NBR Multihero - Skøyter

18 views
Skip to first unread message

Geir Skari

unread,
Feb 3, 2015, 5:37:16 PM2/3/15
to nb...@googlegroups.com
Lekne gutter, allsidige menn!

 

Det oser nostalgi, buljong, og gode barndomsminner når vi endelig inviterer til skøyekveld, og neste øvelse i årets Multihero. Vi gjennomfører den mest legendariske av alle skøytedistanser, og ser frem til en skøyteaften full av rusten skøyteteknikk, vriene yttersvinger, stive rygger, ømme lår, og breddeidrett på ypperste nivå:

 

  • Øvelse          : 10.000 meter skøyter
  • Dato              : Mandag 9. februar.
  • Start              : ca kl. 20.30
  • Sted               : Frogner Stadion i Oslo (http://frognerstadion.webs.com). Inngang kr. 40,- pr pers.

 

Foreløpig plan og program er lagt:

 

  • 19:30 For de som ønsker det: Felles avreise og samkjøring fra Glømmi Sport. Vær presis!                                   

De som vil kan selvsagt møte direkte på Frogner Stadion

  • 20:00  Ankomst Frogner Stadion
  • 20:15  Påmelding, leie av skøyter, testing av utstyr
  • 20:20  Defilering, innmarsj.
  • 20:30  Fellesstart 10.000 meter
  • 21:00  Bankett “light”

 

Praktiske kommentarer:

  • Det er fullt mulig å leie gode klappskøyter (turvarianten) til kr. 150,-.

  • Hvis vi blir over 20 stk. vil vi antagelig gå 2 heat. Dette for å sikre at vi har rimelig kontroll på telling av runder, samt at alle får plass til å utfolde seg underveis…
    • Ved inndeling av heat vil foreløpig sammenlagtliste i Multihero være grunnlaget for hvilket heat man havner i. Antatt sterkeste heatet går først.

  • Vi er ikke alene på banen, vis respekt for andre.

  • Ta med tørt tøy.

Vedlagt følger adelskalenderen på skøyter  her er det mange muligheter til nye rekorder og personlige forbedringer. 
 

Vi holder farten, og sees på Frogner med stor idrettsglede!

 

Treneren



Multihero 2014-2015

Her kommer opplegget for den femte sesongen med Multihero, med øvelser som gir varige minner og opplevelser utenom det vanlige! Nytt av året er motbakkeløp, som vil bli arrangert i oktober. 

I samarbeid med presidenten har vi satt sammen et høst/vinterprogram som er ment å stimulere både allsidighet og behovet for spenstige utfordringer. 

Opplegget er etter samme mal som i fjor, og programmet er i størst mulig grad lagt til vårt vanlige tidspunkt for trening -  mandager kl. 20:00.

 

Vi oppfordrer alle gutta til å være med! 

Viktig å ikke ta seg selv så høytidelig i forhold til prestasjon og resultater, og i stedet hive seg med på noe som garantert blir morsomme, minnerike, og gode treningsøkter. Det er disse øktene du vil huske når året skal oppsummeres! Totalt var 96 gutter med på 1 eller flere øvelser i 2013-2014, vi har som mål å ha med over 100 kommende sesong!

 

Foreløpige øvelser er terminfestet til følgende datoer:

  • Triathlon: Mandag 25. august kl. 20:00. Avsluttet
  • Distanseløp: Mandag 15. september kl. 20:00. Avsluttet
  • Motbakkeløp (ny øvelse): Mandag 27. Oktober kl. 20.00. Avsluttet
  • Bankett: Fredag 31. oktober, Xin Xing (Kina’n) kl. 18:00. Avsluttet
  • Svømming: Mandag 1. desember kl. 20:00. Avsluttet
  • Skøyter: Mandag 9. februar kl. 20:00
    • 10.000 meter skøyter. Frogner Isstadion. Fellesstart.
  • Klubbmesterskap på ski: Mandag 16. mars kl. 20.00 på Sørli. 
    • 7 km klassisk ( 2 runder i lysløypa) med påfølgende bankett på Skistua. Fellesstart.
  • Motbakkeløp på sykkel: Mandag 20. april kl. 20.00. Oppmøte på Sørli
    • Kjuul (RV4) til Sinober på sykkel.Fellesstart

Vi avslutter årets sesong med Vårslippet – Bankett og fest med damene: Lørdag 25. april – Rotnes Bruk.
    • Fellesstart med pent antrekk, god mat, åpen bar, og feiring av oss selv!
    • Egen invitasjon kommer når vi nærmer oss
Vi sees, hold farten!

Geir Skari
Myrveien 40
1482 Nittedal

+47 920 63 666



Multihero adelskalender skøyter 030215.xls

Geir Skari

unread,
Feb 8, 2015, 4:21:15 PM2/8/15
to nb...@googlegroups.com
Lekne gutter, allsidige menn!

 

Det oser nostalgi, buljong, og gode barndomsminner når vi endelig inviterer til skøyekveld, og neste øvelse i årets Multihero. Vi gjennomfører den mest legendariske av alle skøytedistanser, og ser frem til en skøyteaften full av rusten skøyteteknikk, vriene yttersvinger, stive rygger, ømme lår, og breddeidrett på ypperste nivå:

 

  • Øvelse          : 10.000 meter skøyter
  • Dato              : Mandag 9. februar.
  • Start              : ca kl. 20.30
  • Sted               : Frogner Stadion i Oslo (http://frognerstadion.webs.com). Inngang kr. 40,- pr pers.

 

Foreløpig plan og program er lagt:

 

  • 19:30 For de som ønsker det: Felles avreise og samkjøring fra Glømmi Sport. Vær presis!                                   

De som vil kan selvsagt møte direkte på Frogner Stadion

  • 20:00  Ankomst Frogner Stadion
  • 20:15  Påmelding, leie av skøyter, testing av utstyr
  • 20:20  Defilering, innmarsj.
  • 20:30  Fellesstart 10.000 meter
  • 21:00  Bankett “light”

 

Praktiske kommentarer:

  • Om du ikke har skøyter, ring en venn, eller sats på å leie på Frogner Stadion.

  • Det er fullt mulig å leie gode klappskøyter (turvarianten) på Frogner Stadion til kr. 150,-.

  • Hvis vi blir over 20 stk. vil vi gå 2 heat. Dette for å sikre at vi har rimelig kontroll på telling av runder, samt at alle får plass til å utfolde seg underveis…
    • Ved inndeling av heat vil foreløpig sammenlagtliste i Multihero være grunnlaget for hvilket heat man havner i. Antatt sterkeste heatet går først.

  • Vi er ikke alene på banen, vis respekt for andre.

  • Ta med tørt tøy.

Vedlagt følger:
  • Adelskalenderen på skøyter  her er det mange muligheter til nye rekorder og personlige forbedringer. 
  • Sammenlagtlisten på Multihero etter 5 øvelser
22EB9AC0-36CE-4FC4-A3EA-401A6551B620.png
Multihero adelskalender skøyter 030215.xls
Multihero 2014-2015 Etter 5 øvelse Svømming.xls

Ole V Lundestad

unread,
Feb 9, 2015, 6:42:15 AM2/9/15
to nb...@googlegroups.com
Hei,
Noen som trenger å låne skøyter str 41/42?
Jeg har blitt syk og skal ikke gå idag.
Har to par klappskøyter str 41 og 42 viss noen vil låne.

Mobnr mitt er 90875205.

Mvh
Ole Vegard Lundestad

Dominique Bye-Ribaut

unread,
Feb 9, 2015, 7:46:37 AM2/9/15
to nb...@googlegroups.com

Hei Ole
(Dere andre: Ser ikke emailadressen  på tlf, beklager spamet)

Jeg låner gjerne de i 42. Er på rotnes ganske snart, hvordan kan vi treffes?

Dominique
93289813
Dominique....@gmail.com

--
Du har mottatt denne meldingen fordi du abonnerer på Google-gruppen «Nittedal Banquet Racers».
Hvis du vil avslutte abonnementet på denne gruppen og slutte å motta e-post fra den, kan du sende en e-post til nbr_+uns...@googlegroups.com.
Hvis du vil legge ut innlegg i denne gruppen, kan du sende en e-post til nb...@googlegroups.com.
Gå til denne gruppen på http://groups.google.com/group/nbr_.
Gå til https://groups.google.com/d/optout for å se flere alternativer.

Geir Skari

unread,
Feb 4, 2016, 5:51:56 AM2/4/16
to nb...@googlegroups.com
Lekne gutter, allsidige menn!

 

Det oser nostalgi, buljong, og gode barndomsminner når vi endelig inviterer til skøyekveld, og neste øvelse i årets Multihero. Vi gjennomfører den mest legendariske av alle skøytedistanser, og ser frem til en skøyteaften full av rusten skøyteteknikk, vriene yttersvinger, stive rygger, ømme lår, og breddeidrett på ypperste nivå:

 

  • Øvelse          : 10.000 meter skøyter
  • Dato              : Mandag 8. februar.
  • Start              : ca kl. 20.30
  • Sted               : Frogner Stadion i Oslo (http://www.frognerstadion.no)
  •  Inngang : kr. 40,- pr pers.

 

Foreløpig plan og program er lagt:

 

  • 19:30 For de som ønsker det: Felles avreise og samkjøring fra Glømmi Sport. Vær presis!                                   

De som vil kan selvsagt møte direkte Frogner Stadion

  • 20:00  Ankomst Frogner Stadion
  • 20:15  Påmelding, leie av skøyter, testing av utstyr
  • 20:20  Defilering, innmarsj.
  • 20:30  Fellesstart 10.000 meter
  • 21:00  Bankett “light”

 

Praktiske kommentarer:

  • Det er mulig å leie nye gode klappskøyter (turvarianten) til kr. 150,-.

·       For de som ønsker å leie anbefaler vi sterkt å reservere dette på forhånd: http://www.frognerstadion.no/

  • Hvis vi blir over 20 stk., vil vi antagelig gå 2 heat. Dette for å sikre at vi har rimelig kontroll på telling av runder, samt at alle får plass til å utfolde seg underveis…
    • Ved inndeling av heat vil foreløpig sammenlagtliste i Multihero være grunnlaget for hvilket heat man havner i. Antatt sterkeste heatet går først.
  • Vi er ikke alene på banen, vis respekt for andre.
  • Vedlagt følger foreløpig sammenlagtliste i årets Multihero, hvor alt er åpent både i teten og i tette prestisjeoppgjør nedover på listen.
  • Ta med tørt tøy.

 

Vi holder farten, og sees på Frogner med stor idrettsglede!

 

Treneren


Multihero 2015-2016


Etter at president og trener på mandag bekjentgjorde planen om å droppe sammenlagtlisten på sesongens Multihero, har vi fått sterke tilbakemeldinger der mange fortsatt ønsker seg poengsummer og sammenlagtlister. Presidenten er særdeles opptatt av å lytte til medlemmene (nærmer seg jo valg på høstens bankett…), og dermed kjører vi full Multihero også i år! 

Her kommer opplegget for den 6. sesongen med Multihero, med øvelser som gir varige minner og opplevelser utenom det vanlige! Ingen nye øvelser, og vi har igjen satt sammen et program som er ment å stimulere både allsidighet og behovet for spenstige utfordringer. 


Opplegget er etter samme mal som i fjor, og programmet er i størst mulig grad lagt til vårt vanlige tidspunkt for trening -  mandager kl. 20:00.

 

Vi kommer til å revidere og revurdere poengberegningene. Sammanlagt var det i fjor helt avgjørende å være med på alle (eller flest mulig) øvelser, dette vil nå bli mindre avgjørende. Her vil det bli aktuelt å vurdere og kunne stryke svakeste øvelse, samt at vi gir mindre grunnpoeng for å bare stille opp. Vi kommer tilbake med en revidert modell på dette. 

Vi oppfordrer alle gutta til å være med, få datoene inn i kalenderen med en gang! 


Viktig å ikke ta seg selv så høytidelig i forhold til prestasjon og resultater, og i stedet hive seg med på noe som garantert blir morsomme, minnerike, og gode treningsøkter. Det er disse øktene du vil huske når året skal oppsummeres!


Totalt var hele 115 NBR - gutter med på 1 eller flere øvelser i 2014-2015 (96 deltok året før), vi har som mål å sette ny rekord i kommende sesong! 


Foreløpige øvelser er terminfestet til følgende datoer:


  • Distanseløp: Sørli - Mandag 14. september kl. 20:00. Ca  4 km, Fellesstart. Avsluttet.
  • Motbakkeløp: Sørli Mandag 26. Oktober kl. 20.00. Ca 2,5 km, Fellesstart. Avsluttet. 
  • Bankett: Fredag 6. november, Xin Xing (Kina’n) kl. 18:00. 10 års jubileumsbankett for NBR!! Avsluttet
  • Svømming: Libadet- Mandag 30. november kl. 20:00. Avsluttet
  • Skøyter:  Frogner Isstadion. 8. februar kl. 20:00
    • 10.000 meter skøyter. Fellesstart.
  • Klubbmesterskap på ski: Sørli- Mandag 14. mars kl. 20.00 
    • 7 km klassisk ( 2 runder i lysløypa) med påfølgende bankett på Skistua. Fellesstart.
  • Motbakkeløp på sykkel: Sørli- Mandag 18. april kl. 20.00. 
    • Kjuul (RV4) til Sinober på sykkel. 4,5 km, Fellesstart
  • Triathlon: Sørli- Mandag 20. juni kl. 20:00.
    • 300 meter svømming, 7 km sykkel, 4 km løp

Foreløpig dato for Bankett 2016 : Fredag 11. november, Xin Xing (Kina’n) kl. 18:00. 

Mvh Trener og President

Multihero 2015-2016 etter 4 øvelser svømming.xls

Geir Skari

unread,
Feb 5, 2016, 5:21:59 AM2/5/16
to nb...@googlegroups.com
Adelsfolk!

Her kommer adelskalenderen for NBRs legedariske historikk på 10.000 meter skøyter. Tett mellom de gode tidene i toppen, klarer vi å komme under den magiske 19 minutters grensen på mandag?? 
Treneren gjør i den sammenheng oppmerksom på at den første som gikk under 19 minutter var nederlenderen Jaap Eden, som under verdensmesterskapet på Hamar i 1895 forbedret rekorden fra 19.12 til 17.56!!

Vi sees på mandag, det er skøyter å få leid på stadion for de som ønsker det (kanskje lurt å reservere). 


 

Med vennlig hilsen

 

Eirik Bredesen


Geir Skari

unread,
Feb 7, 2016, 3:05:43 PM2/7/16
to nb...@googlegroups.com
Lekne gutter, allsidige menn!

 

Det oser nostalgi, buljong, og gode barndomsminner når vi endelig inviterer til skøyekveld, og neste øvelse i årets Multihero (se vedlagte sammenlagtliste i Multihero). Vi gjennomfører den mest legendariske av alle skøytedistanser, og ser frem til en skøyteaften full av rusten skøyteteknikk, vriene yttersvinger, stive rygger, ømme lår, og breddeidrett på ypperste nivå:

 

  • Øvelse          : 10.000 meter skøyter
  • Dato              : Mandag 8. februar.
  • Start              : ca kl. 20.30
  • Sted               : Frogner Stadion i Oslo (http://www.frognerstadion.no)
  •  Inngang : kr. 40,- pr pers.

 

Foreløpig plan og program er lagt:

 

  • 19:30 For de som ønsker det: Felles avreise og samkjøring fra Glømmi Sport. Vær presis!                                   

De som vil kan selvsagt møte direkte Frogner Stadion

  • 20:00  Ankomst Frogner Stadion
  • 20:15  Påmelding, leie av skøyter, testing av utstyr
  • 20:20  Defilering, innmarsj.
  • 20:30  Fellesstart 10.000 meter
  • 21:00  Bankett “light”

 

Praktiske kommentarer:

  • Det er mulig å leie nye gode klappskøyter (turvarianten) til kr. 150,-.

·       For de som ønsker å leie anbefaler vi sterkt å reservere dette på forhånd: http://www.frognerstadion.no/

  • Hvis vi blir over 20 stk., vil vi antagelig gå 2 heat. Dette for å sikre at vi har rimelig kontroll på telling av runder, samt at alle får plass til å utfolde seg underveis…
    • Ved inndeling av heat vil foreløpig sammenlagtliste i Multihero være grunnlaget for hvilket heat man havner i. Antatt sterkeste heatet går først.
  • Vi er ikke alene på banen, vis respekt for andre.
  • Vedlagt følger foreløpig sammenlagtliste i årets Multihero, hvor alt er åpent både i teten og i tette prestisjeoppgjør nedover på listen.
  • Ta med tørt tøy.

 

Vi holder farten, og sees på Frogner med stor idrettsglede!

 

Treneren


Multihero 2015-2016 etter 4 øvelser svømming.xls

ulf...@gmail.com

unread,
Feb 8, 2016, 11:41:20 AM2/8/16
to Geir Skari
Hei Geir, 

Jeg møter direkte litt i god tid, da jeg må ha på litt beskyttelsesutstyr - for å unngå en gjentakelse av sist mandag, min første gang på skøyter....

Mvh Ulf 



Sendt fra min BlackBerry Z 30
Fra: Geir Skari
Sendt: 21:05 søndag 7. februar 2016
Emne: NBR Multihero - Skøyter

--
Du har mottatt denne meldingen fordi du abonnerer på Google-gruppen «Nittedal Banquet Racers».
Hvis du vil avslutte abonnementet på denne gruppen og slutte å motta e-post fra den, kan du sende en e-post til nbr_+uns...@googlegroups.com.
Hvis du vil legge ut innlegg i denne gruppen, kan du sende en e-post til nb...@googlegroups.com.
Gå til denne gruppen på https://groups.google.com/group/nbr_.
IMG_20160207_144533.jpg
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages