txt bestand Opslaan als, en dan zonder waarschuwing tegen overschrijven

Govert

Jan 28, 2010, 2:53:35 PM1/28/10
Hallo
weet iemand of het mogelijk is om een txt bestand op te slaan d.m.v.
"opslaan als" zonder dat XP met de melding komt dat het bestand reeds
bestaat, "wilt U het overschrijven ja/nee?"
Een nogal apart programma schrijft tussen de 50 en 100 van die
bestanden per week weg, en het bestand mag dus gewoon overschreven
worden! (de volgende stap is namelijk het bestandje importen naar
Navision,
Alvast bedankt!
Govert
Message has been deleted

Gandalf Gladstone

Jan 29, 2010, 5:42:25 AM1/29/10

"Govert" <govertv...@gmail.com> schreef in bericht

! Wordt het txt bestand in dit geval d.m.v. een batch file automatisch
opgeslagen?

Is deze simpele oplossing anders niet toepasbaar wanneer het opslaan
hanmatig wordt uitgevoerd?

Bij het selecteren van "Opslaan als" bij de bestaande benaming van de
txt-bestand een cijfer toevoegen?

(Vb) windowsxp.txt -> opslaan als-> windowsxp1.txt of windowsxp2.txt ....
enzovoorst.

De inhoud van het bestand blijft hierdoor gelijk alleen de benaming wijzigt.

jk

Jan 29, 2010, 6:17:19 AM1/29/10

"Gandalf Gladstone" <Gandalf_G.@imaginary®.com> wrote in message

Sommige programma's hebben een check box waar je dat voor nu en noggeres
kunt aangeven (GoldWave bv.)
Opzich is die dialog natuurlijk een waardevol feature.
jk

Govert

Jan 30, 2010, 2:41:15 AM1/30/10
On 29 jan, 12:17, "jk" <aq...@planet.nl (remove the q's)> wrote:
> "Gandalf Gladstone" <Gandalf_G.@imaginary®.com> wrote in message

bedankt allen voor het meedenken en de suggesties

maar het is een programma die de aparaatgegevens uit een koffiemachine
haalt, en daar zit een button op, opslaan, en dat opslaan moet iedere
keer op een zelfde naam, want dat wordt even later weer door een ander
programma binnengehaald
het is windows die komt met een melding dat het bestand al bestaat! en
ik was (en ben nog steeds) van mening dat die windows waarschuwing
uitgeschakeld kan worden!

groten, Govert

Gandalf Gladstone

Jan 30, 2010, 8:46:23 AM1/30/10

"Govert" <govertv...@gmail.com> schreef in bericht

groten, Govert

Je had vanaf het begin kunnen vermelden hoe het precies in elkaar zat door
toe te voegen dat de koffieautomaat het bestand wegschrijft!

S^6
GG

Dirk T. Verbeek

Jan 30, 2010, 9:08:22 AM1/30/10
Gandalf Gladstone schreef:

> "Govert" <govertv...@gmail.com> schreef in bericht
<KNIP>

> [...]
>

> Je had vanaf het begin kunnen vermelden hoe het precies in elkaar zat door
> toe te voegen dat de koffieautomaat het bestand wegschrijft!

Wat niks zou uitmaken want de oorspronkelijke vraag was duidelijk genoeg.

Dirk T. Verbeek

Jan 30, 2010, 9:54:52 AM1/30/10
Govert schreef:

Ik heb het vermoeden dat je probleem op applicatieniveau gefikst moet
worden en niet in Windows.

SCS

Feb 2, 2010, 1:18:32 PM2/2/10
> [...]

> "opslaan als" zonder dat XP met de melding komt dat het bestand reeds
> bestaat, "wilt U het overschrijven ja/nee?"

Ik denk dat dit in de applicatie zelf geregeld zou moeten worden.

Maar waarom wis je zelf het bestand niet vooraf?
Dan heeft XP ook niks meer te vragen.

Misschien een batch file die bestand wist (of hernoemd)
en daarna die Koffie applicatie start.

SCS