اگر من رئیس جمهور شوم (6)

Aref Saberi

اگر من رئیس جمهور شوم....
(قسمت ششم)
سید عارف صابری

اگر من رئیس جمهور شوم, همان روزهای اول که پشت میزم نشستم و حتی قبل از
اینکه وزرای کابینه خودم را انتخاب کرده باشم, یک لایحه تنظیم می کنم و
اولین قانون خودم را می¬فرستم مجلس و توی آن می¬نویسم که من بعد هر کسی
که در جایی سر کار است, از آن بالا تا این پایین, باید پاسخگوی عواقب
تصمیمات خودش تا سی سال بعد از آن باشد و اگر هم تا سی سال بعدش ثابت شد
که او کاری کرده یا تصمیمی گرفته که موجب خساراتی به مردم و کشور و منابع
طبیعی و صنایع و اقتصاد و فرهنگ کشور شده است, باید همه ضرر و زیان وارده
تا آن زمان را نقد به دولت بپردازد تا دولت همه آنها را بین خسارت دیدگان
تقسیم کند و اگر هم همه دارایی او به اندازه خسارت وارد شده نبود, باید
از اموال همسر و همه فرزندان و خانواده و خویشانش بردارند تا جبران شود و
اگر هم طرف مرده بود باز از همسر و فرزندان و خانواده و خویشانش بگیرند
حتی اگر آنها و اموالشان به خارج از کشور منتقل شده باشند, تا کسی فکر
نکند که چند مدتی بر سر کار است و هر ایده و طرح و تصمیمی که به مغزش
رسید یا به او پیشنهاد کردند یا مجبورش کردند, انجام ندهد و متوجه عواقب
آن باشد که این تو بیمیری¬ها دیگه از اون تو بیمیری¬ها نیست! که هر آدم
بی¬سواد و غیرمتخصص و کار نکرده¬ای از هر راهی توانست خودش را نچپاند توی
ادارات و شرکت¬های وابسته و پُست¬های کلیدی و غیر کلیدی را اشغال کند و
حقوق بگیرد و سرمایه¬های کشور را که دیگر به ته¬مایه تبدیل شده به فنا
ندهد!
بعد دستور می¬دهم تا سایتی درست شود و ریز گردش تمامی حساب¬های مالی و
معاملات تجاری همه پست و مقام¬های دولتی و غیردولتی همه کسانی که در کنار
من یا پشت سر من یا جلوی من یا بالای سر من یا پایین پای من و همه آنهایی
که کنار و پشت و جلوی آنهای قبلی هستند و همه با هم کار می¬کنند, آنجا
نمایش داده شود تا مفهوم شفاف سازی به معنای واقعی نشان داده شود که کسی
نتواند زیر آبی برود و فکر کند می¬تواند با شنای غورباغه خودش را به
کانادا برساند و به ریش ما بخندد و مخصوصا دستور می¬دهم توی آن سایت زیر
اسم آقازاده¬ها یک خط قرمز کشیده شود که بدانند ما حواسمان هست.
خلاصه اینکه این را همین اول کار گفتم که از فردا راه نیفتید تلفن بزنید
و نامه بنویسید که من را بذار وزیر فلان و بچه من را بذار مدیر بهمان! من
چون خودم خیلی متخصص هستم فقط متخصص می¬گیرم آن هم با این شرایط. اگه
مردشی بیا! به زن و بچه و فامیلت هم بگو صابون به شکم نزنند که رفتی اون
بالا, می¬توانند از کنارت به نان و نوایی برسند و فورا سر از خارج در
آورند و پست اینستاگرامی بگذارند و به ریش همه ما بخندند. اومدی سر کار
باید همشون جواب پس بدهند, آن هم چه جوابی! تشریحی آن هم با زمان محدود..
تستی هم توی کارمون نیست که فکر کنند با کلاس کنکور و مهارت آموزی تست
زنی قلم چی و رد گزینه می¬توانند امتیازی بیاورند.
اصلا حالا که اینطور شد باید همشون ممنوع ال خروج و ممنوع المعامله و
ممنوع ال تصویر شوند و ماهی یکبار بیایند اینجا همه جیب¬هایشان را بریزند
بیرون ببینم چی چی برداشتند... ناخن و موهایشان راهم کوتاه کنند, سرعتشان
هم بیشتر از صدتا نباشد و الا چرخشون را پنچر می¬کنم

#اگر_من_رئیس_جمهور_شوم
#سید_عارف_صابری
#وبلاگ_سرخ_سرخ_مثل_سیب_زمینی
#طنز