Important News about MST!

Tarik Thami

Jul 27, 2020, 2:02:20 AM7/27/20
to mysoretokyo

皆様、こんにちは (Part I)  (English at the bottom)

このような異例な時期にお元気にお過ごしでしょうか?

残念ながら、今週、マイソール東京を閉めるための最終的な決定をいたしました。

コロナウイルスの危機により、スタジオの維持費を維持していくことが困難になりました。多くの選択を検討しましたが、良い方法が見つかりませんでした。私たちは2004年10月にマイソール東京をオープンし、2020年3月にドアをクローズすることになりました。この練習を紹介し、多くの皆様と共有できたことは、素晴らしい時間であり、さらに偉大な名誉でした。 私の日本での時間は、私の人生の中で最も重要なものです。 私は、日本や国民、文化が大好きで、いつも感謝しています。コロナウイルスのため、またいつ来られるか分かりませんが、できるだけ早く戻って来たいと思います。

そうは言っても、マイソール東京が本当に終わったとは思っていません。ある意味では、それは始まったばかりです。 長年に渡り、MSTの多くの生徒が独自のクラスやスタジオを開き、世界クラスの指導者になり、現在は、日本と世界中で教えています。 ヨガの仲間として、友人として、そして大家族として私たち全員が共有したことは、特別なものを超えており、将来に繋げられていきます。

朗報!  MSTオンラインは、年内は継続します。とても嬉しいことに、ジョニーハーグ先生がアキ先生からクラスを引き継ぎ、8月から9月まで指導してくれます。彼は優れた指導者であり、皆さんが彼から多くを楽しみ、学ぶことを確信しています。 詳細については、このメールに返信してください。  mysor...@gmail.com

東京でマイソールの練習を続けるために。

コロナウイルスへの感染リスクが減った後に、東京で練習する場所がなくなった皆様へ私は以下の指導者達を強くお勧めします。

以下にリストされているのは、MSTの元長期講師であり、MSTの成功に不可欠でした。 私は、彼ら全員を強くお勧めします。彼らは熱心な生徒であり、資格のある熟練した教師です。何十年もの実践と指導の経験があります。

 1.マイソール新宿

 2.みわこ(早瀬美和子)

 3.新宿区西新宿7丁目1-3-7タカラビル4F(新宿駅西口より徒歩7分)

 4. https://www.mysoreshinjuku.com/

 1)Mysore Urayasu(マイソール浦安)

 2)新村貴子

 3)千葉県浦安市北栄1-16-5-312

 4)https://takakoshinmura.jimdo.com/

 横浜マイソール(横浜マイソール)

 2.Aka-Pan(赤パン。古川哲也)

 3.神奈川県横浜市中区太田町5-67第1須賀ビル5F馬車道ブロッサムスタジオ

 4.https://ashtangayokohama.amebaownd.com

 1.アシュタンガヨガ銀座(AshtangaYogaGinza)

 2.Masaru(竹内克)

 3.東京都中央区銀座1-21-12山田​​ビル5階ヨガ内

 4.https://ashtangayogaginza.com/

 1.アシュタンガヨガ品川

 2.菊池奈々江(菊池奈奈絵)

 3.東京都港区高輪台3-25-18関ビル3階

 4. https://ashtangayogashinagawa.com

最後に、皆様の何人かは、私たちがコロナウイルスでスタジオを閉じる前に、マンスリーのクラスの支払いを済ませているかもしれません。 払い戻しはタイムリーに手配できるよう最善を尽くします。払い戻しについては、8月10日までに以下のものが必要になります。もしかしたら私が帰国できるまで、ご返金ができない可能性もあり、少しお時間がかかるかもしれませんが予めご了承ください。

払い戻しの手続きには、以下の全ての情報が必要となります。

 1.日付と名前が入ったチケットの写真( 前面と背面)

 2.チケットを購入した日付

 3.支払額

 4.日本語と英語での氏名

 5.振込先情報

上記すべてを件名「MST 返金」とともにmysor...@gmail.comまでご連絡ください。

皆様、どうもありがとうございました。 これからも練習を続けてください。遅かれ早かれまた皆様にお会いできる日をとても楽しみにしています。

いつも愛を込めて!

タリック

—————————————————————————————English below———————————————————————

Hi everyone,   ( Part I )

I hope this message finds you all well during these unusual times.

I am sad to say that I have had to make the final decision this week to close MysoreTokyo for good.  The expense of maintaining the studio is not sustainable due to the Covid-19 crisis.   We explored many options but none would work. We started MysoreTokyo in October 2004 and closed our doors March 2020. It was an amazing time and even greater honor to be able to introduce and share this practice with so many of you.   My time in Japan is some of the most significant in my life. I love Japan, its people and the culture and will always be grateful.   I am not sure when I can visit again because of Covid-19 but I will try as soon as travel is possible.

With that said I do not really believe MysoreTokyo is really over.   In so ways it is just beginning. Many students from MST over the years became world class teachers and opened their own classes, studios and now teaching all over Japan and the world.  What we all shared as fellow students of yoga, as friends and as an extended family was beyond special and will carry forward into the future.

Good news!  MST-Online will continue for the rest of the year.  I am very happy to announce that Johnny Haag will be taking over for Aki from August through September.   He is an exceptional teacher and I am confident your will enjoy and learn much from him.   Just respond to this email for more details.  mysor...@gmail.com

Continuing your Mysore Practice in Tokyo.

As the risk of Covid-19 subsides those of you who no longer have a place to practice in Tokyo I highly recommend any of the following teachers.

All of the listed below were former longterm teachers at MST and were critical to the success of MST.   I highly recommend all of them and know that they are dedicated students and qualified skilled teachers.   All have decades of practice and teaching experience.

1. Mysore Shinjuku

2. Miwako (早瀬美和子)

[...]

1.Yokohama Mysore(横浜マイソール)

[...]

3.東京都中央区銀座1-21-12 山田ビル5階 Has Yoga内

4.https://ashtangayogaginza.com/

1.アシュタンガヨガ品川

2.Nanae Kikuchi(菊池奈奈絵)

3.東京都港区高輪台3-25-18 関ビル3階

4. https://ashtangayogashinagawa.com

Finally some of you may have paid for your monthly class right before we had to close for Covid.  I will do my best to arrange refunds in a timely manner.   For refunds I need the following by August 10th. Please realize that I may not be able to refund money until I can come back to Japan  so it may take a while.

We need ALL of the items below to process the any refunds.

  1. Photo of your ticket with Date and Name. ( Front and Back)
  2. Date you bought the ticket.
  3. Amount paid
  4. Your full name in Japanese and English
  5. Your furikomi information

Please send all above to mysor...@gmail.com with subject “MST Refund”.

Thank you all for everything. Keep practicing and I very much look forward to seeing you all again sooner rather than later.

With love always!

Tarik

ta...@tarik.com

皆様へ感謝を込めて (Part II)  (English at the bottom )

何年にも渡り、私たちは幸運なことに、マイソール東京で何人かの優れた指導者たちと、最も素晴らしい人たちと練習と指導を共有することができました。

何よりもまず、何年にも渡って決意と規律に立ち向かい、日々懸命に練習してきた数千人の生徒たちに感謝したいと思います。 生徒がより健康に、より親切に、より強く、思いやりのある人になるのを見ることが、私を毎朝午前3時に目覚めさせました。あなたは今も、たくさんの意味で私に大きなインスピレーションを与えています。

彼らの親切心と寛大さがなければMSTは決して始められなかったでしょう。長年のご愛顧、誠にどうもありがとうございました。

Kuristina Oyama and the legendary Kyokushin Kaikan  (Oosu!)/クリスティーナ大山と伝説の極真会館(おおす!)

Takeshi Amano / 天野武

Yoshi Hirano /  平野吉@ http://www.mysoul8.com

Hikaru Tanaka / 田中ヒカル@ https://underthelight.jp

Kuramochi-san / 倉持さん@https://underthelight.jp

Chama Aizawa / 相馬茶馬@ https://Tokyo-yoga.com

 Mae Yoshikawa  / 吉川前@ https://vedatokyo.com

 Barry Silver / バリーシルバー@https://barrysilverstudio.com/gbsk-japan/

Isamu Inohara (Sam) /  猪原勇(サム)

Hideyuki Watarai / 渡会秀行

Raymond Lokker レイモンド・ロッカー

 https://www.studio-yoggy.com

Yogini Magazine / ヨギニマガジン

Fuglen Cafe https://fuglencoffee.jp/collections/all

 長年に渡る、多くの素晴らしいアシスタントの皆様、どうもありがとうございます。あなたの献身とハードワークに感謝します!

 実践、指導、共有したすべての教師。

Akiko Tsugawa - 津川晃子, Miwako Hayase - 早瀬美和子,Aka-pan-古川哲也,  Tomomi Ichihashi - 市橋智美, Masaru Takeuchi - 竹内克,  Ai Katsuoka Cooke - 勝岡愛 , Machiko - 貫井真知子, Chihiro Kogasaka - 小賀坂ちひろ, Naoki Murakami - 村上直樹, Natsumi Nagase - 永瀬夏美, Takako Shinmura - 新村貴子, Chris Duss, Miina Ishikura - 石倉みいな, Nanae Kikuchi - 菊池奈奈絵, Megumi Morikawa - 森川めぐみ, Yukito Ishii - 石井敬人, Naoko Mori - 森菜穂子, Shozo Kaji - 梶翔三,  Caroline Kila, Miyuki Suga -管未幸,  Tatsuya Shiratori - 白鳥達也, Yuko Matsueda - 松枝祐子, Toshihiro Aramaki - 荒牧稔博, Emi Uruno -うるのえみ, Noriko Swift, Mami Hagiwara - 萩原真美

Guest Teachers

Rolf Naujokat, / ロルフ・ナウジョカット

Hamish Hendry /  ハミッシュ・ヘンドリ

Dominic Corigliano / ドミニク・コリリアーノ

John Scott / ジョン・スコット

Brett Porzi/ ブレット・ポルジ

Matt Corigliano / マット・コリリアーノ

Mark Robberds / マーク・ロバーズ

Manuel Ferreira / マヌエル・フェレイラ

Yan Ong / ヤン・オン

Arne Espiel /  アルネ・エスピエル

Luke Jordan / ルーク・ジョーダン

Sonja Radvila /  ソニア・ラドビラ

Jason Stein /  ジェイソン・スタイン

Johnny Haag / ジョニー・ハーグ

Kranti / クランティ

Katiei Sawyer

そして、ここ数年MSTを継続してくれた津川晃子に、特別な感謝を送りたいと思います。http://akiashtanga.com。

最後になりましたが、シャラート・ジョイス師の教訓と指導にとても感謝します。

以前のメッセージでお伝えしたように、これは実際には終わりではなく単なる進化に過ぎません。私は10月から少しオンラインで教えますが、フィリピンのSadhana Siargaoも続けます。 ぜひ、また近いうちにお会いしましょう。

 日本の友人の皆様、本当にどうもありがとうございました! 皆様にお会いするために、できるだけ早く戻ってきたいと思います。

最後になりましたが、MSTの古い写真や最近の写真、または私たちと過ごした思い出の写真があれば、ここで共有してタグを付けてください。 今までの写真をもっと見たいです。

愛と感謝を込めて

タリック

—————————————————————————————English below———————————————————————

Thank you message to everyone from me. ( Part II )

Over the years we were lucky enough to have some of the greatest teachers and most wonderful people teach, practice and share with us at MysoreTokyo.

First and foremost I want to thank the thousands of students who over the years worked hard challenging themselves on a daily basis to face themselves with determination and discipline.  Watching students becoming healthier, kinder, stronger and more compassionate is what got me up every morning at 3am!  You were and still are a huge inspiration to me in so many ways.

There are quite a few people who without their kindness and generosity MST would have never happened. Thank you for all your support and kindness over these years!

Kuristina Oyama and the legendary Kyokushin Kaikan . /クリスティーナ大山と伝説の極真会館(おおす!)

[...]

All the many wonderful assistants over the years.  Thank you, Thank you, thank you for your dedication and hard work!

All the teachers that have practiced, taught and shared.

[...]

Visiting Teachers

Rolf Naujokat, Hamish Hendry, Dominic Corigliano , John Scott, Brett Porzi, Matt Corigliano, Mark Robberds, Manuel Ferreira , Yan Ong, Arne Espiel, Luke Jordan, Sonja Radvila, Jason Stein, Johnny Haag, Katie Sawyer, Kranti.

And again very special thank you to Akiko Tsugawa who has kept MST going the last few years! http://akiashtanga.com. Last but not least to a big thank you to Sharath Jois for his teaching and guidance.

As I said in my previous message. This is not really the end just a transformation.  I will be teaching a bit online from October and also Sadhana Siargao in the Philippines will continue. I truly hope to see you there or somewhere soon.

 To all my friends in Japan thank you again !  I will visit as soon as possible as hope to see everyone then.

Finally if you have any old photos or even recent ones of MST or some of our activities please share here and tag us.  Would love to see more photos from over the years.

Sending love and gratitude.

Tarik