Oversetting - Endring i aurora: 'tjener' og 'mellomtjener'

Håvard Mork

to mozilla-comm...@lists.mozilla.org
Hei

Følgende endringer er gjort i Aurora-kanalen til firefox, thunderbird og
seamonkey:

* 'tjener' endres til 'server'
* 'mellomtjener' endres til 'proxy'

Dette er tekniske begreper som ikke brukes ofte, men når de forekommer,
er det en fordel at de oppleves presise for brukerne. Dette avviker fra
Skolelinux' fellesordliste, som vi bruker som retningslinje for vår
oversetting, men lurer på om vi skal tillate oss å være litt pragmatiske.

Noen synspunkter?

Nå er jeg litt usikker på hvordan dette vil mottas av brukerne, men det
går alltids an å backe ut denne endringen senere.

Mvh
Håvard Mork

Håvar Henriksen

Den 29.09.13 00:29, skrev Håvard Mork:
> [...]
> Skolelinux' fellesordliste, som vi bruker som retningslinje for vår
> oversetting, men lurer på om vi skal tillate oss å være litt pragmatiske.

Jeg er enig med disse endringene. Server og proxy er ord som brukes i
dagligtalen, mens tjener og mellomtjener er ord som jeg skjelden ser brukt.

> Nå er jeg litt usikker på hvordan dette vil mottas av brukerne, men det
> går alltids an å backe ut denne endringen senere.
>
> Mvh
> Håvard Mork

Mvh

--
Håvar I. Henriksen
Community Manager Mozilla Norway || "To err is human, to forgive is

Inge...@ntebb.no

Hei kan dere tilbake melding så fort som mulig legge fram en lenke om innstalasjon på ipad ois 7??????????.

Håvard Mork

Den 01.11.2013 16:23, skrev Inge...@ntebb.no:
> Hei kan dere tilbake melding så fort som mulig legge fram en lenke om innstalasjon på ipad ois 7??????????.
Hei Inge

Firefox er ikke tilgjengelig på iPad (og heller ikke iPhone).

Grunnen til dette er at Apple har en policy som hindrer andre å lage
nettlesere for iOS-plattformen.

Se ellers http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2416461,00.asp

Mvh
Håvard Mork