Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

kan lijst tabellen niet ophalen van gegevensbron

161 views
Skip to first unread message

cora

unread,
May 8, 2009, 5:01:01 AM5/8/09
to
Ik krijg sinds kort bovenstaande melding als ik in WORD 2007 een brief wil
koppelen aan mijn outlook adresboek
Ik werk met Windows Vista

aawde...@hotmail.com

unread,
May 8, 2009, 5:12:25 AM5/8/09
to

Cora,

Misschien een hele domme reactie, maar heb je de gegevensbron wel
opnieuw geladen? Word 2007 zoekt namelijk niet automatisch in jouw
documenten maar gaat naar de eigen directory waar de bronbestanden van
Word staan.

Is dit de oplossing?

Groet,
Anita

cora

unread,
May 8, 2009, 5:46:01 AM5/8/09
to
Weet ik niet, wat is opnieuw laden?
Ik heb een bestaande sjabloonbrief, die ik al vaker gebruikt heb, in
combinatie met outlook. Ik heb opnieuw geprobeerd de stapsgewijze wizard
afdruk samenvoegen te doorlopen, gekozen voor selecteren uit
outlookcontactpersonen, en bij de volgende stap uw brief schrijven krijg ik
de melding 'kan lijst tabellen niet ophalen van gegevensbron''

"aawde...@hotmail.com" schreef:

aawde...@hotmail.com

unread,
May 8, 2009, 7:00:26 AM5/8/09
to
Met opnieuw laden bedoel ik:
Als je bij de stap komt Adressen selecteren | Kiezen voor Selecteren
uit Outlook-contactpersonen, kies dan nogmaals bij Selecteren uit
Outlook-contactpersonen: Contactpersonenmap kiezen. Staat jouw map
daar dan bij? En als je daarop klikt krijg je dan het scherm waar je
jouw adressen kan selecteren uit een lijst? En krijg je dan ook nieuwe
items in je scherm rechts: Een andere lijst selecteren en
Adressenlijst bewerken?

Mocht dit nou problemen opleveren, maak dan eens een nieuw document
aan, en loop de wizard Afdruk samenvoegen door. Vervolgens kopieer je
uit je oude document de tekst en plakt die in het nieuwe document.
Lukt het dan wel?

Groet,
Anita

cora

unread,
May 8, 2009, 7:39:01 AM5/8/09
to
Ik vink aan outlook contactpersonen, maar krijg daarna altijd deze melding
heb nieuw document aangemaakt, dan precies hetzelfde.
Heb laatst wat services uitgezet om Windows Vista sneller op te laten
starten, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

"aawde...@hotmail.com" schreef:

aawde...@hotmail.com

unread,
May 8, 2009, 8:05:10 AM5/8/09
to
On 8 mei, 13:39, cora <c...@discussions.microsoft.com> wrote:
> Ik vink aan outlook contactpersonen, maar krijg daarna altijd deze melding
> heb nieuw document aangemaakt, dan precies hetzelfde.
> Heb laatst wat services uitgezet om Windows Vista sneller op te laten
> starten, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
>
> "aawdebr...@hotmail.com" schreef:

>
>
>
> > Met opnieuw laden bedoel ik:
> > Als je bij de stap komt Adressen selecteren | Kiezen voor Selecteren
> > uit Outlook-contactpersonen, kies dan nogmaals bij Selecteren uit
> > Outlook-contactpersonen: Contactpersonenmap kiezen. Staat jouw map
> > daar dan bij? En als je daarop klikt krijg je dan het scherm waar je
> > jouw adressen kan selecteren uit een lijst? En krijg je dan ook nieuwe
> > items in je scherm rechts: Een andere lijst selecteren en
> > Adressenlijst bewerken?
>
> > Mocht dit nou problemen opleveren, maak dan eens een nieuw document
> > aan, en loop de wizard Afdruk samenvoegen door. Vervolgens kopieer je
> > uit je oude document de tekst en plakt die in het nieuwe document.
> > Lukt het dan wel?
>
> > Groet,
> > Anita- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Helaas Cora,
Werk nog met XP heb geen ervaring met Vista, misschien dat iemand
anders nog een idee heeft?
Groet,
Anita

GJ.Oomens

unread,
May 8, 2009, 8:52:31 AM5/8/09
to
On Fri, 8 May 2009 04:39:01 -0700, cora
<co...@discussions.microsoft.com> wrote:

>Ik vink aan outlook contactpersonen, maar krijg daarna altijd deze melding
>heb nieuw document aangemaakt, dan precies hetzelfde.
>Heb laatst wat services uitgezet om Windows Vista sneller op te laten
>starten, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Werkt het adresboek in Outlook wel? Zie voor algemene suggesties:
http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HA011186361043.aspx
--
G�rard

cora

unread,
May 8, 2009, 9:26:01 AM5/8/09
to
Ja, ik werk elke dag mijn adressen bij, zoek erin, heb ook al vaker afdrukke
samengevoegd, maar het werkt sinds kort niet meer. De aangegeven site had ik
al helemaal doorgenomen, ik kom er echt niet uit.

"GJ.Oomens" schreef:

> Gérard
>

cora

unread,
May 8, 2009, 9:27:01 AM5/8/09
to
bedankt voor het meedenken, Cora

"aawde...@hotmail.com" schreef:

GJ.Oomens

unread,
May 8, 2009, 2:06:00 PM5/8/09
to
On Fri, 8 May 2009 06:26:01 -0700, cora
<co...@discussions.microsoft.com> wrote:

>Ja, ik werk elke dag mijn adressen bij, zoek erin, heb ook al vaker afdrukke
>samengevoegd, maar het werkt sinds kort niet meer. De aangegeven site had ik
>al helemaal doorgenomen, ik kom er echt niet uit.

Dus de standaard map contactpersonen in Outlook wordt wel weergegeven
als het adresboek in Outlook? Heb je maar een map contactpersonen in
Outlook 2007?
Is het een nieuw document? Als je het vanuit Outlook probeert?
http://www.howto-outlook.com/howto/mailmerge.htm
--
G�rard

cora

unread,
May 11, 2009, 5:17:02 AM5/11/09
to
Vanuit Outlook heb ik een nieuwe brief aangemaakt, en kan ik het samenvoegen
met mijn adressen, ik had 30 adressen geselecteerd om uit te proberen.
Vervolgens probeerde ik één adres te selectereren (en de andere vinkjes uit
te schakelen) en toen werd WORD afgesloten met de melding dat ik wel bericht
zou krijgen als ik het weer zou kunnen gebruiken. Probeer iik nu WORD op te
starten, wordt er gevraagd om het in de veilige modus te doen. Heb ik nog
niet gedaan, omdat ik dan ook niet weet wat er moet gebeuren.

"GJ.Oomens" schreef:

> Gérard
>

GJ.Oomens

unread,
May 11, 2009, 8:37:18 AM5/11/09
to
On Mon, 11 May 2009 02:17:02 -0700, cora
<co...@discussions.microsoft.com> wrote:

>Vanuit Outlook heb ik een nieuwe brief aangemaakt, en kan ik het samenvoegen
>met mijn adressen, ik had 30 adressen geselecteerd om uit te proberen.

>Vervolgens probeerde ik ��n adres te selectereren (en de andere vinkjes uit

>te schakelen) en toen werd WORD afgesloten met de melding dat ik wel bericht
>zou krijgen als ik het weer zou kunnen gebruiken. Probeer iik nu WORD op te
>starten, wordt er gevraagd om het in de veilige modus te doen. Heb ik nog
>niet gedaan, omdat ik dan ook niet weet wat er moet gebeuren.

Meestal draait er dan iets mee dat in de weg zit. Een
invoegtoepassineg of zo in Word, neem ik aan. Die kun je uitschakelen.
Zie voor safe mode:
http://office.microsoft.com/en-us/word/HP030823931033.aspx
--
G�rard

cora

unread,
May 11, 2009, 9:20:04 AM5/11/09
to
WORD draait weer normaal, ik krijg alleen nog steeds de melding "kan lijst
tabellen niet ophalen van gegevensbron"

"GJ.Oomens" schreef:

> On Mon, 11 May 2009 02:17:02 -0700, cora
> <co...@discussions.microsoft.com> wrote:
>
> >Vanuit Outlook heb ik een nieuwe brief aangemaakt, en kan ik het samenvoegen
> >met mijn adressen, ik had 30 adressen geselecteerd om uit te proberen.

> >Vervolgens probeerde ik één adres te selectereren (en de andere vinkjes uit

> >te schakelen) en toen werd WORD afgesloten met de melding dat ik wel bericht
> >zou krijgen als ik het weer zou kunnen gebruiken. Probeer iik nu WORD op te
> >starten, wordt er gevraagd om het in de veilige modus te doen. Heb ik nog
> >niet gedaan, omdat ik dan ook niet weet wat er moet gebeuren.
>
> Meestal draait er dan iets mee dat in de weg zit. Een
> invoegtoepassineg of zo in Word, neem ik aan. Die kun je uitschakelen.
> Zie voor safe mode:
> http://office.microsoft.com/en-us/word/HP030823931033.aspx
> --

> Gérard
>

GJ.Oomens

unread,
May 11, 2009, 12:20:56 PM5/11/09
to
On Mon, 11 May 2009 06:20:04 -0700, cora
<co...@discussions.microsoft.com> wrote:

>WORD draait weer normaal, ik krijg alleen nog steeds de melding "kan lijst
>tabellen niet ophalen van gegevensbron"

Ook vanuit Outlook?

Heb je alle mogelijke invoegtoepassingen uitgeschakeld in Word die in
de weg zouden kunnen zitten?
En/of een keer de datakey verwijderen:
http://support.microsoft.com/kb/826862
er staan ook nog enkele andere suggesties daarin, wellicht helpt een
van de andere ook....(het gaat over printen, maar het kan bij meer
problemen werken)
--
G�rard

cora

unread,
May 11, 2009, 1:37:01 PM5/11/09
to
ik heb de datakey verwijderd, dat verhaal met steeds dezelfde sjabloon waar
de brieven op gebaseerd zijn, is niet van toepassing, want ze zijn op
verschillende sjablonen gebaseerd.
Ik begrijp niet goed hoe ik de invoegtoepassingen uit kan schakelen, ik had
WORD in veilige modus opgestart en toen geprobeerd samen te voegen, dat lukte
ook niet, had ik iets anders moeten doen?

"GJ.Oomens" schreef:

> Gérard
>

GJ.Oomens

unread,
May 11, 2009, 4:13:38 PM5/11/09
to
On Mon, 11 May 2009 10:37:01 -0700, cora
<co...@discussions.microsoft.com> wrote:

>ik heb de datakey verwijderd, dat verhaal met steeds dezelfde sjabloon waar
>de brieven op gebaseerd zijn, is niet van toepassing, want ze zijn op
>verschillende sjablonen gebaseerd.
>Ik begrijp niet goed hoe ik de invoegtoepassingen uit kan schakelen, ik had
>WORD in veilige modus opgestart en toen geprobeerd samen te voegen, dat lukte
>ook niet, had ik iets anders moeten doen?

Vanuit Outlook proberen, want blijkbaar lukt het op de een of andere
manier niet vanuit Word.
En dan eerst in Word de invoegtoepassingen uitschakelen. Opties voor
Word -> invoegtoepassingen...

Nog niets?

Het is Outlook 2007? Exporteer de contacten naar een csv/excel bestand
en probeer het daarmee:
http://www.mvps.org/dmcritchie/excel/mailmerg.htm

Of maak een nieuw Outlook profiel aan en probeer het opnieuw vanuit
Outlook:
http://support.microsoft.com/kb/829918
Je hebt wat voor e-mail accounts in Outlook?

Ik vond ook nog dit:
http://www.tech-archive.net/Archive/Word/microsoft.public.word.mailmerge.fields/2007-12/msg00295.html
http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/31525039/error-message-unable-to.aspx
http://help.wugnet.com/office/Word-2007-mailmerge-outlook-contacts-ftopict1152443.html

Nog niet? Welke services heb je gestopt in Vista?
--
G�rard

cora

unread,
May 12, 2009, 4:31:01 AM5/12/09
to
Bij het uitvinken van invoegtoepassingen krijg ik de melding: de status van
verbonden office invoegtoepassingen die zijn geregistreerd in
HKEY_LOCAL_MACHINE kan niet worden gewijzigd.Het gaat om
Microsoft office live add-in
en send to blue tooth
of moet ik ze daadwerkelijk verwijderen?
Ik weet niet meer welke services ik gestopt had, degene die ik dacht niet
nodig te hebben. Inmiddels heb ik zoveel mogelijk weer aangezet. Mijn vista
was erg traag, vandaar dat ik dat had geprobeerd.


"GJ.Oomens" schreef:

> Gérard
>

GJ.Oomens

unread,
May 12, 2009, 8:15:56 AM5/12/09
to
On Tue, 12 May 2009 01:31:01 -0700, cora
<co...@discussions.microsoft.com> wrote:

>Bij het uitvinken van invoegtoepassingen krijg ik de melding: de status van
>verbonden office invoegtoepassingen die zijn geregistreerd in
>HKEY_LOCAL_MACHINE kan niet worden gewijzigd.Het gaat om
>Microsoft office live add-in
>en send to blue tooth
>of moet ik ze daadwerkelijk verwijderen?
>Ik weet niet meer welke services ik gestopt had, degene die ik dacht niet
>nodig te hebben. Inmiddels heb ik zoveel mogelijk weer aangezet. Mijn vista
>was erg traag, vandaar dat ik dat had geprobeerd.

Rechtsklikken op Winword.exe -> run as administartor kiezen en dan
uitschakelen. Maar ik denk niet dat deze het probleem zijn, maar je
weet maar nooit. En wel vanuit Outlook proberen om te testen, zo
mogelijk.
En wat voor account had je nu in Outlook? Pop account? En al getest.
met een excel bestand met contactpersonen?
--
G�rard

cora

unread,
May 18, 2009, 5:24:01 PM5/18/09
to
invoegtoepassingen uitgezet.
Ik heb een POP/SMTP account. Alles werkt.
Alleen kan ik nog steeds niet vanuit Word samenvoegen met outlook
contactpersonen.
Wel lukt het vanuit Outlook. Dus eigenlijk kan het zo ook wel.
Het vervelende is dat als ik dan later het Word bestand weer wil openen, ik
dan de melding krijg: dat hij SQL opracht wil uitvoeren, zeg ik ja, dan heb
ik dezelfde contactpersoon erin als die ik al een brief heb verstuurd. Die
heb ik dus niet meer nodig, en als ik een andere contactpersoon wil
selecteren dan krijg ik weer de melding dat de lijst met tabellen niet
opgehaald kan worden.
Ik denk dat ik de moed maar opgeef, en het vanuit Outlook moet doen, maar
dat is lastig ondat ik veel brieven heb die gekoppeld kunnen worden, en ik
dan vaak voor de verkeerde kies. Het is gemakkelijker om eerst de brief te
openen en dan te koppelen met een contactpersoon, zoals ik het altijd heb
gedaan.

"GJ.Oomens" schreef:

> Gérard
>

GJ.Oomens

unread,
May 22, 2009, 5:10:48 PM5/22/09
to
On Mon, 18 May 2009 14:24:01 -0700, cora
<co...@discussions.microsoft.com> wrote:

>invoegtoepassingen uitgezet.
>Ik heb een POP/SMTP account. Alles werkt.
>Alleen kan ik nog steeds niet vanuit Word samenvoegen met outlook
>contactpersonen.
>Wel lukt het vanuit Outlook. Dus eigenlijk kan het zo ook wel.
>Het vervelende is dat als ik dan later het Word bestand weer wil openen, ik
>dan de melding krijg: dat hij SQL opracht wil uitvoeren, zeg ik ja, dan heb
>ik dezelfde contactpersoon erin als die ik al een brief heb verstuurd. Die
>heb ik dus niet meer nodig, en als ik een andere contactpersoon wil
>selecteren dan krijg ik weer de melding dat de lijst met tabellen niet
>opgehaald kan worden.
>Ik denk dat ik de moed maar opgeef, en het vanuit Outlook moet doen, maar
>dat is lastig ondat ik veel brieven heb die gekoppeld kunnen worden, en ik
>dan vaak voor de verkeerde kies. Het is gemakkelijker om eerst de brief te
>openen en dan te koppelen met een contactpersoon, zoals ik het altijd heb
>gedaan.

Je had alle updates gehaald voor Office 2007? Ook SP2?

Wellicht eens informeren bij MS:
http://support.microsoft.com/common/international.aspx?gprid=8753&acty=Start&ctl=Region&wf=Workflow&rdpath=1
--
G�rard

0 new messages