FYI Fwd: Habemus Tractat!

6 views
Skip to first unread message

Clara Loscertales

unread,
Apr 11, 2013, 6:38:17 AM4/11/13
to muris...@googlegroups.com


---------- Forwarded message ----------
From: Laura Feliu Martínez <Laura...@uab.cat>
Date: 2013/4/8
Subject: Fwd: Habemus Tractat!
To: laura.feli...@gmail.com




Laura Feliu i Martínez
Professora de Relacions Internacionals / Senior Lecturer on International Relations
Coordinadora del Master en Relaciones internacionales, seguridad y desarrollo (MURISD) (http://murisd.es.tl)
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Edifici B. Despatx B3/081
08193 Bellaterra (Barcelona)
SPAIN

Tel.: +34 935812427 / +34 639563422
Fax: +34 935812437
email: laura...@uab.cat



---------- Forwarded message ----------
From: Miquel Carrillo <miquel....@isf.es>
To: Miquel Carrillo <miquel....@isf.es>
Cc: 
Date: Mon, 08 Apr 2013 10:18:17 +0200
Subject: Habemus Tractat!

L’Assemblea General de l’ONU va aprovar dimarts el primer Tractat Internacional de Comerç d’Armes. 154 dels 193 estats membres hi van votar a favor. Com ja s’esperava, Síria, Corea del Nord i l’Iran –que la setmana passada van bloquejar l’acord– hi van votar en contra, i 23 països es van abstenir.

L’aprovació arriba després de més d’una dècada de negociacions, el procés ha estat dur i intens, ple d’entrebancs, però segurament ha pagat la pena l’esforç per tenir un instrument legal per regular els fluxes armamentístics, un dels elements claus vinculats amb la violació de drets humans arreu del món.

En Jordi Armadans (FundiPau) i en Xavier Alcalde (ICIP) han seguit in situ tot el procés i el seu desenllaç. Dijous a les 18h seran a la seu d’AGORANS, en una nova edició dels nostres diàlegs, per comentar amb tothom com ha anat tot plegat, per què és important aquesta fita i què ens queda per davant.

No hi falteu, no sempre guanyen els bons.
 
 
 
PD. Feu-ne difusió, s-u-p.
 
Miquel Carrillo
Responsable Incidència Política
Àgora Nord Sud
Múrcia, 24, baixos, 08027 Barcelona (Spain)




--
laura...@uab.cat
Laura.Feliu.vcf
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages