Salto enzo

2 views
Skip to first unread message

Yvonne L. Brilleman

unread,
Oct 9, 2008, 2:06:50 PM10/9/08
to mokum...@googlegroups.com
Hallo Mo van Mokum.tv en Roy Ristie,
Dat er minder naar de lokale omroepen gekeken wordt, komt denk ik onder meer omdat vele van de kijkers zijn overgegaan op een abonnement van digitale tv bij de KPN. Daarin zijn niet de kanalen van Salto opgenomen, alleen van At5 en RTVNH. 
Mail naar alle fractieleiders in de 2e Kamer, misschien dat die uitkomst kunnen brengen.
Groeten van
Yvonne L. Brilleman, en Erwin Josefa
(Big @li)
 
GRATIS animaties voor je e-mail - van IncrediMail! Klik hier!
meadow.jpg
imstp_animation_monkey_du_030908.gif

Murat en Annemieke

unread,
Oct 10, 2008, 8:15:30 AM10/10/08
to Lokale Media in Mokum
Yvonne en Erwin,
Roy schreef aan Mo dat het geen kwaad kon om alle steekhoudende
argumenten en misstanden te inventarisseren. Maar dat hebben we
inmiddels al zo vaak gedaan. Roy stelde voor om een proefproces tegen
Salto te beginnen. Het komt door hun geklungel dat de zenders om zeep
zijn geholpen. Om ze te verdrijven zijn fondsen zoals het Clara
Wichmann proefprocessenfonds.
Dat fonds kende ik niet, dus schreef Mo aan Roy terug:

Roy
weet je, ik ben niet zo thuis in dat fondsen en subsidiewereldje. vond
het altijd veel te veel gedoe. voor je het doorhebt ben je de godganse
dag aan het boekhouden, en dat is wel het allerlaatste wat ik wil. Ook
al weet ik dat er ook wat dit betreft vette mogelijkheden zijn. Die
dus merendeels worden ingepikt door zich als omroep vermomd hebbend
ambtenarenapparaat als Salto.

Die dus vooral draaien dankzij met name de Surinaamse gemeenschap.
Mensen die dus verder worden onderworpen aan een regiem dat heren als
Rudolf Buurma en Johannes Kerstens voor ons bedacht hebben.

Roy, ze hebben gewoon onze markt verkankert. Misschien ligt dat in de
Surinaamse gemeenschap anders, maar onder de Hollanders, Mokro's en
Turken ken ik NIEMAND meer die nog weleens naar Salto kijkt. En ik heb
het de afgelopen maanden aan heel wat mensen gevraagd.

Salto zelf is natuurlijk gelijk weg zodra de gemeente ze niet meer
subsidieert.

Waar het om gaat is de zendvergunning. Die is geld waard. Als ze maar
niet door sukkels als dat van het huidige Salto wordt beheerd.
En eigenlijk ben jij gewoon de man die deze zendmachtiging hoort te
hebben.

Inplaats van weer op de knieen te gaan om voor een klein brokje
vrijheid bij Salto te bedelen, ben ik van mening dat ze moeten
opdonderen uit dat gebouw en dat de programmamakers er de dienst horen
uit te maken. Omdat ze gewoon twee televisiekanalen en zes
radiokanalen van goed beluisterde en bekeken media om zeep hebben
geholpen met al hun onkunde en zelfoverschatting.

Advocaten, petities, hoorzittingen... ze gaan gewoon verder met hun
geklooi.

Uiteindelijk zullen we ons weer in onze camoeflagekleding moeten
hijsen voor een revolutie bij Salto. Willen we redden wat er te redden
valt, lijkt me een bezetting de eerste stap de zenders weer terug te
brengen in de handen van de programmamakers in plaats van Lullo's die
zich ledig houden met "kanaalprofilering", "huisstijl" en "hoe maak ik
de gemeente wijs dat we geniaal bezig zijn"?.
Groet
Mo

(Met toestemming van Mo mocht ik uit deze brief hier citeren, groet,
Annemieke)

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages