Nyt medlem

78 views
Skip to first unread message

Peter

unread,
Apr 14, 2008, 7:16:31 AM4/14/08
to Mosegårdsskolen
Hej med Jer ex-Mosegårds-elever

Har lige meldt mig til gruppen.

Afsluttede 3. real i 1972 (der var vist kun den ene klasse)

Var for 3 år siden til træf udenfor skolen, men der var kun 3-4
personer, og jeg kendte ikke nogle af dem.

Sjovt at se billederne. Havde fru Krøygaard fra 1. klasse og mange af
de lærere, der er på billedet fra starten, har jeg haft som lærere.
Virkelig morsomt.

Vivi - vi må kende hinanden. Opvokset Stolpehøj 96 (ved siden af
bageren), og havde to storesøstre Christel og Susanne, der dog
flyttede tidligt hjemmefra.

De bedste hilsener
Peter Rix (tidligere Peter Rix Møller)

vivi h

unread,
Apr 14, 2008, 3:09:41 PM4/14/08
to Mosegårdsskolen
Hej Peter Rix!
Jo, den er god nok, jeg kan godt huske dig! Det var dengang man legede
nede på vejen til langt ud på aftenen, vi hønsede, legede dåseskjul
eller spillede fodbold oppe på Fortet.
Jeg håber da at det bliver til noget med at samles til juni oppe ved
skolen, kunne da være rigtig sjovt!

Venlig hilsen Vivi Hemmingsen, (Christiansen)

Peter

unread,
Apr 15, 2008, 8:19:05 AM4/15/08
to Mosegårdsskolen
Det er rigtigt. Jeg ka' huske, at vi ville oprette en fodboldklub, der
hed B1966, og vi havde hørt, at man kunne få tilskud af kommunen, hvis
vi var tilstrækkelig mange, og vi var da en den, der spillede fodbold
på fortet, og hønsede så man fik sår på fingrene (sejt, så var man en
haj :-)

Hvornår i juni mødes de gl. elever?

Mvh
Peter
> > Peter Rix (tidligere Peter Rix Møller)- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

vivi h

unread,
Apr 16, 2008, 3:03:46 PM4/16/08
to Mosegårdsskolen
Hej!
Så vidt jeg kan læse mig til er det fast den 3. lørdag i juni.

Hilsen Vivi H.
> > - Vis tekst i anførselstegn -- Skjul tekst i anførselstegn -

Peter

unread,
Apr 17, 2008, 7:41:39 AM4/17/08
to Mosegårdsskolen
Tak for det Vivi, jeg skriver det i kalenderen og følger med her.

God bededag

Eva

unread,
Apr 19, 2008, 7:55:13 PM4/19/08
to Mosegårdsskolen
Hey

Det lyder altså lidt sjovt med det der træf i juni. Jeg kan ikke
rigtig finde ud af om jeg kender nogen af jer, men jeg synes på en
måde jeres navne lyder bekendt. Men jeg har åbenbart gået en eller to
klasser under jer - gik ud af 3. real i 1974. Men derfor et det jo
alligevel sjovt, jeg har næsten lyst til at møde op der i juni. Er det
nede ved skolen eller?

Mvh
Eva

Peter

unread,
Apr 21, 2008, 3:09:45 AM4/21/08
to Mosegårdsskolen
Hej Eva

Da jeg mødte op for ca. 3 år siden var det udenfor skolegården folk
mødtes, men jeg er ikke sikker.

Husker ikke lige dit navn, men du må have gået i 1. real, da jeg gik i
3, så mon ikke vi har set hianden før?

Jeg og en af mine klassekammerater spilllede iøvrigt i band, og til et
af skolefesterne var vi pause-orkester - kanon stolte var vi :-)

Mvh
Peter Rix

Eva

unread,
Apr 30, 2008, 9:24:50 AM4/30/08
to Mosegårdsskolen
Hej Peter

Hvor er det altså sjovt det her. Jeg kan faktisk godt huske dig, men
du skal tænke på, at I jo var dem, vi gik og så op til og måske var
lidt smålune på i al hemmelighed hihi.

Jeg gik bl.a. i klasse med Torp-Rasmussens datter Helle og fru
Svendsens datter Mette. Det kan være du kender nogen af dem.

Det lyder sjovt med det der træf. Jeg vil seriøst overveje at dukke
op.

Mvh
Eva

Peter

unread,
May 5, 2008, 3:32:39 AM5/5/08
to Mosegårdsskolen
Hej Eva

Beklager jeg ikke svarer før.

Jeg har haft både Torp-Rasmussen i engelsk og fru Svendsen i
matematik, og jeg husker svagt, der var nogle døtre.

Men jeg kan huske, at jeg kort kom sammen med vores historielærers
(som jeg heller ikke kan huske navnet på) datter. Og datteren gik i en
klasse lidt under mig.

Hendes mors undervisning bar præg af, at hun kendte alt til de
kongeliges udskejelser med elskere og elskerinder, og det var det
historie timerne handlede om. Meget underholdende, men det blev lidt
en udfordring at gå til eksamen med en ekstern censor :-)

Hendes datter kan måske have gået i din klasse.

Mvh
Peter
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages