Re: kaag d 66 weigert btw benzine er tijdelijk af te halen

1 view

Rob

Hein tovaritsj <kon...@ziggo.nl> wrote:
> De benzineprijzen pompen naar inflatoire hoogten (adviesprijs 2,34 en
> stijgende voor een litertje E10 die ook nog eens slecht is voor uw
> auto), maar MinBuZa MinFin Kaag WEIGERT de btw er (tijdelijk) af te
> halen. Kennelijk zei ze vanmorgen bij WNL op Zondag (waar wij echt niet
> naar kunnen kijken) dat het verwijderen van de btw zou leiden tot een
> ineenstorting van het onderwijsbudget en zelden hoorden we zo'n debiele
> tegenstelling.
>
> Ten eerste, als je die 21% er af haalt kost een liter nog steeds ± 2
> [...]

Tja dat is niet zo moeilijk: als er straks een aanmerkelijk deel van
de auto's electrisch rijdt komt daar een vergelijkbare belasting op
als nu op de benzine. Kan natuurlijk niet zo zijn dat er geen geld
voor onderwijs is doordat er technologische ontwikkelingen geweest
zijn.

Belastingvoordelen van electrisch rijden zijn tijdelijk. Dat staat vast.

De Man Benar

Op 06/03/2022 om 15:07 schreef Rob:
We worden belazerd waar we bij staan en laten het ons kennelijk overkomen.

Rob

Ja niet alleen ons, maar de regeringsleiders ook.

Al die prijsverhogingen (en hoge prijzen) van energie die komen helemaal
niet door die oorlog zelf, maar door het regeringsbeleid eromheen.

Domme Kaag roept nu dat "de inflatie ons overkomt" maar die is een gevolg
van beleid. Zowel rond die oorlog als rond de financien in de EU.
Er is onbeperkt geld bijgedrukt, eerst om de economie op gang te helpen
en toen om de COVID maatregelen te financieren.
En er is beleid gevoerd om energie duur te maken zodat mensen het minder
gingen gebruiken. Nog werkende bronnen van energie zijn afgesloten
en afgebroken "voor het milieu".

Dan moet je achteraf niet mekkeren dat het "je overkomt" want er waren
zat mensen die riepen dat het dom was en problemen zou geven.
Echter die werden weggezet als doemdenkers en negatievelingen.

De Man Benar

Op 06/03/2022 om 19:55 schreef Rob:
Klopt: alles en iedereen krijgt de schuld, hand in eigen boezem steken
is er niet bij.

Rink

Op 6-3-2022 om 20:43 schreef De Man Benar:
Zolang er instanties zijn, die hun tarieven verhogen vanwege de inflatie
(Ziggo, NS, huurhuizen) en niet vanwege oplopende kosten, betreft het
natuurlijk gewoon inhalige aso's, die dan zelf ook nog eens bezig zijn
met hun prijsverhogingen de inflatie nog eens extra op te drijven,
waardoor ze volgend jaar weer extra kunnen verhogen.

Zucht......

Prijsverhogingen van de benzine zijn aanleiding voor lachende gezichten
van Rutte en Kaag, want elke 10 cent prijsverhoging van het basisprodukt
levert ten minste 12 cent extra accijns en BTW op voor de staat.
Voor gas en elektriciteit geldt hetzelfde.
Het valt me al jaren op dat de energiebelastingen meer dan 50% zijn van
de totale energierekening.

Om dan maar niet te praten over de warmtepomp systemen bij huurders die
dus reeds van het gas af zijn, maar waarbij de kosten van hun verwarming
is gekoppeld aan de gasprijs.......
waar ze dus niks van gebruiken.
Ze hebben ook geen keuze van gasleverancier....

Rink