netwerkprobleem tussen W7 en XP

amandus88

Ik heb 2 PC's in een enetwerk staan. Vanuit de XP computer zie ik de W7
computer maar ik krujg geen toegang tot de bestanden. De mappen zijn gedeeld
op de W7. Ik heb ook de AVG firewall reeds uitgeschakeld maar zonder
oplossing. Vanuit de W7 PC zie ik de XP computer niet.
Iemand raad,

Groeten

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Bestands-en-printerdeling ook op de Windows XP pc inschakelen en een inlog
procedure activeren d.m.v . een wachtwoord!

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Info
http://www.hcc.nl/eCache/DEF/39/522.html

GG

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Thuiscomputers waarop verschillende versies van Windows worden uitgevoerd in
een netwerk onderbrengen.
Wat is er gewijzigd ten opzichte van Windows XP en Windows Vista?
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Networking-home-computers-running-different-versions-of-Windows

GG

amandus88

Ik heb nu de instellingen gecontroleerd: bestand en printer delen staat aan
paswoord op de xp was niet ingesteld; Het eiegenaardige is dat na het
aanpassen van het account met een paswoord de pc nog steeds onmiddellijk
oostart zondr naar het paswoord te vragen; Is dit normaal ( XP prof)

Groeten

"Gandalf Gladstone" wrote:

> .

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Wat bedoel je met de pc start op zonder om het paswoord te vragen?
<Hiermee bedoel ik leg eens uit over wat het "opstarten" betreft.>
En kun je nu wel de bestanden op beide computers benaderen?

GG

amandus88

Bij het opstarten van de XP computer komt men direct op het bureaublad. Ik
had verwacht dat je na het invoeren van je paswoord naast je naam de computer
verder zou gaan naar het bureaublad;
ik kan nog steeds geen bestanden zien vanuit beide computers;
Ik kan pingen van de ene naar de andere computer; Vanuit de W7 PC kan ik de
XP computer zien met volgende procedure:
Windows verkener
Netwerk
Eigenschappen
Basis netwerkgegevens weergeven en verbindingeninstellen
indien je dan klikt op " Volledig overzicht weergeven" zie je de 2 PC's
staan vebonden met een groene lijn.

Verder kom ik echter niet
groeten

"Gandalf Gladstone" wrote:

> .

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Kijk op deze site of je enig voordeel uit kunt halen?
http://schoonepc.nl/instal/netwerk.html

Of
http://support.microsoft.com/kb/922120

"Gebruik de volgende update en XP systeem zal zichtbaar worden in je Vista
systeem.
WindowsXP-KB922120-v5-x86-NLD"

Succes Arne

Of
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1183332

amandus88

Wat heb ik ondertussen gedaan:
- hotfix geinstalleerd : geen resultaat
- update melding dat er reeds een recentere versie opstaat
- op XP pc een account bijgemaakt met dezelfde naam enwachtwoord als op de
W7 pc: geen resultaat

Op beide PC's kan je enkel in het netwerk je eigen PC zien.
Enkel op de W7 kan je de PC zien via de hiervoor uitgelegde procedure.
Ben nu ten einde raad
groeten

"Gandalf Gladstone" wrote:

> .

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Ik ben vanwege jouw probleem fe Help en Ondersteuning plus de gegevens in de
optie Netwerken in Vista gaan raadplegen op het gebied van netwerken
ook in combinatie met Windows XP. Ik moet zeggen daar staat een heleboel in
waar je op de hoogte moet zijn bij netwerken met een ander versie van
Windows.
Indien alle pc's van Vista zijn voorzien dan loopt alles gesmeerd.
Ik zou zeggen, neem effe de tijd om te spitten in alle gegevens over het
onderwerp Netwerken die in Vista onder de optie Netwerken te vinden zijn!

GG

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Hierbij een toelichting waar je in Vista dient te spitten;

Configuratiescherm ->Netwerk en internet ->Netwerk centrum
open en raadpleeg eesrt alle opties die op deze pagina te selecteren zijn
en waar mogelijk dieper op in gaan

Klik vervolgens aan de linkerkant op " Geavanceerde instellingen voor delen
wijzigen"
en controleer jouw instellingen in dat scherm.

Zoek in Help naar:
Klik onder Verbindingen met een thuisgroep op Gebruikersaccounts en
wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken.
GG

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Heb je deze opties allemaal nagelopen of uitgeprobeerd?

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Networking-home-computers-running-different-versions-of-Windows#section_3

G.@imaginary�.com Gandalf Gladstone

"amandus88" <aman...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

De meeste oplossingen betreffende het onderwerp waarbij staat netwerken
tussen Windows Vista en Windows XP,
zijn ook toepasbaar op Windows 7!
Zoals de info die op deze site staan onder "Meer informatie"
http://support.microsoft.com/kb/922120

SCS

Weet niet of nog nodig, maar dit zag ik nog niet staan en hielp bij mij:
- bij XP Verkenner: Extra/Mapopties / Weergave / "Eenvoudig delen van
bestanden gebruiken" UIT
uit HCC0905-p65 bij problemen verbinding XP en Vista
- en de verschillende namen van de default Werkgroep tussen win7/Vista en XP
, moet gelijk zijn

SCS