Automatisch aanmelden bij Hotmail-account

Willem

Zopas is XP Professional SP-2 geinstalleerd. Windows Messenger (zit zo te
lezen in XP) meldt me automatisch aan, maar waarbij eigenlijk? Klik ik rechts
onderin het rolmenu of op het tabblad bovenaan vervolgens op 'postvak IN',
dan kom ik in mijn Outlook (2003) terecht. Daar heb ik niks aan.
Ik wil me gaarne als voorheen (ik had Windows ME) aan (laten)melden bij mijn
hotmail, zodat ik automatisch daarvan mailmeldingen kan krijgen. Hoe kan ik
als voorheen bij opstarten me direct aanmelden bij mijn hotmail?
Allerlei uitleg op deze website brachten me weinig verder. De helpers van
hotmail verwezen mij naar deze website.
Wie kan mij verder helpen?

Wouter

"Willem" <Wil...@discussions.microsoft.com> wrote in

Windows Messenger meld zich pas aan als er ook een
gebruikersnaam en wachtwoord bekend zijn.
Meld je af in Windows Messenger en meldt je aan met de gewenste
gebruikersnaam en wachtwoord.
Maar.....
Wie heeft die PC voor je geinstalleerd?
Outlook komt ook niet zomaar op je PC, dat heb je blijkbaar ook
aangeschaft voor veel geld, dat had je dan beter kunnen
uitsparen.

Willem

"Wouter" wrote:

Wouter, ik heb gedaan wat je zei, maar het probleem blijft onverandert.
Je opmerking over de installatie van Outlook begrijp ik niet als ter zake
zijnd verband met mijn vraag.Leg eens uit waarom je dit schrijft, ik ben niet
echt een computeringewijde.
Ik zal mijn probleem nog eens herhalen, maar dan anders, want misschien heb
ik me niet goed duidelijk weten te maken.
Als ik mijn PC start wil ik gaarne (als voorheen, toen ik nog Windows ME
had) dat Messenger automatisch start en dat ik automatisch een
Net-Paspoort-schermpje krijg, waarbij ik d.m.v. het typen van mijn
hotmailwachtwoord (mijn hotmailadres staat er al in het vakje erboven)kan
aanmelden bij mij Hotmailaccount. Zodat ik een signaal krijg, wanneer er
mails binnenkomen in mijn Hotmail. Dat is alles.
En dat gebeurt niet/lukt niet.
Wondows Messenger meldt zich wel automatisch aan, maar dat heb ik verder
niet nodig.

vr.gr. Willem

will

"Willem" <Wil...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> vr.gr. Willem

Welke Messenger meld je aan ? de Win mess of de msn messenger ?
Als het de win messenger is kan je die beter verwijderen en doorgaan
met msn messenger.
will

Wouter

"Willem" <Wil...@discussions.microsoft.com> wrote in

Willem,

Ik heb uiteindelijk even wat kunnen proberen.
Het blijkt inderdaad dat Windows Messenger je standaard e-mail
programma gebruikt.
Je zult volgens mij, zoals Wil ook al schrijft, geen Windows
Messenger maar MSN Messenger moeten gebruiken.

Stap 1:
Automatisch opstarten van Windows Messenger uitschakelen, zie
hier:
http://home.kabelfoon.nl/~valkarts/pctips/#winmessenger

Stap 2:
MSN Messnger ophalen en installeren
MSN Messnger instellen voor automatisch opstarten met je Hotmail
account
Zie hier:
http://home.kabelfoon.nl/~valkarts/pctips/#msnmessenger

succes,