اگر من رئیس جمهور شوم (1)

Aref Saberi

to nabinai...@googlegroups.com
اگر من رئیس جمهور شوم....
(قسمت اول)
سید عارف صابری

قبل از هر چیز باید بگویم که این نوشتار, یک مطلب سیاسی نیست که گمان
کنید باید زور بزنید تا مفاهیم و اصطلاحات تخصصی آن را به هم بچسبانید
تا بفهمید که طرف زور زده تا چه بگوید, چون نویسنده خودش هم نمی¬داند چه
می¬گوید. حتی طنز هم نیست که فکر کنید با خواندن آن دلتان را می¬گیرید و
هِرهِر می¬خندید, حتی جدی هم نیست که فکر کنید که فکری پشت آن است و با
خودتان بگویید, این بابا کیه که سر و کله اش پیدا شده و می¬نویسد و لابد
می¬خواهد... ولی اگر از آن دسته آدم¬هایی هستید که با خواندن هر مطلبی به
دنبال مصادیق مجرمانه می¬گردید که یک جوری یک چیزی به طرف ببندید و دستش
را بند کنید, باید بگویم که به جدم قسم این مطلب طنز است و فقط محض تفریح
نوشتم تا کمی دور هم هِرهِر بخندیم, ولی اگر از آن دسته کسانی هستید که
دستتان جایی بند است و خدای ناکرده گذرتان از این طرف افتاده و این مطلب
را می¬خوانید, باید بگویم که این مطلب خیلی هم جدی است و من اگر رئیس
جمهور شوم دقیقا همین کارها را خواهم کرد, پس فکر کنید که حالا که ممکن
است رئیس جمهور نشوم, شما هر کدام از این کارها را که می¬توانید انجام
دهید.. خدا خیرتان دهد.
و متذکر شوم که تا به الان که خودم می¬دانم, با هیچ سرویس جاسوسی داخلی,
خارجی, نقطه صفر مرزی اعم از سیا, اینتلیجِنت سرویس, موساد هیچ رابطه ای
ندارم.. البته کاگ¬ب را نمی¬دانم, چون زبانشان را بلد نبودم تا اسنادشان
را بخوانم و کشور دوست و برادر چین را هم بعید می¬دانم هیچ سرویس جاسوسی
خارجی داشته باشد, چون همینطوری اجناسشان کشور را در سلطه خودش در آورده
است و نیازی به اینجور کارهای جاسوسی ندارند و با هیچ گروه دیگری همانند
پ.کا.کا, طالبان, القاعده, دائش, خمرهای سرخ, ببرهای تامیل, جدایی طلبان
آفریقای جنوبی و... هیچ رابطه¬ای ندارم... خدایا خودم را به خودت سپردم.
همین اول کار بگویم که در این کشور هشتاد میلیونی, من جزء هیچ جناح, طرف,
سمت و سو, وَر, گروه, گروهک, دسته, دستک, دستگیره, شاخه, زیر شاخه,
مجموعه, زیرمجموعه, اتحاد, اتحادیه, صنف یا هر چیزی که بشود یک نخ حصیری
دورش بست و آن را از بقیه جدا کرد نیستم, بنابراین اگر کاندیدای ریاست
جمهوری شوم, بی¬شک نه تایید صلاحیت خواهم شد و نه رای خواهم آورد, پس با
خیال راحت این مطلب را بخوانید و بدانید که به اندازه سر سوزنی از آن
اجرا نخواهد شد.
ولی با همه این اوصاف اگر من روزی رئیس جمهور شوم, قبل از آنکه بخواهم
کاندیدای ریاست جمهوری شوم اول به خودم نگاه می¬کنم ببینم چقدر تحصیلات
دارم, چه تحصیلاتی دارم, تحصیلاتم چه ربطی به مملکت داری دارد, چقدر از
اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی و جامعه شناسی و فرهنگ می¬دانم و آنچه
می¬دانم چقدر به روز است و چقدر تصورات ذهنی¬ام با واقعیت¬های موجود در
دنیا یکی است.
آنوقت اگر به نتیجه معقولی رسیدم کاندیدای ریاست جمهوری خواهم شد.

#اگر_من_رئیس_جمهور_شوم
#سید_عارف_صابری
#وبلاگ_سرخ_سرخ_مثل_سیب_زمینی
http://arefsaberi.blogfa.com

Amir Alizadeh

to nabinai...@googlegroups.com
با درود فراوان به همگان.
و با سپاس از شما آقای عارف صابری.
نمیدانم قسمتی از مطلب شما نیامده بود یا همه اش همین بود که خواندم.
به رئیس جمهوری و تحصیلات لازم برای این کار اشاره کرده بودی.
پرسش اینجاست که در کجای این حکومت تحصیلات نقشی داشته که
در رئیس جمهوریش داشته باشد.
حتما آن داستان معروف زنده یاد محمدعلی جمالزاده را خوانده ای که عنوانش هست:
من از مشتِمالچی به مُستَشارچی رسیده ام.
جریان از این قرار است که یکی از مقامات روسیه که در تهران کار میکند, مرتب به حمام
میرود و یک کیسه کش در حمام او را ماساژ میدهد.
وقتی مأموریتش در ایران تمام میشود و به روسیه برمیگردد. متوجه میشود که بدنش عادت
کرده به کیسه کشیدن آن مرد در حمام ایران.
نامه ای به او مینویسد و از ایشان میخواهد که به روسیه بیایند. آن مرد به او پاسخ
میدهد که من چطور به روسیه بیایم.
مقام روسیه برایش مینویسد که من کارت را درست میکنم و به عنوان مُستشار استخدام
میشوی و به روسیه میآیی.
حالا هم حال و روز بسیاری از مسئولین و مقامات ما
درست شبیه همین آقاییست که از مُشتِمالچی به مُستشارچی میرسد.

شاد باشید.