Beeld komt slecht door en het geluid is minstens de helft zachter dan
de overige zenders op de kabel.
Heb Salto hierover gebeld. Zou aan mijn kabel leggen. Wel raar dat dit
dan alleen bij Salto A2 (en in iets mindere mate bij Salto A1) het
geval is.
Dus nieuwe kabel gekocht. Geen enkele verbetering.
Weer gebeld.
Nu het niet aan de kabel kon liggen (net nieuw) zou het door Digitenne
komen, zo kreeg ik nu te horen.
Digitenne gebeld. Grote onzin, kan niet storen op kabel, zeggen ze.
Opnieuw Salto gebeld.
Nu lag het plotseling aan UPC.
Maar het kon ook aan de maker van het programma liggen, of aan de
kabel, die misschien toch niet goed genoeg was voor het Salto signaal.
En nee, aan Salto zelf kon het echt niet liggen, zo werd mij verzekerd
door het meisje dat mij te woord stond.
Dat geluid en beeld bovendien niet synchroon liepen, dat lag wel aan
Salto, gaf ze toe. Dat kwam omdat ze bij Salto het geluid wel
gedigitaliseert hadden, maar het beeld niet. Daar was helaas geen geld
voor. En wanneer dit zou worden opgelost...
Daar moesten ze eerst zelf subsidie voor krijgen.
Wanneer?
"Hopelijk binnenkort".