12.04 -> 16.04, 0.27 -> 0.28

Petr Stehlik

to myth...@googlegroups.com
Ahoj,

po pěti letech jsem musel upgradovat domácí server, z Xubuntu 12.04 na
verzi 16.04. MythTV šel z verze 0.27.6 na 0.28.1 (používám MythBuntu
balíčky) a nechtěl se moc rozjet, stovky jakýchsi segfaultů a nadávky,
že CheckShutDown vrací -127 a taky MythWeb nechtěl ukázat nahrávky ani
TV program, protože prý je nějaká krutá chyba v GROUP SQL něco někde
(asi následek velkých rozdílů v MySQL mezi 12.04 a 16.04).

Na to poslední je zajímavý lék - do souboru
/etc/mysql/conf.d/mythtv.cnf je potřeba přidat následující řádek:

sql_mode=NO_ENGINE_SUBSTITUTION

Po restartu MySQL už MythWeb funguje.

Ještě spravuju OwnCloud (upgrade z 8.2 na 9.0 OK, z 9.0 na 10.0
selhal), generování XMLTV a další věci. Je to práce na několik dní...

A pak budu muset nainstalovat nový MythFrontend. Zkusím, jestli pojede
i na těch malých počítačích, co mám doma (Raspberry Pi, Orange One).

Petr

Petr Stehlik

to myth...@googlegroups.com
Teď jsem dva dny a dvě noci pracoval na opravách generování XMLTV
(televizního programu). Našel jsem tam tak neuvěřitelné chyby (jak v
tv_grab_xml, tak i ve skriptu, který používám), že by posledních pět
let neměl být vůbec XMLTV funkční - ale byl, což je zajímavé.

Teď je to celkem opravené, ale ranní automatická dávka už druhý den
selhala, protože prý nejsou volné tunery. Asi je blokuje nový MythTV,
přestože starý to nedělal. Musím se na to zase podívat.

XMLTV vždycky hned ráno vygeneruju ručně, takže byste neměli být bez TV
programu.

Jak budu mít čas, musím znovu naladit multiplexy, najít nové a tím
nejspíš přidat další TV programy, co za poslední 4+ roky v éteru
přibyly.

Také jsem další dva dny makal na upgrade frontendu z Mythbuntu 12.04 na
14.04. Trvalo to věčnost, protože je tam pět let stará pomalá flash
paměť. Když se to nakonec podařilo dokončit, ručně opravit nefunkční
NVIDIA ovladač a dát to prostě všechno do kupy, tak to asi pět minut
fungovalo skvěle - pak jsem to dal uspat, a už se to neprobudilo, teď
už systém z flašky vůbec nebootuje. To jsem z toho úplně vedle.

Navíc jsem si uvědomil, že kdybych chtěl zapojit místo prastarého
NVIDIA ION miniATX boardu nové Raspberry Pi, musel bych nejdřív koupit
zbrusu nový receiver, abych mohl 5.1 zvuk posílat přes HDMI do
receiveru. Dneska mám zvuk z PC do receiveru puštěný po SPDIF a to
Raspberry ani Orange myslím neumějí. Takže to je tak 12 tisíc Kč +
tisícovku za Raspberry. A to se vyplatí.

Tušil jsem, že takový upgrade po letech bude pěkný porod, ale
skutečnost to ještě předčila :-)

Petr

Petr Stehlik píše v Ne 09. 07. 2017 v 12:06 +0200:

dejmal

to MythTV-CZ
Ne jen upgrade. I čistá instalace je proti 14.04 znovu umění. Mythtv má svá "vylepšení" a ubuntu 16.04 tomu dává korunu. Například mythbuntu s xfce desktopem je na intel gpu kvůli přepracované detekci monitoru naprosto nepoužitelné. Stačí přepnout tv na anténu nebo ji pustit později než pc a na obrazovce zůstane no signal. Uspokojivé řešení jsem nenašel. Takže unity desktop aspoň nevypadává při přepnutí na anténu a při pozdějším zapnutí tv se asi za půl minuty vzpamatuje, ale ne vždy a frontend je v menším rozlišení v rohu. Takže restart frontendu. Bohužel kvůli hevc je mythtv 28 nutností. Asi by stálo za to zkusit upgrade 12.04 ->14.04 a v něm si povýšit verzi mythtv na 0.28 Upřímně původně jsem chtěl jít cestou doinstalace mythtv ale ani jednou z 10 pokusů jsem neuspěl. Vždy problém s mysql. Kámen úrazu bude že to chce rekonfigurovat přístupové heslo k mysql. Jediné co to vezme je uživatel mysql a heslo ať dám co dám pak to nefunguje.

Petr Stehlik

to myth...@googlegroups.com
dejmal píše v So 22. 07. 2017 v 11:29 -0700:
> Asi by stálo za to zkusit upgrade 12.04 ->14.04 a v něm si povýšit
> verzi mythtv na 0.28

já backend udělal takto:

1) čistá instalace Xubuntu 16.04 64bit
2) obnovení mythconverg databáze ze zálohy
3) vytvoření MySQL uživatele mythconverg s původním heslem
4) čistá instalace mythtv-backend
5) dokonfigurování těch pár drobností v mythtv-setup, co se změnily
mezi 0.27 a 0.28

Frontend jsem ještě nevyřešil. Jeho čistá instalace by měla být
triviální, stačí apt-get install mythtv-frontend. Co bude nejhorší je
vyladit uspávání a probouzení, které jsem měl na 12.04 přes dálkový
ovladač na USB úplně vymazlené. Za to v 16.04 se mi neprobudila
grafika, asi nějaká chyba v NVIDIA ovladačích.

Zatím trpím s KODI na Raspberry Pi, nemám čas to udělat pořádně.

> [...]
> bude že to chce rekonfigurovat přístupové heslo k mysql. Jediné co to
> vezme je uživatel mysql a heslo ať dám co dám pak to nefunguje.

nevím, které heslo teď myslíš (roota, debian-maint nebo mythconverg),
ale určitě by mělo jít zadat správné heslo, v tom bych problémy
nedělal.

Petr

Petr Sršeň

to myth...@googlegroups.com
Ahoj,
s problémem při přepínání/zapínání TV jsem bojoval i na mojí NVIDIA
grafice. Nakonec jsem musel grafický výstup natvrdo nastavit, při
vypnuté TV šla moje grafika automaticky do VGA výstupu a ignorovala
všechny digitální. Zkus najít něco podobného pro Intel, možná to bude
fungovat stejně.
Moje řešení pro NVIDIA:
uložit informace o TV do souboru (Nvidia to má zaintegrované do
ovladače, jinak na to existují utility - vyhledat EDID xorg)
do konfigurace Xorg (u mě /etc/X11/xorg.conf) přidat následující sekci

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Device0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
Option "CustomEDID" "DFP-0:/etc/X11/pan_edid.bin"
Option "ConnectedMonitor" "DFP-0"
SubSection "Display"
Depth 24
EndSubSection
EndSection

pan_edid.bin je EDID soubor mojí TV Panasonic
DPF-0 je HDMI výstup mojí grafiky
volbou ConnectedMonitor se vynutí využití "DPF-0" i když grafika tvrdí,
že nic připojeného není.

Jinak upgrade na 16.04 u mě prošel nadmíru dobře. nejvíc jsem bojoval s
ovladači NVIDIA, kdy jsem musel provést downgrade na verzi 304, která
jako poslední funguje. S myth jsem žádný problém neřešil. Na to, že jsem
zároveň měnil tunery na DVB-T a dělal 3 upgrady systému za sebou (Ubuntu
10 > 12 > 14 a s malou přestávkou na 16.04 LTS) jsem řešil jen
kosmetické vady.

Poslední dobou řeším jiný problém. Náhodně se mi stane, že po startu
backendu všechny tunery vykazují chybu. zkoušel jsem pozdržet start
backendu, ale to nepomáhá. Nejhorší je, že to je náhodné a v logách
žádný problém nevidím.

Měj se
Petr

dejmal

to MythTV-CZ
U nvidia lze do xorg uložit nastavení natvrdo a ovladače to respektují. U intelu to nelze a xorg.conf je ignorován. Zkoušel jsem to přes udev i modeline i edid a nic z toho nefungovalo.