toetsing bij het Bureau Krediet Registratie??

Carnifex

Als je van plan bent een auto te financieren bij een garage staat altijd de
zin: "Toetsing bij het Bureau Krediet Registratie"
Nou vroeg ik mij af wat die toetsing inhield? Ik neem aan dat de garage aan
de hand van die toetsing een krediet/financiering afgeeft of niet. Ik
veronderstel dan ook dat er een aantal voorwaarden zijn waaraan je moet
voldoen. Weet iemand wat deze zijn? Kijkt men alleen naar de eventuele
huidige leningen die je hebt lopen, of kijkt men ook nog naar je inkomen van
dat moment(staat dit uberhaupt wel geregistreerd bij de BKR??)

Wie weet het

Carnifex

Paul Vissers

www.bkr.nl

Ze houden natuurlijk wel een lijst bij met wanbetalers ( de negatieve
coordinatie)
Maar: Het is algemeen bekend, dat ALS u wilt lenen u vaak voordeliger
uitbent bij een bank dan bij een autodealer...

"Carnifex" <het-i...@home.nl> wrote in message

Carnifex

"Paul Vissers" <p.m.m....@NOSPAMkub.nl> wrote in message

> [...]
> Maar: Het is algemeen bekend, dat ALS u wilt lenen u vaak voordeliger
> uitbent bij een bank dan bij een autodealer...

Site verlhelderde wel het een en ander :-)
Maar wat je zegt lijkt mij correct, alleen dat van die "negatieve
coordinatie" kon ik op de site niet weervinden.
Waar had je dat gevonden?

Carnifex

Nico Coesel

"Carnifex" <het-i...@home.nl> wrote:

Inkomen staat niet geregistreerd. Daarnaast zijn er veel instellingen
die een lening of krediet niet bij het BKR registreren. Zo kun je de
rare situatie krijgen dat je een krediet dat 2x groter is dan je
andere krediet niet hoeft op te zeggen als je een nieuwe hypotheek
wilt, maar een kleiner krediet, dat opeens wel geregistreerd staat
wel. Dus eigenlijk is dat hele BKR gebeuren een wassen neus.

Maar zoals iemand anders al zei; lenen bij de bank of je hypotheek
verruimen is een veel efficientere manier om een auto te financieren.

--
Reply to nico@nctdevpuntnl (punt=.)

Firth

ni...@nctdevpuntnl.niks (Nico Coesel) wrote in

<knip>

> Maar zoals iemand anders al zei; lenen bij de bank of je hypotheek
> verruimen is een veel efficientere manier om een auto te financieren.

Een PL zal idd vaak goedkoper kunnen dan een dealerfinanciering.

2 bezwaren bij hypotheek voor autofinanciering:
Ik dacht dat hypotheekrente alleen aftrekbaar is als lening voor het huis
bestemd is, dus bijvoorbeeld aankoop, verbouwing etc. Consumptieve
kredieten (PL, doodlopend krediet etc) zijn beperkt (of zelfs helemaal
niet meer?) aftrekbaar.

2, iets financieren dat 6-8 jaar meegaat (auto dan afgeschreven) met een
lening die 20-30 jaar loopt is denk ik niet slim.

Fred

Johan

"Firth" <fred.w...@xs4all.nl.spam.no> wrote in message

Dat zou idd een goede drijfveer kunnen zijn om toch bij de dealer te
financieren. En daarnaast is het niet eens zo'n ontzettend groot rente
voordeel dat je hebt. Bovendien is het vaak ook nog zo dat als je
arbeidsongeschikt raakt, of ontslagen wordt door je functie(vakterm) dan
hoef je lang alles niet te betalen.

Johan

TOKADO FINANZ

Hallo
Naar aanleiding van uw meervoudige financieringsaanvragen die naar ons bedrijf zijn gestuurd, zijn we verheugd aan te kondigen dat het microfinancieringsbedrijf "TOKADO FINANZ" zich ter beschikking stelt om u bij al uw projecten te ondersteunen. Individuen of organisaties, bezoek onze site en dien uw verzoek om financiering in, ongeacht uw professionele, economische, geografische of gezondheidssituatie.
Website: https://tokado-finan.com/fr
E-mail: con...@tokado-finan.com
Met vriendelijke groeten

PM

On Tue, 27 Apr 2021 10:39:58 -0700, TOKADO FINANZ wrote:

> [...]
> bezoek onze site en dien uw verzoek om financiering in, ongeacht uw
> professionele, economische, geografische of gezondheidssituatie.

Hallo Wij zijn al klant bij "NIKSKADO FINANZ".

--
Groet, Peter.

O.U. de Man

Op 28/04/2021 om 13:54 schreef PM:
Allemaal filialen der overbekende internationaal opererende firma "List
und Betrug GmbH".