Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

"programet har utfört en förbjuden åtgärd" Que???

0 views
Skip to first unread message

Cyber-Pomme

unread,
Aug 2, 1997, 3:00:00 AM8/2/97
to

IEXPLORE orsakade ett ogiltigt sidfel i
modul KERNEL32.DLL på adress 0137:bff782af.
Register:
EAX=004cec40 CS=0137 EIP=bff782af EFLGS=00010206
EBX=0000001c SS=013f ESP=0123fad8 EBP=0000046b
ECX=006c002f DS=013f ESI=0046af54 FS=3317
EDX=0000001c ES=013f EDI=00780050 GS=10e6
Byte på CS:EIP:
89 41 08 8b 56 04 8b 46 08 89 50 04 8d 04 1e 50
Stackdump:
00780050 00000000 0046af54 00410000 00000001 0041000c
00000bea 00000000 00000000 bff78485 00410000 0046af54
0000001c 00000001 0123fb50 00000000


Kan någon förklara vad som är galet?
Har försökt med allt jag kan, men jag får upp
detta J--LA medelande stup i kvarten.
Har windows95b om det är till någon hjälp.

Bengt

unread,
Aug 3, 1997, 3:00:00 AM8/3/97
to

Hej.
Föreslår att du går till
http://www.dejanews.com/home_ps.shtml
och söker på "Explorer Invalid page fault kernel32"
Där finner du ett antal svar på din fråga.
Bengt

Cyber-Pomme <thomas....@nbox304.swipnet.se> skrev i inlägg
<01bc9f2f$8016fa00$7451f482@tg>...


> IEXPLORE orsakade ett ogiltigt sidfel i
> modul KERNEL32.DLL på adress 0137:bff782af.

Michael Anderssén

unread,
Aug 7, 1997, 3:00:00 AM8/7/97
to

Är det IE4.0 så avinstallera den.

Cyber-Pomme <thomas....@nbox304.swipnet.se> skrev i inlägg
<01bc9f2f$8016fa00$7451f482@tg>...
> IEXPLORE orsakade ett ogiltigt sidfel i
> modul KERNEL32.DLL på adress 0137:bff782af.

> Register:
> EAX=004cec40 CS=0137 EIP=bff782af EFLGS=00010206
> EBX=0000001c SS=013f ESP=0123fad8 EBP=0000046b
> ECX=006c002f DS=013f ESI=0046af54 FS=3317
> EDX=0000001c ES=013f EDI=00780050 GS=10e6
> Byte på CS:EIP:
> 89 41 08 8b 56 04 8b 46 08 89 50 04 8d 04 1e 50
> Stackdump:
> 00780050 00000000 0046af54 00410000 00000001 0041000c
> 00000bea 00000000 00000000 bff78485 00410000 0046af54
> 0000001c 00000001 0123fb50 00000000
>
>
> Kan någon förklara vad som är galet?
> Har försökt med allt jag kan, men jag får upp
> detta J--LA medelande stup i kvarten.

0 new messages