Toelichting

Erwin

Ik zag onlangs in een faktuurvoorbeeld in Excel dat
wanneer je een cel aanklikt, een toelichting verschijnt.
Deze toelihting verdwijnt weer wanneer de cel niet meer actief is.

Mijn vraag is : Hoe krijg ik dit voor elkaar en is het ook mogelijk om
wanneer de muis in de buurt van een cel komt, een toelichting te laten
verschijnen en zo ja hoe doe je dat ?

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groet,

Erwin

Quandan - Marcel Kreijne

Erwin,

Die toelichting heet in excel een opmerking. Die kun je het snelste aan een
cel toevoegen door rechts te klikken op de cel en uit de lijst die
verschijnt de optie "Opmerking invoegen" te kiezen.

"In de buurt" van de cel is in principe niet mogelijk, maar je zou
natuurlijk dezelfde opmerking kunnen kopieren en met Plakken Speciaal -
Opmerkingen ook in de omringende cellen zetten!

Met vriendelijke groet,

Marcel Kreijne
Quandan - Steunpunt voor spreadsheetgebruikers
www.quandan.nl

"Erwin" <Er...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Hans Weustink

Hoi Erwin,

Ja dit kan met de optie data validatie, wlke zit in het menu > DATA >
Validatie
In het 2e tabje kun je dan commentaar invoeren. Als je dit kopieert naar de
cellen eromheen dan krijg je dus een toelichting ook als je er in de buurt
ben.

Succes,
Hans