Messages with UTF-8 characters

jman

May 21, 2024, 5:11:37 AMMay 21
to mu-discuss

Since the underlying "backend" moved to gnus, I have an issue when forwarding messages containing
non-ASCII characters. Below an example of an email I've sent to myself. Opening the email received
is fine but when I create a new email pressing "F" (mu4e-compose-forward) the encoding breaks. When
I want to save or send the email mu4e prompts me about what to do with the broken characters. Any
hint? Am I missing some new configuration parameter? Thanks

-------------------- Start of forwarded message --------------------
Hallo, das ist eine Nachricht mit UTF-8 schriftarten, also nicht nur ASCII.

Lorem ipsum ist ein pseudo-Lateinischer Text fr Webdesign, Typografie, Layout und Printmedien. Er
ersetzt Deutsch um Designelemente gegenber dem Inhalt hervorzuheben, hat also die Funktion als
Platzhalters in Layouts um dem Betrachter eine vorlufige Vorstellung der endgltigen Fassung zu
vermitteln. Buchstaben, Worte, Wort- und Satzlngen bilden ungefhr das Schriftbild eines
lateinischen Texts wieder. Latein war in frheren Jahrhunderten eine hufig genutzte Sprache
verschiedener Textgattungen, z. B. wissenschaftlicher Werke, Ratgeber, oder auch der sogenannten
Erbauungsliteratur. Um die Aufmerksamkeit des Lesers ausschlielich auf das Schriftbild zu lenken
wird auch ein zuflliger Sinn durch Wort- oder Satzkombinationen vermieden.

Ich bin nicht berzeugt, dass mu4e (also gnus) kann das gut behandeln. Wenn
ich eine Nachricht weiterleite (Abkrzung "F"), UTF-8 Schriftarten sind
nicht erkennt und mu4e fragt mich was es machen soll.
-------------------- End of forwarded message --------------------

Dirk-Jan C. Binnema

May 21, 2024, 7:02:31 AMMay 21
to 'jman' via mu-discuss
Hi,
Hmm, the above seems to miss letters with umlauts?

The gnus backend has a bunch of advantages, but it's not always easy to
get it to work how we want... anyway, please attach your raw message
file to ticket #2662, mention versions etc. and we can take a look.

Kind regards,
Dirk.

--
Dirk-Jan C. Binnema Helsinki, Finland
e:dj...@djcbsoftware.nl w:www.djcbsoftware.nl

Massimo D'Antoni

May 21, 2024, 8:53:18 AMMay 21
to Dirk-Jan C. Binnema, 'jman' via mu-discuss

I have the same problem when forwarding messages with accented characters.
Unfortunately, this makes forwarding almost unusable.
Massimo

Il 21/05/2024 alle 14:02 Dirk-Jan C. Binnema ha scritto:
> Hi,

>------------------ Start of forwarded message --------------------

jman

May 21, 2024, 9:31:54 AMMay 21

"Dirk-Jan C. Binnema" <dj...@djcbsoftware.nl> writes:

> Hmm, the above seems to miss letters with umlauts?

Yeah I've tried quoting what I see but I failed since the encoding is broken.

> [...]
> want... anyway, please attach your raw message file to ticket #2662, mention versions etc. and we

Left a comment on https://github.com/djcb/mu/issues/2662 adding as much details as I can.

Thanks.