zelf anti-condens doekje maken

Ron

Wat is het 'recept' om zelf een anti-condensdoekje te maken?
De ruitjes van de ouwe Peug 205 van mijn vrouw blijven maar beslaan.

--
Ron

Hans van de Merwe

Hoi,

Een stofdoek vochtig maken en daarin een scheutje afwasmiddel. Niet teveel,
anders worden je ruiten te vet. Er komt n.l. een siliconenlaagje op je ruit.

Hans
"Ron" <brou...@chello.nl> schreef in bericht

Remco Meeder

>Wat is het 'recept' om zelf een anti-condensdoekje te maken?
>De ruitjes van de ouwe Peug 205 van mijn vrouw blijven maar beslaan.

Tip 1 tegen beslagen ruiten, goed schoonmaken en schoon houden. En
geen schoonmaakmiddelen gebruiken die een vettig laagje achter laten
(valma ruitenreiniger doet dat bijv.). Vet is een van de belangrijkste
oorzaken van beslagen ruiten. Ook kan het zijn dat de auto gewoon te
vochtig van binnen is.

Remco

Ron

Ik maak de ruiten altijd schoon met AutoGlym Glas-polish. Dus dat zit wel
snor.
De auto is (met regenachtig weer) wel vochtig, als je met je natgeregende
kleding zit uit te dampen ;-)

grtz,
Ron

RO|_ F

"Ron" <brou...@chello.nl> wrote in message

Ik gebruikte altijd het anticondens spul voor mijn motorhelm. Beetje op oud
katoenen doek en ruit mee inwrijven. Werkte wel aardig.
Met een airco is het een stuk plezieriger (ontvocht namelijk)

Rolf

--
itath...@hotmail.com
Haal GS (geen spam) weg als je mij een reply stuurt.

Roelof M

Ja maar beneden een graad of 5/6 doet die het ook niet meer.
"RO|_ F" <itath...@hotmail.com> schreef in bericht

Cooperke

"Ron" <brou...@chello.nl> schreef in bericht
Het zijn wel geen doekjes maar een bakje waspoeder op de hoedenplank slorpt
vocht op