Beste mensen,
Het lukt mij niet door de elektronische troep heen te breken.
Wel herontdekte ik de foto's van de Heil Hitler groetende gasten in de
Koninklijke loge.
U meldt:
"Hier de foto van het gala na afloop van het
huwelijk van Benno een Juul. De eerste keer dat deze na de oorlog weer werd
getoond was in een uitzending van MokumTV. Wilhelmina eistte ook nog dat het
Horst Wessellied zou worden gespeeld. En omhoog gingen de armpjes van de
ere-gasten om Hitler te bejubelen."
Mankeert daaraan
niet:
Zoals – dus – tevoren was afgesproken
door de Duitse gasten in de Koninklijke loge met Wilhelmina en
Bernhard?
En:
"De speculaties over Juliana's toekomstige echtgenoot begonnen al snel.
Ze was nog maar net dertien toen De Telegraaf melding maakte van een
inteelt-huwelijksarrangement met de Britse aristocratie".
Maar allereerst - al in 1934 - van Wilhelmina met
Hitler toch?
En, ere wie ere toekomt, publiceerde niet Wim Klinkenberg al in 1997 twee
foto's van die Heil Hitlergroet?
Zou u nog foto's of filmbeelden kunnen opsnorren van Bernhard (in zijn
maatgesneden SS-uniform?) en Juliana in de Nazi-eretribune bij de
Olympische Spelen van 1936?
Mij lukte het niet.
Ontvangt mijn vriendelijke groeten,
Charles Destrée,
voormalig
verzetsstrijder - uiteraard met levensgevaar - in de 6e sectie van de
Gewestelijke Stormtroepen, Gewest 11; en voormalig oorlogsvrijwilliger in het
IVe (later VIIIe) bataljon van Prins Bernhard's Stoottroepen. In feite echter
ingezet - uiteraard met levensgevaar - in de koloniale Oranjefascistische
bezetting van Indonesië.