Formuły obliczeniowe w tabeli przestawnej Excel 2010

Oskar

Mam taki kłopot, może ktoś pomoże - wydawało mi sie, że prosty, ale:

mam pole w tabeli przestawnej, powiedzmy PoleA. Chciałbym uzyskać nowe pole,
które jest ilorazem: odchylenia standardowego z PoleA przez średnią z PoleA.
Nie wiem czemu nie mogę tego uzyskać.
Wpisuję formułę do pola, ale zawsze liczy tylko sumę. Nie mogę uzyskać
funkcji (np. średnia). Nie mogę znaleźć opisu funkcji w tabeli przestawnej.

Może ktoś podpowie?

Bamek

> [...]
> Wpisuję formułę do pola, ale zawsze liczy tylko sumę. Nie mogę uzyskać
> funkcji (np. średnia). Nie mogę znaleźć opisu funkcji w tabeli
Jeżeli jest to jedno poleA, to program zachowuje się prawidłowo, liczy sumę
którą podałeś, tyle, że dla jednej zmiennej, co jest trochę bez sensu. To,
że wynik w poluA jest wynikiem innych wyliczeń nie ma znaczenia dla
odwołania do polaA. Musisz odwołać się do danych, które dają wynik polaA.

--
Bamek
ba...@bam.pl

Oskar

hm... chyba Cię nie zrozumiałem.
W dokumentacji stoi, że mogę używać dowolnych formuł. Wpisują średnia
('PoleA') a liczy mi sumy dla każdej kategorii (mam zmienną wyznaczającą
kategorie: np. PoleB gdzie mam trzy warianty a, b i c).
Nie rozumiem tego. W/g mnie to jest błąd. Próbowałem wpisać average, ale nie
przyjął.

Nie potrafię obliczyć współczynników zmienności dla poszczególnych kategorii
postaci Vs=S/x0 i jest to dla mnie dziwne.
Liczę osobno średnie x0 dla kategorii, odchylenia S dla kategorii a nie mogę
policzyć ilorazu S/X0.
Wydaje mi się, że kiedyś w starej wersji nie było problemu.

Masz jakiś pomysł?

Użytkownik "Bamek" <ba...@bam.pl> napisał w wiadomości grup

Tomasz Szablewski

Może ten artykuł będzie pomocny

http://technet.microsoft.com/pl-pl/library/ee835654.aspx

Tomasz Sz

Specjalista ds. Pomocy Technicznej

Pomoc Techniczna Microsoft

http://support.microsoft.com

// Uprzejmie proszę o nie wysyłanie zapytań bezpośrednio na mój adres email.
Zapytania takie pozostaną bez odpowiedzi, gdyż adres ten nie jest
monitorowany. //

"Oskar" <oskarcz...@hotmail.com> wrote in message

prawdzi...@gmail.com

Oskar, czy udało Ci się rozwiązać problem