Uhlíky pro všední den i sváteční čas

Bayeux

to Minimakety.cz, scmo...@atlas.cz
Coby žiletkářský náborář jsem kdsi nabízel trochu uhlíku v čepelkách
(a zase se něco chystá), nyní však nabízím uhlík 100% :o)

Nevím jak vy - ale mě se už nějaký čas nepodařilo koupit uhlíkovou
tyčovinu v pro nás rozumných průměrech. S velkým štěstím lze natrefit
v obchodech na D 0,8 - standartně a všude lze koupit od 1,0 výš, a to
v různých kvalitách. Jestli se nemýlím - prosím dejte tip, kde co a za
kolik!

Poté, co i Šumperk byl obohacen o modelářský krámek, podařilo se mi v
něm najít schopného prodejce. Zdejší mají něco do činění s jednou
německou firmou začínající na G, v jejíž nabídce je mimo jiné mrtě
uhlíků. Konkretně mne zajímala tyčovina v délce 1 metru - průměry od
0,5 po desetině. Ale sortiment je pestrý (hodím sem posléze odkaz na
nabídku z katalogu, na 99% lze vše sehnat a zajistit). A je to bez
poštovného a extra rabatu - nákup přímo od G. a přímý dovoz do
jesenických hor :o)

Na CO?? Od doby, co znám uhlík, už tak nějak neštípu a pracně
nebrousím bambus do kulata, párátka používám jen jako nástroj k
lepení... Vzpěry, povozky, hřídele kol, nosníky do křídel, výztuhy
trupu, hugo... Využití je opravdu pestré i v našich měřítkách a
velikostech. Odměnou je dokonalý vzhled na povrchu a pevnost uvnitř
kostry. A že je uhlík rovný?? Smotat lze i do kolečka nebo na něm
udělat suk :o)

Ceny? Nejsou úplně definitivní, jde o závislost na kurzu "ojra" - ale
mohou se lišit v korunách, rozhodně nee 10tikoruně. Tolik jen pro
upozornění a prosím o toleranci.
Jedná se o kvalitní uhlíkovou tyčovinu v délce 1000mm (včera jsem
dostal vzorky, hmhmhm - jak za starých časů materiál u Vaňoucha, ze
kterého žiju dodnes a který už není).

0,5 - 70,-
0,6 - 75,-
0,7 - 50,-
0,8 - 40,-
1,0 - 25,-

Větší průměry jsou volně dostupné v krámech, stejně jako 1,0 - ale
tady je velice hezká cena, nemyslíte?
Nenutím, chápu - ale kdyby přeci jen někdo měl zájem - můžeme to
podobně jako žiletky sepsat a něco objednat, počet není omezen minimem
ani nijak jinak.

Takže pokud někdo má zájem - sdělte kolik čeho, a jak doručit. Počítám
s tím, že bych nejen pražským dovezl do Berouna na Runway, mělo by se
podařit to do té doby ošéfovat.
A zbytek?? Víte, že s Bayeuxem je vždycky dohodnutí...

Poznámka: všechny neoznačené míry jsou uvedeny v milimetrech, všechny
ceny v CZK :o)

shark

to Minimakety.cz
No, s těmi cenami tak úplně nevím, viz:
http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt.aspx?kategorie=10&subkategorie=60&fraze=
ještě lepší jsou trubky z pleteniny a pásky na žebra zde: http://www.tmrmodel.cz/
a skvělé věci nabízí taky Jaromír Orel-OK timer

Ondřej Krucky

to minima...@googlegroups.com

Nevím tedy na co jsou trubky z pleteniny lepší??? Co se týká nosníků do čehokoliv, tak na ohyb rozhodně lepší nejsou, vždy budou lepší trubky z tkaniny jednosměrné, které díky kulatému průřezu zajišťují i skvělou pevnost torzní. Z pleteniny jsou lepší tam možná na pouzdra spojky a na výrobu určitě, natáhneš jen šlauch na trn.

> Od: "shark" <shark...@centrum.cz>
> Komu: "Minimakety.cz" <minima...@googlegroups.com>
> Datum: 14.10.2009 08:41
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: Uhlíky pro všední den i sváteční čas

hugo

to Minimakety.cz
Cao Michale, pokud budeš objednávat, já beru 0,5 - 3x; 0,6 - 2x; 0,7 -
2x.
Díky za nabídku. Martin

On 14 říj, 08:52, Ondřej Krucky <o.kru...@centrum.cz> wrote:
> Nevím tedy na co jsou trubky z pleteniny lepší??? Co se týká nosníků do čehokoliv, tak na ohyb rozhodně lepší nejsou, vždy budou lepší trubky z tkaniny jednosměrné, které díky kulatému průřezu zajišťují i skvělou pevnost torzní.  Z pleteniny jsou lepší tam možná na pouzdra spojky a na výrobu určitě, natáhneš jen šlauch na trn.

Bayeux

to Minimakety.cz
Díky za tipy a odkazy... Hořejší mě vlastně nějak nenapadl poté, co
jsem tohle od něj požadoval přímo v Plzni a neměl, byť skladem na
stránkách má pořád. Možná by bylo fajn, aby se iniciativy chytil někdo
"pražský" a oslovil TMR model... Ten sortiment je zajímavý, nicméně -
nejsme v kategoriích, kde páskujeme žebra a vůbec. My když rozbijeme
model, chceme aby hořel (že Feldo, Hugo ??). Takže já doteď s
tyčovinou nahrazující bambus vydržel.

Jak jsme psal - nenutím, jen jsem chtěl pomoct kamarádům (a v Karlově
sklípku na to přišla řeč)...
A jestli si někdo myslí nebo naráží na TO, že chci vydělat na svých
kamarádech - trochu si spletl NICK :o(

Apropos: už jste si někdy koupili levný uhlík a poté zjistili, že má s
uhlíkem společnou jen barvu? S příměsí plastů nebo co já vím - prostě
pokud jste jej projeli přes hranu, zůstal ohnutý jako když projedete
proužek papíru nebo stuhu na balíčku... Pokud nee a chcete - věnuju :o)

Bayeux

to Minimakety.cz
Ale bacha, Hugo - jsem drahej :o))) Počítám s Tebou, další motivace
jet Beroun.

Btw - vygooglovat se dá hodně, nakecat ještě víc - ale vykonat... U mě
muže dělají činy, nee slovo...

shark

to Minimakety.cz
Ondro, nikde nepíšu, že trubka z pleteniny je lepší než jednosměrná, i
když na krut určitě, a záleží na tom, kde a jak tu kterou použiješ. A
z té pleteniny se dají dělat i komplet torzky třeba na VOP, ale to je
na debatu jinam. Jo a někdy tě budu muset vyzpovídat, Petr Matura tě
doporučil jako experta na potahování mylarem.

Uhlík co nejni uhlík? To bývá často třeba na rybářských prutech, tváří
se to jako uhlík, ale je to sklo s grafitem, což prodavačům nebrání v
tom, vydávat toto za karbon.

shark

to Minimakety.cz
Jo a už jste viděli hořet uhlík?

hugo

to Minimakety.cz
Za kvalitu si rád připlatím :-). Co bylo od Tebe, mě nikdy nezklamalo,
naopak, ty žiletky jsou NEJ!!!
Když jsem viděl uhlík u Radka a na Tvých modelech, tak mě to
přesvědčilo. atd...
Ale ono je to přece jednoduchý, kdo to nechce, tak ať to nekupuje, ne?
Kdo to umí sehnat levnějc, ať dá info.

Vážím si lidí, který když mají něco kvalitního, tak to tady nabídnou
(potahový papír, stavební postupy a technologie, plánky, žiletky,
stříkání Gunzema, atd. atd.). Martin

Ondřej Krucky

to minima...@googlegroups.com

Byla řeč o trubičkách, tak jsem myslel, že tu pleteninu vztahuješ k nim. JInak na D-boxy a podobný věci je samozřejmě nenahraditelná. JInak s tím mylarem Petr přehání, ale co vím, tak rád povím.
Ondra

> Od: "shark" <shark...@centrum.cz>
> Komu: "Minimakety.cz" <minima...@googlegroups.com>
> Datum: 14.10.2009 11:41
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: Uhlíky pro všední den i sváteční čas

Bayeux

to Minimakety.cz
Amen, Hugo :o)

Milý Sharku,
možná si trochu neuvědomuješ rozsah modelů lidí fóra minimakety.cz.
Asi se neznáme, nevím co děláš - a tím to právě asi i je. Anonymita
fóra škodí. A vyzývá k lecčemu - ale o tom se tu už mlelo víc než o
modelařině, a taky se hlavně pro ni málo udělalo. Ano - právě sehnat
papír, žiletky, výkres.... vo tom by to mělo bejt. A tak mám aspoň
klid, že nejsem zcela mimo mísu.

Tvůj podíl příspěvku s odkazy je fajn, díky za něj. TMRmodel se mi
líbí, pobral bych zbytky, úlomky a žil bych z toho roky. Díky
Krucounovi vím o dostupných zdrojích. Ale najdeš u něj tyčovinu?
Skutečně, páskovat uhlíkem žebra na ořechovi nehodlám a trubku bych si
koupil, sna jen abych mohl po modelu flusat ve stylu pralesních
indiánů bambusem z rolety, který už nepotřebuju...

Ale to další: torzní tyč výškovky?? Myslíš u pistácia?? Oříšku?
hmhmhmm, tak to si koupím sklolaminátovovografitovej prut a půjdu na
ryby, protože nic v tom případě neumím. (konečně jsem se přiznal,že??)

Uvažuji (a hojně používám) uhlík namísto třeba vzpěr podvozku, vzpěry
SOP-VOP atd., a to třeba i u pistácia nebo 72tin. Tady se hodí poměr
průřez a pevnost. A dokonalá "kulatost".

Ale jestli máš superlehkou TRUBIČKU s vnějším průměrem 0,5 - 1,0
materiálu, ať je z čehokoliv - sem s ní... Ale to 1 znamená 1mm :o)
Mno a prosím, mohl by jsi třeba i začít přednášku o práci s borovou
nití apod...? Díky, aspoň něco konstruktivního by tu padlo, já bych
pak jen četl a už nic nepsal a neorganizoval...
A teď mě omluvte - jdu se vybrečet, že jsem koupil o 5K dražší uhlík a
ještě jsem ani nemohl zaplatit poštovný :o( S úctou
Bayeux

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Železná zásoba došla,proto Michale objednávám 6x 0,5 a 3x 0,7.Děkuji

shark

to Minimakety.cz
Lehké ironie netřeba, vždyť to v mém příspěvku je - nechci sem motat
jiné obory modelařiny. Někdy je ale dobré se podívat jinam pro
inspiraci. Páskování žeber samozřejmě ne, ale nosník vyztužený shora i
zdola páskem ano, tedy u větších maket.
Superlehkou trubičku najdeš někde na louce, teď je docela vhodné
období. Fakt, nedělám si srandu, ze suchých stvolů trávy uděláš na
ořeších leccos, vyzkoušeno.
I když tedy maketky nedělám, nemám čas ani sílu dotáhnout takový model
do přijatelné podoby.
O bórové niti vím jen tolik, že její úlomky se s oblibou zapichují do
kůže a zdraví to zrovna neprospívá. To ovšem platí pro všechny
kompozity, takže třeba řezat uhlík na kuchyňském prkénku a piliny pak
fouknou do dřezu není ideální pracovní postup.
A jinak máš pravdu s anonymitou, doplním si profil.

Felda

to Minimakety.cz
Michale, já ti nevím, ale co se těchto materiálů týká, nikdy jsem je
na modely velikosti do oříška včetně nepoužíval a nikdy mi nechyběly.
Jejich smysluplné uplatnění u dvacetinek a výš si celkem dovedu
představit, ale na ořecha fakt ne. To už spíš to vyschlé stéblo trávy
co uvádí Shark, to jsem používal a ještě jich pár někde mám. Uhlík
možná tak maximálně na vzpěry podvozku na RC ořecha, ale i tam se bez
toho dá celkem v pohodě obejít.

Ale tím rozhodně nechci nikomu vnucovat mé staromilství, jen jsem si
po pročtení tohoto vlákna dovolil svůj názor.

Felda

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Můj Bleriot ma z uhlíku podstatnou část podvozku,kozlík atd.Používám
0,35 0,5 a 0,7 vhodný všude kde je potřeba tenkou kulatinu zejména na
letadla z počátku letectví.Nemam tolik času vybrušovat bambus do
mikroprůřezů,pokud je menší průměr bambusu než 0,6, nemá žádnou
pevnost a je nepoužitelný.

> - Zobrazit citovaný text -

Bayeux

to Minimakety.cz
To Shark: ok, vše v pohodě, respekt - jen jsem si posteskl, trochu jsi
mě zvednul. Dnes bych to nenapsal :o) a za doplnění profilu díky. Mno
a o stéblech a "kontrihelech" jak to nazývá táta dobře vím, ale
neaplikoval jsem na model.

To all: doplnění profilů a konec skrývání se za nicky byla výborná
myšlenka, asi je třeba zatlačit, páni administrátoři. Myslím, že nick
jako takový nevadí - když po jeho rozkliknutí zjistíte, kdože to je..
Ale pro mě za mě - klidně se Bayeuxe vzdám a budu Michael Vosika.

To Radek: Amen... Klidně Tvůj příspěvek podepíšu.

To Felda: vždyť víš, že zvláště Tvé názory (asi nejen já) čtu se
zatajeným dechem. Víš - taky jsem nakoupil nové papíry od 6gr - a
potahuju modelspanem :o) Ale na druhou stranu - nikdy jsem si nechtěl
dát na vteřiňák pro lepení injekční jehlu - a dnes nevím jak bych bez
ní lepil. A v lecčem jsem nadále diosaur...
Taky jsem byl dost skeptický do doby, než jsem semotamo přerazil na
RCořechovi při přihejbání táhla třeba jen vzpěru SOP-VOP, a když ji
slepil z5 - bylo to vidět, takže výměna celé. Od doby uhlíku se mi to
nepodařilo. A od doby, co namáhané části podlepím uhlíkem, nebo
0,3-0,5ku uhlík propíchnu durch třeba balsový nosník 1x1 třeba u
kabinového lešení pro křídlo Taylora - získává to jiné dimense.
Asi znáš model Malyš - ořecha dovezu do Berouna. Ten má komplet
podvozek z trubek, dost dlouhé na to, abych to krásně vybrousil z
bambusu se stejným průřezem, váhu neřeším . U uhlíku jsem to neřešil -
prostě jen vzal kousek, zapíchl do trupu, v ohybu přepálil a ohnul
kolem hlavní hřídele podvozku, vteřiňák, a zase do trupu. Kompaktní
hezký podvozek za pár minut, trubky jako víno. Křídelní vzpěry -
prostě cokoliv lze.

Jedinná nevýhoda - někdy by bylo lepší, aby To praskalo, protože je
problém s deformačními zónami. Viiz SOP-VOP: vzpěru nepřerazíš, to
spíš vezmeš celej ocasi s trupem. A podvozek to samý nebo ještě horší
- ale to ukáže praxe.

U mě má uhlík zelenou :o)

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Dobrý den, Baeyuxi. Na mé modely 1/72 a 1/48 (10-20cm rozp.) se
výtečně hodí na spoustu věcí, též jako nosníčky u velmi tenkých
profilů křídel s hloubkou do 3cm jsou ok. Uvítal bych i dvě, tři
desetinky tenké páskové uhlíky. Děkuji za nabídku a objednávám
2x0,5+2x0,6+2x0,7. Velmi oceňuji, že někdo při objednávce zboží myslí
i na ostatní... Mimochodem...ty tlustší žiletky, Bayeuxi, jak jsme se
bavili, dyby pár...

shark

to Minimakety.cz
Roberte, těmi dvěma, či třemi desetinkami myslíš který rozměr?
Výběr je u Maršálka, nebo tady http://www.ddm-usti.cz/juniorklub/file.php?nid=3699&oid=809667,
od Orla mám ty proužky raději.
Samozřejmě se dají ještě rozříznout, ale na nějaké místní zpevnění
používám spíš uhlíková vlákna vytahaná ze zbytků tkaniny.

Honza

Bayeux

to Minimakety.cz
To RP: objednávku beru na vědomí, díky. S tak tenkými pásky u G.
neuspějeme. Ale sám bych rád něco pořídil, takže se můžeme domluvit v
Berouně a případně určit pražského vyslance k p.Maršálkovi, obhlídnout
LIVE nabídku a něco vybrat. Ono jestli i disponuje zbytky (viz web) -
i ty my budeme ještě vykracovat :o)

K žiletkám tolik: něco přes půl kila oněch "použitých" mám nachystáno
do Berouna k rozebrání dle libosti, vezmu kompletně vzorky nových celé
produkce Jevíčka, jak jsem je dostal. Jak jsem psal - obyčejné 0,13
prodávají od 1000ks, jiné tloušťky jsou dány minimálním odběrem 200ks.
Tak vybereme čehož by jsme žádali, otestujeme na troskách (něco na
lítání dovezu, takže trosky budou :o) a taky to dohodneme na
postbriefingu (případně objednáme).

To all: abych uhlíky dovezl do Berouna 14.11. - měl bych do pátku
uzavřít objednávku. Jistě půjde sehnat i poté a třeba i po
jednotlivých kusech, jak jsem psal (leč s dopravou či předáním to bude
horší) - ale jistota je kulomet a tuhle akci bych pátkem ukončil. Ale
písejte, kdyby dál něco bylo žádáno,pokusím se vyhovět.

Ještě dlužím: zboží z tohoto sortimentu (kulatina, pásky, trubky atd.)
je na http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AA?wgr=474 (nahoře možno
zapnout ceny v CZK) - ale jak vidno, 0,5 je minimální rozměr
sortimentu (např. pásek 0,5x3 mám místo nosníku křídla páskovou
metodou při RCmodelu r.460mm, váha super, pevnost neskutečná) nebo je
to pak za hrozné ceny (nebo je to za hrozné ceny všechno??)
Kdyby jste si něco vybrali - můžu přibalit. Vážně to dělám pro
kamarády, nee na zisk či obohacení někoho jiného (na minimaketáři
ještě nikdo nezbohatl :o) a mohlo by mi to bejt jedno...

Výzva: Asi bychom mohli ještě povážit, co máme z tohoto sortimentu
(trubky, tyčky, pásky) a napsat rozměr nebo průřez/délka/váha, pomohlo
by to v plánovaní CO KAM by šlo strčit a co by to váze přineslo. Co vy
na to?? Jako iniciátor povážím, co doma mám, a prosím ostatní -
přidejte se. Podle mě je to výborný obsah diskuse a užitečná náplň
webu tohoto charakteru, nemyslíte??

Takže pokud ještě někdo něco - písněte na diskusi nebo do pošty. Díky
Bayeux

Bayeux

to Minimakety.cz
I když to nikoho nebude třeba zajímat, stejně to tu napíšu. Když jsem
něco chtěl, sám si odpovím.

Včera jsem povážil, co doma mám. Nějaká setinka gramu může lítat, ale
v jádru je to dobře a na vážených vzorcích nepodstatné, setiny nikoho
neohrozí.

Tyčovina - délka 1000mm, údaje znamenají průměr : gramy

0,25:0,07 - 0,30:0,10 - 0,50:0,29 - 0,6:0,41 - 0,7:0,59 - 0,8:0,73 -
1,0:1,12 - 1,2:1,64 - 1,3:1,95 - 1,4:2,24

Trubky - vnější/vnitřní průměr, délka 1000mm, váha v gramech. Co to
udělá v křídlech si asi dokážene představit.

3/2: 5,62gr - 5/4 (spíše 3,8): 11,10gr - 6/5 (spíše 4,7): 13,52grm

Trubky tenkostěnné, dodávané např. firmou JETI, délka 1000mm: průměr 8
- 15gr, průměr 10 - 25gr.

Profily obdélník - strana x strana, délka 1000mm: 0,5x3 - 2,40gr,
05x5 - 4,02gr.

Pak tu mám ještě pásky spíše jednovrstvé, ohebné o průřezu 0,2x4,5mm,
na délce 1m je váha 0,88gr.

Vše uváděné je váženo z reálných vzorků. Pokud jsem měl více kusů,
byly zváženy a brán průměr. Jistě se to může v setinách lišit, ale ty
nás neohrozí.

Mno a protože rád počítám, tak jsem spočítal u všech vzorků objem v
mm3 (dokonce jsem vzorečky pro objem válce a kvádru vytáhl z
memory :o), a došel jsem k závěru, že u tyčoviny je možné počítat
průměrně 0,00146gr/mm3, u obdélníkových profilů je to 0,00160gr/mm3
(vysvětluji si to více pryskyřice). U toho ohebného jednovrstvého
pásku, a tedy i u tkanin apod. by to mohlo bejt cca 0,0010gr/mm3.
Možná je tohle někde uvedeno a liší se podle počtu vláken, ale jistě
by to takto šlo u tyčovin a profilů zobecnit. A rád věřím skutečným
hodnotám než teorii.

Proč jsem to počítal? Vlatně se pak dá snadno vypočítat a určit, co
chci kam dát (stačí znát průřez, délku a tuhle gramáž materiálu) a
spočítat, co v modelu přibude na váze. Možná jen proto, že rád
počítám. Možná je to na nic. A možná je to proto, aby mi mohl zase
někdo oponovat a bombardovat odkazy a chemickými vzorci. Dobře mi
tak :o)

PS: onen gumový uhlík zřejmě čínské produkce, tyčovina průměr 1 je
nekvalitní a ještě na metru délky váží o 0,3gramů víc!

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Jinými slovy: je to zhruba 10* těžší než balsa (140-160 g/dm3), ne?
Chce to vyzkoušet, zda pevnost je taky 10xvyšší - máš-li to jak
vyzkoušet...

TomasHr

to Minimakety.cz
> Jinými slovy: je to zhruba 10* těžší než balsa (140-160 g/dm3), ne?
> Chce to vyzkoušet, zda pevnost je taky 10xvyšší - máš-li to jak
> vyzkoušet...

Ono se to takhle jednoduše brát nedá - musíš položit otázku,co myslíš
pevností... Ryze mechanické parametry (ohyb, tah...) vyjdou tak, že to
je pevnější než balsa možná i 100x.
Jenže chování se bude lišit, třeba v ohybu bude uhlík daleko
pružnější, tudíž třeba ten uhlíkový podvozek nezlomíš, ale při příliš
malém průřezu, aby byla hmotnost podobná jakou balsy, se bude víc
ohýbat. Někde to vadit bude, někde ne. opravdu to jen těžko zobecníš,
nicméně je nanejvýš reálné, že při vhodném použití má uhlík smysl i na
minimaketách...

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Odtokovka (netvarová, pod žebrem, 0,17x2 místo tvrdé B 3x1) a nosník
(dva pásky 0,17x1 na tvrdé balse 1x2) a kolík, případně výztuha
příhradoviny v namáhaných částech - tam bych to viděl jako užitečné.

shark

to Minimakety.cz
Roberte, pokud opáskuješ nosník shora i zdola, balsa nemusí být tvrdá,
je to zbytečné, u menšího modelu vyhoví i jeden pásek na balse
nastojato. 0,17 na odtokovkce bude pružit, používají se tak 0,6,
většinou dělané trochu jinou technologií než pásky určené na žebra či
polep nosníků. Občas se používá klasicky balsová odtokovka vyztužená
na hraně uhlíkem, nebo balsová, rozříznutá a opět pásek nastojato,
vložený podélně. To jsou postupy z kategorií P-30, F-1G a vyšších,
určitě jsou ale přenositelné na určité minimakety. Já je tedy moc
nevyužiji, protože ty dvacetiny T-bolt a Mustangy, co čekají ve sklepě
na dodělání už mají kostru komplet a plánované makety budou old, takže
tam jsou kompozity zapovězeny.
Na výztuhu příhradoviny bych použil samostatné vlákno, ale třeba u
Rapiera Bell X-1 jsem páskem spojil odtrženou polovinu křídla k druhé-
natupo to nedrželo a kus balsového nosníku se tam nevešel.
O využití kompozitů se dá debatovat dlouho a je dobré mít oči otevřené
a sledovat kategorie, kde se tyto materiály už zabydlely a neobjevovat
již objevené-což nemyslím jako nějaké rýpnutí.
Kompozitům zdar a nebrousit v obýváku!

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Jasně, mluvím, jak jsem psal, o modelech o váze 1-4 g a rozpětí 10-20
cm - prostě to zkusim a uvidim... Nyní stavim Avro 504K 1/48 z
klasických matrošů...

shark

to Minimakety.cz
Hele, tyhle Ješitoviny, to je dobrá úchylka, už se těším na RC
minimaketu, která bude lítat v akrobacii v pětilitrové flašce od
okurek!
Nedávno jsem se zbavil Eduardího strip-down Dreideckera v dvaasedmě,
nevím zda to znáte, ty leptané kostřičky:
http://www.internetmodeler.com/2001/february/first-looks/eduard_stripdr1.htm
,bylo to nad moje síly a schopnost zaostřit zrak, pokud tohle někdo
dělá z balzy, klobouk dolů!