Frågan du ställer är inte ovanlig. Orsaken varierar dock, här följer några.
1. När du vid startup av Win95 har fått "ange lösenord" har du tryckt
cancel för att gå förbi det.
Ange namn och tryck enter istället. ( Blankt lösenord.)
2. I "Servicepack 1" finns en bugg som kan ge just de symtom du anger.
Har du installerat detta prova med att lägga in en buggfix som du kan
hämta på:
(Jag har tappat bort adressen, kanske kan någon annan hjälpa)
Filen heter "password uppgrade" eller något liknande.
3. I vissa konfigurationer av datorer måste man ha "Klient för
Microsoft-nätverk" installerat.
Det installerar du på följande sätt.
Kontrollpanelen ¦ Nätverk ¦ Konfiguration (Om du har Klient för
Microsoft-nätverk, Microsoft drivrutin, TCP/IP är det okej.)
Annars: Lägg till ¦ Klient ¦ Lägg till ¦ Microsoft | Klient för
Microsoft-nätverk ¦ OK.
Stoppa in din CD så installeras drivrutinen. Starta därefter om din dator.
Vid "ange lösenord" skriv in namn, lämna lösenord blank
tryck bara Enter, vid bekräfta lösenord tryck Enter igen.
Vill du ändra/ange lösenord gör du det i kontrollpanelen ¦ lösenord.
Hoppas något av ovanstående kan hjälpa dig.
Det finns ytterligare ett antal orsaker, om dessa, med lösningar, kan du
läsa i nedanstående artiklar:
http://www.microsoft.com/kb/articles/q137/3/61.htm
http://www.microsoft.com/kb/articles/q135/1/97.htm
http://www.microsoft.com/kb/articles/q148/9/25.htm
http://www.microsoft.com/kb/articles/q142/2/33.htm
http://www.microsoft.com/kb/articles/q154/0/92.htm
http://www.microsoft.com/kb/articles/q141/8/58.htm
Lycka till. Bengt.
Roger Rein <rog...@namdalsnett.no> skrev i inlägg
<01bc7b6c$241a0260$03d6...@minpc.namdalsnett.no>...
> Kan noen gi meg et svar på følgende problem. Når jeg kobler opp Mail
eller
> Explorer så får jeg beskjed om å angi passord.Selv om jeg krysser i
> avkryssingboksen for å lagre passord, så blir det ikke lagret. Hver
eneste
> gang må jeg skrive inn passordet.
>
> Dessuten; når jeg går fra explorer til mail så får jeg beskjed om at det
> har oppstått en feil i programmet og at jeg må lukke det. Jeg bekrefter
at
> programmet skal lukkes, det gjør det ikke og alt fungerer tilsynelatende
> som det skal.Men feilmeldingen får jeg hver eneste gang jeg er inne i
> mail-programmet. Og det synes jeg ikke mye om!
>
>