Sensorrens på Nikon D5200

Henning Larsen

to niko...@googlegroups.com
Hej
Spørger af nysgerrighed: Når man sætter kameraet til at lave sensorrens så hører/fornemmer man absolut intet! Er det ensbetydende med
at det ikke virker? På mit gamle Olympus E520 kan det både høres og føles? Henning Larsen

Lars Kirstein Andersen

to niko...@googlegroups.com
Hej Henning,

Det er korrekt, at det kan være meget svært at høre sensor rens processen. Der udsendes en meget høj frekvens lyd, som er svær for det menneskelige øre at opfatte. Den lyd skyldes meget små mikrobevægelser af det optiske lavpas filter, der sidder foran sensor'en.

På kameraer, hvor der ikke er et optisk lavpas filter monteret (f.ek.s D7100) sidder der blot en anden type filter foran sensor, og rensning foregår på samme måde.

Med venlig hilsen
Lars

KIRSTEIN CONSULTING APS
Egegårdsvej 20 B - o - 2800 Kgs. Lyngby

Mobile: +45 40528090GMail - iMail - Tweets @LarsKirstein - Blog: larskirstein.com

 "The more powerful and original a mind, the more it will incline towards the religion of solitude."
Aldous Huxley

Find inspiration på: nikonnyt.dk
Følg og "like": nikonphotoexpert på Facebook
Støt mig og henvis jeres venner til min e-butik: nikonphotoexpert.com

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Nikon Nyt" i Google Grupper.
Hvis du vil opsige dit abonnement på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra gruppen, skal du sende en e-mail til nikon-nyt+...@googlegroups.com.

Henning Larsen

to niko...@googlegroups.com
Jeg takker meget for din forklaring,det beroliger mig for det kunne jo være at det ikke
virkede! Hvis du nogensinde har prøvet sensor rens på sådan en Olympus som jeg har
beskrevet ja så....  Det hopper nærmest hen ad bordet!!!
Mvh Henning Larsen Langeland
Du har modtaget denne besked, fordi du har abonneret på et emne i gruppen "Nikon Nyt" i Google Grupper.
Hvis du vil opsige dit abonnement på denne gruppe og alle dens emner, skal du sende en e-mail til nikon-nyt+...@googlegroups.com.