.

Rob

> [...]
> En als ik eens een stukje wil autorijden, is de Jaguar hier verderop toch
> een willig object? Moeten ze die dingen maar niet zo duur maken.

Wat ben jij toch een voorspelbaar en doorzichtig mannetje. Heb je niet in de
gaten dat je je gigantisch laat "opslijpen"? Iedereen geniet mee. Niettemin
wil ik wel nog steeds een kopietje. Rob

Van Geel

*zuchT*

En deze mensen noemen zoch volwassen??

Rob heeft gewoon een simpele vraag!! (die duidelijk naar voren komt/kwam in
zijn eerste post, echter tsjah er blijven mensen die dat niet kunnen/willen
begrijpen!!)

Wat een achterlijke discussie is hier op gang gekomen dankzij rob(je).....

Tom ik heb een cd-rom over je mag hem wel voor 10 euro hebben!!

Met vriendelijke Groet

P.s. hier is niets verkeerds aan om mijn cd-rom die ik "legaal" heb
verkregen, door te verkopen aan een ander *sociaal mensen* MOEILIJK HE!!!
"Tom" <geen...@ikgeenspam.invalid> schreef in bericht

Frans Stoop

"Rob" <ro...@hotmail.com> wrote in message news:<40155b16$0$94608$abc4...@news.wanadoo.nl>...

> Heeft iemand al een Elsevier 2004 CD ROM voor de aangifte IB over 2003? Bij
> voorbaat dank voor reacties.

De aangifte-CD moet al in de handel zijn. De complete CD (aangifte +
belastinggids digitaal) komt binnenkort. Bel anders eens met Elsevier
om te horen waar je hem kunt aanschaffen. Er zijn trouwens lieden bij
Elsevier-financieel die meelezen op dit forum, dus misschien bellen
zij jou wel.

Rob

> Tom ik heb een cd-rom over je mag hem wel voor 10 euro hebben!!
>
> P.s. hier is niets verkeerds aan om mijn cd-rom die ik "legaal" heb
> verkregen, door te verkopen aan een ander *sociaal mensen* MOEILIJK HE!!!

Dat zeg je nu wel, maar heb je echt geen kopietje voor jezelf op je harde
schijf gezet?
Niettemin heb ik wel belangstelling voor jouw CD'tje. Rob

Rob

"Frans Stoop" <taxN...@tosfire.com> schreef in bericht

Moeten ze wel een telefoonnummer hebben. Rob

megasponsor

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht
Rob, ik zie dat je je kostbare tijd verspilt aan ene Tom. Een tip: zet hem
in je killfile
gerrit

Tom

"Van Geel" <f.va...@home.nl> schreef in bericht

> [...]
in
> zijn eerste post, echter tsjah er blijven mensen die dat niet

Het is een heel simpele vraag, inderdaad, en is maar al te goed te
begrijpen. Maar het is ook een vraag die in het algemeen in nieuwsgroepen -
behalve die waar de losertjes en kopieerdertjes bijeen komen om voor een
tientje hun ouwe moeder om zeep te helpen - niet wordt geaccepteerd, wat
voor een loser de afzender ook moge zijn. Vandaar de discussie

> Wat een achterlijke discussie is hier op gang gekomen dankzij rob(je).....

Ik zie dat je er even achterlijk aan meedoet?

> Tom ik heb een cd-rom over je mag hem wel voor 10 euro hebben!!

Heb ik daarom gevraagd, dan?

> Met vriendelijke Groet
>
> P.s. hier is niets verkeerds aan om mijn cd-rom die ik "legaal" heb
> verkregen, door te verkopen aan een ander *sociaal mensen* MOEILIJK HE!!!

Je gebrabbel is inderdaad moeilijk te lezen. En leer eens quoten:
www.leerquoten.nl

Tom.

Rob

Al met al heb ik genoten van moraalridder Tom en zijn handlangers. Het lijkt
mij inderdaad weinig zinvol om de discussie voort te zetten.
Niettemin: IK HEB NOG STEEDS GEEN KOPIETJE. Gelieve vanaf nu slechts lieden
te reageren die mij dit kopietje willen leveren.
Allen bedankt voor de bijdrage aan deze vermakelijke discussie.
Rob

Tom

> Al met al heb ik genoten van moraalridder Tom en zijn handlangers. Het
lijkt
> mij inderdaad weinig zinvol om de discussie voort te zetten.
> Niettemin: IK HEB NOG STEEDS GEEN KOPIETJE.

Gut, 't kind zit nog steeds te dreinen. Het schreeuwt zelfs.

> Gelieve vanaf nu slechts lieden
> te reageren die mij dit kopietje willen leveren.

Helaas - je hebt er niets over te vertellen welke lieden op jou reageren.

> Allen bedankt voor de bijdrage aan deze vermakelijke discussie.

Ach, de boog kan niet altijd gespannen staan.

Tom.

B52

"SJBZ" <sjbz....@noord.bart.nospam.nl> schreef in bericht

Wat mankeert er eigenlijk aan de belastingdiskette?

Sjoerd Zijlstra

> [...]
lijkt
> mij inderdaad weinig zinvol om de discussie voort te zetten.
> Niettemin: IK HEB NOG STEEDS GEEN KOPIETJE.

Daar vroeg je toch ook niet om? Lees je originele bericht eens. Je vroeg
alleen: wie heeft 'm a;/

> Gelieve vanaf nu slechts lieden
> te reageren die mij dit kopietje willen leveren.

och help, de klaploper loopt nog steeds te bedelen.

Rob

> lijkt
>

> Daar vroeg je toch ook niet om? Lees je originele bericht eens. Je vroeg
> alleen: wie heeft 'm a;/

> och help, de klaploper loopt nog steeds te bedelen.

Wat jammer Sjoerd, nu zit jij ook in het minimum kampje van Tom. Wat maken
jullie je toch druk? Rob

Frans Stoop

"Rob" <ro...@hotmail.com> wrote in message news:<40164118$0$25271$a344...@news.wanadoo.nl>...
> Moeten ze wel een telefoonnummer hebben. Rob

tel. 0314-358358

Rob

"Frans Stoop" <taxN...@tosfire.com> schreef in bericht

Hebben zij wel een kopietje? Rob

Rob

Maar alles zonder gekheid, wie kan/wil mij nou een kopietje verstrekken? Bij
voorbaat dank. Rob

megasponsor

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht
Rob, mocht ik de CD in mijn bezit krijgen ben jij de eerste die zal
informeren.

Gerrit

Rob

> lijkt
> lieden
> >

> Rob, mocht ik de CD in mijn bezit krijgen ben jij de eerste die zal
> informeren.
>
> Gerrit

Gerrit,
Je bent een man naar m'n hart. Enne, ik heb de afgelopen 24 uur wat
afgelachen.
Rob

Tom

> Maar alles zonder gekheid, wie kan/wil mij nou een kopietje verstrekken?
Bij
> voorbaat dank. Rob

Jongens, oehoe, wie heeft er een speen voor deze jengelende peuter?

Tom.

Tom

> Gerrit,
> Je bent een man naar m'n hart. Enne, ik heb de afgelopen 24 uur wat
> afgelachen.
> Rob

Dief en diefjesmaat. Je wilt niet weten aan welke dubieuze figuur je nu je
innige liefde betoont.

Tom.

Rob

Bij voorbaat dank. Rob

> Jongens, oehoe, wie heeft er een speen voor deze jengelende peuter? Tom.

Beste Tom,
Van een eerder bericht van mij heb je werkelijk niets begrepen. Waarom blijf
je nou blazen? Gun mij toch dat kopietje. Je lijkt Jan-Peter wel, die denkt
ook dat hij alle moraal in huis heeft. Heb jij geen kopietje voor mij? Rob

Peer Mankpoot

Tom schreef/citeerde op Tue, 27 Jan 2004 19:20:01 +0100:

> Dief en diefjesmaat. Je wilt niet weten aan welke dubieuze figuur je nu je
> innige liefde betoont.

Om een indicatie te geven: Gerrit handelt in zijn eigen uitvinding
boorstelten en een sponsormechanisme obv netwerkmarketing.

Hij is trots op zijn boorstelten, zo trots datti er uit protectie op zijn
webstek de hele tijd een r in een cirkeltje bij plaatst. De erren en
cirkeltjes van anderen interesseren hem blijkbaar maar bar weinig.

M.b.t. dat sponsormechanisme: de bedoeling is dat je via een bij Gerrit
aan te schaffen pasje punten spaart. Dat pasje kost E 12,50. Zijn liefde
voor dit sponsorplan Supersponsor (of Megasponsor) is groot, en liefde
maakt blind. Want wat leest men op die webstek: "Het zou overigens wel erg
kortzichtig van mij zijn als ik je voor € 12,50 een oor aan wil naaien.
Als ik op die manier mijn geld moet verdienen dan was ik nooit financieel
onafhankelijk geworden." De hypocriete zak hooi.

--
Pakte 'n moer op

BertP

"SJBZ" <sjbz....@noord.bart.nospam.nl> schreef in bericht
Als dat zo is, wil ik ook wel eens een copietje.
BertP ( best tevreden met de download/disk van de
BD en vond in het MSX tijdperk Kluwer prettiger.)

SJBZ

"B52" schreef

> Wat mankeert er eigenlijk aan de belastingdiskette?

Op zich mankeert daar niets aan. Het is slechts een electronische kopie van
het papieren aangiftebiljet (de zogenoemde scheurkalender). De interface van
de "Elsevier" geeft meer en uitgebreidere mogelijkheden. Met name het
schuiven van inkomen tussen partners wordt veel uitgebreider weergegeven met
een hoger gehalte aan gebruiksvriendelijkheid. Ook het "printwerk" is vele
malen beter dan het BD-programma.
SJBZ.

Tom

"Peer Mankpoot" <peer.m...@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]
> Als ik op die manier mijn geld moet verdienen dan was ik nooit financieel
> onafhankelijk geworden." De hypocriete zak hooi.

En ook een zielenpoot, die man. Je zult je leven toch maar willen vullen met
het bijhouden van spaarpuntjes... goeie God...

Groeten,
Tom.

Rutger

Rob a couché sur son écran :

Je hebt nu in totaal vijf keer gevraagd wie er een kopietje heeft. Als
dat niet genoeg blijkt moet je er mee kappen!
Rutger (heeft GEEN kopietje voor je)

Site : http://mesnews.no-ip.com

Rob

> Je hebt nu in totaal vijf keer gevraagd wie er een kopietje heeft. Als
> dat niet genoeg blijkt moet je er mee kappen!
> Rutger (heeft GEEN kopietje voor je)

Wat een agressie allemaal. Het lijkt wel of ik de kop van jut ben. Lekker
met z'n allen hakken. Gelukkig zijn er een paar mensen die het wel
begrijpen. Maar ja, zo gaat het he. Zodra zich iemand boven het maaiveld
uitsteekt moet z'n hoofd er af. Dit is een typisch Hollands mentaliteit.
Niettemin dank ik allen voor een meer (een enkeling helaas) of minder (de
meeste) zinvolle bijdrage aan de discussie. Enne, als iemand mij toch nog
zou kunnen voorzien van een kopietje, dan hoor ik dat graag. Met
vriendelijke groet, Rob

Henk

Helaas, Rob, ik heb geen kopietje voor je. Maar ik heb wel bewondering voor
jouw wijze van volhouden. Heerlijk te zien hoe je recht op je doel af blijft
gaan ondanks al die straat-advokaten en wereldverbeteraars om je heen.

Ik heb geen kopietje nodig, maar mocht ik hem tegenkomen hoor je het
onmiddelijk.

Hou vol!

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht

Rob

Klasse Henk, Gerrit en ik hoop ook anderen. Dank voor jullie support. Zoals
we merken geven de wereldverbeteraars er een beetje de brui aan. Het wordt
al wat rustiger met betrekking tot dit onderwerp. Het is ze vast te
vermoeiend. MAAR DIE CD ROM ZAL IK KRIJGEN. Rob

Tom

"Henk" <karelko...@hotmail.com> schreef in bericht

> Helaas, Rob, ik heb geen kopietje voor je. Maar ik heb wel bewondering
voor
> jouw wijze van volhouden.

Ach, als je bewondering hebt voor iemand die gezien zijn jank-, schreeuw- en
stampvoetgedrag niet veel verder komt dan een kind van vier - ga je gang.

Tom.

Rob

> [...]
en
> stampvoetgedrag niet veel verder komt dan een kind van vier - ga je gang.

Tom, wat ben jij toch een eenzijdig en eenvoudig mannetje. Als ik jou mij
voorstel, dan zie ik een soort Jan-Peter. Altijd direct een antwoord en
gedreven door een soort bovenmatig rechtvaardigheidsgevoel. Op zich is zo'n
gevoel niet verkeerd, maar jij slaat een beetje door. Heb je daar in je
eigen omgeving, je werk, je vrienden en je gezin, ook geen last van? De
wereld is niet zwart/wit of goed/verkeerd. Er zijn nou eenmaal veel grijze
gebieden. En dat kopietje dat ik wil hebben is eigenlijk ook een beetje
grijs. Denk er eerst eens goed over na en reageer daarna nog een keer. Rob

Taco

> [...]
| grijs. Denk er eerst eens goed over na en reageer daarna nog een keer. Rob

Nog even en ik ga zelfs Jan Peter sympathiek vinden.

Taco

Peer Mankpoot

Rob schreef/citeerde op Wed, 28 Jan 2004 19:42:24 +0100:

> Heb je daar in je
> eigen omgeving, je werk, je vrienden en je gezin, ook geen last van?

Zeg, die kuub gewapend beton die je de hele tijd voor je twee
hersencelletjes houdt - heb je daar geen last van?

> De wereld is niet zwart/wit of goed/verkeerd.

Dat is waar.

> Er zijn nou eenmaal veel grijze gebieden.

Dat is ook waar.

> En dat kopietje dat ik wil hebben is eigenlijk ook een beetje
> grijs.

Maar dat is aperte onzin.

--
peer (vermoedt dat Rob een autopostulatortrollrobot is)

Peer Mankpoot

Henk schreef/citeerde op Wed, 28 Jan 2004 17:37:08 +0100:

> [...]
> gaan ondanks al die straat-advokaten en wereldverbeteraars om je heen.

Recht op zijn doel af? Jij bent zekker een Bommelding: recht is krom dat
scheef is.
Rechter en terechter zou zijn als parasiet Rob gewoon naar de winkel zou
gaan en daar zou kopen watti hebben wil.

--
Arme koopt pen

Rob

"Peer Mankpoot" <peer.m...@xs4all.nl> schreef in bericht

Zeg Peer, ik had de discussie toch afgesloten? Nu begin jij nog een keer. En
begin je Henk, die ook even boven het maaiveld uitsteekt, af te straffen.
Bovendien voeg je niets meer toe op hetgeen eerder germeld is. Wat mij
betreft is deze discussie nu echt ten einde. Ik wil er niets meer over
lezen. Behoudens een bericht dat iemand een kopietje voor mij heeft
natuurlijk. Rob

Tom

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht

> en

> Tom, wat ben jij toch een eenzijdig en eenvoudig mannetje.

Niks eenvoudig. Het is stukken gecompliceerder 400 meter te lopen of te
fietsen naar V&D om een Elsevierpakketje te kopen en daarvoor de maker te
betalen, dan om uit pure luiheid en egoisme in een nieuwsgroep anderen uit
te nodigen de wet te overtreden ter leniging van jouw luiheid, gemak- en
hebzucht. Hoezo, eenzijdig?

<knip>

> Er zijn nou eenmaal veel grijze
> gebieden. En dat kopietje dat ik wil hebben is eigenlijk ook een beetje
> grijs. Denk er eerst eens goed over na en reageer daarna nog een keer. Rob

Er is niets 'grijs' aan het verlangen anderen de wet te laten overtreden
omdat jij een klaploper wenst te zijn. Of wijs mij anders eerst het grijze
artikel aan in de Auteurswet, dat grijs toestaat dat er een grijze kopie
wordt gemaakt. Kun je dat niet, dan gebruik je gewoon de zoveelste jatsmoes.

Tom.

Peer Mankpoot

Rob schreef/citeerde op Wed, 28 Jan 2004 22:56:42 +0100:

> Zeg Peer, ik had de discussie toch afgesloten? Nu begin jij nog een keer. En
> begin je Henk, die ook even boven het maaiveld uitsteekt, af te straffen.

Dat wormen uit de aarde kruipen wil nog niet zeggen dat ze boven het
maaiveld uitsteken.

--
Koe ramt 'n pope

Henk

Au, au, au, wat voel ik mij gekwetst!
Ben ik dan toch echt de enige die wel eens iets kopieert? Zal toch niet?

Al die betweters moeten eens in hun CD-rom bakje kijken en met het
schaamrood op hun kaken "met blote benen" naar bed gaan!

Henk

BertP

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht
> Heeft iemand al een Elsevier 2004 CD ROM voor de aangifte IB over 2003?
> [...]
Ik wil een kopie van de diskette van de belastingdienst !
Kreeg 'm dit jaar niet, omdat ik vorig jaar de aangifte via internet deed.
:-) :-) :-)
BertP

Foetsji

"BertP" <sp...@my-comp.no> wrote in message

Komt allen snel naar nl.financieel..verzekeren !!
Rob80 gaat geld uitgeven.
;-)

En Foets su(r)ft weer vrolijk verder.

--- Geen recht spoor zonder dwarsliggers. ---

Peer Mankpoot

Henk schreef/citeerde op Wed, 28 Jan 2004 23:26:06 +0100:

> Al die betweters moeten eens in hun CD-rom bakje kijken en met het
> schaamrood op hun kaken "met blote benen" naar bed gaan!

Ik schaam me niet voor al die betaalde payware en gedownloade
share-/freeware. Probeer het ook eens, het doet geen pijn. En je _hoeft_
het niet aan je vriendjes te vertellen, als je bang bent dat ze je
uitlachen.

--
Opnemer kapot

Rutger

Rob a pensé très fort :

> Ik wil er niets meer over
> lezen. Behoudens een bericht dat iemand een kopietje voor mij heeft
> natuurlijk. Rob

Je maakt wel erg mooie voorzetjes: nog eisen gaan stellen ook aan de
mensen die in je draadje schrijven?
Ik dacht het niet.....

Rutger (ik heb hem wel maar je krijgt hem niet!)

Rob

> Je maakt wel erg mooie voorzetjes: nog eisen gaan stellen ook aan de
> mensen die in je draadje schrijven?
> Ik dacht het niet.....
>
> Rutger (ik heb hem wel maar je krijgt hem niet!)

Beste Rutger,
Je maakt het nog bonter dan die andere wereldverbeteraar, Jan-Peter,
betweter, BUMA/STEMRA figuur, genaamd Tom. Blijkbaar heb jij dus de bewuste
CD ROM. Ik heb een ideetje; als je nou even een kopietje maakt voor jezelf
en mij het origineel geeft, dan doe ik het goed in jullie optiek. Jij (en
o.a. Tom) blij en ik blij. Wat dacht je van dit creatieve voorstel? Rob

Fred

Rutger <rut...@zonnet.nl> wrote in message news:<mesnews.ea497d41...@zonnet.nl>...

> [...]
> mensen die in je draadje schrijven?
> Ik dacht het niet.....
>
> Rutger (ik heb hem wel maar je krijgt hem niet!)

En weet je wat het trieste van alles is. Hij blijkt volgens een
posting in financieel.verzekeringen een eenmanmszaak te runnen.
Ben benieuwd hoe hij reageert wanneer zijn afnemers besluiten om zijn
product/diensten gratis af te nemen ;-)

Fred

Fred

"Rob" <ro...@hotmail.com> wrote in message news:<4016a29a$0$89914$1b2c...@news.wanadoo.nl>...

> Maar alles zonder gekheid, wie kan/wil mij nou een kopietje verstrekken? Bij
> voorbaat dank. Rob

Antwoord op deze vraag heb je in meerdere groepen al gekregen.
maar ik wil je het wel uitleggen:
De firma Elsevier ontwikkeld het programma en zet de defintieve versie
van dit programma op een cd-rom. de zgn master of moeder cd-rom. deze
CD-rom wordt dan aan een bedrijf aangeboden, misschien wel jouw
eenmanszaak, welke zich bezighoudt met het in opdracht vermeerderen
van cd-roms. Vervolgens wordt deze cd rom in een doosje gedaan
voorzien van een opdruk. Na de nodige stappen belanden deze cd-roms in
de handel, boekhandel, warenhuizen, groothandels etc. Wanneer je in
het bezit bent van een pasje van de Makro, welke je allicht hebt want
je bent immers ondernemer, dan kun je daar nadat je contant geld hebt
overlegd, of evt. na het ingeven van je pin code en het drukken op de
knop ja. De door jouw gevraagde kopie van de elsevier belasting cd-rom
meenemen.

Fred

Fred

"Rob" <ro...@hotmail.com> wrote in message news:<4016a29a$0$89914$1b2c...@news.wanadoo.nl>...
> Maar alles zonder gekheid, wie kan/wil mij nou een kopietje verstrekken? Bij
> voorbaat dank. Rob

Vul je nu al je IB aangfite voor 2004 in?
Dat vindt ik knap.

Fred

Rob

> Vul je nu al je IB aangfite voor 2004 in?
> Dat vindt ik knap.

> Fred

Beste Fred,
Zoals je blijkbaar niet weet, staat op de CD ROM 2004 het aangifteprogramma
van 2003. Ik vergeef je.
Rob

Rob

> [...]
> posting in financieel.verzekeringen een eenmanmszaak te runnen.
> Ben benieuwd hoe hij reageert wanneer zijn afnemers besluiten om zijn

Weet je Fred, Jouw wijze van reageren en die van een aantal anderen doet me
een beetje denken aan de inquisitie. In een woordenboek vind je wel wat dat
betekent. In conflicten heb je ook veel van dat soort mensen. Ze heulen met
de machthebber om hun eigen hachje te redden. Iedereen die z'n kop te veel
uitsteekt wordt collectief neergesabeld en de anderen kijken afwachtend toe.

Slechts een paar mensen hebben de 'guts' gehad om mij te supporten terwijl
we allen weten dat de praktijk van kopieren dermate is dat ik in ieder geval
niemand ken die geen enkel kopietje in huis heeft. Nimmer heb ik overigens
beweerd dat kopieren een goede zaak is. Alleen heb ik het lef om er voor uit
te komen en er eentje te vragen. Ik twijfel er geen seconde aan dat de
grootste schreeuwers in deze nieuwsgroep allemaal wel een of meer kopietjes
in huis hebben. Zoniet, dan zijn het ook nog eens leugenaars. Denk hier maar
eens over na. Rob

Peer Mankpoot

Rob schreef/citeerde op Thu, 29 Jan 2004 19:02:35 +0100:

> Beste Rutger,
-8<--

Ik neem mijn woorden terug. "Twee hersencelletjes" was overdreven.

--
Ik ben een metafoor, als het ware.

Tom

> Slechts een paar mensen hebben de 'guts' gehad om mij te supporten

Tjonge, wat een moed om een losertje als jou te supporten. Wat is daar
moedig aan?

> terwijl
> we allen weten dat de praktijk van kopieren dermate is dat ik in ieder
geval
> niemand ken die geen enkel kopietje in huis heeft.

Altijd dezelfde domme vergelijkingen om je eigen hebzucht te verbloemen. Dat
is nog tot daar aan toe, maar het is nogal zielig dat je er zo mee te koop
loopt op een publiek medium. Een béétje dief houd zijn kop dicht en probeert
tenminste niet een ander voor zijn klaploopkarretje te spannen.

> Nimmer heb ik overigens
> beweerd dat kopieren een goede zaak is. Alleen heb ik het lef om er voor
uit
> te komen en er eentje te vragen.

Gut, alweer dat merkwaardige lef. Je hebt het hard nodig, kennelijk. En je
hebt ook nog een eigen bedrijf en je probeert de software te jatten? Beste
beun, ik heb ook een bedrijf, maar ik koop tenminste al mijn
bedrijfssoftware legaal. Ik zou mezelf nogal minnetjes en absoluut geen
echte ondernemer vinden als ik bij mijn vrienden zou jengelen om kopietjes.

Tom.

Peer Mankpoot

Rob schreef/citeerde op Thu, 29 Jan 2004 22:46:27 +0100:

> Jouw wijze van reageren en die van een aantal anderen doet me
> een beetje denken

Grootspraak.

--
Kam pepernoot

tineke

Nou ik denk dat jij het voortaan wel zult laten om illegale kopietjes te
vragen. Dit deed een stof opwaaien zeg!
Het programmaatje de de site van BD is heel gebruiksvriendelijk en het kost
niks

Tineke

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht

El Mecky

Hmmm,

Hele lange thread. Maken zich veel mensen druk. Ik heb wel een kopietje voor
je. kost je 1 euro voor schijfje en 37 cent voor versturen. Mail je adres
even.

Anders nog iemand?

Groet,

El Mecky

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht

El Mecky

Overigens, Rob,

Je krijgt er geen BTW bonnetje bij, dus je kunt hem dan niet meer aftrekken,
dat kopietje wel te verstaan.

El Mecky

"El Mecky" <elm...@hotmail.com> schreef in bericht

Tom

"tineke" <tineke...@tref.nl> schreef in bericht

> Nou ik denk dat jij het voortaan wel zult laten om illegale kopietjes te
> vragen.

Ik vrees van niet. Die Rob is van het kinderlijke soort dat koste wat kost
zijn zin wil krijgen. Een stampvoetertje.

Groeten,
Tom.

Fred

"Rob" <ro...@hotmail.com> wrote in message news:<40197f3c$0$25253$a344...@news.wanadoo.nl>...

Dat weet ik zeker wel.
De OT vraagt om een Elsevier CD-ROM aangifte IB 2004. En de aangifte
IB over het jaar 2004 doe je in in 2005. Maw de aangifte IB die je in
het kalenderjaar 2004 doet is de aangifte IB over het belastingjaar
2003.

Fred

Taco

> [...]
voor
> je. kost je 1 euro voor schijfje en 37 cent voor versturen. Mail je adres

Toch niet de Belgische editie?

Taco

Henk

Lachen met jullie allemaal, zeg!

Heeft Rob even iedereen aan de praat gehouden. Grandioos gedaan, Rob!

Van harte gefeliciteerd, ik hoop dat je snel jouw kopietje krijgt.

En denk erom, Rutger, Peer en Tom komen straks nog wel in de lucht voor een
exemplaar.

Henk

"tineke" <tineke...@tref.nl> schreef in bericht

Rob

Beste mensen,

Alhoewel ik nog steeds op zoek ben naar een kopietje stop ik met deze
'discussie'. Alles is meermalen besproken waarbij er aan de ene kant heel
veel betweters, Jan-Peters, BUMA/STEMRA medewerkers, schijnheiligen, domme,
zwart/witte, erg eenvoudige, impulsieve, en zo kan ik wel even doorgaan,
mensen gereageerd hebben. Het is moeilijk discuseren met dit soort lieden.
Het zijn de soort mensen die je liever niet als buurman hebt. Gelukkig heb
ik andere buurmannen (met wie ik bv. ADSL Internet deel).

Aan de andere kant gelukkig een aantal 'verlichte' reacties van mensen zoals
o.a. Gerrit, Tineke, van Geel en Henk. Ik dank deze mensen nogmaals voor hun
support. Ik hoop dat de Rutgers en Tommen weer eens een ander tegenkomen op
wie ze lekker kunnen hakken. Dat houdt dit soort lieden van de straat. Stel
toch dat ze geen PC en nieuwsgroep hadden, dat was het leed niet te
overzien. Het zijn doorgaans wat benepen geesten. Mijn eerste reactie op hun
'argumenten' was steeds weer slechts een meewarige glimlach (woordenboek als
de betrokkenen dit niet begrijpen, hetgeen waarschijnlijk is). In ieder
geval heb ik bijzonder genoten en gelachen maar aan alles komt een eind.
Anderen mogen de discussie natuurlijk voortzetten. Van mijn kant: ADIEU
(mocht overigens iemand mij een kopietje willen verstrekken, dan verneem ik
dat natuurlijk nog steeds erg graag). Rob

Taco

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht

{knip zielig verhaal, kreeg tranen in mijn ogen over zoveel onbegrip}

> (mocht overigens iemand mij een kopietje willen verstrekken, dan verneem
ik
> dat natuurlijk nog steeds erg graag). Rob

Er is je een aanbod gedaan voor 1 euro en 39 eurocent. Is dat nog teveel?

Taco

OldBoy

> [...]

ik
> dat natuurlijk nog steeds erg graag). Rob

Het zal me persoonlijk een worst wezen of je al dan niet een illegale kopie
krijgt of gebruikt.
Wel valt me op dat je de tijd die je verspilde om zo'n kopie te verkrijgen
had kunnen gebruiken om iets te verdienen (krantenwijk?); daarmee zou je een
volstrekt legaal exemplaar kunnen kopen.
Of roept werken aversies op....

Gr. Jan

Raimond

"Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht
> Heeft iemand al een Elsevier 2004 CD ROM voor de aangifte IB over 2003?
> [...]

Ja ik heb hem inmiddels ook, heb er zelfs een abonnement op, maar ik stuur
het dit keer terug.

Bij elsevier hebben ze deze keer een maximum aantal aangifte's van 50
ingebouwd. Daar heb ik dus niks aan. Doe er elk jaar een stuk of 800. Het is
een ideaal programma voor de "simpele" particuliere aangiften. Voor de wat
ingewikkelde aangiften gebruik ik veel beter software.

Vorig jaar leverde Elsevier nog een Supplement bij de EBA voor de fiscaal
intermediairs, maar die is nu afgeschaft.

Een kijkje op de site van Elsevier levert dat de fiscaal intermediair nu
maar BAS moet gaan gebruiken (wellicht een tip voor Rob want die kun je
gratis proberen). Echter het BAS systeem is weer te ingewikkeld voor de
simpele particuliere aangifte, kost een aardige hoeveelheid euri's en bied
allerlei functionaliteiten die ik al lang heb en die bij mijn huidige
systeem veel beter zijn. (oa. inlezen van winstaangiften vanuit financieel,
uitstelregeling automatisch, middeling en automatische verdeling).

Het argument van Elsevier vind ik werkelijk nergens op slaan: De diskette is
altijd te goedkoop geweest voor de fiscaal intermediars. Hoe zo goedkoop? De
diskette zelf wel, maar voor het supplement (wat wel veel handige
functionaliteiten kent) kostte toch ook nog ? 116,=. Op zich is dat tarief
geen probleem, maar blijf dan wel die functionaliteit bieden.

Het nadeel van alle overige commerciele pakketten is dat de software meestal
op een netwerk draait en de aangiften worden opgeslagen in een centrale
database.
Even met de laptop naar de klant en ter plaatse zijn/haar aangifte invoeren
is er niet meer bij.

Ook heb ik al voorgesteld om dan 16 schijfjes van de EBA 2004 te kopen, maar
na 50 aangiften op je computer schijnt het systeem te blokkeren.
Wellicht een meelezende elsevier medewerker die hiervoor een oplossing weet?
Ik vind het geen probleem om te betalen, ook niet voor meerdere aangiften
(bijv. voor 50 aangiften ca. ? 20,= en dus voor 500 aangiften ca. ? 200,=.

Is er een elsevier medewerker die hier iets van weet?

Bvd voor een reactie.

Raimond

Whale

"Rob" <ro...@hotmail.com> wrote in

Rob,
Iemand heeft Elsevier 2004 (eenvoudige versie) gepost:
FTD #146854
upload in
a.b.misc
a.b.nl

tineke

ja ik heb hem wel maar je krijgt hem lekker niet
Tineke

> "Rob" <ro...@hotmail.com> schreef in bericht
>
> Ja hoor.

> Bij deze. Maar waarom stel je die vraag eigenlijk?
>
> Groeten,
> Tom.

mark

Hij is te vinden via het shareprogramma OVERNET ;-)

Even het shareprogramma'tje op http://www.overnet.com/ downloaden en
installeren. Daarna via het programma laten zoeken op belastingen

PHP

> [...]
> laat het oordelen maar aan een ander over.
> Inderdaad, wie heeft er een kopietje voor mij. Bij voorbaat dank. Rob

Deze discussie zie ik toch al enkele jaren omstreeks deze tijd voorbij
komen. WAS leuk, nu niet meer!
PHP.