Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Kan man spara adressboken som en separat fil?

0 views
Skip to first unread message

Stefan Svensson

unread,
Dec 20, 1996, 3:00:00 AM12/20/96
to

Är det någon som känner till om det går att spara adressboken i Internet
Mail eller Exchange som en separat fil. Det kan ju finnas två skäl (minst);
dels vid en backup, dels om man vill ta med adresserna till en annan dator
istället för att skriva in varje adress en gång till.

Undrar

Stefan Svensson

Tom Carlson

unread,
Dec 21, 1996, 3:00:00 AM12/21/96
to

Adressboken till Internet Mail sparas i Windows-katalogen med ändelsen
*.WAB. Exchange-adress heter oftast mailbox.pab och sparas i
Exchange-katalogen.

mvh

TC
--
Tom Carlson
m9...@abc.se

Stefan Svensson <stefan....@ampelon.se> wrote in article
<01bbef0f$8b601b60$3ba4...@FOO.telia.com>...

hany...@sn.no

unread,
Dec 28, 1996, 3:00:00 AM12/28/96
to

For Netscape lagres så vidt jeg vet adresser (og evt. bookmarks) i
h.h.vis C:\ Programfiler\ Netscape\ Navigator\ address.htm (og
bookmark.htm) (evt. søk etter disse filene). Ved installasjon av ny
versjon Netscape tror jeg man kan bevare de gamle filene i en egnet
mappe og så la dem erstatte de nye, eller evt. importere fra de gamle
(Address Book (evt. Bookmarks) Fil/ Import).

Noen andre synspunkter?

Lykke til; Hans-Henrik

Stefan Svensson wrote:
>
> Är det någon som känner till om det går att spara adressboken i Internet
> Mail eller Exchange som en separat fil. Det kan ju finnas två skäl (minst);
> dels vid en backup, dels om man vill ta med adresserna till en annan dator
> istället för att skriva in varje adress en gång till.
>

> Undrar
>
> Stefan Svensson

0 new messages