Selectief netwerkprobleem tussen W7 en XP

Fokke Nauta

Hallo allen,

Heb een LAN met 4 XP Pro machines. Allen hebben dezelfde
netwerkinstellingen (statisch IP, netbios via TCP, Netbeui) en hebben
dezelfde accounts met wachtwoorden. Shared directories en files is een
fluitje van een cent. Toen kwam er een laptop met W7 home. Hangt ook met
statisch IP via Access Point aan LAN. Alle XP machines zijn nu ook
voorzien van LLTD ressponder. Alle XP machines kunnen de W7 laptop zien
en omgekeerd. Ook op de W7 laptop dezelfde accounts met wachtwoorden. De
W7 laptop kan ook shares van de XP machines in - behalve ��n. Bij die
ene XP machine krijg ik bij alle shares een "netwerkfout", mappen zijn
niet toegankelijk (Geen toegang tot \\XPmachine\map). Deze mappen zijn
net zo geshared als de andere mappen op de andere XP machines, dezelfde
rechten etc. Ook de netwerkinstellingen zijn op alle XP-machines gelijk.
Een en ander is uitvoerig gecontroleerd. Ik kom er niet achter waarom nu
juist net op deze ene XP machine de shares ontoegankelijk zijn voor de
W7 laptop. De andere XP-machines kunnen trouwens wel in diezelfde shares.

Het gaat hier om een XP Pro machine, SP2.
De andere XP machines zijn XP Pro, 1 met SP 2 en 2 met SP 3.
Allen dezelfde nertwerkkaarten (Realtek Gigabit).

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Fokke Nauta

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"Fokke Nauta" <fnau...@SPAMiae.nl> schreef in bericht

Controleer d.m.v. Gpedit in de group policies van die ene XP pro machine of
daarin Bestands en printerdeling (sharing)
geblokkeerd staat?

GG

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"Fokke Nauta" <fnau...@SPAMiae.nl> schreef in bericht

Vb:
http://www.theeldergeek.com/group_policy_for_windows_xp_prof.htm

http://www.theeldergeek.com/gp02.htm

GG

Fokke Nauta

"Gandalf Gladstone" <Gandalf G.@imaginary�.com> wrote in message

Bedankt, maar waar vind ik group policies ?
Gpedit in "run as" geeft geen resultaat.
We werken trouwens niet met een domein.

Fokke

Fokke Nauta

"Gandalf Gladstone" <Gandalf G.@imaginary�.com> wrote in message

Ik heb niets kunnen vinden wat daar op duidt. Er is ook niets geconfigureerd
op dat gebied. Ik ben daar ook nooit mee bezig geweest.

Groeten,
Fokke

Gandalf Gladstone

> geconfigureerd op dat gebied. *Ik ben daar ook nooit mee bezig geweest.
>
> Groeten,
> Fokke

*Het hoeft niet zo te zijn dat met Group policy persoonlijk mee bezig
geweest moet zijn!

GG

Neem het in overweging om op die computer SP3 te installeren misschien dat
het wel verschil maakt?

Fokke Nauta

"Gandalf Gladstone" <Gandalf_G.@imaginary�.com> wrote in message

Een andere XP Pro machine met SP2 geeft geen problemen.
Maar het is het overwegen waard. Laat ik hem eens bijwerken t/m SP3.

Fokke

Fokke Nauta

"Gandalf Gladstone" <Gandalf_G.@imaginary�.com> wrote in message

SP3 en alle updates maakt geen verschil.

Groeten,
Fokke

Gandalf Gladstone

"Fokke Nauta" <fnau...@SPAMiae.nl> schreef in bericht

Bedankt!
Als laatste alternatief de share verwijderen en stapsgewijs weer instellen?

Kan het zijn dat je bij installatie van de XP-pro de optie Domain
geselecteerd had i.p.v. Workgroup ?

S^6

GG

Gandalf Gladstone

"Gandalf Gladstone" <Gandalf_G.@imaginary�.com> schreef in bericht

PS

Info
http://support.microsoft.com/kb/307874

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=how+to+remove+a+share+in+windows+xp+pro&meta=&aq=f&oq=

Fokke Nauta

"Gandalf Gladstone" <Gandalf_G.@imaginary�.com> wrote in message

Heb ik gedaan en maakt niets uit. Zelfs een nieuwe share aangemaakt en
wagenwijd open gezet: blijft potdicht voor w7.

> Kan het zijn dat je bij installatie van de XP-pro de optie Domain
> geselecteerd had i.p.v. Workgroup ?

Nee hoor, XP pro zit in de werkgroep.

Misschien moet ik toch verder zoeken in de group policies? Ik zou het anders
ook niet weten.
En het treedt alleen op met de w7 laptop. De andere machines kunnen zonder
probleem bij alle shares op deze XP pro machine.

Groeten,
Fokke

Fokke Nauta

Gandalf Gladstone schreef:

Van alles geprobeerd: Share gecancelled en vernieuwd, nieuwe share
gemaakt, die share volledig opengezet (Policies, Network access: Shares
that can be accessed anonymously). SP3 erop en geheel geupdate. Ik heb
niets in de group policies kunnen vinden dat een share kan dwarsbomen.
Alle XP-machines kunnen wel de shares in, de w7 laptop niet. Die laptop
kan alle shares op de andere machines overigens wel in.
Alle shares op alle machines zijn op de zelfde manier gemaakt. Toegang
beperkt dmv accountnamen en passwords. Op alle systemen dezelfde
accountnamen en wachtwoorden.

Nog een idee?

Merkwaardig fenomeen.

Groeten,