Beperkte- of geen verbindingsmogelijkheden

ave

Onlangs kocht ik een mini-notebook. Via mijn draadloze modem-router kan ik
hiermee het internet op en het thuisnetwerk (verbinding met laptop en
desktop).
Het maken van een verbinding lukt de ene keer wel en de andere keer niet.
De instellingen zijn zo dat er automatisch een ip-adres en een DSN-server
adres toegekend worden.
Zo blijft hij een tijdje zoeken en uiteindelijk krijg ik de melding:
"Beperkte- of geen verbindingsmogelijkheden" hoewel de signaalsterkte
uitstekend is.
Nu merk ik dat, vanzodra ik er mijn laptop bijhaal en die op zijn beurt
verbinding laat maken, de mini-note wat later ook verbinding maakt.
Hetzelfde fenomeen doet zich ook regelmatig voor als ik met mijn laptop
vebinding wil en er mijn mini-note bijhaal.
Hoe kan dat en hoe kan ik dit verhelpen ?

Dank
Ave

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"ave" <a...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Als eerste begin het flushen van de DNS:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/ipconfig.mspx?mfr=true

Wijzig daarna in de router het radiokanaal naar een hogere nummer waarop
geen andere Wireless router zit (Vb: kanaal 11)
Controleer welke authenticatiemethodes jouw router ondersteund en of die ook
in de configuratie monitor van de notebook te selecteren is?
(Vb: WEP, WPA-PSK of WPA-AES) Gebruik voor allen dezelfde
authenticatiemethode en gebruik de Wireless router als Access point.

Afhankelijk van de kwaliteit van de router neemt de capaciteit snel af
wanneer er meerdere afnemers simultaan aangekoppeld zijn
http://www.valadissupport.nl/a005.php#prestaties

GG

ave

"Gandalf Gladstone" wrote:

> .

Wat dat ‘flushen van de DNS’ betekent is voor mij chinees, daar begrijp ik
niets van.

Het ‘Wireless Channel’ staat voor het ogenblik op 10

Zonet wou ik nu mijn laptop verbinden met het internet en weer kreeg ik
beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Nu heb ik er mijn min-note
bijgehaald en vanzodra nu die verbinding had, kreeg mijn laptop eveneens
verbinding. Daarna kon ik mijn mini-note weer uitzetten.
Zowel mijn op de router, op mijn laptop als op mijn mini-note zijn de
eigenschappen voor verificatie: WPA-PSK en de versleuteling: TKIP en de naam
van mijn netwerk is in alle gevallen dezelfde.

Hoe kan ik ‘Wireless router als Access point’ instellen ?

Wat de laatse raad betreft: Juist door een tweede draadloos toestel aan te
sluiten krijg ik verbinding. Daarna sluit ik het tweede toestel weer uit.

Op mijn netwerklijst vind ik voor het ogenblik wel 4 beveiligde netwerken
terug: Eén van mij en drie andere (ik veonderstel van mijn gebuur). Kan dit
een oorzaak zijn?

Gandalf Gladstone

> terug: E�n van mij en drie andere (ik veonderstel van mijn gebuur). Kan
> dit
> een oorzaak zijn?

Wat is het merk, type en versie van de router en van welke provider?

Hierbij een betere uitleg over ipconfig, het verversen en vrijgeven van het
ip-adres.
Het is toepasbaar op alle Windows versies:
http://www.computerhandleiding.nl/netwerk/ip-adres-configuratie-windows2000-xp.html

Het gaat niet om de naam van het netwerk maar de gegevens die je invult in
de monitor om contact met de Wlan aan te leggen de zogenaamde "profielnaam"
Meestal wordt deze gekozen door de benaming van de router of van de unieke
ISP accountnummer toe tevoegen.
Het gebruik voorkomt dat je per ongeluk bij het verkeerde netwerk aanmeldt.

Access Point (AP) dient in de configuratie instellingen van de router plaats
te vinden: start je browser op en typ: 192.168.1.x (lees hiervoor de
handleiding van de router)

Wanneer er meerdere buren met een sterke signaal op kanaal 10 zitten, is het
zeker aan te bevelen een ander kanaal te selecteren bijvoorbeeld kanaal
11.
Dit voorkomt dat verbindingen elkaar storen.

ave

"Gandalf Gladstone" wrote:

> [...]
> 11.
> Dit voorkomt dat verbindingen elkaar storen.

Ziehier de gegevens in de configuratie van de router

Version Info:
Runtime Code version: F5D9630-4Av1_UK_1.00.04
Boot Code Version: 1.0.37-5.15
Hardware Version: V1.0
ADSL Modem Code Version: A2pB020d.d16f
Features:
Firewall Enabled
NAT Enabled
UPnP Disabled
LAN Settings:
LAN MAC Address: 00:17:3F:10:09:E3
IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
WLAN Settings:
Wireless Function: Enabled
WLAN MAC Address: 00:17:3F:4B:B4:BD
Mode: Mixed (11b+11g)
SSID: HOME
ESSID Broadcast: Enabled
Channel: 11
Security: WPA-PSK
Internet Settings:
WAN IP: 81.246.220.222
Default Gateway: 81.246.220.1
Primary DNS Server: 195.238.2.21
Secondary DNS Server: 195.238.2.22

De provider is Skynet en de ip configuratie van mijn laptop (wanneer hij
verbinding heeft):

Windows IPconfiguratie
Host-naam: Laptop
Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppuntype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee
DNS-achtervoegselzoeklijst: Belkin
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Status van medium: medium ontkoppeld
Beschrijving: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Fysiek adres: 00-40-D0-9D-CF-D3
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbindin:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Belkin
Beschrijving: Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection
Fysiek adres: 00-16-6F-BG-FA-C
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
IP-adres: 192.168.2.3
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1
DHCP-server: 192.168.2.1
DNS-server: 192.168.2.1
Lease vekregen: zondag 31 januari 2010
Lease verlopen: zondag 31 januari 2011

Gandalf Gladstone

> [...]

Gebruik de informatie op de site van Belgacom Skynet voor de jusite
configuratie instellingen van jouw ADSL modem (B-box?) en het instellen van
de WLAN.
(Reset de router en configureer het opnieuw.)

http://selfcare.belgacom.net/RN/slf_nl/10324/hoe-maak-ik-een-internetverbinding-met-mijn-b-box/#

http://selfcare.belgacom.net/private-internetnew-install-wirelessfaq-bbox-default-nl.html

http://selfcare.belgacom.net/private-internetnew-troubleshooting-default-nl.html

GG

ave

"Gandalf Gladstone" wrote:

> .

Ik heb geen B-box van Belgacom, maar een BELKIN Wireless ADSL Modem Router.
Dus alles in één.
Intussen heb ik vandaag geen probleem gehad met m'n laptop noch met mijn
mini-note om verbinding te maken, maar toch heb ik de modem-router eens
"gereset".
Laten we hopen dat de verandering van kanaal (gisteren) en dit resetten
geholpen heeft.
Hartelijk dank voor de moeite.

Ave

Gandalf Gladstone

> [...]

> "gereset".
> Laten we hopen dat de verandering van kanaal (gisteren) en dit resetten

Ik kon niet uit de gegevens het merk van de router achterhalen.
Volgens mij moet de DHCP en DNS-server van de router en de WLAN in
dezelfde range zitten.
Uit de gegevens blijkt datt die van de router in de 195- range en die van de
wlan in de 192-range zat,
vandaar het reset!

GG