Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Vogel achterop...

202 views
Skip to first unread message

Johnnie

unread,
Dec 5, 2002, 3:56:36 PM12/5/02
to
Eerst kwamen de stickers met "Baby aan boord!". Mij is het nooit duidelijk
geworden of men daarmee een aanrijding wilde uitlokken of dat het de
bestuurder (M/V) op deze manier verzocht om op een veilige afstand van de
auto te blijven (die kleintjes rijden natuurlijk als gekken ;-]).

Naast de Walibi stickers verschenen toen de vis-stick(s)ers, waarmee de
bestuurder (M/V) de wereld laat weten dat er een Christen aan boord is. Hun
vertrouwen in een Hogere Macht schijnt bij een aantal de rijstijl te moeten
rechtvaardigen. Overigens zijn die contra-stickers van een haai die achter
een vis aan zit leuk gevonden.

De laatste tijd (of ik heb te lang in m'n kist gelegen) zie ik steeds meer
auto's rijden met een vogel achterop. Waar staat die vogel voor? Heeft de
Vogelbescherming zoveel leden? Of probeert men op deze manier vogels in
verwarring te brengen zodat deze niet meer op maar naast de auto schijten?
Of zit er een veel diepere bedoeling achter?


Johnnie


Johannes

unread,
Dec 5, 2002, 5:11:32 PM12/5/02
to

"Johnnie" <nom...@nospam.com> schreef in bericht
news:3defbd87$0$147$e4fe...@dreader5.news.xs4all.nl...

> Eerst kwamen de stickers met "Baby aan boord!". Mij is het nooit duidelijk
> geworden of men daarmee een aanrijding wilde uitlokken of dat het de
> bestuurder (M/V) op deze manier verzocht om op een veilige afstand van de
> auto te blijven (die kleintjes rijden natuurlijk als gekken ;-]).
>
> Naast de Walibi stickers verschenen toen de vis-stick(s)ers

Hoezo toen?
Het ichthusteken (de vis) dateert al uit de eerste eeuwen van het
Christendom.
En is niet bedoeld om "lollig" te wezen.
(Ik rijd zelf overigens zonder vis of "lollig" bedoelde stickers, al vind ik
de haai ook wel leuk gevonden.)

Fuall

unread,
Dec 5, 2002, 8:59:02 PM12/5/02
to

"Robert Brink" <use...@matramurena.net.invalid> wrote in message
news:3defd1fe$0$11755$e4fe...@news.xs4all.nl...

> Johnnie <nom...@nospam.com> wrote:
>
> > De laatste tijd (of ik heb te lang in m'n kist gelegen) zie ik steeds
meer
> > auto's rijden met een vogel achterop. Waar staat die vogel voor? Heeft
de
> > Vogelbescherming zoveel leden? Of probeert men op deze manier vogels in
> > verwarring te brengen zodat deze niet meer op maar naast de auto
schijten?
> > Of zit er een veel diepere bedoeling achter?
>
> De sticker is waarschijnlijk een silhouet van een kiekendief; dit is het
> logo van de provincie Flevoland. Is een verschijnsel dat toch minstens een
> jaar of 15 oud is...
>
> /R

Yeap, kijk maar eens in Almere, heeft iedereen zo'n sticker ;-}


Bert1973

unread,
Dec 6, 2002, 4:31:19 AM12/6/02
to
"Johannes" <j.v.k...@nospam-hccnet.nl> wrote in message news:<asoiti$mab$1...@news.hccnet.nl>...

Hmmmm had ik die maar gehad toen die Reiger besloot wel over het
passagiers compartiment te vliegen en pardoes tegen de laadruimte aan
te kwakken terwijl ik 160km/h reed.

Ciao (Caddy eigenaar)

Peter

unread,
Dec 6, 2002, 4:40:58 AM12/6/02
to

"Johnnie" <nom...@nospam.com> schreef in bericht
news:3defbd87$0$147$e4fe...@dreader5.news.xs4all.nl...

De vogel in het algemeen is altijd al een symbool voor vrijheid
geweest, wie weet willen de voerders ervan met het symbool
de vrijheid van verplaatsing onderstrepen ?
Vrijheid zit echter niet in eens stickertje, maar overwegend
tussen oren;-))

|
|
|
| Johnnie
|
|


RT[F]M van Dijk

unread,
Dec 6, 2002, 5:30:39 AM12/6/02
to
On 05 Dec 2002 22:23:58 GMT, Robert Brink
<use...@matramurena.net.invalid> wrote:

>De sticker is waarschijnlijk een silhouet van een kiekendief; dit is het
>logo van de provincie Flevoland. Is een verschijnsel dat toch minstens een
>jaar of 15 oud is...

Misschien dat ze nu pas uit de kast komen.

Rene
--
Ford Probe V6 2.5L
http://v6probe.freeservers.com/

Wilko

unread,
Dec 6, 2002, 5:45:46 AM12/6/02
to
"Johnnie" <nom...@nospam.com> wrote:
>
> Naast de Walibi stickers verschenen toen de vis-stick(s)ers, waarmee de
> bestuurder (M/V) de wereld laat weten dat er een Christen aan boord is. Hun
> vertrouwen in een Hogere Macht schijnt bij een aantal de rijstijl te moeten
> rechtvaardigen. Overigens zijn die contra-stickers van een haai die achter
> een vis aan zit leuk gevonden.

Ik heb ook zo'n vis op mijn auto, alleen heeft die van mij drie
pootjes en een hand met een steeksleutel, en staat er "evolve" in.

http://www.evolvefish.com/

Ook wel frappant om te zien hoe auto's met van die vissen er op soms
door het verkeer bewegen... Bloedlinke stunts uithalend en veel te
hard rijdend.

Wilko

http://wilko.webzone.ru

Babs

unread,
Dec 7, 2002, 3:04:18 PM12/7/02
to
"Johnnie" <nom...@nospam.com> wrote in message
news:3defbd87$0$147$e4fe...@dreader5.news.xs4all.nl...

> Eerst kwamen de stickers met "Baby aan boord!". Mij is het nooit
duidelijk
> geworden of men daarmee een aanrijding wilde uitlokken of dat het de
> bestuurder (M/V) op deze manier verzocht om op een veilige afstand van de
> auto te blijven (die kleintjes rijden natuurlijk als gekken ;-]).

<knip>

Ik heb ook heel lang geroepen dat ik die stickers "Baby aan boord" idioot
vond en er never-nooit-niet mee ging rijden.
Tot ik beroepshalve veel met bergers in contact kwam. Van veel bergers
hoorde ik dat zij en andere hulpverleners erg blij zijn met die bordjes,
zeker als het gaat om een auto die over de kop is geslagen of op een andere
manier bij een zwaar ongeval betrokken is. De baby-zitjes (maxi-cosi's
bijv.) zijn op zich heel goed en veilig, het kindje zit er goed in vast en
is goed beschermd. Vervelend is echter dat niet iedereen die zitjes op de
goede manier bevestigd en het meer dan eens is voorgekomen dat baby met
zitje en al gelanceerd werd en ergens buiten de auto terecht kwam. Als de
hulpverleners dan ter plaatse zijn weten ze aan de hand van die bordjes dat
ze navraag moeten doen of moeten zoeken naar een ukkie in een kuipje.
Ergo: in de luiertas van onze eigen uk zit standaard zo'n bordje dat met
een zuignap aan de achterruit te bevestigen is. Waar uk gaat, daar gaat ook
die tas, en het bordje wordt zeer trouw opgehangen.


Babs
--
Got the swing, got the sway, got my straw in lemonade
http://www.babsje.nl


jwk

unread,
Dec 8, 2002, 3:18:37 AM12/8/02
to
From: Babs <Ik...@Babsje.nl>
Date: Sat, 07 Dec 2002 20:04:18 GMT

<knip>


> Ergo: in de luiertas van onze eigen uk zit standaard zo'n bordje dat met
> een zuignap aan de achterruit te bevestigen is. Waar uk gaat, daar gaat ook
> die tas, en het bordje wordt zeer trouw opgehangen.
>

En hoe vast zit die zuignap als je echt een botsing krijgt? Of vliegt
het bordje dan door de voorruit?

Ik vroeg het me even af namelijk.

Jurriaan
--
There are no data that cannot be plotted on a straight line if the axis
are chosen correctly.
GNU/Linux 2.5.50 SMP/ReiserFS 2x1384 bogomips load av: 0.25 0.51 1.07

Poecilia reticulata.

unread,
Dec 8, 2002, 6:50:34 AM12/8/02
to

| De sticker is waarschijnlijk een silhouet van een kiekendief; dit is het
| logo van de provincie Flevoland. Is een verschijnsel dat toch minstens een
| jaar of 15 oud is...
|
| /R

Ja, inderdaad en als je iemand ziet met een soort kasteeltje met een poort
erin, dan zit daar waarschijnlijk iemand uit sneek in, dit is nl het logo
van sneek.
Groeten,
Guppie

E.S.

unread,
Dec 8, 2002, 9:49:01 AM12/8/02
to

"Johan Piek" <Joh...@jhps.nl> wrote in message
news:G1TzPUBUGBThi+...@4ax.com...

> On Sun, 8 Dec 2002 12:50:34 +0100, "Poecilia reticulata."
> <h.sloot...@chello.nl> wrote:
>
> >Ja, inderdaad en als je iemand ziet met een soort kasteeltje met een
poort
> >erin, dan zit daar waarschijnlijk iemand uit sneek in, dit is nl het logo
> >van sneek.
>
> Was dan die Eland die ik nog wel eens achterop zie ?
>
>
> Johan Piek

Om de MB-A afstand te laten houden?

Eric

HaVi

unread,
Dec 9, 2002, 5:15:41 AM12/9/02
to

"Johan Piek" <Joh...@jhps.nl> schreef in bericht

news:G1TzPUBUGBThi+...@4ax.com...
> On Sun, 8 Dec 2002 12:50:34 +0100, "Poecilia reticulata."
> <h.sloot...@chello.nl> wrote:
>
> >Ja, inderdaad en als je iemand ziet met een soort kasteeltje met een
poort
> >erin, dan zit daar waarschijnlijk iemand uit sneek in, dit is nl het logo
> >van sneek.
>
> Was dan die Eland die ik nog wel eens achterop zie ?
>
>
> Johan Piek
> --
> JHPS Internetdiensten & Services : http://www.jhps.nl
> Internet,TCP/IP networking, Tools and tech. info : http://www.jhps.net

Figuren die in Zweden zijn geweest met de auto/camper/caravan.

Hans.


Babs

unread,
Dec 9, 2002, 4:07:58 PM12/9/02
to

"jwk" <_hate_spam...@xs4all.nl> wrote in message
news:slrnav602j.h06._h...@middle.of.nowhere...


> From: Babs <Ik...@Babsje.nl>
> Date: Sat, 07 Dec 2002 20:04:18 GMT
>
> <knip>
> > Ergo: in de luiertas van onze eigen uk zit standaard zo'n bordje dat
met
> > een zuignap aan de achterruit te bevestigen is. Waar uk gaat, daar gaat
ook
> > die tas, en het bordje wordt zeer trouw opgehangen.
> >
> En hoe vast zit die zuignap als je echt een botsing krijgt? Of vliegt
> het bordje dan door de voorruit?
>
> Ik vroeg het me even af namelijk.
>

Gelukkig ben ik me er van bewust dat niet alles te voorkomen is in dit
leven. Datgeen wat ik echter kàn voorkomen, zeker door eenvoudige dingen te
doen of te laten, zàl ik voorkomen.
Vliegt dat bordje door de voorruit, dan vliegt het door de voorruit. Blijft
het zitten, dan blijft het zitten en heeft uk er wellicht wat aan.

Groetjes,

@PM

unread,
Dec 9, 2002, 5:53:44 PM12/9/02
to
On Mon, 9 Dec 2002 11:15:41 +0100, "HaVi"
<j.a.visser....@wxs.nl> wrote:

>
>"Johan Piek" <Joh...@jhps.nl> schreef in bericht
>news:G1TzPUBUGBThi+...@4ax.com...
>> On Sun, 8 Dec 2002 12:50:34 +0100, "Poecilia reticulata."
>> <h.sloot...@chello.nl> wrote:
>>
>> >Ja, inderdaad en als je iemand ziet met een soort kasteeltje met een
>poort
>> >erin, dan zit daar waarschijnlijk iemand uit sneek in, dit is nl het logo
>> >van sneek.
>>
>> Was dan die Eland die ik nog wel eens achterop zie ?
>

>Figuren die in Zweden zijn geweest met de auto/camper/caravan.

Dan zit-ie toch voorop? ;-)

--
@PM
Mazda 323F 1.6i glx aut. lpg 1990
http://www.323fclub.nl
a__...@hotmeel.com (replace hotmeel for hotmail)

There are 10 kind of people.
Those who understand binary and those who don't.

f.m.and...@gmail.com

unread,
Feb 5, 2016, 7:54:57 PM2/5/16
to
Ik heet Vogel van achternaam vandaar...

Johannes

unread,
Feb 7, 2016, 5:39:36 AM2/7/16
to

<f.m.and...@gmail.com> schreef in bericht
news:889a4f8b-a748-4d56...@googlegroups.com...
> Ik heet Vogel van achternaam vandaar...

Ik heb geen idee op welk bericht je reageert, maar in deze rubriek is dat
natuurlijk de Eend (want ik geloof niet dat je een Ford Condor of
Thunderbird bent).
Met daarachter, aan de trekhaak, een Kip caravan.


f.m.and...@gmail.com

unread,
Feb 21, 2016, 11:17:34 AM2/21/16
to
Whahaha ons bedrijf heet wel condor ik haat caravans ben een lieve vogel tenzij je gemeen doet tegen mij dan word ik toch een roofvogel. ;-)
0 new messages