De vloek van Musk

Jan Hen2076

Direct na de aankondiging van Tesla-baas Elon Musk dat hij het
socialemediabedrijf Twitter wil kopen is het aandeel van Twitter flink
gekelderd. Musk vindt dat het platform voor korte berichtjes veel potentie
heeft, maar dat die nu nog niet wordt waargemaakt. Eerder werd al bekend
dat de miljardair 9 procent van de aandelen van het bedrijf had gekocht, en
grootste aandeelhouder is geworden.

Izak van Langevelde

On 17/04/2022 10:42, Jan Hen2076 wrote:
> Direct na de aankondiging van Tesla-baas Elon Musk dat hij het
> socialemediabedrijf Twitter wil kopen is het aandeel van Twitter flink
> gekelderd.

Daar zallie niet rouwig om wezen...

--
Grinnikend door het leven...

Jan Hen2076

On 17-04-2022 10:51, Izak van Langevelde wrote:

>Daar zallie niet rouwig om wezen...

Hij is nergens rouwig om. Dit soort dingen zijn trouwens erger. Mijn
vertrouwen in deze meneer neemt er in elk geval niet van toe:

"Gaspedaal Tesla blijft hangen op 133 kilometer per uur

Een bestuurder van een Tesla Model 3 kreeg in Zuid-Californië naar eigen
zeggen de schrik van zijn leven toen de computer van zijn auto vastliep
terwijl hij 88 mijl, oftewel 133 kilometer per uur reed. Daardoor bleef het
‘gaspedaal’ hangen.

Erik Kouwenhoven 15-04-22, 20:00

Elektrische auto's rijden op stroom dus gaat het eigenlijk om het
stroompedaal. Er was vermoedelijk sprake van een technische storing, aldus
de eigenaar van de Tesla, Javier Rodriguez. Hij vertelde aan omroep ABC7 in
Los Angeles hoe zijn auto compleet vastliep. Volgens de eigenaar reageerden
de knoppen en schakelaars van het voertuig niet meer, inclusief de
richtingaanwijzers en alarmlichten.

Lees ook

Waarom Tesla’s in deze Duitse stad niet meer de wasstraat in mogen

Dit bedrijf bestelt 100.000 Tesla's in een keer

‘Durfde niet hard te remmen’

Het vervelendste voor Rodriguez was echter dat ook het gaspedaal bleef
hangen. ,,Ik merkte aanvankelijk alleen dat het warm begon te worden in de
auto en dat er een vreemde geur vrijkwam”, aldus Rodriguez tegen de
nieuwszender. ,,Toen ik merkte dat ook het gaspedaal vastzat, durfde ik
niet hard te remmen omdat ik bang was dat er iemand achterop zou botsen.”
Rodriguez maakte opnames van de situatie en zette zijn auto uiteindelijk
stil, waarna deze compleet uitviel. Toen de auto opnieuw opgestart was,
bleek de storing verholpen.

Geen verklaring

Rodriguez ging met zijn voertuig naar Tesla, waar de raadselachtige diagnose
luidde: ‘Slechte communicatie met de klep van de laadpoort, waardoor het
stroomconversiesysteem uitschakelde om de componenten aan boord tijdens de
rit te beschermen’. Volgens Tesla hadden ze de auto gerepareerd, maar dat
is voor de Tesla-rijder niet afdoende: ,,Ik rijd op de snelweg en dan
gebeurt dit bij een snelheid van meer dan 130 kilometer per uur. Ik heb
recht op een echte verklaring”, zo zei hij. Tesla was niet bereikbaar voor
commentaar."

Strijd de goede strijd

Ruut66

Op zondag 17 april 2022 om 10:51:34 UTC+2 schreef Izak van Langevelde:
Intussen heb ik sinds zijn IPO in 2010 begin 2011 toen de Tesla aandelen
misschien net $6 waard waren voor 25k in euro ingekocht en erg goed
aan zijn toko verdiend. Zo langzamerhand kan ik zo' 35 nieuwe Tesla's
kopen voor mijn inleg. En dan zal hij zijn aandelen ten dele cashen om twitter
te kopen en gaan de Tesla aandelen wat zakken. Daarmee heeft hij mijn mening
nog niet gekocht.Twitter wordt zijn marketing kanaal voor Tesla. Vrije mening?
Mooi niet: Het loopt er anders straks vol met spam en porno van het naarste soort.

N. Coesel

On 5/2/22 10:54 AM, Ruut66 wrote:

> Intussen heb ik sinds zijn IPO in 2010 begin 2011 toen de Tesla aandelen
> misschien net $6 waard waren voor 25k in euro ingekocht en erg goed
> aan zijn toko verdiend. Zo langzamerhand kan ik zo' 35 nieuwe Tesla's

En vertel ons nu eens hoeveel geld je hebt verloren met investeringen
die niet brachten wat je ervan had verwacht :-)
Mooie verhalen voor bij de borreltafel maar je had die 25k euro net zo
goed kunnen verliezen.

Ruut66

Op dinsdag 3 mei 2022 om 10:54:17 UTC+2 schreef N. Coesel:
Ik doe mijn huiswerk voor ik investeer voor de lange termijn. Ooit
was ik rond de 5.000 euro kwijt door toedoen van Nina Brink. Te
vroeg gekocht en kreeg de helft terug via het Italiaanse Tiscali.
Nederlands Tiscali werd later via een tussenstap overgenomen
door KPN. Geen spijt van gehad om dat verlies te nemen.

Iedereen betaalt leergeld. Ook met het aanschaffen van een auto.

PauL

Op Tue, 17 May 2022 14:59:23 -0700 (PDT) schreef Ruut66:
Wel ja: Je leert best rijden met een goedkope tweedehands wagen :-)

25k was op dat moment eigenlijk niet verantwoord.
Het is beter om risico's te spreiden, over verschillende sectoren.
Om de lotto te winnen moet je praktisch geen huiswerk doen,
enkel veel geluk hebben.

Rob

Ja voor jou is 25k wellicht niet verantwoord, maar als Ruut bijv
250k of 500k had om te beleggen dan is 25k daarvan in een dergelijke
belegging stoppen toch niet onverantwoord???

PauL

Op Wed, 18 May 2022 10:12:31 +0200 schreef Rob:
Ieder maakt zijn rekening maar zelfs fondsen gaan voorzichtig te werk:

https://www.beursstrategie.nl/dit-fonds-kocht-tesla-aandelen-al-op-30-dollar-en-heeft-ze-nog-steeds/

Arrival is op een jaar tijd 88,90% van z'n beurswaarde kwijt:
https://www.tijd.be/markten-live/aandelen/Arrival.600105763.html

En de voor 1,5 miljard aangekocht bitcoins van Tesla staan ook onder druk:

https://nieuws.btcdirect.eu/bitcoin-analyse-angst/

Jan van den Broek

2022-05-18, PauL <mi...@is.invalid> schrieb:

[Schnipp]

> [...]
> https://www.tijd.be/markten-live/aandelen/Arrival.600105763.html
>
> En de voor 1,5 miljard aangekocht bitcoins van Tesla staan ook onder druk:

Misschien mag ik even subtiel op nl.financieel.beurs wijzen.
--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl