Over EV's nepnieuws op onze staatsTV

Edmund

Over EV's nepnieuws op onze staatsTV.

Gisteravond even een zapje, zie ik een man met een warrig hoofd praten
over EV's.

Ik begreep dat dit een expert was want hij had uitgevonden!!!! dat EV's
zouden kunnen bijdragen in de stroom-pieken door ze aan 't net te
koppelen en in 2 richtingen te laten werken, stroom opnemen en zonodig
terug aan 't net leveren.

Renault en nogwat waren hier al ver mee maar Tesla zou daar niet aan
meedoen ofzo.
Het suffe doosje dat het programma presenteerde slikte (no phun intended )
het allemaal als zoete koek.
Conclusie : foei slechte Tesla
en kijk mij eens even slim zijn :-)

Even terzijde: hij meende ook dat door dikkere kabels te leggen de
stroom opwekking
opgelost was!

Edmund

--
“The further a society drift from the truth,
the more it will hate those who speak it”

George Orwell

O.U. de Man

Op 09/04/2021 om 10:20 schreef Edmund:
> [...]
> Conclusie : foei slechte Tesla
> en kijk mij eens even slim zijn :-)
>
> Even terzijde: hij meende ook dat door dikkere kabels te leggen de

Welk programma was dat, welke zender, welke omroep, welke tijd en datum?
Om even gericht te kunnen zoeken in Uitzending Gemist.

Als het de NOS was (je sprak over staatsomroep..) is het des te
interessanter, want ik ken iemand die geen kwaad woord over de
staatsomroep wil horen. (Niet hier in de groep hoor..) Dan zijn
dergelijke dingen natuurlijk bijzonder prikkelend voor de geest..

Edmund

Ik weet niet welk program/omroep het was, ik was even aan 't zappen.
Het volgende onderwerp was iets over Afrika, daar schijnen veel te
weinig mensen dood te gaan aan Corona.
Misschien helpt dat bij zoeken.

ps
Ik noem de NL media tegenwoordig staatsomroep vanwege de dominante
invloed vd staat in al het nieuws dat wij voorgeschoteld krijgen.

Rob

Ook wel een grappig onderwerp in die milieumanie: de grote zeeschepen
zijn vorig jaar overgestapt op een "schonere brandstof" dwz zware
dieselolie met minder zwavel erin. Goed voor het milieu.

Alleen sindsdien komt het regelmatig voor dat die schepen ineens zonder
voortstuwing zitten doordat die brandstof problemen geeft, en dan
stuurloos ronddobberen of dwars in kanalen komen te liggen.

De kosten en problemen daarvan zijn vast niet meegewogen...