Film wordt niet getoond door beamer

Willem II

Dag,

Situatie: laptop met daarop aangesloten een beamer. De beamer wordt dus
gebruikt als tweede monitor.
Op beide "beeldschermen" kan ik tegelijkertijd hetzelfde zien gebeuren.
Als ik 'n filmpje afspeel, bijvoorbeeld met Mediaplayer, dan wordt op beide
schermen tegelijk het Mediaplayer-venster geopend. Op de laptop wordt het
filmpje afgespeeld, maar de beamer toont alleen het Mediaplayer-KOZIJN - de
inhoud van het venster blijft zwart. Rara. Hetzelfde gebeurt met een andere
Player van een concurrent.
Iemand hier ervaring mee ?

Groet, Willem

André, PE1PQX

Het is zò dat Willem II formuleerde :

welke concurerende speler heb je gebruikt?
Indien nog niet gedaan, probeer VLC-player eens (www.videolan.org)

Johnny T

"Willem II" wrote:

> [...]

>nog steeds in beeldscherm 1 worden afgespeeld.Als u dan op Minimaliseren
>klikt wordt de media player scherm kleiner.
>klik dan op de rechtermuisknop en hou deze ingedrukt en sleep nu deze Media >Player helemaal naar de rechter kant.
>U zult zien dat de Media Player dan langzaam uit beeldscherm 1 verdwijnt en in >beeldscherm 2 tevoorschijn komt.Als de Media Player helemaal in beeldscherm 2 >staat(de beamerscherm dus) en dan klikken op Maximaliseren.
>Als het goed is kunt u nu alles afspelen met media player in Beeldscherm 2.

Willem II

"Johnny T" <Joh...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Dank voor dit uitgebreide antwoord. Maar helaas heeft dat geen betrekking op
mijn situatie.
Er bestaan voor de aansluiting van een tweede beeldscherm op een laptop twee
mogelijke instellingen, te regelen via Eigenschappen van het Beeldscherm:
1. Twee monitoren "naast elkaar" met allebei een verschillend beeld. Je kunt
pictogrammen of (programmavensters) van het ene beeldscherm naar het andere
slepen, zodat je in feite tweemaal zoveel werkruimte hebt. Jouw antwoord
betreft deze situatie met beeldschermen "naast elkaar".
2. Twee monitoren die exact hetzelfde beeld geven. Dat is handig voor de
docent - die kan met z'n rug naar het projectiescherm zitten, want op z'n
laptop ziet hij immers hetzelfde beeld. Dit is bij mij het geval: de monitor
van de laptop laat precies hetzelfde scherm zien als de beamer toont.
Tenminste ... daar zit nu juist het probleem met die mediaplayer. Ik zie op
twee schermen wel tweemaal de Mediaplayer, maar slechts een ervan toont de
film. Hoe kan dat ?

Groet, Willem

]-[oRus

Willem II vertrouwde ons het volgende toe:

Volgens mij komt dat doordat de player voor het videobeeld werkt met
zgn overlayer. Het beeld wordt via een directer kanaal naar de monitor
gestuurd.
Ik constateer hetzelfde effect soms als ik via remote bediening over
het netwerk naar een beeld kijk.
Je zal op zoek moeten naar een speler die direct via het beeldkanaal
werkt, of kijken of je dat kan instellen.

--

Vriendelijke groeten,

]-[oRus
www.westbrabantsevwg.nl

Nicolas

Ik meen te weten dat dit een ingebouwde beveiliging is die ervoor zorgt dat
een filmpje nooit op *twee* monitors tegelijk vertoond kan worden. Zie er
zelf het nut niet van in maar bon, de filmindustrie zal er wel een reden
voor hebben.

Als je het beeldscherm in je notebook uitschakelt (met de daarvoor voorziene
functietoets op je toetsenbord, bij een HP bijvoorbeeld is dat vaak fn + F4
of fn + 4) krijg je dan beeld op de TV? Heb het laatst nog gehad bij het
afspelen van een blu-ray op een tv. Twee schermen tegelijk wou echt niet
lukken, enkel de TV deed het wel, enkel het notebookscherm ook.

Grtz, N.

ik

Kan ook aan je instellingen voor je beeldscherm liggen stel het zo in dat je
2e scherm kloon is van je 1e.
Ook kun je het zo instellen dat je je film enkel op je beamer ziet dit lukt
vaak via powerpoint door presentatie op 2e scherm te vertonen.

suc6
"Nicolas" <nicolaswvl_...@hotmail.com> schreef in bericht

Nicolas

"ik" <vir...@home.nl> schreef in bericht

> [...]
> Ook kun je het zo instellen dat je je film enkel op je beamer ziet dit
> lukt vaak via powerpoint door presentatie op 2e scherm te vertonen.

Had ik ook geprobeerd maar lukte echt niet (zelfs indien scherm 1 kloon van
scherm 2), enkel en alleen op één scherm!

Willem II

"Nicolas" <nicolaswvl_...@hotmail.com> schreef in bericht

Jij begrijpt het ! Met Fn-F5 kan ik inderdaad wisselen van instelling:
1. Twee schermen tegelijk (beamer-beeld als kloon van de laptop-monitor),
of:
2. Alleen beeld op de beamer; laptop-beeldscherm uit, of:
3. Alleen beeld op de laptop; beamer geen beeld.
Met de instellingen 2 en 3 worden de films goed afgespeeld (door de beamer,
resp. op het laptopscherm).
Maar ik wil instelling 1 gebruiken. En dan een volledig gekloond beeld
hebben, want dan kun je - met de rug naar het projectiescherm of ernaast,
gezicht naar het publiek - op je laptop werken en daarvandaan het beeld
besturen. Is het echt waar dat de filmindustrie dat geblokkeerd heeft ? Het
gaat nog wel om zelfgemaakte filmpjes ! Waar bemoeit die industrie zich mee
!!! @$%^%$#.
Kan ik die industriėle blokkade niet omzeilen ?

Groet, Willem

Message has been deleted

Willem II

"Math" <ni...@niks.invalid.nl> schreef in bericht
> Uw laptop heeft een NVidia VGA-kaart?
>
> Math

Ja. Is er nog hoop ?

Groet, Willem

mapako

"Willem II" <gee...@m.s.v.p> wrote in message

Hoi Willem.
kijk bij je Graf-kaart of de instelling vind, waar je de volledig
scherm -video instellen kan, en zet deze op >> secundaire beeldscherm <<
het werkt hier met de Nvida en een ATI kaart, en ook op de Laptop .
film speld af op de TV en je kan verder werken op de computer.
suc6 mapako

Nicolas

> Jij begrijpt het !

Inderdeed :-)

> [...]
> zich mee !!! @$%^%$#.

> Kan ik die industriële blokkade niet omzeilen ?

Not as far as I know... de industrie heeft gelobbyd bij de politiek en nu
zijn zij baas. Zo bepalen ze hoe we gaan kijken en dan maakt het niet uit of
het zelfgemaakte dan wel (duur) betaalde films zijn. En voor een kopie van
je eigen gegevens op een lege DVD betaal je netjes 59 cent auvibeltaks aan
die mannen met hun huis in Beverly Hills die het financieel toch zo moeilijk
hebben... :-) De DVD verdrievoudigt daardoor in prijs en de gewone man is
alweer de dupe.

Dus helaas... niet direct een oplossing voor. Maar misschien bestaat er nog
wel één of ander freeware playertje dat nog niet in de klauwen van de maffia
is terecht gekomen :-) en waarbij die beveiliging nog niet is ingebouwd.
Hoewel ik eigenlijk niet exact weet waar die beveiliging in zit... kan ook
gewoon in Windows zijn ingebouwd, want VLC player heeft er ook last van. En,
net even opgezocht, owee, zelfs linux is in hetzelfde bedje ziek
(http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=439791)... zucht...

Grtz, N.

de V@nep.invalid Willem de V

"Willem II" <gee...@m.s.v.p> schreef in bericht
als al de tips niet helpen zou je na een driver update het prog ultramon
kunnen proberen.
www.ultramon.com
dat zorgt er bij mij voor dat ik op 2 monitoren de resolutie en de Hz apart kan
instellen.

Willem de V

Marten Hoffmann

In bericht <484d1794$0$2859$ba62...@news.skynet.be>, schrijft
nicolaswvl_...@hotmail.com ...

> [...]
> gewoon in Windows zijn ingebouwd, want VLC player heeft er ook last van. En,
> net even opgezocht, owee, zelfs linux is in hetzelfde bedje ziek

Oftewel: het is helemaal geen kopieer- of vertoonblokkering, maar gewoon een
technisch probleem dat op te lossen is. Laat die complottheorieën nou maar los
op 9/11 of zo :-)

--
Mvg,
Marten

justme

Ik heb dit probleem ook gehad, ik ben er ook mee aan het kloojen geweest, ik
moest voor andere redenen een keer XP opnieuw installeren, en daarna nog een
keer toevallig geprobeerd en toen had ik wel beeld op alletwee de schermen,
in alle configuraties .. kloon..scherm1..scherm2..enz,
het moet gewoon een driver probleem zijn hoor.,...... geen complot theorie
van de maatschappijen
enzo
succes

Willem II

"justme" <b...@bla.com> schreef in bericht

Bedankt. Ik zal eens in die richting verder zoeken.
Want ik heb nog niet gekeken naar een eventueel (ander) stuurprogramma voor
de tweede monitor (beamer).

Groet, Willem

Dave

Willem II

Wat een raar gedoe. Heb dit probleem nog steeds op mijn laptop (al een paar
jaartjes oud). Ligt gewoon aan de techniek. Videokaartje in de laptop moet
twee beeldshermen aansturen; 't maakt niet uit of dat kloon, scherm 1 +
scherm 2 is, hij moet er twee aansturen. Dat gaat met PowerPoint en foto's
prima, maar op het moment dat video vertoond gaat worden, zegt de oudere
video kaart: "Doei, ik doe er maar een, hoor!" Dat wordt dan het laptop
scherm. Wil je in zo'n geval beeld op de beamer hebben, dan moet je met de
functie toets combinatie even het beeld alleen naar de beamer sturen.
Aangezien dit mij nooit de eerste keer lukt, en ik wil niet gaan staan
klieren met zwarte schermen tijdens de presentatie, doe ik dus de hele
presentatie zonder het beeld van mijn laptop. Als je je techniek en je eigen
kennis van de PowerPoint presentatie vertrouwt, is dit goed te doen. Anders
kan een spiegel je net genoeg zicht op het projectie scherm bieden, dat je
weet dat het goed gaat (staat wel in spiegelbeeld). Deze spiegel kun je
desgewenst op je laptop plaatsen, leunend tegen je scherm, zodat niemand ooit
vermoed dat jij wat anders doet, dan wat normaal is: af en toe naar je scherm
kijken om te zien of het wel goed gaat. Het krijgen van "visual clues" van je
presentatie om door te kunnen praten, wordt zo wel een stuk moeilijker (staat
p.s.v.r. in spiegelbeeld).

De oplossing ligt dus in het kopen van een betere videokaart of het
uitbreiden van het geheugen van de video kaart. In de praktijk betekent dat
voor een laptop meestal: koop een nieuwe laptop.

David

in...@xanderkoppelmans.nl

Hoi willem,
Als je hem nog niet hebt, ik heb de oplossing voor je gevonden.

Je moet 2 vinkjes aanzetten in je PowerPoint presentatie

Ga naar:
Bestand (linksboven)
Opties (staat onderaan)
Geavanceerd (halverwege)
Zet een vinkje bij:
> Hardwareversnelling voor graphics uitschakelen
> Hardwareversnelling voor diavoorstelling uitschakelen

Vanaf dat moment speelt je beamer ook de films vanaf de laptop af.
Veel plezier.

Xander