Peluang bisnes

瀏覽次數:19 次
跳到第一則未讀訊息

Mohd Faizi Md Shukor

未讀,
2012年10月10日 清晨7:48:082012/10/10
收件者:Mohd Faizi Md Shukor
Salam semua,

Aku ada projek utk di share dgn anda semua. Sebelum tu aku nak share skit tentang bisnes2 yg aku dah jalankan sejak 2006 iaitu online bisnes (bukan SKIM CEPAT KAYA@MISKIN). Secara summary bisnes yg aku dah buat ada yg fail & ada yg success. Tapi sebelum success mesti kena failed dulu. Zaman belajar pun aku penah failed apalagi buat bisnes. Ringkas bisnes2 online yg aku dh buat:

Thn 2006 -
TudungBawals.net - Fail sebab tak ada promosi & website basic giler (baru belajar buat website)

hitcubes.com - Usahasama aku dgn partner (Encik Shahid), website ada potensi besar utk success, ada income masuk bulan pertama walaupun tak byk TAPI sayangnya developer website plak buat hal. Semua source code dia pegang so bila website ada issue/bugs kita takleh nak repair. Alih2 hilang camtu je website ni sebab semua developer yg pegang. KESILAPAN aku adalah tak buat backup coding & database. So satu pengajaran terbaik yg aku belajar ialah jgn biarkan 3rd party uruskan bisnes anda secara total.

Thn 2010-
oneforum.biz - website ni aku develop sama time dgn website skolah aku. Tujuannya utk buat research. Aku dgn Pok Jak (member skolah aku) ada cadangan nak buat bisnes online tapi idea takde. So aku start la develop oneforum.biz sambil study camne internet marketers buat duit dari website. Ternyata research aku mendatangkan hasil. Pendapatan dari website ini dari tahun 2010 hingga sekarang amat memberansangkan. Membership kekal website ini adalah 400++ (sila klik sini utk rujukan : http://www.oneforum.biz/apps/members/ ). Mostly income dari banner seperti HP, Nestle dan internet2 biz. Aku cuma buat promosi pada tahun 2010. Tahun 2011 hingga skrg aku tak buat promosi tapi masih ada ahli baru join.
Jumlah pendapatan website camni boleh mencecah rm10K setahun kalau betul cara korang market/promosikan website

thetrader.biz - Memandangkan oneforum ada ahli2 yg minat MLM so aku develop la thetrader.biz. Dalam masa 3 hari aku boleh dapat hampir RM1000 bila website ni start launch. Mula la aku berangan nak jadi jutawan internet. TAPI sayang hari ke4 bank negara call aku disebabkan transaction yg agak luar biasa kata diorang, katanya bisnes aku buat ni kena under company yg di register di Malaysia, kalau tak aku tak leh buat bisnes n akaun maybank aku akan di freeze kan. Bila dengar nak kena freeze aku pun stop la. Aku dah la duk luar Msia, kalau freeze camne aku nak withdraw duit & bayar bil2 aku kat Msia. Duit2 pun aku pulangkan pada semua ahli2. TAPI aku masih ada simpan angan2 utk hidupkan balik bisnes ni in the future bila aku dah register company.

Thn 2012-

Aku ada 3 projek baru. Ini yg aku nak sharekan dgn korang. Aku nak setup team utk projek ni bagi yg berminat. TAK PERLU MODAL pun. Aku yg akan urus semuanya. Aku cuma perlukan team utk jlnkan bisnes ni bila semua material & website dah ready. Semua still under development. Aku target by bulan 12 ni Projek A akan start dulu. Ni bukan MLM atau seperti website2 yg aku penah buat. Details aku akan cerita secara 1on1 dlm email. kalau minat sila email aku personally.

Modal semua aku uruskan.

Pendapatan jangkaan utk thn pertama: Rm15,000++ (ini jangkaan sahaja, semuanya bergantung pada team yg aku nak setup nanti. TAPI kena ingat kita kena buat kerja utk dptkan jumlah tersebut. Kalau nak goyang kaki maka projek ni tak sesuai utk anda. TAK PERLU berhenti keje pun. Aku pun keje gak). Caranya kerja adalah secara online sahaja. Kalau nak buat offline pun leh gak tapi susah. Korang akan mula kerja bila semua dah ready bulan 12 ni. Buat masa ni korang relax dulu. Aku uruskan dulu.

Projek B & C akan menyusul kalau Projek A dah nampak progress yg positive. Jangkaan mula projek B & C adalah pertengahan tahun 2013. Kalau Projek A success, projek B & C akan menjadi senang sebab portfolio yg akan kita gunakan utk promosi adalah Projek A.

So kalau minat leh email aku personally. Keje start bulan 12. Aku cuma nak setup team dulu.

Sekian wassalam.

Mohd Faizi Md Shukor

Fadhlan Nawawi

未讀,
2012年10月10日 上午8:00:242012/10/10
收件者:mrsmp...@googlegroups.com
Hebat mu

Sent from my iPhone
Untuk lebih pilihan, lawati kumpulan ini di
http://groups.google.com.my/group/mrsmpc9798?hl=en

Untuk lain-lain pilihan, lawati kumpulan ini di
http://picasaweb.google.com/mrsmpc9798

:-)

Jom lepak dan berforum....free jer...

Click this link to join: Yes, I'd like to join this site <http://mrsmpc.webs.com/apps/auth/confirm?inviteID=70796642&hash=85aefd0ca673199fca6cc9889f5c034e&action=accept>

Mohd Lokman

未讀,
2012年10月10日 上午8:08:382012/10/10
收件者:mrsmp...@googlegroups.com

Mu pon hebat

Azmuddin Awang

未讀,
2012年10月10日 上午8:11:472012/10/10
收件者:mrsmp...@googlegroups.com
Minat bohh. Tp aku ngan hadi tersangat la bznye. Ni pon kol 9 jap gi ade meeting. Huhu.
Kalau nak berjaya kena kurangkan 'tapi' la kan?
Kalau diberi peluang mmg aku sudi. Ko cakap la apa bisnes aku x pnah try. Haha

Fadhlan Nawawi

未讀,
2012年10月10日 上午8:29:222012/10/10
收件者:mrsmp...@googlegroups.com
Mu lagi hebat

Sent from my iPhone

Mohd Faizi Md Shukor

未讀,
2012年10月10日 上午8:29:332012/10/10
收件者:mrsmp...@googlegroups.com
Salam semua,

Sapa2 yg dah email aku personally nanti aku akan reply beserta details. Skrg aku ada kat luar. TQ

Regards

From: Mohd Faizi Md Shukor <faizi...@yahoo.com>
Date: Wed, 10 Oct 2012 05:29:33 -0700 (PDT)

Zaki Aziz

未讀,
2012年10月10日 下午6:42:052012/10/10
收件者:mrsmp...@googlegroups.com
Hebat set mu

Sent from my iPhone

wasr...@gmail.com

未讀,
2012年10月10日 晚上9:05:092012/10/10
收件者:mrsmp...@googlegroups.com
Boss Zaki- aku selalu gi makan di kedai wong solo Sec 7 Shah Alam sebelah Alya Sarah.. Jenguk2 jugak cari boss Alya Sarah kot boleh ajak ngeteh tapi sokmo takdok...

From: Zaki Aziz <zakialy...@gmail.com>
Date: Thu, 11 Oct 2012 06:42:05 +0800

Zaki Aziz

未讀,
2012年10月10日 晚上9:43:232012/10/10
收件者:mrsmp...@googlegroups.com
Haha lama xpekena wong solo.. Kawe coverage pantai timur bang. Kalu mai kb bleh la.. Jenguk saje xrok bang, beli la sela dua utk isteri tercinta..

Sent from my iPhone

yuexh...@yahoo.com

未讀,
2012年10月11日 晚上8:15:372012/10/11
收件者:mrsmp...@googlegroups.com

salam faizi,

saa berminat utk mendapatkan details bisnes ini.tq

p/s : kena selalu ada physical meeting dgn team tak? klu online meeting sy ok.klu nk jumpa2 susah skt sy ada baby.tq

yue yusof

Sent from my android device.

Far Cruize

未讀,