Winst- en verliesrekeningen gaan de zorg bepalen

1 view

DemoCrates

On Thu, 22 Apr 2004 19:03:35 GMT, to...@tomanet.nl (Toma) , wondering whence
the lambs and piglets bleated and squealed, wrote:

>Het daalt als een milde lenteregen op je neer: de heilzaamheid van de
>met hernieuwde waarden en normen doorregen marktwerking. Met name in de
>zorg wordt zij nu heel duidelijk voelbaar voor de minder bedeelde zieken
>en ouderen, die op gaan draaien voor de winst- en verliesrekeningen.

Nee schatje. Die gaan nergens voor opdraaien. De mensen die altijd overal voor
opdraaien zijn de hardwerkende belastingbetalers die sinds de onheilspellende
jaren '60-'70 zo ongeveer de helft van de opbrengst van hun werktijd mogen
weggeven aan allerlei onzin.
In dit onderhavige geval gaan die centen op aan riante beloningen van een heus
leger aan directeuren, beleidsmedewerkers, managers, een compleet
ambtenarencorps en andere nietsnuttende hotemetoten die er voor moeten zorgen
dat de miljarden euro belastinggeld zo ineffectief mogelijk worden opgemaakt.

Kijk eens even naar de zoveelste Linkse kolder-regeling AWBZ, ooit bedoeld om
onverzekerbare gezondheidsuitgaven te financieren.
Die "gezondheidsuitgaven" gaan momenteel al zó ver dat zelfs de stofzuiger van
een "patient" daar onder valt. En zijn poetshulp.

Dan vraag je je, als weldenkend en stevig belastingbetalend mens, toch af of
een gemeenschap voor dergelijke "verrichtingen" op moet draaien of dat deze
lieden niet zelfs de beurs kunnen trekken c.q. familie etc. kunnen inschakelen
om deze klusjes te doen zoals vóór de "uitkeringsrevolutie" het geval was.

Ook is het goed, dat ziekenhuizen geprivatiseerd zouden worden. Op die manier
voorkom je een hoop verspilling en de efficiency zal alleen maar toenemen.

Maar daar hebben sommige aanhangers van een bepaald verdacht gedachtengoed
natuurlijk grote problemen mee. Dat soort mensen houdt er van om alle facetten
van een samenleving te controleren. Het liefst hadden ze één ambtenaar per één
inwoner. De SP, met als opperhoofd een aanhanger van wijlen Mao weet ik veel,
behoort tot die verdachte groep.

Eigenlijk vreemd, dat aanhangers van een club die zich "sociaal" noemt er geen
enkele moeite mee heeft dat oma voor haar blindedarm-operatie ettelijke weken
moet wachten omdat de benodigde formulieren nog niet "rond" zijn of dat deze
operatie niet "past" in het budget........

Deze oma zou er helemaal geen probleem mee hebben als ze door een "verlies- en
winst-rekening" morgen al geholpen zou worden. Dacht je ook niet?

D.

Links maakt meer kapot dan je lief is ...
http://www.democrates.net