İYİ ÇALIŞMALAR
Windows' un Home Edition' larını herhangi bir Domain' e ekleyemezsin. O
yüzden SQL Server' a bağlanmak için Windows Authentication kullanamazsın.
Öncelikle iki makine arasında (yani sunucu ile terminal) ağ bağlantısı olup
olmadığını kontrol et. Meselâ sunucudan terminale ve terminalden sunucuya
ping at.
İki makinenin birbiriyle haberleşebildiğinden emin olduktan sonra, SQL
Server' ın protokol ayarlarını yapman gerekiyor.
SQL Server Express Edition' da, varsayılan olarak dışarıdan bağlanmak
engellenmiştir. Bu engeli kaldırmak için Başlat\Programlar\Microsoft SQL
Server 2005\Configuration Tools\SQL Server Surface Area Configuration' ı
çalıştırmalısın. Açılan pencereden "Surface Area Configuration for Services
and Connections" seçeneğini tıkla ve gene açılan pencereden kurmuş olduğun
Instance' ı genişlet. "Database Engin" düğümünün altındaki "Remote
Connections" a tıkla ve "Local and Remote Connections" seçeneğini seç.
Sistemin NETBEUI değil, TCP kullandığı için sadece "Using TCP\IP only"
seçeneğini seçebilirsin. Daha sonra "OK" düğmesine tıkla ve çık.
Protokol ayarlarını yapmak için Başlat\Programlar\Microsoft SQL Server
2005\Configuration Tools\SQL Server Configuration Manager' ı çalıştır.
Açılan pencereden SQL Server 2005 Network Configuration düğümünü genişlet.
Bahsini ettiğin Instance' ın üzerine tıkla ve sağdaki TCP\IP ayarlarını
yapılandır.
Burada dikkat etmek gereken bir kaç husus var. Meselâ "Status" sütununda,
TCP\IP' nin karşısında "Enabled" yazdığından emin ol. Bunun için, TCP\IP'
nin üzerinde sağ tuşa tıkla ve Properties' i seç. Açılan penceredeki
"Protocol" sekmesinde bulunan "Enabled" özelliğinin karşısındaki açılır
kutudan "YES" i seç. Daha sonra TCP ayarlarını yapmak için diğer sekmeye
geç.
Bu ayarlarsan sonra SQL Server' ını kullanabileceğini umuyorum.
Daha fazla yardım gerekirse buradan bana ulaşabilirsin.
--
Ekrem Önsoy
"CENGİZ GÜNDÜZ" <CENGIZ GÜNDÜZ...@discussions.microsoft.com> wrote in message
news:FB942EA3-10F0-469B...@microsoft.com...
"CENGİZ GÜNDÜZ" <CENGIZ GÜNDÜZ...@discussions.microsoft.com>, haber iletisinde
şunları yazdı:FB942EA3-10F0-469B...@microsoft.com...
http://www.mye.com.tr/forum/forum_posts.asp?TID=6618&KW=sql+2005+express
Yalnız, kullanılan SQL Server Express neden CTP versiyonu onu anlamadım.
CTP = Community Technology Preview anlamına gelir ki, bu sadece deneme
sürümüdür. Daha doğrusu BETA bile değil. Henüz görücüye çıkan versiyondur.
CTP' nin kullanılmasını kesinlikle önermiyorum. Bir müşterimizde de
rastlamıştık ve hemen kaldırtıp, Microsoft' tan SQL Server Express Edition'
ın son versiyonunu (SP2' li) indirip kurdurmuştuk.
--
Ekrem Önsoy
MCBDA, MCTS: SQL Server 2005, MCSD.Net, MCSE, MCT
"CENGİZ GÜNDÜZ" <CENGIZ GÜNDÜZ...@discussions.microsoft.com> wrote in message
news:FB942EA3-10F0-469B...@microsoft.com...