yeni katılanlar için özet ve bugünkü clubhouse yayını sonrasındaki gelişmeler

Ekim Nazım Kaya

to NFT nedir
Merhaba, hoşgeldiniz.

Madde madde özetlersek:

1- İşim gereği her hafta yüzlerce gençle etkileşim halindeyim. (Finansal özgürlük eğitimleri ve danışmanlığı veriyoruz.)

2- Çok akıllı bir azınlığın desteklenmesinin çok önemli bir gereklilik olduğunu ve bunun büyük bir fark yaratacağını düşünüyorum. Örnek: https://twitter.com/melisatokmak/status/1338381950034198529?s=20

3- 2020 sonunda, bunu yapmak için bir vakıf kurmaya karar verdim ve gelen beğeniler ve birkaç yorumdan, insanların bu vakfa destek olabileceğine dair ilk sinyali de almış oldum: https://twitter.com/ekimnazimkaya/status/1337533445258563591?s=20

4- Geçen hafta NFT'yi keşfettiğimde, önce kendimce bir "dijital emlak" projesi ürettim ve bunu bir Clubhouse yatırım grubunda heyecanla paylaştım. Ama bu taa 2017 yılında zaten yapılmış ve aslında NFT'nin yol açtığı rant ekonomisinden faydalanmak gibi çok da ulvi olmayan bir amaca hizmet edecekti.

5- Sonra Clubhouse'ta kendim bir NFT odası açtım ve oradaki tartışma sonrasında bunun "hikayeleştirme" konusunda başarılı olunursa vakıf crowdsourcingi için mükemmel bir araç olacağını fark ettim. Hikayeye dair zaten öncesinde bir fikrim oluşmuştu:

6-  Warren Buffett ve Bill Gates'in liderlik ettiği "The Giving Pledge"e ulaşıp, ben de hayatım süresince varlığımın büyük kısmını kuracağım vakfa bağışlayacağımı bildirmiştim.

7- Ama Giving Pledge'in katılım şartı olan "en az 1 milyar dolarlık net worth'e sahip olma" şartını henüz sağlamadığım için, o zamana kadar "perde arkasındaki gizemli işadamı NFT ile vakfına fon topluyor" hikayesini hayata geçireceğim. Giving Pledge, özellikle global basında haber olmak için güçlü bir araç olacak.

8- Kimliği gizli işadamı hikayesinin, kısa vadede kişisel bir PR ya da başka bir maddi çıkar elde etmemi engelleyeceği düşüncesinden hareketle, katkıda bulunmak isteyenlerin sayısını da artıracağını umuyorum.

9- Türkiye'de başlayarak, anlamlı bir miktara ulaşıldığında global basındaki bir iki kontağıma (ya da dün beni, Twitter'da takip eden @garyvee gibi influencer'lara) ulaşıp, bu hikayeyi dünyaya açacağım ve büyüme devam edecek.

10- Katkıda bulunmak isteyenler 10, 100, 1.000, 10.000, 100.000 dolarlık NFT ürünlerini satın alarak, vakfa devredeceğim wallet'a fon sağlayabilecek. Vakfın para hareketleri ve yaptığı destekler vakıflar yasası gereği şeffaf olarak web sitesinden takip edilebilecek. (Vakfı bir sonraki -2021 bahar ya da yazında gerçekleşecek- Türkiye seyahatimde kurmayı planlıyorum.)

11- 10 dolarlıktan alanlar 10 dolarlık alanların, 100 dolarlıktan alanlar 100 dolarlık alanların profil fotolarından oluşan bir mozaik tabloda yer alacaklar. Örnek: https://twitter.com/ekimnazimkaya/status/1365125557692809222?s=20

12- Elbette daha yüksek miktarla katkıda bulunanların sayısı daha az olacağı için, bu kişilerin profil fotolarından oluşacak resimde fark edilmeleri çok daha kolay olacak.

13- 10, 100, 1.000, 10.000, 100.000 dolarlık tablolar vakfın web sitesinde, sosyal medya hesaplarında, genel merkezinin duvarında ve tüm basılı materyalinde yer alacak ve bu kişiler katkılarını ölümsüzleştirmiş olacaklar.

14- Katkıda bulunanlar hikayenin de bir parçası olduğu için, bunu çevrelerine de yayarak katılımı çığ gibi büyütecekler.

Fikir halen çok yeni ve evrimi sürüyor. Katkılarınızı,  görüşlerinizi ve çürütülmesini gerektiğini düşündüğünüz önermeler varsa beklerim.

Yarın 08:30 EST, 16:30 Türkiye saatinde yine Clubhouse'ta bir oda açacağım.

Görüşmek üzere

Ekim