Nie widać aktualizacji w Windows Update

blazejszy

Mój problem wygląda następująco. Włączam WU (Vista Business 31-bit),
wyszukuję aktualizację i pojawia się informacja, że są np. 3 ważne
aktualizacje i 1 opcjonalna. Klikam, aby najpierw sprawdzić, co to są za
aktualizacje i jaki jest ich romiar. I tu pojawia się problem, bo ich nie
widać - ani żadnych informacji na ich temat. NIe mogę też zaznaczyć
aktualizacji opcjonalnych. Po naciśnięciu Zainstaluj domyślnie zaznaczone
aktualizacje ściągają się (nadal nie widzę jakie oraz jaki jest ich romiar),
a następnie instalują (teraz, co ciekawe, już widzę kolejno instalowane
aktualizacje). Aktualizacja opcjonalne widzę dopiero po ponownym uruchomieniu
systemu - wtedy mogę je zaznaczyć i zainstalować. To się powtarza non stop.
Parę dni temu przeinstalowałem na nowo system i myślałem, że ten problem się
przy okazji "sam rozwiąże", ale niestety tak się nie stało.
W jaki sposób mogę go rozwiązać?
Błażej Szymański

Rafał

Użytkownik "blazejszy" <blaz...@discussions.microsoft.com> napisał w
wiadomości grup

Witam,
W celu rozwiązania problemu, należy zastosować poniższe kroki:

Uruchomienie programu AU Check
1. Proszę pobrać program Au Check znajdujący się w poniższym odnośniku
http://cid-e5b57fbdfd9a75fe.skydrive.live.com/self.aspx/.Public/au%5E_check%5E_v78f.zip
2. Proszę rozpakować archiwum .zip a następnie uruchomić program.
3. Gdy program zakończy działanie, proszę uruchomić ponownie komputer.
4. Proszę zweryfikować czy aktualizacje pojawiają się w aplecie WIndows
Update.

Jeżeli problem nie ustąpi, proszę wykonać dodatkowe kroki:

Skanowanie systemu za pomocą skanera do usuwania robaków internetowych
Skaner online
http://onecare.live.com/site/pl-pl/center/howsafe.htm

Ponowna instalacja agenta aktualizacji
Proszę pobrać i zainstalować aplikację Windows Update Agent 3.0
32-bit:
http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/WindowsUpdateAgent30-x86.exe
64-bit:
http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/WindowsUpdateAgent30-x64.exe
Po pobraniu należy przeciągnąć ten plik metodą drag & drop do okienka
„Uruchom” („Windows” + „R”) i dopisać za nazwą pliku, po spacji
przełącznik: /uninstall

Następnie proszę wcisnąć OK i podążać zgodnie z instrukcjami aby
przeinstalować mechanizm Windows Update.

--
Rafał Pruszyński
Specjalista ds. Pomocy Technicznej

// Uprzejmie proszę o nie wysyłanie zapytań bezpośrednio na mój adres email.
Zapytania takie pozostaną bez odpowiedzi, gdyż adres ten nie jest
monitorowany. //

blazejszy

"Rafał" wrote:

Witam,

Uruchomienie programu AU Check pomogło. Dziękuję bardzo.

Błażej Szymański

RR

Witam
mam podobny problem.
Dysponuje systemem Windows Vista Home Premium z Service Packiem 2.
Zastosowałem się do wszystkich wskazówek i pomogło.

Skanowanie w poszukiwaniu robaka nie działa, strona pokazuje, że skaner nie
jest dla mojej przeglądarki lub systemu. Uruchomiłem skaner w przeglądarce
IE8 ale też nie działa. Wykonałem skanowanie programem au check i pomogło.
Problem jednak w tym, że takie skanowanie muszę przeprowadzić raz na miesiąc
lub dwa, bo problem sie odnawia. Po każdym skanowaniu pokazują się wszystkie
updaty, które wcześniej ukryłem. Rozumiem, że programik czyści wszelkie logi
stąd te wszystkie updaty. Stwierdziłem, że jest to mocno upierdliwe więc
postanowiłem przeinstalować agenta, ale nie pomogło. Obecnie nadal "widzę" 2
aktualizacje, których w rzeczywistości nie ma na liście. Proszę o poradę.
Jest to dość upierdliwe i wolałbym pozbyć się tego problemu na dobre.

Pozdrawiam
Rafał Rytczak

Piotr Palusiński

In news:2E676616-1CBA-4124...@microsoft.com,
*RR* <R...@discussions.microsoft.com> typed:

> [...]
> aktualizacje, których w rzeczywistości nie ma na liście. Proszę o poradę.
> Jest to dość upierdliwe i wolałbym pozbyć się tego problemu na dobre.

Jeśli aktualizacje pokazuja się, to nie ma sensu przeistalowywać agenta.
Wiersz Polecen - prawym przyciskiem myszy "Uruchom jako
Administrator" i wpisz komende:
fsutil resource setautoreset true c:\
gdzie c:\ oznacza litere dysku na jakiej mamy zainstalowany system

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx

RR

"Piotr Palusiński" wrote:

No dobra dzięki, ale jak to ma pomóc? :D Generalnie już to zrobiłem, ale
chciałbym wiedzieć co dokładnie zrobiłem? :D Jak to działa?

Piotr Palusiński

In news:E61719F3-2D46-49CC...@microsoft.com,
*RR* <R...@discussions.microsoft.com> typed:

> No dobra dzięki, ale jak to ma pomóc? :D Generalnie już to zrobiłem, ale
> chciałbym wiedzieć co dokładnie zrobiłem? :D Jak to działa?

Naprawa Windows Update - wyczyszczenie dziennika transkacji.
http://www.tricks.com.pl/naprawa-windows-update-windows-vista/
http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows-vista/Windows-Update-error-8007000b
http://www.maximumpc.com/forums/viewtopic.php?p=758743&sid=3845951d8a7465c15528bc7891d72a55

lub wykonaj:
Wiersz polecen CMD z uprawnieniami administratora nastepnie

regsvr32 wucltux.dll
regsvr32 wuaueng.dll
regsvr32 wups2.dll
regsvr32 wuapi.dll