Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Bifogade filer i Internet mail

0 views
Skip to first unread message

Maria Olsson

unread,
Sep 7, 1998, 3:00:00 AM9/7/98
to
Hej!
Tidigare när jag använt Internet Mail och skulle öppna en bifogad fil så
har det kommit upp en dialogruta som varnat om att det kan finnas virus och
att programmet rekommenderar mig att spara filen först, men sedan jag var
tvungen att installera om programmen för ett tag sedan så dyker inte den
här rutan upp utan filen öppnas direkt. Var hittar jag inställningen för
den här funktionen? Man kan ju spara manuellt men jag tyckte det här var så
bra att den frågade det automatiskt.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning

Maria


Knut Sparhell

unread,
Sep 7, 1998, 3:00:00 AM9/7/98
to
Maria Olsson skrev i meldingen
<01bdda69$dc0cf5a0$b748f482@den-h-r-datorn>...


Forsøka føljande, tegen från norsk Windows 95:

Windows Utforskare -> Vis -> Alternativ -> Filtyper -> (välj aktuell
filtyp) -> Redigera. Sett en avkrysning for "Bekrefta öppning efter
nedlastning" eller något sådant.

--
Knut Sparhell, Haugesund, Norge http://home.sol.no/~knutsp/


Ronny Rosenhall

unread,
Sep 11, 1998, 3:00:00 AM9/11/98
to
Gå in vid "verktyg"-alternativ - läsa - avmarkera "öppna bilder automatiskt"

Hoppas detta hjälper dig.....

--
/Ronny/

ronny.r...@ryr.pp.se
ronny_r...@hotmail.com
http://w1.552.telia.com/~u55200002/
http://wwp.mirabilis.com/1054091
ICQ: UIN 1054091

Maria Olsson skrev i meddelandet <01bdda69$dc0cf5a0$b748f482@den-h-r-datorn>...
>Hej!


>Tidigare när jag använt Internet Mail och skulle öppna en bifogad fil så
>har det kommit upp en dialogruta som varnat om att det kan finnas virus och
>att programmet rekommenderar mig att spara filen först, men sedan jag var
>tvungen att installera om programmen för ett tag sedan så dyker inte den
>här rutan upp utan filen öppnas direkt. Var hittar jag inställningen för
>den här funktionen? Man kan ju spara manuellt men jag tyckte det här var så
>bra att den frågade det automatiskt.
>

0 new messages