Meerdere tabbladen opslaan als PDF

H. Willems

Collega's,

Ik heb een bestand dat uit meerdere tabbladen bestaat; ik wil dit d.m.v.
Adobe PDF opslaan als 1 PDF-bestand. Dit gaat helaas niet goed; na elk
tabblad krijg ik de melding dat ik het opnieuw als PDF op moet slaan. Een
vergelijkbaar ander bestand gaat wel goed; heeft een van jullie enig idee hoe
ik dit zou kunnen verhelpen?

Bedankt alvast!

Grt. Hans

Ton

Ik neem aan dat je de bewuste tabbladen allemaal geselecteerd heb (met Ctrl)
alvorens de printopdracht te geven, of ....

H. Willems

Ton,

Dat had ik inderdaad gedaan; ik wil namelijk slechts een beperkt aantal
tabbladen in PDF gieten, niet alle tabbladen uit het betreffende bestand.

Grt. Hans

Ton

Hans,
Met welke versie en waarmee converteer je naar PDF. Misschien kan ik bij mij
een test doen als mijn software representatief is.
Gr. Ton

H. Willems

Ton,

Ik gebruik Acrobat PDF-maker 7.0. Wat trouwens ook vreemd is, is dat als ik
de twee tabbladen die ik naar PDF wil overzetten naar een nieuw bestand
kopieer, het wel lukt. Blijkbaar zitten er aan het originele bestand dus
enkele instellingen die het onmogelijk maken.

Grt. Hans

Ton

Zelf de oplossing vinden geeft grote voldoening !
Als je vraag opgelost is wil je die ook als zodanig kenmerken (rechts onder)

H. Willems

Ton,

Mijn vraag is nog niet opgelost hoor..... ik wil namelijk liever het
originele bestand in PDF overzetten, aangezien dat sneller gaat. Het zijn
namelijk in totaal een tiental tabbladen die samengevoegd moeten worden
(onder genoemde 2 tabbladen waren als proef), dus dat kost wat meer werk (er
staan behoorlijk veel tabbladen in dat bestand, dus is het ff zoeken welke ik
precies moet hebben). Bovendien voorkom ik zo eventueel niet bijgewerkte
koppelingen, en bevat de voetnoot ook de oorspronkelijke bestandsnaam.

Kortom, ik kan ze kopieren naar een nieuw bestand, maar dit vind ik niet
wenselijk i.v.m. extra werkzaamheden en grotere foutkans.

Grt. Hans

Ton

OK, al weet ik niet hoe ik je daar mee kan helpen. Wie wel ?

Brother Rabbit

Heb je ook al een andere PDF-driver geprobeerd, zoals PDF995 of
PrimoPDF o.i.d.? Heb je dan hetzelfde resultaat?

H. Willems

Beste Broer,

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het kostte me al de nodige moeite om dit
geinstalleerd te krijgen (via de nodige procedures), zodat ik eerst hoop dit
werkend te krijgen; dat gaat bij ons sneller dan het aanvragen van een nieuw
programma.... Overigens wist onze ICT-helpdesk dit ook niet te verhelpen.

Grt. Hans

Brother Rabbit

Hans,

En als je de selectie tabbladen print naar een printer, zijn dat dan
ook meerdere printopdrachten, of is dat 1 printopdracht?
Als dit gewoon 1 printopdracht is ligt het misschien toch aan
Acrobat...
Of als het meerdere printopdrachten zijn, heb je misschien op de
verschillende tabbladen verschillende pagina-instellingen? Misschien
een ander papierformaat ofzo?

BR

H. Willems

Broer Konijn,

Hartstikke bedankt; dit was inderdaad het probleem! Bij het ene tabblad
stond bij "Afdrukkwaliteit" niets geselecteerd, terwijl de andere op 300 dpi
stond. Nu ik die eerste ook op 300 dpi gezet heb, gaat het wel goed!

Bedankt!

Grt. Hans