Tesla zwendel

Jan Hen2076

Feb 14, 2024, 1:37:30 PMFeb 14

PauL

Feb 14, 2024, 3:55:03 PMFeb 14
Op Wed, 14 Feb 2024 19:37:22 +0100 schreef Jan Hen2076:

> https://www.ed.nl/auto/waarom-tesla-jaarlijks-bijna-2-miljard-dollar-ontvangt-van-andere-autofabrikanten-nog-wel~a40f1d41/?referrer=android-app%3A%2F%2Fcom.google.android.googlequicksearchbox%2F

Die Tesla's worden dus in feite gesubsidieerd door bijvoorbeeld de
5,7 liter-Hemi V8, die tot nog toe in de RAM 1500 werd gebruikt.
Nu nog sjoemelstroom (grijze stroom vergroend met een certificaat)
'tanken' en de CO2 is helemaal gereduceerd :-/

Jan Hen2076

Feb 14, 2024, 7:11:50 PMFeb 14
En dan maakt Musk die rommel van hem nog steeds veel te duur.
Gevolg is dat zowel brandstofauto's veel te duur worden (goedkoopste waren
enkele jaren geleden nog 8000e, nu 20000) en Musk dubbel zwijnt met dit
geld plus de hondse brutaliteit om ook zijn auto's nog eens een factor 4 te
duur te verkopen. Waardoor andere fabrikanten zich niet generen om ook hun
EV's veel en veel te duur te verkopen.
Slachtoffer in alle gevallen: de consument.

Edmund

Feb 15, 2024, 8:05:52 AMFeb 15
haha wat een afgunst.
Laat je vooral niet afleiden door de feiten dat fabrikanten stoppen met
EV's . Zal vast zijn omdat ze er woekerwinsten mee maken denk je ook
niet? :-)

--
-------------

The moment any organization established from pure noble intentions get
some influence, it will be corrupted from both inside and outside.
Then we have organizations established from pure evil.

Edmund

Jan Hen2076

Feb 15, 2024, 1:36:20 PMFeb 15
On 15-02-2024 14:05, Edmund wrote:

>haha wat een afgunst.
>Laat je vooral niet afleiden door de feiten dat fabrikanten stoppen met
>EV's . Zal vast zijn omdat ze er woekerwinsten mee maken denk je ook
>niet? :-)

Ik denk dat je het niet helemaal snapt.
Maar leg gerust uit wat je bedoelt, dan
word ik ook wat wijzer!

Edmund

Feb 15, 2024, 2:03:34 PMFeb 15
Ik snap het inderdaad vast niet als jij beweert dat Tesla z'n auto's 4 X
te duur verkoopt ( = dikke winst ) Waardoor andere fabrikanten eveneens
hun auto's met woekerwinsten verkopen.

En dan even terug naar de realiteit waar oa Volvo zich terugtrekt uit
het poolstar EV project vanwege.....de financiele verliezen.
Volgens mij klopt er iets niet, leg even uit wat ik mis.

PauL

Feb 15, 2024, 2:46:19 PMFeb 15
Op Thu, 15 Feb 2024 14:05:30 +0100 schreef Edmund:

> haha wat een afgunst.
> Laat je vooral niet afleiden door de feiten dat fabrikanten stoppen met
> EV's . Zal vast zijn omdat ze er woekerwinsten mee maken denk je ook
> niet? :-)

Bij Toyota verkopen ze een hybride voor de prijs van een
benzine. Zo gaat hun gemiddelde CO2 naar beneden...op papier.
Ze gunnen het liever hun klanten dan aan Tesla.

Jan Hen2076

Feb 15, 2024, 6:18:00 PMFeb 15
Door het liegen en bedriegen is de prijs van EV's veel en veel te hoog. Een
EV wordt aangeprezen als simpel te bouwen en ook vrijwel geen onderhoud
nodig te hebben, want zo simpel. Realiteit is dat ze gemiddeld het dubbele
kosten voor de klant van gelijkwaardige brandstofauto's. En die zijn in de
afgelopen jaren in prijs verdubbeld. De goedkoopste Kia Picanto kostte
vroeger zelfs dik onder de 10.000€ in NL en tegenwoordig 20.000€. De
prijzen van minimaal gelijkwaardige EV's liggen op vanaf rond 40.000€. Dus
2x2=4 keer meer dan redelijk. Waarom de fabrikanten daar graag aan mee doen
is wel duidelijk. Maar ze worden wel achterhaald door vermindering van
verkoopaantallen. En beginnen dan krokodillentranen te huilen, omdat de
verkopen tegenvallen. De woeste acties van met name Musk, met
prijswisselingen die net zo makkelijk 20.000€ omlaag als weer omhoog gaan,
stimuleren het vertrouwen en koopbereidheid dan nog veel meer in negatieve
zin.

Edmund

Feb 15, 2024, 6:33:49 PMFeb 15
Dat mag, net zo goed als iedereen afgunstig op Musk mag zijn terwijl
die gewoon dankbaar gebruik maakt van de achterlijke regeltjes die
overheden verzinnen.

Edmund

Feb 15, 2024, 6:38:57 PMFeb 15
Leg even uit deze bewering.

> Een EV wordt aangeprezen als simpel te bouwen en ook vrijwel geen onderhoud
> nodig te hebben, want zo simpel.

Geduld in principe is dat ook zo, er zit gewoon minder onderdelen in ze
zullen dus 'relatief" uiteindelijk goedkoper te maken zijn.
Accu's werken dat voorloping nog flink tegen.

> [...]
> stimuleren het vertrouwen en koopbereidheid dan nog veel meer in negatieve

Je zegt al niet meer dat "ze" die dingen 4 X te duur verkopen.
Ze zijn gewoon NOG duur om te maken.

Jan Hen2076

Feb 15, 2024, 7:11:46 PMFeb 15
Niet mij woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd. Overigens is het
verschil tussen productiekosten en prijs die fabrikanten rekenen veel
groter, een in de branche ingevoerde kennis vertelde me dat de pure kosten
van de fabrikage van een EV 1200 dollar bedragen. Medelijden hoeven we dus
echt niet te hebben!

Edmund

Feb 16, 2024, 3:49:38 AMFeb 16
Ik ben geen arts en geen helderziende en toch kan ik je verklappen dat
die kennis van jou knettergek is. Ongeacht hoe je met semantische onzin
"productiekosten" kunt verkrachten.
Als jij dit soort waanzin gelooft heb ik van jouw inzicht ook geen hoge
pet op.

PauL

Feb 16, 2024, 2:29:16 PMFeb 16
Op Fri, 16 Feb 2024 00:38:34 +0100 schreef Edmund:
Alleen de energiedrager is duur. Op de rest zijn ze al flink aan het
besparen. Bij Tesla proberen ze bijna alles in 1 keer te persen.
Gaan ze bij herstellingen de carrosserie ook in 1 keer vervangen?

The reasons why the Tesla Model Y is highly susceptible to rust are as
follows:1. Several of the most vulnerable areas are not covered by the
wheel arch liner. 2. The chassis does not have galvanization. 3. Many body
joints lack sealant, allowing water and salt to penetrate. 4. The cavities
lack underbody treatment, and in several places, also lack plugs. 5. The
chassis lacks hardwearing coating (PVC) 6. Galvanic corrosion occurs where
steel and aluminum are in direct contact

https://www.youtube.com/watch?v=oy9SqT3CYgI

Edmund

Feb 19, 2024, 3:16:35 AMFeb 19
Vanwaar deze vraag, weet jij het beter?
Autofabrikanen bezuigen altijd tot in het extreme.

> [...]
> chassis lacks hardwearing coating (PVC) 6. Galvanic corrosion occurs where
> steel and aluminum are in direct contact

Een nieuwe autofabrikant zal nog wel een dingetje of 2 te leren hebben,
als ik even terugdenk aan de "naden" vd model3 in het begin en nu dan
is Musk best wel aardig op weg dunkt me.

--
-------------
FREE ASSANGE

Edmund

PauL

Feb 19, 2024, 4:26:16 AMFeb 19
Op Mon, 19 Feb 2024 09:16:09 +0100 schreef Edmund:

> Vanwaar deze vraag, weet jij het beter?

Neen, ik heb nog geen weet van een stevige herstelling
aan een auto die middels een Giga Press is gemaakt.
Ik weet wel al dat bij een beschadigde bodemplaat
de hele accu van een Hyundai IONIQ 5 moest
vervangen worden en dat meer kostte dan de auto
zelf. Alsof de carrosserie en al de rest niks waard is.

https://www.youtube.com/watch?v=EEXieo06ta8&t=17s

> [...]
> als ik even terugdenk aan de "naden" vd model3 in het begin en nu dan
> is Musk best wel aardig op weg dunkt me.

Als je al panelgaps hebt bij je huidige modellen dan lijkt het me
geen goed idee om RVS te gaan gebruiken bij het cybertruckmodel
want RVS is veel moeilijker bewerkbaar. Dat RVS alsnog kan roesten,
zoals eigenaars na 11 dagen (!) al voorhadden, weet ik al 40 jaar.
Blijkbaar moet Musk nog heel veel leren.

https://www.cbsnews.com/news/tesla-cybertruck-rusting-complaints-from-owners/

Edmund

Feb 19, 2024, 4:37:36 AMFeb 19
On 2/19/24 10:26, PauL wrote:

> [...]
> de hele accu van een Hyundai IONIQ 5 moest
> vervangen worden en dat meer kostte dan de auto
> zelf. Alsof de carrosserie en al de rest niks waard is.

Heb ik van gehoord, dit is geen wetmatigheid maar pure oplichting.
Bij meer dan 1 merk EV was er iets dergelijks,. een krasje op de
beplating vd accus, regeltje was : accu vernieuwen!
Dat past dan weer goed in deze WOKE generatie waarbij niemand meer hoeft
kan en mag nadenken.

> [...]
> zoals eigenaars na 11 dagen (!) al voorhadden, weet ik al 40 jaar.
> Blijkbaar moet Musk nog heel veel leren.

Heb ik ook van gehoord en RVS is er is verschillende kwaliteiten dat
klopt. Oh en die panelgaps heeft Tesla niet meer!

Omnibus

Feb 19, 2024, 7:23:03 AMFeb 19
Op 19/02/2024 om 10:37 schreef Edmund:
Nou en? Dat roesten omdat de boel nog niet op de meest elementaire wijze
is bewerkt en afgewerkt, is een groot schandaal. En dat dan ook nog voor
de volslagen belachelijke prijs, die Musk durft te vragen voor die troep
van hem. Hoe haalt hij het in zijn drugshersens om dat auto's te noemen?

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

PauL

Feb 19, 2024, 1:10:54 PMFeb 19
Op Mon, 19 Feb 2024 10:37:09 +0100 schreef Edmund:

> Heb ik ook van gehoord en RVS is er is verschillende kwaliteiten dat
> klopt. Oh en die panelgaps heeft Tesla niet meer!

Het komt er in feite op neer dat je na iedere laadbeurt
die cybertruck ook een wasbeurt moet geven om geen
problemen te hebben.

Oscar

Feb 20, 2024, 3:27:29 AMFeb 20
In article <nnd$4a4b44a4$397284b9@d8d4aebe8d4e4fa2>,
Jan Hen2076 <no...@jose.nl> wrote:
>https://www.ed.nl/auto/waarom-tesla-jaarlijks-bijna-2-miljard-dollar-ontvangt-van-andere-autofabrikanten-nog-wel~a40f1d41/

Waarom is dat zwendel? De regels zijn voor alle fabrikanten gelijk.

Als andere fabrikanten ervoor kiezen om credits te kopen bij Tesla in
plaats van hun wagenpark te verschonen, kun je dat Tesla toch moeilijk
kwalijk nemen.
--
[J|O|R] <- .signature.gz

Edmund

Feb 20, 2024, 3:46:21 AMFeb 20
Nou nou nou, niet zo doordraven, die drugshersens v Musk doen het nog
vrij goed zou ik denken.
Musk zal zeker nog eea te verbeteren hebben aan z'n autootjes, het ene
model wat meer als de ander. Jij zal het beslist niet kunnen verwerken
maar ik ben onder de indruk van z'n -autopilot-, het is echt verbluffend
hoe ver hij hiermee is.

Jij zal beslist iets opratelen waarbij het mis ging en net doen alsof
mensen nooit een ongeluk veroorzaken :-)

Ik zou kunnen zeggen google is op FSD en verbaas je, maar dat doe je
vast niet.

BTW ik zat te wachten op z'n roadster die zou komen voor $ 200.000
en 600 mile zou halen.
Helaas inmiddels gaat ie denk ik $ 400.000 kosten en haalt ie met geluk
300 mile. Jammer hoor.

Oscar

Feb 20, 2024, 4:17:47 AMFeb 20
In article <13uaek7pcstwg$.1da5m4jd2ct89$.d...@40tude.net>,
PauL <mi...@is.invalid> wrote:
>Ik weet wel al dat bij een beschadigde bodemplaat
>de hele accu van een Hyundai IONIQ 5 moest
>vervangen worden en dat meer kostte dan de auto
>zelf. Alsof de carrosserie en al de rest niks waard is.

Dat heeft weinig met EV te maken maar alles met een bizarre houding en
prijsstelling van die importeur. Ik ben wel benieuwd wat ze bij een ICE
zouden rekenen voor een nieuw motorblok als de V-snaar het begeeft.

Mocht de prijs wel realistisch zijn, dan zou het betekenen dat Hyundai
enorm veel bijlegt op hun EV's. Dat zou jammer zijn, want hun EV's zijn
best goed verder.

Zou Tesla dan toch de enige fabrikant zijn die EV's maakt zonder er op
toe te leggen?

>Blijkbaar moet Musk nog heel veel leren.

Alsof hij zelf alles ontwerpt. Er werken inmiddels 140.000 mensen..

>https://www.cbsnews.com/news/tesla-cybertruck-rusting-complaints-from-owners/

https://twitter.com/wmorrill3/status/1758530877959848348

"Good myth busting. Stainless is reactive and free iron that sits on
it will rust. It's surface contamination only and can be cleaned off
easily. Bar Keeper's Friend used here works well, citrisurf77 can
also loosen the deposit and simply wipe it off. If anything stubborn
use a blue non-scratch Scotch Brite pad as it won't leave any marks
on the metal."

Gaat over dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=UyaPfDxRjd8

Alles heeft voor- en nadelen. Met een Cybertruck moet je blijkbaar af en
toe vuiligheid er af poetsen. Bij andere auto's heb je dure lakschade
als iemand naast je op een krappe parkeerplaats z'n deur open gooit.

De Cybertruck is veel te groot voor mij, maar ik zou best een normalere
auto uit dat materiaal willen hebben.

Edmund

Feb 20, 2024, 5:23:05 AMFeb 20
On 2/20/24 10:17, Oscar wrote:

> Dat heeft weinig met EV te maken maar alles met een bizarre houding en
> prijsstelling van die importeur. Ik ben wel benieuwd wat ze bij een ICE
> zouden rekenen voor een nieuw motorblok als de V-snaar het begeeft.

Het gaat meer om de algemene WOKE cultuur waar geen mens meer kan of mag
nadenken.
krasje op beschermplaat accu? Ah gevaar, vervangen gehele accupakket!
Zo hoeft er niemand meer na te denken en de klant betaalt wel

Gebeurd ook bij gewone auto's hoor, in de "vak"garage beginnen ze bij
elk mankement de voorbumper te vernieuwen dan de motorkap portieren
motorblok enz als ze bij de achterbumper zijn aangekomen en het
mankement is er nog steeds... dan was het waarschijnlijk iets anders.

Gevalletje uit de praktijk, stuurbekrachtiging - deed het niet meer -
garage : total loss! ( economisch ) auto "ingeruild" voor weinig.

Komt toevallig een ouderwetse monteur langs, kijkt even, er was een
zekering kapot! Dat niet alleen, er zat een reserve zekering IN de
zekeringkast!!!
Zekering vervangen : voila helemaal nieuw.

PauL

Feb 20, 2024, 7:12:44 AMFeb 20
Op Tue, 20 Feb 2024 09:17:45 -0000 (UTC) schreef Oscar:

> Dat heeft weinig met EV te maken maar alles met een bizarre houding en
> prijsstelling van die importeur. Ik ben wel benieuwd wat ze bij een ICE
> zouden rekenen voor een nieuw motorblok als de V-snaar het begeeft.

Een V-snaar heeft niks met de energiedrager te maken.
Ik schat de vervanging van een lekgeslagen brandstoftank
100 keren goedkoper dan het vervangen van een IONIQ 5 -accu
of 3 keren goedkoper dan het vervangen van de Tesla-laadmodule,
als je daar benieuwd naar bent :-)

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/oplaadmodule-model-x-voor-de-3e-keer-stuk.243298/

> Mocht de prijs wel realistisch zijn, dan zou het betekenen dat Hyundai
> enorm veel bijlegt op hun EV's. Dat zou jammer zijn, want hun EV's zijn
> best goed verder.

Wisselstukken zijn altijd duurder dan in het totaalpakket
en als je dan nog eens met een heel duur stuk te maken hebt...

> Zou Tesla dan toch de enige fabrikant zijn die EV's maakt zonder er op
> toe te leggen?

Als je met kruissubsidie al 2 fabrieken kan zetten scheelt
dat al een serieuze slok op de borrel.

> Alsof hij zelf alles ontwerpt. Er werken inmiddels 140.000 mensen..

If you pay peanuts, you get monkeys:

https://businessam.be/duitse-vakbond-tesla-moet-arbeidsvoorwaarden-in-grunheide-drastisch-verbeteren/

> [...]
> toe vuiligheid er af poetsen. Bij andere auto's heb je dure lakschade
> als iemand naast je op een krappe parkeerplaats z'n deur open gooit.

Musk was niet akkoord:

--->
In zijn laatste wilde Cybertruck-tweet suggereert Elon Musk om de
roestvrijstalen elektrische pick-uptruck aan te bieden met een optionele
coating van wolfraamcarbide voor extra duurzaamheid. Dit zou in theorie de
zorgen wegnemen over krassen die de afwerking van het ruwe metaal ruīneren,
wat veel moeilijker te repareren zou zijn dan verf.
<---

https://www.notebookcheck.nl/Elon-Musk-stelt-voor-om-Cybertruck-te-coaten-met-wolfraamcarbide-om-krassen-en-vingerafdrukken-te-beperken.751095.0.html

Ondertussen heeft hij wellicht geleerd dat je niet
iedereen's zakken kan blijven leeghalen :-)

> De Cybertruck is veel te groot voor mij, maar ik zou best een normalere
> auto uit dat materiaal willen hebben.

RVS is goed voor keukenalaam, dat je sowieso frequent
poetst of wast om hygienische redenen. En je hoeft het niet
te (her)vertinnen zoals koper of ijzer.

Oscar

Feb 20, 2024, 4:01:56 PMFeb 20
In article <gw3k6nkb409r$.1rzfamh6...@40tude.net>,
PauL <mi...@is.invalid> wrote:
>Een V-snaar heeft niks met de energiedrager te maken.

Klopt, maar daar voel jij instinctmatig dat er iets niet klopt als je
dan de rekening voor een nieuwe motor gepresenteerd krijgt voor een
hoger bedrag dan de nieuwprijs van de auto.

Ik had ook een ander voorbeeld kunnen verzinnen. Een forse kras op je
carter zou een betere analogie geweest zijn, bedenk ik nu.

>of 3 keren goedkoper dan het vervangen van de Tesla-laadmodule,
>als je daar benieuwd naar bent :-)
>https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/oplaadmodule-model-x-voor-de-3e-keer-stuk.243298/

Soms kan je buiten de garantie maar beter niet meer naar de dealer maar
naar een specialist gaan, die wel zin heeft om verder te zoeken. Dat is
bij Tesla blijkbaar helaas niet anders dan bij de oude merken.

>Wisselstukken zijn altijd duurder dan in het totaalpakket
>en als je dan nog eens met een heel duur stuk te maken hebt...

En een merk dat hooguit meestribbelt als het om de transitie gaat.
Uiteindelijk verdienen de oude merken veel meer aan zuigermotoren en het
bijbehorende onderhoud, dus die zijn niet echt gemotiveerd.

Nou is Tesla ook niet veel beter, want hier is het verhaal van iemand
die met een 9 jaar oude Model S bij 147K te maken kreeg met een defecte
accu. Tesla bood toen een (grotere) refurbished accu aan voor 18K, met
4 jaar garantie, maar daar ging de eigenaar niet mee accoord.

Merk op dat 18K voor een refurbished accu met garantie al heel wat
redelijker is voor een oudere auto dan die 60K voor een gloednieuwe bij
Hyundai Canada. Maar goed, 18K is ook erg veel voor een accu die
repareerbaar bleek:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/hv-batterij-probleem-mijn-model-s85-viel-volledig-uit.315847/

TL;DR: Hij is naar een onafhankelijke garage gestapt die wat kapotte
onderdelen vervangen heeft. De accu zelf bleek nog in prima conditie te
zijn, maar door lekkage waren er wat dingen stuk gegaan. Die lekkage was
een zwak punt van oudere S-en, dat later verbeterd is. Deze specialist
heeft die verbetering ook toegepast en de auto is weer als nieuw.

Uiteindelijk toch nog een rekening van 7K en maar 2 jaar garantie, maar
met die fix kan deze auto weer jaren mee.

Moraal van dit verhaal: het is bij Tesla niet veel beter dan bij andere
merken en met een wat oudere auto buiten de garantie kun je beter langs
een onafhankelijke specialist gaan dan naar de merkdealer.

>Als je met kruissubsidie al 2 fabrieken kan zetten scheelt
>dat al een serieuze slok op de borrel.

Nog veel comfortabeler is het als je een steady inkomen hebt uit de
verkoop van ICE's waar je al ruim 100 jaar de processen aan het
finetunen bent. Tesla had die luxe niet. Durfkapitaal een een beetje
subsidies moesten het merk tot een succes maken. Van de grond af.

En toen was hun nieuwste model ineens de best verkochte ter wereld.

Zouden ze dan toch wel iets goed doen?

Omnibus

Feb 20, 2024, 6:58:55 PMFeb 20
Op 19/02/2024 om 19:10 schreef PauL:
Wassen helpt niet tegen roest. Integendeel: hoe meer
vochtigheid, des te meer corrosie.

En laat U niet bedotten: RVS staat dus echt niet
voor "roestvrij", maar voor "roestvast" staal. Dat
betekent dat men die bruine aanslag wel "vuil" mag
noemen, maar dat het gewoon toch echt niets anders
is dan "roest".
Alleen gaat het roesten wat trager dan als het niet
om RVS gaat. En dat is dan ook nog lang niet zeker:
laat b.v. vooral geen RVS contact maken met koper
of aluminium: berucht is gebruik van RVS schroeven.

Gezien het feit dat het erg moeilijk bewerkbaar is,
is het dus ook niet zo geschikt als materiaal voor
plaatwerk voor auto's. Om van het feit dat het daar
ook nog eens veel te zwaar voor is, maar te zwijgen.

Dat het gewicht, van ongeveer alle eigenschappen die
je van een auto mag verwachten, ongeveer wel een van
de belangrijkste is, is iets wat door alle makers
van EV's onder het tapijt wordt geveegd.

Dergelijke extreem zware dingen zullen nooit op welk
gebied van autogebruik, of in wegligging, of ander
soort gebruik, dan wel veiligheid o.a. op glad wegdek,
of in welke andere toepassing dan ook, winnen van
lichtere en beter op enig ander terrein dan ook toe te
passen en functionerende auto's, die beperkingen van
deze aard allemaal niet hebben.

Trouwens: ook de vermeende voordelen betreffende de
voordelige kosten van het rijden met een EV, blijken
ook in de categorie sprookjes van Moeder de Gans te
vallen!

Omnibus

Feb 20, 2024, 7:00:15 PMFeb 20
Op 20/02/2024 om 09:45 schreef Edmund:
De enige die profijt heeft van het gepruts van Musk is hij zelf.
Hij rotzooit maar een eind aan, lapt rechterlijke uitspraken aan
zijn laars, maar zijn eigen belang lijdt er niet onder, zo slim
is hij wel. Geliefd maakt hij zich er bepaald niet mee. Maar ik
lijd daar niet onder want ik ben geen fanboy, zoals jij. En met
fanboys valt nu eenmaal geen zinnig woord te wisselen. Wat jij
onder andere toch telkens opnieuw weer laat zien.. :-D

Omnibus

Feb 20, 2024, 7:18:58 PMFeb 20
Op 20/02/2024 om 10:17 schreef Oscar:

> [...]
> best goed verder.
>
> Zou Tesla dan toch de enige fabrikant zijn die EV's maakt zonder er op

Geen idee, maar ik denk dat Musk wel ongeveer de laatste
is die op dit moment te klagen heeft!

> [...]
> als iemand naast je op een krappe parkeerplaats z'n deur open gooit.
>
> De Cybertruck is veel te groot voor mij, maar ik zou best een normalere

Het hele concept van de EV is, alleen al door het hoge
gewicht, kansloos t.o.v. een brandstofauto die van zo
licht mogelijk materiaal is gebouwd.
En zo min mogelijk onafgeveerd gewicht heeft en optimale
vering, schokbrekers en stabilisatie en downforce.
EV bouwers hebben daar allemaal niet zo'n notie van,
dan wel interesse in. Laat staan dat ze dat als doel
zouden nastreven.

Het is voor hen een snel verdienmodel, ingegeven door
dwazen van politici die er over het algemeen ook erg
weinig van snappen wat geen recept is waar veel goeds
van te verwachten valt!

Omnibus

Feb 20, 2024, 7:19:44 PMFeb 20
Op 20/02/2024 om 11:22 schreef Edmund:
Welke garage betrof dat? Ik heb familie in deze wereld
en die zijn daar vast en zeker zeer in geïnteresseerd.

PauL

Feb 20, 2024, 10:45:39 PMFeb 20
Op Tue, 20 Feb 2024 21:01:54 -0000 (UTC) schreef Oscar:

> En toen was hun nieuwste model ineens de best verkochte ter wereld.
>
> Zouden ze dan toch wel iets goed doen?

Ja: marketing.

Op twitter aan 62 miljoen volgers vragen of hij 10 procent van zijn
aandelen moet verkopen zie ik de CEO van Toyota niet doen.

https://www.hln.be/geld/musk-laat-miljoenen-volgers-op-twitter-beslissen-over-zijn-tesla-aandelen~af2adb20/

Edmund

Feb 21, 2024, 5:05:40 AMFeb 21
Ach claims over geen zinnig woord en zelf NUL inhoud ter berde brengen
maakt op mij geen indruk hoor.

FSD is indrukwekkend en jij kan dat niet hebben.

Edmund

Feb 21, 2024, 5:08:15 AMFeb 21
In Duitsland kwam het op youtube tegen.

Oscar

Feb 22, 2024, 3:32:01 AMFeb 22
In article <nnd$253f8172$48647cb8@9a14bdc3382b654c>,
Omnibus <zoz...@fakeadressnomail.be> wrote:
>Het hele concept van de EV is, alleen al door het hoge
>gewicht, kansloos t.o.v. een brandstofauto die van zo
>licht mogelijk materiaal is gebouwd.

Verdiep je eens in de BMW i3. Of in het verschil in gewicht tussen een
Tesla Model Y en een Volkswagen ID.4.

>EV bouwers hebben daar allemaal niet zo'n notie van,
>dan wel interesse in. Laat staan dat ze dat als doel
>zouden nastreven.

Onzin dus.

>Het is voor hen een snel verdienmodel, ingegeven door
>dwazen van politici die er over het algemeen ook erg
>weinig van snappen wat geen recept is waar veel goeds
>van te verwachten valt!

Welnee. Ongeveer 100% van de bestaande fabrikanten wilden eigenlijk
helemaal geen EV bouwen omdat ze prima verdienen aan ICE. Ze
experimenteerden wel een beetje met conceptcars, maar niet echt met het
doel een verkoophit te worden. Was de Leaf echt bedoeld om het grote
publiek aan te spreken? Of was die meer ontworpen om alle vooroordelen
over elektrisch rijden te bevestigen?

Tesla heeft ze wakker geschud en laten zien dat het wel kan. Daarmee is
de lobby bij de politiek om alles bij het oude te laten een zware klap
toegedient. Eindelijk komen de oude fabrikanten een beetje in beweging,
maar met heel veel tegenzin.

De desinformatiecampagne vanuit die hoek, samen met de eindeloze stroom
twijfel die de olieindustrie de wereld in spuit, wordt inmiddels ook
door extremere politieke groeperingen misbruikt om onvrede te stoken.

Veel mensen trappen er in. Een borrelende onderbuik maakt mensen
blijkbaar hongerig naar steeds meer shit.

Oscar

Feb 22, 2024, 3:39:20 AMFeb 22
In article <nm7rzy78vxi8.a37zu7zdo4bn$.d...@40tude.net>,
PauL <mi...@is.invalid> wrote:

>Ja: marketing.

Oh ja, overal zie je de naam Tesla op billboards. Ook de media staat vol
met reclame van glimmende Tesla's, rijdend in prachtige natuurgebieden.
Tesla heeft ook verschillende 'brands' die ieder een andere 'lifestyle'
voorstaan, zodat hetzelfde platform aan een breder publiek verko....

Oh wacht. Nee. Dat zijn juist de oude merken.

Grappig genoeg ook de merken die een nieuwsbron toch even op de koffie
uitnodigen om de advertentiebestedingen te bespreken als ze te kritisch
worden. Een wapen dat Tesla niet eens heeft. Waarom denk je anders dat
er zo vrij uit wordt gebashed? De media hebben niks te verliezen en het
levert telkens weer een hoop clicks op.

De uitlatingen van Musk en deze strategie (of gebrek daaraan) is juist
eerder anti-marketing dan een voordeel.