mappen delen in thuisnetwerk Windows XP-Windows 7 lukt niet

ciboss

Ik heb een gelijkaardig probleem als wat hieronder beschreven werd, maar de
aangereikte oplossing werkt bij mij niet.
Eventjes samenvatten:
ik heb volgende configuratie:
PC1 = Windows XP Pro SP3 één gebruiker = administrator
PC2 = Windows XP Pro SP3 één gebruiker = administrator
Laptop = Windows 7 één gebruiker = administrator
Externe HD Freecom
Router/ADSL Modem Belkin draadloos met Laptop + ethernetkabels met PC1 en
PC2 en Freecom.
Werkgroep=NETWERK op de drie pc's + HD
Bestanden en printers delen overal ingesteld.
De drie PC's "zien" elkaars gedeelde mappen. PC1 en PC2 kunnen de gedeelde
laptop-mappen + Freecom-mappen goed bereiken, lezen, schrijven.
PC1 + laptop kan gedeelde mappen van PC2 lezen en bewerken.
PC2 + laptop kan NIET de gedeelde mappen van PC1 lezen.
Foutbericht (zowel op PC2 als op Laptop) =
"\\PC1\PC1 Gedeelde Documenten is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de
juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder
van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te
verwerken"

ivm deze laatste opmerkingen (onvoldoende opslagruimte) heb ik al in regedit
de IRPStacksize REG_DWORD value gewijzigd in 24 (decimaal), maar zonder
resultaat. Trouwens op mijn nieuwe Laptop is 500GB vrij en op PC2 ook 100GB.

Hebt u een tip of suggestie of liefst een oplossing ?
Bedankt

"teeke r" wrote:

> BedanktKarelV
> Met deze relatief simpele handeling werkt het.
> Nu kan ik miijn bestanden en printers delen
>
> Teeke r

ciboss

Ik heb de oplossing gevonden in een ander forum:
verhoog de IRPStackSize in regedit
Settings:
Key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters]
Name: IRPstackSize
Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value: 24 (default = 4)