Re: KiCad - generování výrobních dat

Jakub Kákona

to mlab-...@googlegroups.com
Ahoj,

to je zajímavé zjištění. Loni to ještě vypadalo, že to vůbec nejde...

Myslím, že nejdůležitější jsou tyhle typy automaticky generovaných
výstupních dat:

1. Schéma modulu (nejspíše jako PDF, protože to lze dál vkládat do
dokumentací nebo i rovnou tisknout)
2. Osazovací plán
3. Seznam součástek
4. Výrobní data - vrstvy plošného spoje v Gerber formátu.

Koukal jsem se na ty SVG soubory a jsou tam vrstvy plošného spoje.
Takže ten osazovací plán by tak asi vytvářet šel.
Gerber vrstvy které tam jsou vygenerované jsou většinou prázdné. (Je to
vidět i při otevření v  textovém editoru). Něco je akorát ve vrstvě
vrtání, tam to vypadá, že je správný výstup.

Z dokumentace toho Python modulu, který si použil mi není jasné, jestli
to umí exportovat i schéma modulu...

kOn So, 2016-12-31 at 14:21 +0100, Roman Dvořák wrote:
> [...]
> ensors/ISL03A
> https://github.com/roman-dvorak/test-mlab-repos/tree/master/Modules/S
> ensors/SHT31V01A
>
> U některých modulů (ISL03A) v svg není nic vidět. To je z důvodu, že
> je to mimo stránku - to pak stačí soubor otevřít např v inkscapu a
> modul jo tam vidět (nad horním okrajem stránky). Tohle nebude problém
> vyřešit nějakým správným ořezem svg...
>
> například takto   'inkscape --verb=FitCanvasToDrawing --verb=FileSave
> cesta_k_souboru'
>

> Můžete se, prosím, zkusit na ty generovaná data podívat.... Jestli

Roman Dvořák

to mlab-...@googlegroups.com
Tento python modul schéma generovat nejspíše neumí, protože to využívá program pcbnew a soubory .kicad_pcb - kde schéma není

Ty GBR soubory mají stejný obsah jako svg. To jsem zapoměl znovu commitnout. Už je to tam.
Mohl by jsi se na to prosím znovu podívat? - jestli to tedy odpovídá bodu 4 - výrobní data

Osazovací plánek tam je.

Seznam součástek by asi mělo jít také generovat.

Dne 31. prosince 2016 17:31 Jakub Kákona <kja...@gmail.com> napsal(a):
--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny MLAB ve Skupinách Google.

Roman Dvořák

to mlab-...@googlegroups.com
Seznam součástek může vypadat například takto...

Přeuspořádání nebo přidání některých parametrů není problém...

tzn. Jediné co z Tvého seznamu chybí je tvorba schématu ...

Jakub Kákona

to mlab-...@googlegroups.com
Potvrzuji, že ta gerber data jsou teď zřejmě stejná, jako ta ručně
generovaná.

Osazovací výkres by potřeboval pod obrysy součástek ještě vrstvu mědi
na kterou se osazuje, aby byla jasná orientace plošného spoje.

Zdrojový soubor seznamu součástek může klidně vypadat takhle. To je asi
v pořádku.

Teď tedy zbývá to nějak automatizovaně skládat dohromady. Ondra Šesták
na to před dvěma roky začal psát tenhle nástroj: https://github.com/MLA
B-project/mlabgen
Ukazoval mi i že to nějak funguje a umělo to myslím vytvořit PDF se
základní dokumentací z upraveného Markdown souboru.
> zašlete e-mail na adresu mlab-users+...@googlegroups.com.
> Další možnosti najdete na https://groups.google.com/d/optout.

Jan Chroust

to mlab-...@googlegroups.com
Ahoj Romane,
tak to se ti s tím hodně podařilo pohnout.

Seznam součástek podle mě dobrý. Bude se to muset dále zpracovávat, ale nato je ten formát podle mě dobrý.

Schéma by mohlo být v PDF. Tam je jen otázka co bude schopný zpracovávat další SW, který by měl skládat tu dokumentaci. Popřípadě nevím zda umí readme na githubu zobrazovat PDF.

Jak Roman popisoval, že je modul v KiCAD umístěný mimo stránku, tak to umístění bych potřeboval zachovat, aby se mi lépe moduly kreslily

Honza Ch.

Dne 31. prosince 2016 21:51 Roman Dvořák <roman...@mlab.cz> napsal(a):
Další možnosti najdete na https://groups.google.com/d/optout.

Roman Dvořák

to mlab-...@googlegroups.com
S tím by mohlo jít generovat i pdf dokumentace z markdownu, když by se psal popis modulů do README... README, lze pak rovnou psát ve webovém rozhraní GitHubu ...

Z toho vygenerovaný pdf vypadá takto

(na grafickou podobu se ještě moc nedívejte,  to záleží, na .tex šabloně)

tzn. teď to závisí jen na ručním generování schématu

Dne 31. prosince 2016 23:02 Jakub Kákona <kja...@gmail.com> napsal(a):

> Další možnosti najdete na https://groups.google.com/d/optout.

Jan Chroust

to mlab-...@googlegroups.com
Přesně takto jsem si to generování dokumentací představoval. Grafiku určitě půjde vyladit:)

Já jen nevím jak to skloubíme se stránkami MLAB a popiskami u modulů z Prjinfo.

Pokud by bylo potřeba ještě tvořit zvlášť prjinfo, tak to by bylo nepříjemné.

Jak je to s kvalitou a rozlišením obrázků, které se čerpají pro dokumentaci pomocí readme na githubu? Je schopné si je to nějak upravovat, když to tam dám třeba příšerně veliké?

Velké zlepšení by totiž také bylo, že bych do gitu ukládat jen velké obrázky modulů a ono si je to zvládlo samo upravit podle potřebné velikosti, aby třeba nebylo zbytečně dlouhé načítání. To samé by bylo potřeba i pro obrázky které jsme měli v svn a zobrazovali se následně u popisu modulu zde:

Možná už jsem to někde psal a budu se opakovat, ale ideální verzi bych si představoval takto:

1)vygenerování složky nového modulu automaticky, bez nutnosti pc s linuxem, ideálně nějak přes web (možná by to mohlo vygenerovat i nový nastavený projekt pro KiCAD)

2)Přes readme na gitu bych zapisoval texty pro tvořenou dokumentaci, z té by si to bralo i popisy pro MLAB web.

3) nakreslím PCB v Kicadu

4)provedl bych foto modulu a v libovolné velikosti ho vložit do složky modulu

5) sw by se bez mého přičinění staral o generování stále aktuální dokumentace:)

Ještě by se měl generovat QR kód na stránky modulu, ale tam zatím nevím jaké bude řešení toho permalinku s přechodem na git a zachování mlab webu.

Tohle je má představa, ale nevím co bude aktuálně reálné.

Také je otázka, zda nenastal nějaký čas na pokus o nový web, protože čerpání z git umožní určitě také nějaké nové funkce. Ten git a nové dokumentace toho hodně ulehčí a z požadavků na web uberou potřebu nějakých funkcí, ale co by MLAB web měl určitě obsahovat je přehled modulů:

Tento přehled si totiž aktuálně nedovedu moc na git představit a podle mě je pro uživatele dost důležitý. Hlavně co v přehledu chybí je rozdělení modulů na aktivní, vyřazené, připravované...

Úplně stejně by fungovali kategorie články, konstrukce.

JACHO