Test gumy TAN SS 09

Lubomír Koutný

to Minimakety.cz, HEINL Tomáš Ing.
Vážení gumičkáři,

před časem se na našich stránkách objevila Jeníkova informace o nové gumě TAN SS 09. Nevím jak kdo, ale já jsem z ní porozuměl jen tomu, že tato nová guma existuje, ale naprosto nic o její kvalitě. Asi nejsem sám, protože se na naších stránkách oběvují dotazy na kvalitu této gumy. Testoval jsem ji a přikládám výsledky mých testů. Snad bych měl doplnit, že můj létající stend potřebuje kvalitní gumu s větším momentem, aby výsledky byly opravdu dobré. Je možné, že guma s abnormálně dobrým obrátkovým koeficientem a menším momentem pak při mém komparativním testu dopadne o trochu hůře, než by bylo naměřeno na exaktním stendu zjišťujícím celkovou akumulovanou energii pod momentovou křivku. Podobně naopak tvrdší guma může mít poněkud lepší výsledky než objektivně odpovídají realitě. Nicméně výsledky mých testů jsou zpravidla velmi dobře potvrzené při porovnání letových výsledků jak u halových modelů, tak i u minimaket a modelů P-30. Pouze oldtimeristé říkají, že jim měkká guma nevadí, dají jí do modelu více.

S pozdravem L. Koutný

TANSS09.DOC

pajas

to Minimakety.cz
POZNÁMKA: Termín "SS 09" je zavádějící. V roce 2009 byla guma pečena
zatím 4x, z toho 2x v lednu (tzv. várka A, várka B); poté ještě v
květnu a v červnu. Teprve ve lednové várce B, po špatných zkušenostech
s měkkou gumou posledních let, výrobce zkusil doplnit gumu o novou
složku zvyšující "tvrdost" (nevím, zda-li to má vliv na zvyšující se
hysterezi s počtem letů). Várky se prý zlepšují, ale testy jsem zatím
neviděl. Zajímaly by mne velmi, pane Koutný, právě Vaše testy oněch
tří posledních várek ve srovnání s SS 2005. Nebyl by tu někdo, kdo
tyto várky má? Děkuji. RP
>  TANSS09.DOC
> 26KZobrazitStáhnout

Lubomír Koutný

to minima...@googlegroups.com
Roberte,
děkuji za upřesňující informaci. Bohužel, naprosto nic nevím o jakou várku, z kterého měsíce r. 2009 tato je a neví to ani B. Reichard, který této gumy koupil 20 liber. Na jeho dotaz výrobce odmítl další upřesnění s tím, že toto neuvádí.
Máš-li možnost získat ony různé várky ve větším množství a budeš-li ochoten mi pak větší množství té nejlepší prodat, pak samozřejmě jsem ochoten udělat další testy. Snad by se konečně také vyplatilo vyrobit stend na exaktní měření nové gumy pro všechny modeláře tohoto státu. Ovšem tím by se pokazily kšeftíky jistých expertů, kteří si vybírají vzorky od našich dovozců, ty lepší vykoupí a pak za dvojnásobek původní ceny prodávají SMČR pro mládež. Zásadně nikoho nejmenuji, ale bylo mi vysvětleno o koho se jedná, zatím to není můj problém...
S pozdravem L. Koutný
S pozdravem L. Koutný

> Od: pajas <rober...@yahoo.com>
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: Test gumy TAN SS 09
> Datum: 15.9.2009 11:33:34

pajas

to Minimakety.cz
TAN SS 2008: Prodám za štyry stovky librovou bedýnku (bez 10-ti metrů)
2008-ičky, jesli, jak říkáte, wakefeeldařům nevadí měkčí a prostě daj
víc pramenů... Dle testů L. Koutného má velmi dobrou průtažnost.

shark

to Minimakety.cz
Wakefielďákům měkká vadí, u třicetigramového svazku nelze zvyšovat
počet vláken donekonečna, oldtimeristům tolik ne, ale záleží jak velká
éra létají. Možná bych o tom popřemýšlel.

shark

to Minimakety.cz
,,Máš-li možnost získat ony různé várky ve větším množství a budeš-li
ochoten mi pak větší množství té nejlepší prodat"

Docela se bavím, fakt dobrou gumu získáte jen z venku, přes někoho
spolehlivého a hlavně zavedeného v gumičkářském světě, tedy určitě ne
od tety z malého města kdesi v USA. Tu opravdu špičkovou si rozeberou
Andrjukovové a spol. Tak to holt chodí. Dnes jsem pár lidí kteří by
mohli něco o SS 2009 vědět obvolal a všichni mlží, neví, neznají.

> - Zobrazit citovaný text -

Lubomír Koutný

to minima...@googlegroups.com
Ano, máš pravdu.Ono to mlžení začíná již u samotného výrobce. On se potřebuje zbavit i toho hnoje, co se mu v předešlé době nepovedl a cizímu zákazníkovi, nakupujícímu v malém množství pošle především ten hnůj. Pouze, když již vyprodal onen hnůj, tak rozesílá i to nové dobré. Podobně to vypadá i zde v Česku, je zde expert, který koupí od dovozce určité množství, je-li guma dobrá vezme jí hodně, pak to nabízí SMČR pro mládež za dvojnásobnou cenu. Testoval jsem gumu pro hochy z Prahy bylo to dost špatné a já s tím ztratil spoustu času v nádražní hale Královo Pole, ten den tam byla nevrlá dáma na pokladně a vyhrožovala, že na mne zavolá policii...
Dovedu si představit fungující Svaz Modelářů ČR, který opravdu za vybrané příspěvky něco pro modeláře dělá. Pro gumičkáře konkrétně by to bylo každoroční exaktní testování gumy, byl bych ochoten spolupracovat při návrhu digitálního stendu. Vše ovšem pod podmínkou, že výsledky exaktních měření budou neprodleně publikovány na internetových stránkách svazu. Jinak to nemá smysl a jen budeme podporovat něčí kšeftíky.

L. Koutný

> Od: shark <shark...@centrum.cz>
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: Test gumy TAN SS 09
> Datum: 17.9.2009 14:05:59

shark

to Minimakety.cz
Testovací stojan má Pepa Kubeš, před časem jsem mu nějakou gumu
posílal, naschvál bez označení roku a výsledky odpovídaly tomu, co
bylo o té které šarži známo.

On 17 zář, 14:47, Lubomír Koutný <Koutny.Lubo...@seznam.cz> wrote:
> [...]
> Dovedu si představit fungující Svaz Modelářů ČR, který opravdu za vybrané příspěvky něco pro modeláře dělá. Pro gumičkáře konkrétně by to bylo každoroční exaktní testování gumy, byl bych ochoten spolupracovat při návrhu digitálního stendu. Vše ovšem pod podmínkou, že výsledky exaktních měření budou neprodleně publikovány na internetových stránkách svazu. Jinak to nemá smysl a jen budeme podporovat něčí kšeftíky.

Lubomír Koutný

to minima...@googlegroups.com
Výborně, pak to chce jen aby výsledky testů každé nové várky byly přístupné všem, kdo o to mají zájem. Asi by to nedělal zadarmo, ale nějaký peníz by snad od SMČR mohl dostat.
L.K.

> Od: shark <shark...@centrum.cz>
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: Test gumy TAN SS 09
> Datum: 17.9.2009 16:45:20

shark

to Minimakety.cz
Nějaký peníz od SMČR......být tu smajlíci smějáci, dám jich tu pět
řádků! Nějak se nám to zvrhává v humornou rubriku!