zinc-air accus

Mat Nieuwenhoven

May 18, 2021, 11:30:40 AM5/18/21
Is weer een lab ding, dus maar afwachten of/wanneer het op de markt komt,
maar als alternatief voor lithium gebaseerde accus is zinc-air een
mogelijk alternatief. Veel meer energie per liter en gewicht, vergeleken
met lithium.

Ze zouden een bereik van 800+ mijl per lading mogelijk maken, laadtijden
van 15 minuten naar 100%, en een levensduur van 1 miljoen mijl (gebaseerd
op het aantal mogelijke laadcycli, neem ik aan).

Is nog net niet genoeg om in 1 keer naar Spanje te rijden, maar 1 x 15
minuten laden moet toch acceptabel zijn... Waterstof zou ervan gaan
zweten :-)

Zie https://techxplore.com/news/2021-05-zinc-air-pouch-cells.html

Mat Nieuwenhoven

PauL

May 18, 2021, 10:28:29 PM5/18/21
Op Tue, 18 May 2021 15:30:36 +0000 (UTC) schreef Mat Nieuwenhoven:
Ik neem aan dat dit nog zeer prematuur is.
Bij Stellantis is het concreet met zweet:

https://www.automobielmanagement.nl/bestelauto-nieuws-nieuwe-modellen-en-typen/2021/05/12/
stellantis-op-weg-naar-zero-emissie-met-waterstof-hybride-bestelauto/?gdpr=accept

https://www.autogids.be/autonieuws/innovatie/stellantis-bedrijfswagens-op-waterstof.html

Opmerkelijk: "het feit dat het gemakkelijker is om een klassiek
tankstation om te bouwen tot waterstofstation dan om snelladers
voor BEV's te installeren."

Goed voor pakjesdiensten. Die hebben nu al bijna geen tijd
meer om aan te bellen...

Ruut66

Op dinsdag 18 mei 2021 om 17:30:40 UTC+2 schreef Mat Nieuwenhoven:
In een keer naar Barcelona vind ik prachtig alleen wil ik dan wel gereden worden
door twee chauffeurs in een stretched limo met een lunch of diner tijdens het rijden,
slaapgelegenheid, een toilet, en een stapeltje leuke boeken om minimaal 15 uur te
overbruggen zonder de 10 wegwerkzaamheden en files onderweg mee te rekenen.

Mat Nieuwenhoven

:-)
Gezien je wensen denk ik dat meer hebt aan een grote luxe camper met twee
chauffeur/chauffeuses . Dan is meteen de reis de vakantie..

Mat Nieuwenhoven