Kan geen draadloze verbinding met Cisco WRT120N maken

Marius

In een nieuw draadloos thuiswerk kan ik met een laptop met daarop Window7
wel verbinding maken met een Linksys/Cisco router WRT120N, maar met een Dell
Laptop met daarop WindowsXP kan geen verbinding tot stand worden gebracht.
De Dell Laptop heeft een Intel PRO/Wireless 2200 BG netwerkkaart.
De draadloze netwerken worden wel gezien, maar als ik verbinding wil maken
en de WPA2-PSK AES-CCMP sleutel invoer en vervolgens op verbinden klik, dan
komt de verbinding niet tot stand.
In de router staan de volgende wireless instellingen:

Basic Wireless settings
Network mode - mixed
SSID - ingevuld
Channel Width - auto (20mhz OR 40mhz)
Wide Channel - auto
Standard Channel - auto
SSID Broadcast - enabled.

Wireless Security
Security Mode: WPA2 Personal
Encryption: AES
Passphrase: ingevuld
Key renewal 3600sec

Wireless MAC filter: disabled

Iemand enig idee waarom de Intel PRO/Wireless 200 BG geen verbinding kan
maken? De signaal sterkte is uitstekend.
Met een unprotected netwerk van een buurman kan wel verbinding worden
gemaakt.
Schakel ik alle wireless beveiliging in de router uit, dan kan ik nog steeds
geen verbinding maken.

Wat doe ik verkeerd?

Marius

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"Marius" <anon...@microsoft.invalid> schreef in bericht

Ook niet d.m.v. WPS?

Proberen!
In de router, indien de optie aanwezig is om in wireless security type
WPA-mixed in te stellen, die selecteren
en vervolgens in de wireless security van de pc de optie WPA2-TKIP te
gebruiken en niet -PSK AES-CCMP.
!Selecteer voor WPA2 een vaste kanaal i.p.v. Auto waardoor je het aanhaken
bij de buren kunt vermijden.
En voor de mode "Access Point" (Infrastructure) selecteren.
Indien mogelijk Channel bandwidth 20/40 selecteren.

Standard Channel If 20MHz only is the Channel Width

setting, then select the appropriate channel for your

wireless network. If you are not sure which channel to

select, then keep the default, Auto.

If 40MHz only is the Channel Width setting, then the

Standard Channel will be a secondary channel for

Wireless-N (2.4 GHz). If you selected a specific channel

for the Wide Channel setting, then the Standard Channel

options will be available. Select the appropriate channel

for your wireless network.

GG

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"Marius" <anon...@microsoft.invalid> schreef in bericht
De (groene pictogram) wireless Network monitor van LinkSYS heeft zo z'n
kuren met verbinding maken.
Ondanks dat het aangeeft verbinding te hebben kun je soms niet het internet
op.

Klik op More information -> tabblad Connect
Dubbleklik dan op de SSID van jouw router en selecteer Advanced setup en
klik op Connect
Klik Continue in het scherm Important.
Vul je pre-shared key in en selecteer Connect.
Indien alles correct krijg je de melding dat je succesvol met het accespoint
verbonden bent!

Probeer het ook door de default profile van het juiste security code te
voorzien en daarmee contact te maken?

Marius

"Gandalf Gladstone" <Gladstone G.@imaginary�.com> schreef in bericht

Bedankt voor je suggesties Gandalf.
Het probleem bleek in de router te zitten.
In de firmware release notes op de Linksys site kwam ik tegen dat in de
nieuwste versie van de firmware voor de WRT120N een oplossing was gevonden
voor een probleem met de Intel Centrino Pro/Wireless 2200BG.
Na de upgrade van de router firmware kon ook de betreffende laptop draadloos
verbinding maken.

Marius

Dave

On 13 jan, 12:23, "Marius" <anonym...@microsoft.invalid> wrote:
> [...]

> verbinding maken.
>
> Marius- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Beste Marius,

ik denk dat ik hetzelfde probleem heb; ik kan wel verbinding maken met
de router en een kabeltje maar niet draadloos.
Ik dacht dat ik trouwens wel verbinding kon maken als ik de
beveiliging uitzet?

Hoe kan ik de firmware van mijn router updaten?