Download ok, Upload niet

1 view

marty50

Hallo,

Het gaat om Windows XP, Sp3. Met netwerkkabale geen probleem, maar draadloos
downloaden gaat goed, maar uploaden niet. Een formulier invullen op internet
en verzenden gaat fout. Speedtest.net geeft bij upload 0 aan. Bij het
verzenden van dingen, email enz moet de kabel er even aan (dat is lastig en
moet door de huiskamer). Een andere draadloze netwerkkaart met andere chipset
maakt niet uit. Een andere type router maakt niet uit. 2 andere computers op
hetzelfde netwerk gaan wel goed. Het ligt dus echt aan Windows. Er moet dus
iets in Windows zijn dat het regelt dat een draadloze kaart niets mag
verzenden en een kaart met draad wel. Er zit alleen de standaard Windows
Firewall in Windows.
Iemand een idee ?

Gerard Bok

Tja. Een slim idee durf ik het niet te noemen, maar het tijdelijk
uitschakelen van de firewall zou iets duidelijk kunnen maken.

Ietsje slimmer, en in ieder geval iets wat ik eerder zou
proberen: ga naar apparaatbeheer op de 'moeilijke' PC.
Selecteer daar de draadloze netwerkkaart en kies (rechter
muisknop) verwijderen.
Daarna de boel opnieuw opstarten. Windows 'vindt' dan nieuwe
hardware en installeert verse drivers daarvoor.
(Houdt er rekening mee, dat hij opnieuw om een WPA wachtwoord kan
vragen.)

Een andere mogelijkheid (ook minder gevaarlijk dan het tijdelijk
uitschakelen van de firewall) is het opnieuw laten lopen van de
wizard lokaal netwerk of de verbinden-met-internet wizard.
Dat zou eventuele kreukels in de keten ook netjes glad kunnen
strijken.

--
met vriendelijke groet,
Gerard Bok

marty50

Hallo Gerard, die eerste 2 had ik al geprobeert, die laatste nog niet. ga ik
proberen. Dank je wel voor het meedenken.

Marty