Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

ideale auto bij rugklachten (welke ??)

1,610 views
Skip to first unread message

Ignace Heymans

unread,
Jul 31, 2005, 5:28:11 AM7/31/05
to
iemand waar ik een objectieve test kan vinden over het comfort van
bepaalde auto's voor mensen met rugklachten ?
Ik rij per dag zo'n 200 km in mijn Marea Weekend (Fiat) en wil bij een
volgende aankoop toch wel het rugcomfort meerekenen..
Ooit zag ik eens een test van TOP GEAR waar ze een test deden met een vol
koffiekopje over een bepaald parcours te rijden.
Verschil bij enkele topklasseauto's was echt wel groot.


Iemand ervaring mee ? Nuttige tips ?


/me


F.H.M. de Groot

unread,
Jul 31, 2005, 5:52:33 AM7/31/05
to

"Ignace Heymans" <heym...@hotmail.com> schreef in bericht
news:42ec99a6$0$18232$ba62...@news.skynet.be...

Collega van me is vol lof over zijn VW Transporter T4, hij heeft een wiplash
ooit eens opgelopen bij een ongeluk en zit hier het meest prettig in. Ik
denk overigens dat het heel persoonlijk is, want wat kan je concluderen uit
het feit dat een auto met een kopje koffie een parcours rijden???

Mvg, Frank


Draak

unread,
Jul 31, 2005, 5:57:44 AM7/31/05
to
F.H.M. de Groot schreef :

>> iemand waar ik een objectieve test kan vinden over het comfort van
>> bepaalde auto's voor mensen met rugklachten ?
>> Ik rij per dag zo'n 200 km in mijn Marea Weekend (Fiat) en wil bij een
>> volgende aankoop toch wel het rugcomfort meerekenen..
>> Ooit zag ik eens een test van TOP GEAR waar ze een test deden met een vol
>> koffiekopje over een bepaald parcours te rijden.
>> Verschil bij enkele topklasseauto's was echt wel groot.
>>
>>
>> Iemand ervaring mee ? Nuttige tips ?

> Collega van me is vol lof over zijn VW Transporter T4, hij heeft een wiplash

> ooit eens opgelopen bij een ongeluk en zit hier het meest prettig in. Ik denk
> overigens dat het heel persoonlijk is, want wat kan je concluderen uit het
> feit dat een auto met een kopje koffie een parcours rijden???
>
> Mvg, Frank

Transporter zit je heel rechtop, alsof je op een echte stoel zit, ook
qua benen posistie dat zal maken dat hij er prettig in zit
waarschijnlijk?

--
Grt. Frank
Email frank@usenet4all dot com

gerrit

unread,
Jul 31, 2005, 6:00:18 AM7/31/05
to
"Ignace Heymans" <heym...@hotmail.com> schreef in bericht
news:42ec99a6$0$18232$ba62...@news.skynet.be...

Heb zelf perfecte ervaring met een renault megane ( type '97), in auto's van
collega's ( volkswagen passat, fiat stillo, audi a4, toyota avensis) hoef ik
maar 20 minuten te zitten om af te breken. Lijkt me een kwestie van lange
proefritten maken om je persoonlijke voorkeur te bepalen.
gerrit


not4you2see

unread,
Jul 31, 2005, 6:02:51 AM7/31/05
to
Zelf de auto met het juiste zit comfort uitzoeken. Rekening houdend met de
volgende zaken. De in en uitstap uit de auto. Je zal minder rugklachten
hebben als je b.v een MPV kiest. Een goede stoel met goede lendensteunen,
eventueel vervangen door een aangepaste stoel, vaak nog betaald door de
werkgever als je dagelijks in de auto zit voor je werk.
Dit waren voor mij de beste opties na mijn hernia operatie
veel succes met het zoeken naar de juiste auto
"Ignace Heymans" <heym...@hotmail.com> wrote in message
news:42ec99a6$0$18232$ba62...@news.skynet.be...

Jassy

unread,
Jul 31, 2005, 6:01:51 AM7/31/05
to

een recarostoel laten inbouwen?

bekende van mij heeft dit gedaan, en neemt die stoel telkens mee naar
zijn andere auto :)

--
mvg Jassy


Hitman

unread,
Jul 31, 2005, 6:18:30 AM7/31/05
to
"Ignace Heymans" <heym...@hotmail.com> wrote in
news:42ec99a6$0$18232$ba62...@news.skynet.be:

> iemand waar ik een objectieve test kan vinden over het comfort van
> bepaalde auto's voor mensen met rugklachten ?
> Ik rij per dag zo'n 200 km in mijn Marea Weekend (Fiat) en wil bij een
> volgende aankoop toch wel het rugcomfort meerekenen..

Een Citroën met hydraulische vering. Stoelen zitten perfect en de vering is
fantastisch.

--
Hitman
"The wolf has come down from the north and your fat, little town is safe...
no longer"

Ignace Heymans

unread,
Jul 31, 2005, 6:20:00 AM7/31/05
to

Die test met het kopje koffie gaf een idee van hoe vlak en met zo min
mogelijk bewegingen , trillen , schudden, etc je in de auto
zat tijdens het rijden.
Ik kan me inbeelden dat, als je in een goede houding zit, en je verder niet
door elkaar gerammeld wordt, je na enkele
honderden kilometers lekkerder uit je auto komt dan als je bv uit een
legertank stapt.
Zithouding en kwaliteit van de zetel is waarschijnlijk één belangrijk
ding.... Hoezeer de auto je door elkaar schudt of niet zal ook
wel erg belangrijk zijn.
Heel erg rechtop zitten is voor mij prima hoor. Ik begrijp maar niet hoe
mensen bijna steeds in hun auto gaan 'liggen'.
Meeste mensen die in mijn auto instappen valt het op dat ik heeeel erg
rechtop zit.
Wat me bv bij de Marea wel stoort, is dat je de hoodsteun niet naar voor kan
kantelen en dat ik dan mijn hoofd echt achteruit moet houden om toch rust
tegen dat ding te vinden.
En dat is zeker al één dingetje waar ik me aan stoor en wat het rijden voor
me vermoeiend maakt.
Juiste opmerking : de ene zit waarschijnlijk makkelijker in auto A, de
andere in auto B..

Ook juist over die transporter... Had nog niet aan een bestelwagen gedacht
omdat dat meestal toch wel oncomfortabel lijkt,
maar eerdere ervaring met een Transporter zegt me toch ook dat die heel
comfortabel zit en rijdt.
Wat je zegt over je collega en de whiplash : klinkt vergelijkbaar want bij
mij zit het probleem ook altijd in de nek.


Greetz, laat de reacties maar komen aub !

Peet

unread,
Jul 31, 2005, 6:20:20 AM7/31/05
to
Ik heb anders jaren prima gezeten in drie Marea Weekends
wel in de uitvoering met verstelbare lendensteun.
Mag ik vragen hoeveel je weegt en wat je confectiemaat is ?

"Ignace Heymans" <heym...@hotmail.com> schreef in bericht
news:42ec99a6$0$18232$ba62...@news.skynet.be...

: iemand waar ik een objectieve test kan vinden over het comfort van

:
:


pascal

unread,
Jul 31, 2005, 6:32:37 AM7/31/05
to
"Ignace Heymans" <heym...@hotmail.com> wrote in message
news:42ec99a6$0$18232$ba62...@news.skynet.be...

Ik denk dat als je rugklachten hebt, je beter kunt richten op het
vinden/laten maken van de juiste stoel i.p.v. de juiste auto....

--

Pascal


Peter Manders

unread,
Jul 31, 2005, 7:45:55 AM7/31/05
to
On Sun, 31 Jul 2005 12:20:00 +0200, "Ignace Heymans"
<heym...@hotmail.com> wrote:

>Greetz, laat de reacties maar komen aub !

Volgens mij moet je ook kijken naar een lange wielbasis, want dat
lijkt me per definitie comfortabeler. Theoretisch is een grotere
wielomtrek ook beter, alleen moet je natuurlijk niet van die platte
banden nemen. Hogere banden zijn ook beter voor je rug. Ook
sportpakketten en verlagen zou ik met rugklachten nooit doen.

Ik heb zelf een Mercedes combi, en die rijdt aanzienlijk soepeler over
drempels dan een sedan. Dat is echt een heel duidelijk verschil. Waar
dat aan ligt weet ik niet, misschien aan de luchtvering achter met
niveauregeling. Het hogere gewicht kan ook van invloed zijn. Dus
vergelijk ook eens een stationwagen (met niveauregeling) met een sedan
van hetzelfde merk/type.

--
Peter Manders.

May you all fit into your pants tomorrow.

Remco Meeder

unread,
Jul 31, 2005, 8:05:11 AM7/31/05
to
Precies, ik heb bijvoorbeeld binnen een uur last van mijn rug gekregen
in een aantal franse auto's, veel te slappe stoelen. Ik ben een fan van
de stevige VW stoelen. Helemaal top vind ik de stoelen zoals in de Volvo
V70.

Remco

Hitman

unread,
Jul 31, 2005, 8:21:30 AM7/31/05
to
Remco Meeder <rme...@gmx.net> wrote in
news:42ecbe8a$0$27560$ba62...@text.nova.planet.nl:

> Precies, ik heb bijvoorbeeld binnen een uur last van mijn rug gekregen
> in een aantal franse auto's, veel te slappe stoelen. Ik ben een fan van
> de stevige VW stoelen. Helemaal top vind ik de stoelen zoals in de Volvo
> V70.

en ik krijg dan weer rugpijn van die harde planken.
Trouwens de volvo 940 had zo'n slappe stoelen dat je er door zakte en de
V40 had dan weer een rugleuning die beenhard was

Baldrick

unread,
Jul 31, 2005, 8:07:55 AM7/31/05
to
Op Sun, 31 Jul 2005 11:28:11 +0200 schreef Ignace Heymans:

> Iemand ervaring mee ? Nuttige tips ?

http://www.scheel.nl/

--
gtx,

Marc

Baldrick

unread,
Jul 31, 2005, 8:07:55 AM7/31/05
to
Op Sun, 31 Jul 2005 12:00:18 +0200 schreef gerrit:

> Heb zelf perfecte ervaring met een renault megane ( type '97), in auto's van
> collega's ( volkswagen passat, fiat stillo, audi a4, toyota avensis) hoef ik
> maar 20 minuten te zitten om af te breken. Lijkt me een kwestie van lange
> proefritten maken om je persoonlijke voorkeur te bepalen.
> gerrit

De Megane was juist de auto die ik destijds niet gekozen heb,
vanwege de slechte zitpositie. Na een kort proefritje o.a. al rugpijn.


--
gtx,

Marc

Baldrick

unread,
Jul 31, 2005, 8:07:55 AM7/31/05
to
Op Sun, 31 Jul 2005 10:18:30 GMT schreef Hitman:

>> iemand waar ik een objectieve test kan vinden over het comfort van
>> bepaalde auto's voor mensen met rugklachten ?
>> Ik rij per dag zo'n 200 km in mijn Marea Weekend (Fiat) en wil bij een
>> volgende aankoop toch wel het rugcomfort meerekenen..
>
> Een Citroën met hydraulische vering. Stoelen zitten perfect en de vering is
> fantastisch.

Ik weet niet of het ook voor Citroen geld, maar zachte stoelen zijn funest
voor de rug. Een harde, stevige, stoel is veel beter.

--
gtx,

Marc

Hitman

unread,
Jul 31, 2005, 8:32:04 AM7/31/05
to
Baldrick <Nob...@home.uit> wrote in
news:uz3tmn0smuz4$.dlg@Baldrick.home.uit:

>> Een Citroën met hydraulische vering. Stoelen zitten perfect en de
>> vering is fantastisch.
>
> Ik weet niet of het ook voor Citroen geld, maar zachte stoelen zijn
> funest voor de rug. Een harde, stevige, stoel is veel beter.

zijn niet overdreven zacht maar aangenaam om uren in te zitten zonder dat
je 'doorlig' krijgt. Er zit zeker voldoende stevigheid in om je rug te
ondersteunen.
Trouwens Opel heeft zo'n harde stoelen en daar kom ik na 10 min
gebrekkelijk uit, nee dankje een zachte stoel met een goeie ondersteuning
is veel beter

Remco Meeder

unread,
Jul 31, 2005, 9:00:00 AM7/31/05
to
Hitman wrote:
> Remco Meeder <rme...@gmx.net> wrote in
> news:42ecbe8a$0$27560$ba62...@text.nova.planet.nl:
>
>
>>Precies, ik heb bijvoorbeeld binnen een uur last van mijn rug gekregen
>>in een aantal franse auto's, veel te slappe stoelen. Ik ben een fan van
>>de stevige VW stoelen. Helemaal top vind ik de stoelen zoals in de Volvo
>>V70.
>
>
> en ik krijg dan weer rugpijn van die harde planken.
> Trouwens de volvo 940 had zo'n slappe stoelen dat je er door zakte en de
> V40 had dan weer een rugleuning die beenhard was
>
Het is gewoon net wat je gewend bent.
Ik heb een Golf II gehad en na 14 jaar was de bestuurdersstoel aardig
aan z'n einde. Toen ik in januari een nieuwe auto kreeg (Skoda Fabia)
had ik de eerste dagen ook rugpijn, maar dat kwam omdat m'n rug nu weer
in een goede positie gedrukt wordt, dat is even wennen...

Remco

Jan

unread,
Jul 31, 2005, 9:19:35 AM7/31/05
to

"Ignace Heymans" <heym...@hotmail.com> schreef in bericht
news:42ec99a6$0$18232$ba62...@news.skynet.be...

Iedereen heeft een eigen mening over elk type auto. Smaken verschillen en
da's maar goed ook anders hield iedereen van mijn vrouw ;-)


ignace....@skynet.be

unread,
Jul 31, 2005, 9:21:10 AM7/31/05
to
Als dat helpt : ik ben 1.80 m groot en weeg 100 kg.
Confectiemaat ken ik echt zelf niet, ben niet zo met kleren bezig.

Van die banden : de Marea die ik heb is standaard met laagprofielbanden
uitgerust. Misschien een idee om die te vervangen door de toegelaten
hogere maat. Zou bij de volgende vervanging trouwens goedkoper uitkomen
ook, zolang ik ze maar per volledige set verslijt.

Greetz


Peet schreef:

Baldrick

unread,
Jul 31, 2005, 9:13:24 AM7/31/05
to
Op Sun, 31 Jul 2005 12:32:04 GMT schreef Hitman:

>> Ik weet niet of het ook voor Citroen geld, maar zachte stoelen zijn
>> funest voor de rug. Een harde, stevige, stoel is veel beter.
>
> zijn niet overdreven zacht maar aangenaam om uren in te zitten zonder dat
> je 'doorlig' krijgt. Er zit zeker voldoende stevigheid in om je rug te
> ondersteunen.
> Trouwens Opel heeft zo'n harde stoelen en daar kom ik na 10 min
> gebrekkelijk uit, nee dankje een zachte stoel met een goeie ondersteuning
> is veel beter

En wij hebben juist voor de opel (zafira) gekozen ipv een renault (megane
scenic), o.a. vanwege de steviger stoelen :-)

--
gtx,

Marc

Aa

unread,
Jul 31, 2005, 9:31:57 AM7/31/05
to
Dat verklaart veel, ik ben 1,82 en weeg minder dan 79 kilogram.
En paste vrij precies in de stoelen, jij puilt er dan echt wel een
beetje uit. Wanneer je niet goed in een stoel past dan zit het ook
niet echt lekker.
Overigens is er bijna geen auto voor corpulente mensen, je zou
echter eens bij Scheel of Recaro naar een goede (passende)
stoel kunnen kijken. Het is niet de auto die goed zit maar echt
wel de stoel die aangepast moet zijn op jouw lichaam.
Banden en vering heb ik nooit ervaren als een maat voor ongemakkelijk
zitten, als je thuis op de bank zit bepaald ook je huis of de muren je
zitcomfort niet, wel de stoel of bank waar je op plaatsnam....

Succes bij je zoektocht naar comfort.

<ignace....@skynet.be> schreef in bericht
news:1122816070.6...@z14g2000cwz.googlegroups.com...

Bart

unread,
Jul 31, 2005, 10:04:06 AM7/31/05
to
Ignace Heymans <heym...@hotmail.com> wrote:

Als je rugklachten hebt moet je in ieder geval een auto nemen waarin je
wat hoger komt te zitten. Franse auto's zijn i.h.a. wat comfortabeler
dan Duitse.

Beste is gewoon op basis prijs wat auto's selecteren en een zeer
uitgebreide proefrit maken. Eventueel neem je de laatste top 2 een
weekend mee.

--
Bart

Hitman

unread,
Jul 31, 2005, 10:11:26 AM7/31/05
to
Baldrick <Nob...@home.uit> wrote in
news:xqgilvt8...@Baldrick.home.uit:

>> zijn niet overdreven zacht maar aangenaam om uren in te zitten zonder
>> dat je 'doorlig' krijgt. Er zit zeker voldoende stevigheid in om je
>> rug te ondersteunen.
>> Trouwens Opel heeft zo'n harde stoelen en daar kom ik na 10 min
>> gebrekkelijk uit, nee dankje een zachte stoel met een goeie
>> ondersteuning is veel beter
>
> En wij hebben juist voor de opel (zafira) gekozen ipv een renault
> (megane scenic), o.a. vanwege de steviger stoelen :-)

iedere mens en idere rug is anders eh:-)
nu renault zegt mij ook niets hoor

Hitman

unread,
Jul 31, 2005, 10:15:17 AM7/31/05
to
Remco Meeder <rme...@gmx.net> wrote in
news:42eccb63$0$26952$ba62...@text.nova.planet.nl:

>> en ik krijg dan weer rugpijn van die harde planken.
>> Trouwens de volvo 940 had zo'n slappe stoelen dat je er door zakte en
>> de V40 had dan weer een rugleuning die beenhard was
>>
> Het is gewoon net wat je gewend bent.
> Ik heb een Golf II gehad en na 14 jaar was de bestuurdersstoel aardig
> aan z'n einde. Toen ik in januari een nieuwe auto kreeg (Skoda Fabia)
> had ik de eerste dagen ook rugpijn, maar dat kwam omdat m'n rug nu
> weer in een goede positie gedrukt wordt, dat is even wennen...

wel ik stap van mijn vroegere Xantia even vlot in de Xm van mijn vader als
in mijn huidige C5. Ook al is elke zetel anders gemaakt. Nooit problemen of
rugpijn.

Hitman

unread,
Jul 31, 2005, 10:17:27 AM7/31/05
to
ignace....@skynet.be wrote in
news:1122816070.6...@z14g2000cwz.googlegroups.com:

> Als dat helpt : ik ben 1.80 m groot en weeg 100 kg.
> Confectiemaat ken ik echt zelf niet, ben niet zo met kleren bezig.

ideaal voor een Xm-C5 dan:-)
Mijn pa is 1m83 en 111 kg en die zit echt wel gemakkelijk in zijn Xm

Remco Meeder

unread,
Jul 31, 2005, 10:37:19 AM7/31/05
to

Comfort is iets heel persoonlijks... Zeggen dat een franse auto per
definitie comfortabeler is dan een duitse is onzin.
Ik ken mensen die gek zijn op franse auto's en ik vind het persoonlijk
helemaal niets, te slappe stoelen, slap geveerd. Ik vind een stuggere
auto met hardere stoelen veel fijner.

Remco

Sindel@

unread,
Jul 31, 2005, 10:45:46 AM7/31/05
to

wat de meesten vergeten is niet alleen de rugleuning maar de ondersteuning
van je bovenbenen belangrijk zijn. Dus als je wat langer bent, is hoger
zitten daarom belangrijk en de lengte van de stoel.

Het beste zat ik ooit in een Volvo 343 maar nu in een Scenic bijna net zo
goed terwijl de 19 hopeloos was en bij de Opels en Fords heb ik nooit goed
in gezeten. Mercedes zit goed maar weer te laag voor me.

--
Met vriendelijke groet/With kind regards,

Sind@l@

www.sindela.tk


ignace....@skynet.be

unread,
Jul 31, 2005, 11:39:42 AM7/31/05
to
Als dat helpt : Het is niet dat ik er uitpuil hoor :-) Maar toch
aardig dat je bezorgd om me bent :-) Neen, gewicht zal de zetel
misschien ietsje sneller doen verslijten alhoewel ik van slijtage op
dit moment, na 95.000 km, nog niet veel merk. Het probleem is dat de
vorm van mijn rug niet past in de zetel van de Marea. Nek en rug worden
er te zwaar in belast. De lendensteunen doen nog altijd hun werk.
Misschien is de kwaliteit van de zetel inderdaad wel belangrijker dan
de auto die er omheen zit. Ik heb eigenlijk nog zo'n autozetel liggen
uit een andere auto. Ik zou die beter gaan gebruiken in de Marea ook.

Bart

unread,
Jul 31, 2005, 12:13:32 PM7/31/05
to
Remco Meeder <rme...@gmx.net> wrote:

>>Franse auto's zijn i.h.a. wat comfortabeler
>> dan Duitse.

> Zeggen dat een franse auto per definitie comfortabeler
>is dan een duitse is onzin.

Sinds wanneer is "i.h.a." hetzelfde als "per definitie"??

Neem eens een cursusje "inhoudelijk lezen"!


--
Bart

Klaas Ensing

unread,
Jul 31, 2005, 1:38:27 PM7/31/05
to

"Sindel@" <sindela@y@y...@gmx.net> schreef in bericht
news:42ece41e$0$30773$dbd4...@news.wanadoo.nl...

De sportstoelen van Opel komen van Recaro, dus dat merk levert ook topstoelen.
Een goedkope oplossing lijkt mij om een bestaande standaard-stoel te laten
aanpassen door een gespecialiseerd bedrijf. Een stukje goede kwaliteit
schuimrubber op de juiste plaats (onder de bekleding) kan een grote
verbetering brengen.


Remco Meeder

unread,
Jul 31, 2005, 1:54:13 PM7/31/05
to

Mijn excuses, ik had de afkorting over het hoofd gezien. Maar heel veel
mensen hebben het over comfort alsof het iets meetbaars is, dat is het
niet, het is een persoonlijke kwestie. De één vind 30 graden lekker, ik
vind alles boven de 25 graden te warm. Min 25 tot min 30 graden heb ik
geen moeite mee, koud vind ik het pas onder de min 30.
Uitspraken over comfort is hetzelfde als uitspraken doen over het
uiterlijk van een auto. Zoals in een andere thread over de Dacia Logan,
sommige mensen vinden hem mooi, ik vind het een lelijk gedrocht.

Remco

Anneke A

unread,
Aug 1, 2005, 2:35:39 PM8/1/05
to

"Jassy" <gaa...@niets.aan.nl> wrote in message
news:mn.fad17d57d...@niets.aan.nl...

> > iemand waar ik een objectieve test kan vinden over het comfort van
> > bepaalde auto's voor mensen met rugklachten ?
> > Ik rij per dag zo'n 200 km in mijn Marea Weekend (Fiat) en wil bij een
> > volgende aankoop toch wel het rugcomfort meerekenen..
> > Ooit zag ik eens een test van TOP GEAR waar ze een test deden met een
vol
> > koffiekopje over een bepaald parcours te rijden.
> > Verschil bij enkele topklasseauto's was echt wel groot.
> >
> >
> > Iemand ervaring mee ? Nuttige tips ?
>
> een recarostoel laten inbouwen?
>
> bekende van mij heeft dit gedaan, en neemt die stoel telkens mee naar
> zijn andere auto :)

He he...
Eindelijk de echte oplossing. Er zijn ook andere merken. Hou ook rekening
met de vering van de auto.

A.

André-Hessel Jensma

unread,
Aug 1, 2005, 4:14:44 PM8/1/05
to
On Sun, 31 Jul 2005 11:28:11 +0200, "Ignace Heymans"
<heym...@hotmail.com> wrote:

>iemand waar ik een objectieve test kan vinden over het comfort van
>bepaalde auto's voor mensen met rugklachten ?
>Ik rij per dag zo'n 200 km in mijn Marea Weekend (Fiat) en wil bij een
>volgende aankoop toch wel het rugcomfort meerekenen..

Ik zou een C5 kopen (of bij een kleiner budget een Xantia), en hierin
dan een op maat gemaakte stoel (Scheel en collega's) laten zetten. Dan
heb jij nergens meer last van.

André-Hessel
--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
my address to email me. (Replace 'yjensma'
with 'jensma').

(-RM-)

unread,
Aug 5, 2005, 1:25:07 PM8/5/05
to

Inderdaad, ik denk dat dit het beste advies is.

Recaro en Scheel maken stoelen voor bijna elk merk
auto. En ze kunnen (de beide merken als ik me
niet vergis) met allerlei slimme trucjes en
speciale vulstukken in de rugleuning enzovoort je
stoel zo precies pas maken dat je er geen rugpijn
in krijgt. En wat nastellen doen ze ook.

Als je dan verder een auto neemt waarvan het stuur
op de goede afstand zit en waarvan de vering erg
comfortabel is, dan *moet* het wel goed gaan.
De meeste Franse auto's hebben een comfortabele
vering. Vooral de autotypes van Citroen waarin
die beroemde bollen zitten, veren erg soepel.
Maak eens een lange proefrit.

RM

Hitman

unread,
Aug 5, 2005, 2:35:59 PM8/5/05
to
"(-RM-)" <Ravioli@inCorso> wrote in
news:5s77f1p05ienv9fcv...@4ax.com:

> Vooral de autotypes van Citroen waarin
> die beroemde bollen zitten, veren erg soepel.
> Maak eens een lange proefrit.
>

Zie dat ie er niet meer uit wil:-D
ik heb zo een paar vriendinnen die er eens ze erin zitten er niet meer
uitwillen:-)

James T. Kirk©

unread,
Aug 8, 2005, 1:43:00 PM8/8/05
to
Aa schreef:

> Dat verklaart veel, ik ben 1,82 en weeg minder dan 79 kilogram.
> En paste vrij precies in de stoelen, jij puilt er dan echt wel een
> beetje uit. Wanneer je niet goed in een stoel past dan zit het ook
> niet echt lekker.
> Overigens is er bijna geen auto voor corpulente mensen, je zou
> echter eens bij Scheel of Recaro naar een goede (passende)
> stoel kunnen kijken. Het is niet de auto die goed zit maar echt
> wel de stoel die aangepast moet zijn op jouw lichaam.
> Banden en vering heb ik nooit ervaren als een maat voor ongemakkelijk
> zitten, als je thuis op de bank zit bepaald ook je huis of de muren je

Wat een nonsense, ik puil niet uit mijn Honda stoel, die is ruim zat en ik
ben ietsie lichter maar 'slechts' 1.75 m. (Mannen hebben vaak een dikke
buik, geen dikke derrière).
--
take care,
____________________________Jim©
~ Registered Linux user #310054 ~
made in Xandros 3.0 (Linux)

James T. Kirk©

unread,
Aug 8, 2005, 1:44:45 PM8/8/05
to
Anneke A schreef:

> He he...
> Eindelijk de echte oplossing. Er zijn ook andere merken. Hou ook rekening
> met de vering van de auto.

Precies: 'Scheel', 'A.S.S' om maar een paar merken te noemen.

James T. Kirk©

unread,
Aug 8, 2005, 4:06:39 PM8/8/05
to
Hitman schreef:

> iedere mens en idere rug is anders eh:-)
> nu renault zegt mij ook niets hoor

Mij Opel alles...dus rijd ik die niet...;-)

Hitman

unread,
Aug 8, 2005, 4:09:09 PM8/8/05
to
James =?ISO-8859-15?Q?T=2E_Kirk=A9?= <James-
T.K...@haalweginterpuntnlpunt.net> wrote in
news:42f7bb50$0$10621$19de...@news.inter.NL.net:

>> iedere mens en idere rug is anders eh:-)
>> nu renault zegt mij ook niets hoor
>
> Mij Opel alles...dus rijd ik die niet...;-)

ieder zijn ding, geef mij maar hydractive:-)

marcel

unread,
Aug 8, 2005, 5:34:02 PM8/8/05
to
James =?ISO-8859-15?Q?T=2E_Kirk=A9?= <James-
T.K...@haalweginterpuntnlpunt.net> wrote in
news:42f7bb50$0$10621$19de...@news.inter.NL.net:

> Hitman schreef:


>
>> iedere mens en idere rug is anders eh:-)
>> nu renault zegt mij ook niets hoor
>
> Mij Opel alles...dus rijd ik die niet...;-)

de standaard opel stoelen zitten niet, de sport en cdx wel

marcel

Klaas Ensing

unread,
Aug 8, 2005, 6:27:11 PM8/8/05
to

"marcel" <geen> schreef in bericht
news:Xns96ACF088EC6...@216.196.109.145...
De Opel sportstoelen zijn van Recaro, dus een topmerk.
Opel heeft ook wel goede stoelen (geen sport) in de duurdere uitvoeringen.


James T. Kirk©

unread,
Aug 9, 2005, 12:23:54 PM8/9/05
to
marcel <geen> schreef:

>>> iedere mens en idere rug is anders eh:-)
>>> nu renault zegt mij ook niets hoor
>>
>> Mij Opel alles...dus rijd ik die niet...;-)
>
> de standaard opel stoelen zitten niet, de sport en cdx wel

Laat me raden: bij Recaro gemaakt?

marcel

unread,
Aug 9, 2005, 6:59:18 PM8/9/05
to
James =?ISO-8859-15?Q?T=2E_Kirk=A9?= <James-
T.K...@haalweginterpuntnlpunt.net> wrote in
news:42f8d89a$0$10609$19de...@news.inter.NL.net:

> marcel <geen> schreef:
>
>>>> iedere mens en idere rug is anders eh:-)
>>>> nu renault zegt mij ook niets hoor
>>>
>>> Mij Opel alles...dus rijd ik die niet...;-)
>>
>> de standaard opel stoelen zitten niet, de sport en cdx wel
>
> Laat me raden: bij Recaro gemaakt?

de sport of GT vroeger wel
nu weet ik het niet zeker

marcel

0 new messages