Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Citroen BX... goeie auto?

79 views
Skip to first unread message

Dr. Balls

unread,
Apr 15, 2001, 8:25:06 AM4/15/01
to
Gegroet allen,

ik wil een goede auto kopen (occasion). Mijn budget is ongeveer 6000-8000
piekies.
Nu zijn de Citroens BX'jes erg goedkoop in aanschaf. Zijn dit goede
betrouwbare auto's?
Voor mij is betrouwbaarheid het belangrijkste.
Info/ervaringen zijn welkom. Iemand nog andere suggesties omtrent welke auto
in deze prijsklasse aan te raden is?

Bij voorbaat dank.

groet,

Ronald

Paul M.E. Aupers

unread,
Apr 15, 2001, 9:13:37 AM4/15/01
to
Voor dat geld heb je er minstens 4 in zeer goede conditie.

Voordeel is dat als je een BX koopt dat je nog wat geld in de zak houdt. De
laatste BX'en zijn goed en goedkoop. Voor NLG 2500 heb je een pracht van een
92er met veel opties en weinig km. Probeer bij koop wel een nieuwe APK te
krijgen en je rijdt veel voor weinig.

Succes,

Paul

"Dr. Balls" <plop...@hotmail.com> schreef in bericht
news:9bc3vc$rch$1...@darwin.a2000.nl...

TL 1000 SRAD

unread,
Apr 15, 2001, 10:10:44 AM4/15/01
to

Paul M.E. Aupers <p.au...@chello.nl> schreef in berichtnieuws
9bc6n0$5f0$1...@news1.xs4all.nl...

> Voor dat geld heb je er minstens 4 in zeer goede conditie.
>
> Voordeel is dat als je een BX koopt dat je nog wat geld in de zak houdt.
De
> laatste BX'en zijn goed en goedkoop. Voor NLG 2500 heb je een pracht van
een
> 92er met veel opties en weinig km. Probeer bij koop wel een nieuwe APK te
> krijgen en je rijdt veel voor weinig.
>
Laat echter ook de leidingen van het hydraulische systeem checken; kleine
moeite en het bespaart je een hoop narigheid. Bij de oudere modellen willen
deze weleens lekken en dan gaat je wagen maar moeizaam omhoog. Ook de hydro
pomp laten checken.
Verder zijn het hele goede wagens met zeer goede rij eigenschappen. heb er
zelf drie gehad met bijna geen problemen op het hydro systeem na.....
Betaal echter niet te veel want ze zijn niet meer te verkopen, niemand wil
ze hebben......

Groeten Scott


Marcel B

unread,
Apr 15, 2001, 10:45:21 AM4/15/01
to
> Betaal echter niet te veel want ze zijn niet meer te verkopen, niemand wil
> ze hebben......

Koop een 1.9 (benzine) of de turbodiesel met alle opties in perfecte
staat van het laatste bouwjaar en je betaalt nog maar 2.000 max.

Best aardige bakken, alleen je moet ze rijden tot ze op zijn want kwijtraken
doe je ze echt niet.

Zwak punt is ook de achterwielophanging. Staan de wielen er nog
keurig recht onder dan is er niks aan de hand.

Enneh, het is een lekker eigenwijze franse wagen. Betekent dat alles
raar is en je staat vaak langs de weg, maar je rijdt wel goedkoop.
Ze liggen bij tientallen op elke sloperij, dus onderdelen in overvloed.

Over die onderdelen nog een vraagje. Gaan de koeling ventilators
vaak stuk? Ze voelen zonder uitzondering gammel aan en hebben
veel weerstand als je ze met de hand draait.

Marcel

(Dit weekend op onderdelenjacht geweest. Heb zelf geen BX,
trouwens)


Saskia

unread,
Apr 15, 2001, 11:58:24 AM4/15/01
to
De teneur van de antwoorden lijkt me duidelijk: grappige, 'eigenwijze'
auto die BX, maar niet betrouwbaar. Voor het geld dat jij wilt
uitgeven kun je ook een Toyota kopen, en dat is dus altijd starten en
rijden. Ik zou het wel weten ;-)

Groet, Saskia (Carina II xli 1990)

TL 1000 SRAD

unread,
Apr 15, 2001, 12:56:34 PM4/15/01
to

Saskia <cabo...@yahoo.co.uk> schreef in berichtnieuws
p5hjdt8sngq84nj31...@4ax.com...

> De teneur van de antwoorden lijkt me duidelijk: grappige, 'eigenwijze'
> auto die BX, maar niet betrouwbaar. Voor het geld dat jij wilt
> uitgeven kun je ook een Toyota kopen, en dat is dus altijd starten en
> rijden. Ik zou het wel weten ;-)
>
> Groet, Saskia (Carina II xli 1990)

Tja, en dat is weer zo iets: niet iedereen wil hetzelfde rijden...!
Laten we eerlijk zijn, een Toyota is een grijze muis....;-)

Zo heb ik mijn Suzuki GSX-R 750 (ja,ja, een motor.....) verkocht en er een
Suzuki TL 1000 S voor terug gekocht. Volgens velen (de TL dan...) "een
onhandelbare fiets met teveel vermogen dat plots komt inzetten", quote uit
Motor 73, en "niet geschikt voor beginnende piloten" quote uit Performence
bikes....
Wat ik hier mee wil zeggen: ook ik zou niet in een auto willen rijden waar
de hele wereld al in rijdt
(...en ja, ik ben wel een beetje handig om zelf aan een auto of motor te
sleutelen....;-)

Groeten Scott.

V-Power: V-twin TL 1000 S
V-8 Chevrolet Corvette


Maarten de Vries

unread,
Apr 15, 2001, 1:58:57 PM4/15/01
to
On Sun, 15 Apr 2001 17:58:24 +0200, Saskia <cabo...@yahoo.co.uk>
gifted us with:

>De teneur van de antwoorden lijkt me duidelijk: grappige, 'eigenwijze'
>auto die BX, maar niet betrouwbaar. Voor het geld dat jij wilt
>uitgeven kun je ook een Toyota kopen, en dat is dus altijd starten en
>rijden. Ik zou het wel weten ;-)

Ik ook: de BX dus. Ik wil niet alleen een vervoermiddel (dan ging ik
wel met de bus), maar ook nog een auto die echt fijn rijdt en karakter
heeft. En zo onbetrouwbaar is een tien jaar oude Citroen echt niet
meer, mits je 'm netjes onderhoudt...

--
s/spamzuigt/netraam

Cor

unread,
Apr 15, 2001, 2:46:50 PM4/15/01
to

"Marcel B" <mar...@casema.net.com> schreef in bericht
news:3ad9b410$0$23477@reader3...

> > Betaal echter niet te veel want ze zijn niet meer te verkopen, niemand
wil
> > ze hebben......
>
> Koop een 1.9 (benzine) of de turbodiesel met alle opties in perfecte
> staat van het laatste bouwjaar en je betaalt nog maar 2.000 max.

Zoek de turbodiesel maar, je zal ze bijna niet vinden. Ik rij zelf de diesel
en heb de laatste maand eens rondgekeken voor een turbodiesel van '92 of
later, no luck :( Voor 2000 piek max kan je geen turbodiesel met een
km-stand van rond de 2 ton van de laatste bouwjaren vinden.

> Best aardige bakken, alleen je moet ze rijden tot ze op zijn want
kwijtraken
> doe je ze echt niet.

Mwah, valt wel mee op zich. Je krijgt er alleen bijna niets voor terug.
Maakt niet uit, je hebt er ook weinig voor betaald :)

> Zwak punt is ook de achterwielophanging. Staan de wielen er nog
> keurig recht onder dan is er niks aan de hand.

Jep, gelukkig geen last van gehad.

> Enneh, het is een lekker eigenwijze franse wagen. Betekent dat alles
> raar is en je staat vaak langs de weg, maar je rijdt wel goedkoop.

Hoe kom je daar nu op? Ik heb m'n dieseltje nu 3 jaar en heb er nooit iets
mee gehad. Mensen die ik ken met een BX staan nauwelijks tot niet stil aan
de kant van de weg. Probleem bij eigenaren van een BX is dat ze bijna geen
onderhoud plegen, omdat ze die auto's ook goedkoop kopen.

> Ze liggen bij tientallen op elke sloperij, dus onderdelen in overvloed.

Klopt, behalve de aanjager voor de kachel :(

> Over die onderdelen nog een vraagje. Gaan de koeling ventilators
> vaak stuk? Ze voelen zonder uitzondering gammel aan en hebben
> veel weerstand als je ze met de hand draait.

Nee, alleen de aanjager.

Cor.

Cor

unread,
Apr 15, 2001, 2:48:49 PM4/15/01
to
> Groet, Saskia (Carina II xli 1990)

Gahaaaaaap, maak me wakker als je er bent...

Cor.

Marcel B

unread,
Apr 15, 2001, 5:06:45 PM4/15/01
to
"Saskia" <cabo...@yahoo.co.uk> wrote in message
news:p5hjdt8sngq84nj31...@4ax.com...

> De teneur van de antwoorden lijkt me duidelijk: grappige, 'eigenwijze'
> auto die BX, maar niet betrouwbaar. Voor het geld dat jij wilt
> uitgeven kun je ook een Toyota kopen, en dat is dus altijd starten en
> rijden. Ik zou het wel weten ;-)
>
> Groet, Saskia (Carina II xli 1990)

Ach ieder z'n smaak. Met een Carina rijd je in de meest grijze muis
die er bestaat zo ongeveer, maar wel betrouwbaar. Toch heeft
ook een Toyota op z'n tijd onderhoud nodig en dan zijn onderdelen
duur.

Om nou te zeggen dat er meer Carina's op de weg rijden dan
BX-en nee, je rijdt met een BX niet in iets unieks, hoogstens in
iets raars. Hoewel, het aantal BX-en neemt wel heel snel af en
ze liggen in stapels op de sloop. Je kunt je afvragen waarom.

Comfort is wel goed bij een BX, maar de wegligging is weer
wat vaag.

Tis maar wat je kiest, grijs of lelijk :-)

Marcel (Celica GT 1986)


Marcel B

unread,
Apr 15, 2001, 5:10:38 PM4/15/01
to
> Je ziet dat een wat grotere auto gebruikt niks meer kost in aanschaf. Rij
je
> veel op de snelweg dan raad ik de Toyota's en Mazda's af omdat ze rumoerig
> zijn. Nissan scoort op dit punt beter.

Whoa! Hier wordt even met harde hand gegeneraliseerd.
Je doet net alsof de verschillen enorm zijn. Deze zijn echter erg
klein als ze uberhaupt aanwezig zijn.
Vooral de grotere Toyota's zijn wel stil. Een kleine Mazda
waar ik wel eens in meerijd maakt een irritant "jengelig"
geluid op de snelweg, waarschijnlijk door korte versnellingen,
maar dat zegt niks over de grotere mazda's natuurlijk

Marcel (rumoerige Celica, maar dat komt door de sportuitlaat
en produceert geen irritante toon)


Cartman

unread,
Apr 15, 2001, 5:11:06 PM4/15/01
to

"Marcel B" <mar...@casema.net.com> wrote:
> Enneh, het is een lekker eigenwijze franse wagen. Betekent dat alles
> raar is en je staat vaak langs de weg, maar je rijdt wel goedkoop.

Alles raar? Ach ja.. zo'n 1 spaaks stuurwiel ziet er apart uit. Daarom heb
ik er maar een 2-spaaks XM stuur ingezet (overigens niet alleen om de
looks).

Dat langs de kant stilstaat slaat nergens op; elke auto krijgt problemen bij
slecht onderhoud maar een BX heeft geen bekende/veel voorkomende kwalen die
ervoor zorgen dat je langs de weg komt te staan.

Marcel B

unread,
Apr 15, 2001, 5:17:54 PM4/15/01
to
> en heb de laatste maand eens rondgekeken voor een turbodiesel van '92 of
> later, no luck :( Voor 2000 piek max kan je geen turbodiesel met een
> km-stand van rond de 2 ton van de laatste bouwjaren vinden.

92 of later? Is dat niet het laatste jaar?
Enneh, een turbodiesel van 10 jaar oud met minder dan 2 ton op de
teller kun je inderdaad schudden ja, diesels zijn nou eenmaal
kilometervreters. Maar dat geeft niet, rond de 3 ton zijn ze ook nog
wel te pruimen - kilometers lijkt ze niet te deren, je vindt opmerkelijk
veel exemplaren met hoge kilometerstanden die nog prima in orde
zijn.

> Hoe kom je daar nu op? Ik heb m'n dieseltje nu 3 jaar en heb er nooit iets
> mee gehad. Mensen die ik ken met een BX staan nauwelijks tot niet stil aan
> de kant van de weg. Probleem bij eigenaren van een BX is dat ze bijna geen
> onderhoud plegen, omdat ze die auto's ook goedkoop kopen.

Dat soort opmerkingen klinken als : "Mijn opa rookt 1 pakje per dag en
is gisteren 90 geworden" als argument om te zeggen dat roken niet
schadelijk is voor de gezondheid. Statistics, my friend. En let ook eens
op wat je zoal aan de kant van de weg tegenkomt. Zit naar verhouding
vaak een BX tussen.

Dat onderhoud soms slecht is weet ik, maar dat is bij elke low budget
auto (en dat segment hebben we het over, we vergelijken 'm niet met
een nieuwe auto).

> > Ze liggen bij tientallen op elke sloperij, dus onderdelen in overvloed.
> Klopt, behalve de aanjager voor de kachel :(

Oh? Gezien het aantal BX-en op diverse sloperijen zou ik het nog maar
niet te snel opgeven....

Marcel


marcel

unread,
Apr 15, 2001, 5:40:21 PM4/15/01
to

Marcel B wrote:

een punt om een mazda te laten staan is de japanse , erg sterke
stuurbekrachtiging
nissan is juiste weer een erg stugge auto
een toyota carina zit, net als de corolla werkelijk voor geen meter (niet alleen
mijn mening)
dan kun je beter een honda accord kopen, enige nadeel van model 93-98 is de
enorme draaicirkel

marcel

Marcel B

unread,
Apr 15, 2001, 6:12:08 PM4/15/01
to
> een punt om een mazda te laten staan is de japanse , erg sterke
> stuurbekrachtiging

Weer generalisatie.
Is dit niet info uit de beginjaren van de stuurbekrachtiging?
Momenteel vind ik die van oude Astra's bijvoorbeeld niet te pruimen
zo sterk en gevoelloos - vergeleken met die in mijn japanner!

> dan kun je beter een honda accord kopen, enige nadeel van model 93-98 is
de
> enorme draaicirkel

Daar hebben oude grote toyota voorwielaandrijvers ook last van. Ben
je gauw genoeg achter bij proefrit. Niet echt een probleem, maar
iets minder handig wel. Vooral als je in een krap straatje woont waar
het lastig fileparkeren is.

Marcel


---GT---

unread,
Apr 15, 2001, 9:27:00 PM4/15/01
to
On Sun, 15 Apr 2001 23:17:54 +0200, "Marcel B"
<mar...@casema.net.com> wrote:

>En let ook eens
>op wat je zoal aan de kant van de weg tegenkomt. Zit naar verhouding
>vaak een BX tussen.
>

9 van de 10 auto's die langs de weg staan met pech zijn Opels.
Bij een BX gaat vaak wat mis, maar het zijn bijna altijd kleine
dingetjes die het rijden niet beďnvloeden.

Dr. Balls

unread,
Apr 16, 2001, 3:22:00 AM4/16/01
to
Wel, zoals te verwachten veel uiteenlopende meningen. Maar door diverse
meningen naast elkaar te leggen kun je m.i. een redelijk beeld vormen. Zo
ook hier (hoop ik).
Ik heb besloten voor een wat recent model BX te gaan.
Ik begrijp de "tegens" wel, alleen heeft ieder model auto niet bepaalde
negatieve punten?
En, niet geheel onbelangrijk, de BX'jes zijn inderdaad erg gunstig voor de
buidel. Zo kan ik met me BX ook nog eens een nieuwe 19" monitor kopen :)

Nogmaals, ik dank u allen voor de reacties. En mocht ik langs de weg stil
komen te staan zal ik aan u allen met een glimlach denken ;)

groet,

Ronald


Dr. Balls <plop...@hotmail.com> wrote in message
news:9bc3vc$rch$1...@darwin.a2000.nl...

Fred Wiersma

unread,
Apr 16, 2001, 5:04:13 AM4/16/01
to
"Dr. Balls" <plop...@hotmail.com> wrote in
<9be6mc$fck$1...@doppler.a2000.nl>:

>Wel, zoals te verwachten veel uiteenlopende meningen. Maar door diverse
>meningen naast elkaar te leggen kun je m.i. een redelijk beeld vormen.
>Zo ook hier (hoop ik).
>Ik heb besloten voor een wat recent model BX te gaan.
>Ik begrijp de "tegens" wel, alleen heeft ieder model auto niet bepaalde
>negatieve punten?
>En, niet geheel onbelangrijk, de BX'jes zijn inderdaad erg gunstig voor
>de buidel. Zo kan ik met me BX ook nog eens een nieuwe 19" monitor kopen
>:)
>
>Nogmaals, ik dank u allen voor de reacties. En mocht ik langs de weg
>stil komen te staan zal ik aan u allen met een glimlach denken ;)
>
>groet,
>
>Ronald
>
>

Laat eens weten over een tijdje hoe het bevalt? Ben zelf nu ook in de markt
voor een BX... :)

Succes,
Fred

Cor

unread,
Apr 16, 2001, 5:24:23 AM4/16/01
to
> 92 of later? Is dat niet het laatste jaar?

Nee, 1994. De laatste jaren zijn alleen de stations gemaakt.

> Enneh, een turbodiesel van 10 jaar oud met minder dan 2 ton op de
> teller kun je inderdaad schudden ja, diesels zijn nou eenmaal
> kilometervreters.

Nou, zeg het niet te hard. Ik zie ze wel staan, alleen zijn het geen BX'jes.

> Maar dat geeft niet, rond de 3 ton zijn ze ook nog
> wel te pruimen - kilometers lijkt ze niet te deren, je vindt opmerkelijk
> veel exemplaren met hoge kilometerstanden die nog prima in orde
> zijn.

Jahoor, maar daar ligt een het een beetje tussen de oren.

> Dat soort opmerkingen klinken als : "Mijn opa rookt 1 pakje per dag en
> is gisteren 90 geworden" als argument om te zeggen dat roken niet
> schadelijk is voor de gezondheid. Statistics, my friend. En let ook eens
> op wat je zoal aan de kant van de weg tegenkomt. Zit naar verhouding
> vaak een BX tussen.

Ik weet dat het nou niet een geweldig statement is, maar het is gewoon zo.
Dat aan de kant staan valt echt wel mee.

> Dat onderhoud soms slecht is weet ik, maar dat is bij elke low budget
> auto (en dat segment hebben we het over, we vergelijken 'm niet met
> een nieuwe auto).

Dat is de achilleshiel van de BX, hij wordt meestal niet onderhouden. En dan
kom je vanzelf wel een keer stil te staan. Ik ben één van die figuren die
hem wel onderhoudt en totaal geen problemen heeft.

> Oh? Gezien het aantal BX-en op diverse sloperijen zou ik het nog maar
> niet te snel opgeven....

Nou, dat kan je wel zeggen. Maar bij elk type auto zijn sommige onderdelen
minder te vinden dan de andere :)

Cor.


Maarten de Vries

unread,
Apr 16, 2001, 8:05:52 AM4/16/01
to
On Sun, 15 Apr 2001 23:06:45 +0200, "Marcel B"
<mar...@casema.net.com> gifted us with:

>Om nou te zeggen dat er meer Carina's op de weg rijden dan
>BX-en nee, je rijdt met een BX niet in iets unieks, hoogstens in
>iets raars.

In iets aparts, dan toch zeker. En in iets comfortabels.

>Hoewel, het aantal BX-en neemt wel heel snel af en
>ze liggen in stapels op de sloop. Je kunt je afvragen waarom.

Omdat ze minimaal negen jaar oud zijn (de Berlines, althans)? Omdat er
vaak heel veel mee gereden is? Omdat ze niet altijd even denderend
onderhouden worden?

>Comfort is wel goed bij een BX, maar de wegligging is weer
>wat vaag.

Niet echt vaag, meer 'anders', vanwege de andere vering.

>Marcel (Celica GT 1986)

Ieder zijn meug...

--
s/spamzuigt/netraam

Paul-Holland

unread,
Apr 16, 2001, 2:09:37 PM4/16/01
to
ALs je een betrouwbare auto wilt, dan valt de BX al snel af. Beter is een
iets oudere duitser kopen.

Dr. Balls <plop...@hotmail.com> schreef in artikel
<9bc3vc$rch$1...@darwin.a2000.nl>...

Cartman

unread,
Apr 16, 2001, 2:22:38 PM4/16/01
to

"Paul-Holland" <paul...@everyday.com> wrote in message
news:01c0c69e$57a77aa0$9d8ce3d5@default...

> ALs je een betrouwbare auto wilt, dan valt de BX al snel af. Beter is een
> iets oudere duitser kopen.

M'n 11 jaar oude Audi 80 had meer ik-ben-tien-jaar-oud-en-ga-kapot kuren dan
mijn BX (tot nu toe). Ook modern duits blijkt soms niet van
spreekwoordelijke duitse degelijkheid te zijn.

Elke auto kost geld...

Higgy

unread,
Apr 16, 2001, 3:57:02 PM4/16/01
to
Net als jij met enig vermaak alle reacties gelezen. Lekker kopen, zo'n BX!
Heb er vele gereden en altijd zonder problemen totdat ik gas ging rijden.
Dat doe ik niet meer. De diesel however is een fantastisch lekkere motor,
ongeacht of het nou een turbo is of niet.
Wat mij een beetje tegenviel bij alle reacties was dat NIEMAND een vrij
algemeen zwakker punt van de BX-en noemt: het achterste subframe. Dat roest
nogal vlot. Hoeft helemaal geen probleem te zijn als je daar tijdig wat
tegen doet (subframe laten zakken en anti-roesten).
En vergeet alle geneuzel over problemen met de hydrauliek, dat is nou echt
zo'n broodje-aap verhaal.
Zoals gezegd: veel plezier er houd ons op de hoogte!
"Dr. Balls" <plop...@hotmail.com> schreef in bericht
news:9be6mc$fck$1...@doppler.a2000.nl...

Cor

unread,
Apr 17, 2001, 7:42:39 AM4/17/01
to
> Nee, vergeet die hydrauliek vooral *niet* !! Regelmatig controleren en
> veerbollen laten vullen kost bij BX-specialisten (dus niet de dealer) iets
> van 75 gulden. Dan heb je een auto die "rijdt als een tapijt" zoals een
> BX-rijdende vriend me dat eens uitlegde. BX = veel ruimte en comfort voor
> weinig geld. Maar je moet niet zeuren als er ineens iets niet werkt dat
> met elektriciteit te maken heeft, dat hoort erbij ;-)

Prachtig hoor, al die verhalen. Maarree... controleren veerbollen valt ook
wel mee. Ik heb ze drie jaar geleden bij Chyparse laten vullen en vorig jaar
laten checken, het was de moeite niet om ze te laten vullen.
Elektriciteitsproblemen heb ik ook nog niet gehad. Tsjonge, wat moet ik een
goede BX hebben :)

Cor.

Murena

unread,
Apr 17, 2001, 11:44:53 AM4/17/01
to
Cor wrote:

> Prachtig hoor, al die verhalen. Maarree... controleren veerbollen valt ook
> wel mee. Ik heb ze drie jaar geleden bij Chyparse laten vullen en vorig jaar
> laten checken, het was de moeite niet om ze te laten vullen.
> Elektriciteitsproblemen heb ik ook nog niet gehad. Tsjonge, wat moet ik een
> goede BX hebben :)

Dat heb je inderdaad :) BX'en van vrienden van mij hebben toch wel
problemen met de hydrauliek en de elektronica.
Maar dat zijn ook afgeragde, zesdehandse brikken hoor ;)

B.

Maarten de Vries

unread,
Apr 17, 2001, 2:18:48 PM4/17/01
to
On 16 Apr 2001 18:09:37 GMT, "Paul-Holland" <paul...@everyday.com>
gifted us with:

>ALs je een betrouwbare auto wilt, dan valt de BX al snel af. Beter is een
>iets oudere duitser kopen.

Blablablabla...

--
s/spamzuigt/netraam

Maarten de Vries

unread,
Apr 17, 2001, 2:22:15 PM4/17/01
to
On 16 Apr 2001 20:31:22 GMT, Murena <mur...@dds.nl> gifted us with:

>De mooiste BX'en zijn de 19TZI (of is het TRI?) en de 19TRD Turbo.

TZI inderdaad, en uit dezelfde jaargangen is de diesel de TZD, al dan
niet met turbo. Overigens is de GTI ook niet mis...

--
s/spamzuigt/netraam

Maarten de Vries

unread,
Apr 17, 2001, 2:19:52 PM4/17/01
to
On 16 Apr 2001 20:19:19 GMT, Murena <mur...@dds.nl> gifted us with:


>Ik zal jullie niet gaan vervelen met de lijst van gebreken aan m'n Matra
>Murena momenteel, dat is een Franse auto maar die is dan ook al 20 jaar
>oud ;-)

Morgen wordt mijn 11 jaar oude fransoos (die overigens altijd netjes
start en me zonder haperen brengt waar ik heen wil) APK gekeurd; zal
jullie laten weten wat de uitslag is.

--
s/spamzuigt/netraam

Hedgehog

unread,
Apr 17, 2001, 3:39:04 PM4/17/01
to

Maarten de Vries heeft geschreven in bericht ...

>On 16 Apr 2001 18:09:37 GMT, "Paul-Holland" <paul...@everyday.com>
>gifted us with:
>
>>ALs je een betrouwbare auto wilt, dan valt de BX al snel af. Beter is een
>>iets oudere duitser kopen.
>
>Blablablabla...

Helemaal geen blablabla!
Kijk eens op www.antibx.nl

Hedgehog
<< Stings are not always unpleasant>>


Peter Buijsman

unread,
Apr 17, 2001, 4:12:31 PM4/17/01
to
On Tue, 17 Apr 2001 21:39:04 +0200, "Hedgehog" <flee...@introweb.nl>
wrote:

>Helemaal geen blablabla!
>Kijk eens op www.antibx.nl

Iedereen kan toch in twee uur een hate-site op zetten?
Zoiets zegt natuurlijk helemaal *niks*.
Bovendien zijn de verhalen die er staan tamelijk dom en gezocht. Niet
iets om serieus te nemen.

---
Peter Buijsman
Telecom FAQ & more: http://www.bryte.net/

Maarten de Vries

unread,
Apr 17, 2001, 4:29:33 PM4/17/01
to
On Tue, 17 Apr 2001 21:39:04 +0200, "Hedgehog" <flee...@introweb.nl>
gifted us with:

>Helemaal geen blablabla!

Wel blabla. Ga fietsen met je vooroordelen.

>Kijk eens op www.antibx.nl

Zeker niet.

--
s/spamzuigt/netraam

Maarten de Vries

unread,
Apr 18, 2001, 4:15:48 PM4/18/01
to
On Tue, 17 Apr 2001 20:19:52 +0200, Maarten de Vries
<spam...@gordini.org> gifted us with:

>Morgen wordt mijn 11 jaar oude fransoos (die overigens altijd netjes
>start en me zonder haperen brengt waar ik heen wil) APK gekeurd; zal
>jullie laten weten wat de uitslag is.

Nou, dat viel mee :-)
Details hoor ik als ik 'm ophaal morgenochtend, maar 't waren slechts
wat kleine dingetjes, waaronder een achterdemper (uitlaat). Weer een
jaar rijplezier dus!

Wel naar om te horen was dat ooit de middendemper aan de katalysator
vast gelast is- dat betekend dus een nieuwe kat als die demper door is
(duurt gelukkig nog wel even). Heeft iemand ideeen om dat financiele
fiasco te omzeilen? Ik heb niet zo'n trek in het aanschaffen van een
nieuwe katalysator voor een auto van elf jaar oud.

--
s/spamzuigt/netraam

Cor

unread,
Apr 18, 2001, 4:56:19 PM4/18/01
to
> Nou, dat viel mee :-)
> Details hoor ik als ik 'm ophaal morgenochtend, maar 't waren slechts
> wat kleine dingetjes, waaronder een achterdemper (uitlaat). Weer een
> jaar rijplezier dus!

Hehehe, wie zegt dat een BX slecht is :)

> Wel naar om te horen was dat ooit de middendemper aan de katalysator
> vast gelast is- dat betekend dus een nieuwe kat als die demper door is
> (duurt gelukkig nog wel even). Heeft iemand ideeen om dat financiele
> fiasco te omzeilen? Ik heb niet zo'n trek in het aanschaffen van een
> nieuwe katalysator voor een auto van elf jaar oud.

Hmmm.... ik heb zo'n idee dat je wel een kat moet hebben, maar of die
werkend moet zijn? Waren auto's van voor '92 niet uitgesloten voor een
viergastest? Zo ja, gewoon eentje op bij de sloop weghalen.

Cor.

Maarten de Vries

unread,
Apr 18, 2001, 6:12:19 PM4/18/01
to
On Wed, 18 Apr 2001 22:56:19 +0200, "Cor" <waning.d...@home.nl>
gifted us with:

>Hehehe, wie zegt dat een BX slecht is :)

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het enige wat deze auto met een BX
gemeen heeft, z'n 1905cc PSA motor is :-) 't Betreft een Peugeot 405
SRi.

>Hmmm.... ik heb zo'n idee dat je wel een kat moet hebben, maar of die
>werkend moet zijn? Waren auto's van voor '92 niet uitgesloten voor een
>viergastest? Zo ja, gewoon eentje op bij de sloop weghalen.

Juist. Ik ga als het zover is hoe dan ook niet de hoofdprijs betalen
voor een nieuwe.

--
s/spamzuigt/netraam

Cor

unread,
Apr 19, 2001, 4:06:52 AM4/19/01
to
> Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het enige wat deze auto met een BX
> gemeen heeft, z'n 1905cc PSA motor is :-) 't Betreft een Peugeot 405
> SRi.

Correctie: wie zegt dat een Fransman slecht is :)

Cor.

Cartman

unread,
Apr 19, 2001, 1:26:09 PM4/19/01
to

"Maarten de Vries" <spam...@gordini.org> wrote in message
news:374sdtscakd3mvvgd...@4ax.com...

> On Wed, 18 Apr 2001 22:56:19 +0200, "Cor" <waning.d...@home.nl>
> gifted us with:
>
> >Hehehe, wie zegt dat een BX slecht is :)
>
> Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het enige wat deze auto met een BX
> gemeen heeft, z'n 1905cc PSA motor is :-) 't Betreft een Peugeot 405
> SRi.

Dan is ook de BE3 versnellingsbak gelijk.

Maarten de Vries

unread,
Apr 19, 2001, 4:13:01 PM4/19/01
to
On Thu, 19 Apr 2001 10:06:52 +0200, "Cor" <waning.d...@home.nl>
gifted us with:

>Correctie: wie zegt dat een Fransman slecht is :)

C'est un voiture magnifique!

--
s/spamzuigt/netraam

Maarten de Vries

unread,
Apr 19, 2001, 4:13:34 PM4/19/01
to
On Thu, 19 Apr 2001 19:26:09 +0200, "Cartman" <l...@dds.nl> gifted us
with:

>> Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het enige wat deze auto met een BX
>> gemeen heeft, z'n 1905cc PSA motor is :-) 't Betreft een Peugeot 405
>> SRi.
>
>Dan is ook de BE3 versnellingsbak gelijk.

Meen je dat nou? Hmm, weer wat geleerd.


--
s/spamzuigt/netraam

Maarten de Vries

unread,
Apr 19, 2001, 8:06:26 PM4/19/01
to
On 19 Apr 2001 22:19:19 GMT, Murena <mur...@dds.nl> gifted us with:

>Ceci n'est pas un voiture, c'est un art de vivre :)

Ah, bien sur, vous avez raison :-)

--
s/spamzuigt/netraam

Higgy

unread,
Apr 21, 2001, 6:43:32 PM4/21/01
to
Sorry, ben het met je eens; ik was niet compleet: als je je hydrauliek goed
onderhoudt, heb je geen problemen, dat bedoelde ik!

"Murena" <mur...@dds.nl> schreef in bericht
news:9bfk9p$71$4...@news1.xs4all.nl...
> Higgy <pau...@wanadoo.nl> wrote:
> [BX kwalen]


> > En vergeet alle geneuzel over problemen met de hydrauliek, dat is nou
echt
> > zo'n broodje-aap verhaal.
>

> Nee, vergeet die hydrauliek vooral *niet* !! Regelmatig controleren en
> veerbollen laten vullen kost bij BX-specialisten (dus niet de dealer) iets
> van 75 gulden. Dan heb je een auto die "rijdt als een tapijt" zoals een
> BX-rijdende vriend me dat eens uitlegde. BX = veel ruimte en comfort voor
> weinig geld. Maar je moet niet zeuren als er ineens iets niet werkt dat
> met elektriciteit te maken heeft, dat hoort erbij ;-)
>

> B.


Marcel Wensveen

unread,
May 10, 2001, 4:23:08 AM5/10/01
to
Koop het stuk met catalysator op de sloop.....er staan er zat.

Vriendelijke groeten,
Marcel Wensveen
"Maarten de Vries" <spam...@gordini.org> schreef in bericht
news:m6trdt0tcq8fn91hd...@4ax.com...

n e t r a a m

unread,
May 10, 2001, 3:31:42 PM5/10/01
to
On Thu, 10 May 2001 10:23:08 +0200, "Marcel Wensveen"
<M_Wen...@etrade.indurep.nl> gifted us with:

>Koop het stuk met catalysator op de sloop.....er staan er zat.

Zat Peugeots 405 SRi 1.9 met drie-weg kat op de sloop? Zou me
verbazen, want zoveel zijn er niet van die uitvoering geleverd.

--
Vive la France!

0 new messages